Katalog

Magdalena Kałuża, 2016-07-22
Kłobuck

Pedagogika, Różne

Opinia o dziecku 4-letnim do poradni psychologiczno-pedagogicznej

- n +

Opinia o Dziecku 4 letnim do poradni psychologiczno-pedagogicznej

Rozwój mowy i rozumienia
- buduje zdania, artykulacja prawidłowa,
- posiada duży zasób słów, wymowa prawidłowa,
- szybko zapamiętuje wiersze, nowe nazwy,
- dobrze skupia uwagę,
- wytrwały w pracy,
- zainteresowany zajęciami, chętnie uczestniczy w nich

Rozwój emocjonalno- społeczny
- rozumie polecenia nauczyciela, na ogół słucha poleceń, jednak gdy nie chce czegoś zrobić nauczyciel nalega aby to zrobił zaczyna płakać, pokazywać na tę osobę palcem, kiwać się,
- bardzo DUŻE przywiązanie do swoich rzeczy, przykład: wychodząc na spacer za każdym razem tłumaczymy dzieciom w jakiej kolejności powinny się ubierać – buty, kurtka, czapka, itd.- natomiast Natan wychodząc do szatni bierze wszystkie swoje ubrania i trzyma kurczowo, problem z odłożeniem na ławkę aby założyć buty, problem z rozebraniem w sali bluzy i wyniesienia do szatni (cały czas pyta się czy bluza jest w szatni, czy zabierze ją do domu); swoje zabawki- niechęć w dzieleniu się nimi z innymi dziećmi- chłopiec zabrał Natanowi jego zabawkę, nauczyciel zaczął tłumaczyć mu, że kolega się pobawi i mu odda, na pytanie czy rozumie odpowiedział że tak, po czym rozpłakał się histerycznie i zaczął wołać mamę, gdy się uspokoił chodził za tym chłopcem „krok w krok” pytając się kiedy odda mu jego zabawkę (na początku roku przychodził do przedszkola ze swoim samochodem, nie odkładał go nigdy i nigdzie, siadał z nim do jedzenia, do zajęć, chodził z nim do toalety. Po rozmowie z rodzicami przestał nosić swój samochód, natomiast zaraz po wejściu do sali brał do ręki ludzika z klocków i cały czas z nim chodził)
- zaczyna mieć prawidłowe kontakty z rówieśnikami, wcześniej trzymał się z boku, obserwował,
- zdarza się, że wącha klocki bawiąc się nimi,
- w miarę ruchliwy;
- potrafi przestrzegać reguł gry, zabawy
- rozstanie z rodzicem bez problemu,
- chętnie wychodzi na spacery – wcześniej OGROMNY problem z wyjściem gdziekolwiek –na spacery, do innej grupy, na spacer po przedszkolu, gdy wchodził ktoś do sali (obojętnie czy dziecko czy dorosły) – płakał – teraz to nie występuje,
- chętnie uczestniczy w zabawach grupowych,
- boi się nowych sytuacji, na każdą nową sytuację reaguje histerycznym płaczem.

Rozwój motoryki:
- ma skoordynowane, sprawne ruchy,
- potrafi wykonywać pracę na temat,
- chętnie wykonuje wszelkie prace ręczne.


Analiza i synteza wzrokowa i słuchowa:

- układa obrazek z części,
- potrafi odwzorować proste kształty (przez
rysowanie lub układanie),
- prawidłowo powtarza dźwięki (samogłoski,
spółgłoski)

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.