![]() |
![]() |
Katalog Marlena Dynek-Huszcza, 2016-08-09 Olszyc Szlachecki Matematyka, Scenariusze Scenariusz lekcji matematykiScenariusz lekcji matematyki w klasie IV Opracowała: Marlena Dynek -Huszcza Temat lekcji: Pole powierzchni prostokąta. Klasa: IV Cele lekcji: uczeń wie jak obliczyć pole prostokąta, uczeń zna wzór na pole prostokąta, uczeń wie, po co w życiu codziennym oblicza się pola prostokąta, uczeń potrafi wykonać pomiary potrzebne do obliczenia pola prostokąta, uczeń potrafi obliczyć pole prostokąta z otaczającego świata, uczeń zna podstawowe jednostki pola powierzchni, uczeń aktywnie i twórczo uczestniczy w lekcji. Metody nauczania: zajęcia warsztatowe, metoda problemowa. Formy organizacyjne lekcji: praca grupowa, praca indywidualna, Środki dydaktyczne: podręcznik, multipodręcznik, projektor, zeszyt ćwiczeń, karta pracy dla każdego ucznia, karta pracy dla każdej grupy, przybory geometryczne, taśmy miernicze, drogomierze, kolorowa kreda, kolorowe mazaki. Przebieg lekcji : Część wstępna lekcji Przywitanie uczniów i czynności porządkowe. Sprawdzenie obecności. Układanie prostokąta i kwadratu za pomocą rąk (zabawa ruchowa). Część właściwa lekcji Podanie celów lekcji. Zapisanie tematu lekcji. Przypomnienie wiadomości o prostokącie: cechy prostokąta, obwód prostokąta (praca z podręcznikiem i multipodręcznikiem). Uczniowie rysują w zeszycie prostokąt, zaznaczają na kolorowo boki potrzebne do obliczania pola, zapisują wzory na pole prostokąta i kwadratu. Dzieci rozwiązują ćwiczenie 2 w zeszycie ćwiczeń. Uczniowie wykonują potrzebne pomiary i obliczają pole powierzchni okładki zeszytu, pole blatu ławki, uzupełniają indywidualną kartę pracy nr 1 dla każdego ucznia. Uczniowie przyczepiają magnesami do tablicy wypełnione karty pracy, sprawdzają i porównują własne obliczenia z obliczeniami innych uczniów. Część końcowa lekcji Rozwiązanie i omówienie ćwiczenia podsumowującego – karta pracy nr 2. Zadanie i omówienie pracy domowej (ćwiczenia 1, 3, 4 z zeszytu ćwiczeń). Ewaluacja Uczniowie podsumowują swoją pracę na lekcji wybierając odpowiednią „Buźkę” KARTA PRACY NR 1 Zadanie Jakie pola powierzchni mają: - okładka zeszytu, - blat ławki? (podaj wymiary w zaokrągleniu do 1 cm) Okładka zeszytu: Długość zeszytu: ………………………. Szerokość zeszytu: ………………………. Wzór na pole powierzchni prostokąta: …………………………. Obliczenia pole powierzchni zeszytu : ……………………………………….. ……………………………………….. Odpowiedź: ……………………………………………………………………………… Blat ławki: Długość blatu ławki: ………………………. Szerokość blatu ławki: ………………………. Wzór na pole prostokąta: …………………………. Obliczenia pola powierzchni blatu ławki: ……………………………………….. ……………………………………….. Odpowiedź: ……………………………………………………………………………… KARTA PRACY NR 2 Zadanie Ile puszek farby potrzeba na dwukrotne pomalowanie podłogi wiedząc, że 1 puszka wystarczy na pomalowanie 3 m2 powierzchni? (podaj wymiary w zaokrągleniu do 1 m) Jaki kształt ma podłoga? ………………………….. Powierzchnia podłogi: Długość podłogi: ………………………. Szerokość podłogi: ………………………. Wzór na pole powierzchni prostokąta: …………………………. Obliczenia pole powierzchni podłogi : ……………………………………….. ……………………………………….. Obliczenie liczby puszek farby ……………………………………….. ……………………………………….. Odpowiedź: ……………………………………………………………………………… Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |