![]() |
![]() |
Katalog Magdalena Kałuża, 2016-07-22 Kłobuck Pedagogika, Różne Opinia o dziecku 4-letnim do poradni psychologiczno-pedagogicznejOpinia o Dziecku 4 letnim do poradni psychologiczno-pedagogicznej Rozwój mowy i rozumienia - buduje zdania, artykulacja prawidłowa, - posiada duży zasób słów, wymowa prawidłowa, - szybko zapamiętuje wiersze, nowe nazwy, - dobrze skupia uwagę, - wytrwały w pracy, - zainteresowany zajęciami, chętnie uczestniczy w nich Rozwój emocjonalno- społeczny - rozumie polecenia nauczyciela, na ogół słucha poleceń, jednak gdy nie chce czegoś zrobić nauczyciel nalega aby to zrobił zaczyna płakać, pokazywać na tę osobę palcem, kiwać się, - bardzo DUŻE przywiązanie do swoich rzeczy, przykład: wychodząc na spacer za każdym razem tłumaczymy dzieciom w jakiej kolejności powinny się ubierać – buty, kurtka, czapka, itd.- natomiast Natan wychodząc do szatni bierze wszystkie swoje ubrania i trzyma kurczowo, problem z odłożeniem na ławkę aby założyć buty, problem z rozebraniem w sali bluzy i wyniesienia do szatni (cały czas pyta się czy bluza jest w szatni, czy zabierze ją do domu); swoje zabawki- niechęć w dzieleniu się nimi z innymi dziećmi- chłopiec zabrał Natanowi jego zabawkę, nauczyciel zaczął tłumaczyć mu, że kolega się pobawi i mu odda, na pytanie czy rozumie odpowiedział że tak, po czym rozpłakał się histerycznie i zaczął wołać mamę, gdy się uspokoił chodził za tym chłopcem „krok w krok” pytając się kiedy odda mu jego zabawkę (na początku roku przychodził do przedszkola ze swoim samochodem, nie odkładał go nigdy i nigdzie, siadał z nim do jedzenia, do zajęć, chodził z nim do toalety. Po rozmowie z rodzicami przestał nosić swój samochód, natomiast zaraz po wejściu do sali brał do ręki ludzika z klocków i cały czas z nim chodził) - zaczyna mieć prawidłowe kontakty z rówieśnikami, wcześniej trzymał się z boku, obserwował, - zdarza się, że wącha klocki bawiąc się nimi, - w miarę ruchliwy; - potrafi przestrzegać reguł gry, zabawy - rozstanie z rodzicem bez problemu, - chętnie wychodzi na spacery – wcześniej OGROMNY problem z wyjściem gdziekolwiek –na spacery, do innej grupy, na spacer po przedszkolu, gdy wchodził ktoś do sali (obojętnie czy dziecko czy dorosły) – płakał – teraz to nie występuje, - chętnie uczestniczy w zabawach grupowych, - boi się nowych sytuacji, na każdą nową sytuację reaguje histerycznym płaczem. Rozwój motoryki: - ma skoordynowane, sprawne ruchy, - potrafi wykonywać pracę na temat, - chętnie wykonuje wszelkie prace ręczne. Analiza i synteza wzrokowa i słuchowa: - układa obrazek z części, - potrafi odwzorować proste kształty (przez rysowanie lub układanie), - prawidłowo powtarza dźwięki (samogłoski, spółgłoski) Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |