Katalog Marta Mydlak, 2016-08-09 Ostrów Wielkopolski Pedagogika, Plany rozwoju zawodowego SPRAWOZDANIE Z AWANSU ZAWODOWEGO NA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGOSPRAWOZDANIE Z AWANSU ZAWODOWEGO NA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO mgr Marta Mydlak nauczycielka Zespołu Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka w Ostrowie Wlkp. DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU: 01 WRZEŚNIA 2013 r. DATA ZAKONCZENIA STAŻU: 31 MAJA 2016 r. CZAS TRWANIA STAŻU: 2 LATA i 9 MIESIĘCY § 8 ust. 2 pkt.1 Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, w związku z zajmowanym stanowiskiem i pełnioną funkcją 1. Zapoznałam się z procedurą i przepisami prawa dotyczącymi awansu zawodowego nauczycieli, stworzyłam własny plan rozwoju zawodowego, który został zatwierdzony przez Dyrektora szkoły. 2. Wzięłam udział w szkoleniu organizowanym przez ODN w Kaliszu „Jak zostać nauczycielem dyplomowanym”. 3. Przez cały okres trwania stażu studiowałam literaturę pedagogiczną, poradniki, artykuły w prasie i w Internecie przeznaczone dla nauczycieli, wychowawców, terapeutów. 4. Poszerzałam swoją wiedzę i gromadziłam pomoce dydaktyczne, niezbędne do prowadzenia zajęć z dziećmi. 5. Brałam udział w wielu szkoleniach, warsztatach, aktywnie uczestniczyłam w spotkaniach Rady Pedagogicznej oraz zespołów przedmiotowych, których jestem członkiem, co również poszerzyło moją wiedzę i umiejętności służące polepszeniu organizacji pracy, szczególnie w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie, ze sprzężeniami, z dziećmi niewidomymi, niedowidzącymi oraz z zakresu opieki i wychowania. • „Wczesne strategie komunikacyjne” • „Autyzm – podstawy teoretyczne, symptomy, objawy • „Sensor – mysz” • „Funkcjonalna ocena i terapia widzenia dzieci słabowidzących” • „Original Play” • „Baw się i ucz! Świetlica szkolna przyjazna uczniowi” • „Tańce w kręgu w terapii dziecka niepełnosprawnego” • „Obowiązki i odpowiedzialność Rady Pedagogicznej oraz innych pracowników w stosowaniu Ustawy o ochronie danych osobowych” • „Sprzężenie niepełnosprawności intelektualnej, autyzmu z chorobą psychiczną – postępowanie terapeutyczne” • „Dopalacze” • „Automotywacja” 6. Podejmowałam wszelkie zadania i obowiązki wynikające z pełnienia roli terapeuty i wychowawcy świetlicy – tworzyłam samodzielnie plany pracy wychowawcy świetlicy, plany pracy nauczyciela nauczania indywidualnego, opracowałam Kartę zapisu dziecka do świetlicy szkolnej, sprawozdania z pracy. Udało mi się pozyskać sponsora, zdobyte pieniążki przeznaczyłam na doposażenia świetlicy – zakup gier i artykułów papierniczych. Podczas zajęć świetlicowych pomagałam również dzieciom w odrabianiu zadań domowych oraz proponowałam uczniom mającym trudności w nauce dodatkowe zadania rozwijające i doskonalące ich umiejętności szkolne. 7. Udało mi się ponadto pozyskać sponsora, który przekazał znaczącą ilość słodkich upominków dla dzieci, które przeznaczyliśmy na prezenty dla dzieci i przekazaliśmy je podczas Wigilii dla nauczania indywidualnego. 8. Przygotowywałam i prowadziłam imprezy szkolne, zarówno samodzielnie, jak i we współpracy z innymi nauczycielami: • Dzień pluszowego misia • Wigilia dla uczniów nauczanych indywidualnie • Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy • Dzień Babci i Dziadka • Powitanie wiosny • Śniadanie wielkanocne • Święto Patrona – Latawce i marzenia • Olimpiada Korczakowska • Dzień Matki 9. We współpracy z bibliotekarką wprowadziłyśmy w życie akcję „Czytanie łączy pokolenia” – jest to impreza cykliczna odbywająca się w szkolnej świetlicy. 10. Przygotowywałam uczniów do udziału w konkursach szkolnych (głównie plastycznych) oraz międzyszkolnych (konkurs warcabowy, konkurs recytatorski). 11. Uczestniczenie w posiedzeniach Zespołu Wychowawczego: • opracowywanie kart wychowawczych, • opracowanie poradnika dla rodziców i nauczycieli „Jak pomóc dziecku w nauce czytania” 12. Uczestniczenie w pracach Zespołu Profilaktycznego – współpraca podczas realizacji projektu „Sprawni – niepełnosprawni” oraz „Olimpiady Integracyjnej” 13. Praca w Szkolnym Zespole Ewaluacyjnym – opracowanie, przeprowadzenie i analiza wyników ankiety skierowanej do rodziców „Współpraca z rodzicami – udział rodziców w działaniach na rzecz rozwoju ich dzieci, angażowanie rodziców w działania i organizację pracy szkoły”, analiza zagadnień Czy uczniowie znają swoje prawa i obowiązki? oraz Funkcja wspierająca i motywująca oceny w procesie rewalidacyjnym ucznia. 14. Praca w Komisji Socjalnej ds. uczniów: • organizowanie dożywiania w szkole, • organizowanie pomocy rzeczowej dla uczniów znajdujących się w trudnej sytuacji – pozyskiwanie odzieży, zabawek, pomocy szkolnych. 15. Praca w Zespole Korczakowskim: • redagowanie wkładki o patronie szkoły Januszu Korczaku do szkolnej gazetki „Prymusik”, • współorganizowanie i współprowadzenie Dnia Patrona oraz Olimpiady Korczakowskiej, • wyjazd z młodzieżą na I Wągrowiecki Rajd Rowerowy, • wyjazd z młodzieżą na Wigilię Korczakowską, 16. Aktywna i systematyczna współpraca z rodzicami – rozmowy wychowawcze, kierowanie do odpowiednich instytucji po pomoc w trudnych sytuacjach, zachęcanie do współpracy ze szkołą, korzystania z porad i konsultacji ze szkolnym psychologiem, pedagogiem. § 8 ust.2 pkt.2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1. Organizowałam i poszerzałam swój warsztat pracy poprzez opracowywanie różnorodnych kart pracy, materiałów i pomocy dydaktycznych, korzystając z technologii informacyjnej – głównie z zasobów Internetu, odwiedziłam wiele stron internetowych, które stały się dla mnie inspiracją i nieocenionym źródłem wiedzy. 2. Technologie komputerową wykorzystywałam również do tworzenia i opisywania wszelkiej dokumentacji zawodowej. 3. Ukończyłam kurs e-learningowy „Baw się i ucz! Świetlica szkolna przyjazna uczniowi” 4. Udoskonaliłam swoje umiejętności wykorzystania komputera i różnorakich programów, m.in. do tworzenia gazetek tematycznych, samodzielnego projektowania dyplomów, plakatów, zaproszeń, podziękowań oraz wkładki do gazetki szkolnej „Prymusik”. 5. Podczas prowadzenia zajęć świetlicowych oraz imprez szkolnych korzystałam z komputera, Internetu oraz tablicy multimedialnej i rzutnika. 6. Zamieszczałam na stronie szkoły zdjęcia i notatki z różnych imprez, w które byłam zaangażowana. § 8 ust.2 pkt.3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie otwartych zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć 1. W ramach pracy Zespołu Wychowawczego stworzyłam poradnik „Jak pomóc dziecku w nauce czytania i pisania – praktyczny poradnik dla rodziców. 2. Opracowanie w ramach pracy Zespołu RWiNI referatu „Zabawy rozwijające wzrok”. 3. Prowadzenie lekcji otwartych oraz zajęć hospitowanych przez wicedyrektorów szkoły - zarówno świetlicowych, jak i podczas zajęć nauczania indywidualnego, np. Rozwijanie wrażliwości dotykowej dziecka niewidomego, Zimowy pejzaż, Mamo, mamo, cóż Ci dam… 4. W czasie całego stażu często udostępniałam innym nauczycielom swoje pomoce dydaktyczne, zasoby świetlicowe, pomagałam przygotować oprawę artystyczną, dekoracje, służyłam radą i pomocą, wielokrotnie brałam czynny udział w opracowywaniu scenariuszy imprez szkolnych, międzyszkolnych oraz brałam czynny udział w ich realizacji. § 8 ust.2 pkt.4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednioz oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich 1. Opracowanie programu „Na pewno potrafisz” realizowanego zarówno podczas zajęć świetlicowych, jak i podczas zajęć nauczania indywidualnego. 2. Opracowanie autorskiego programu „Program wspomagania rozwoju widzenia dzieci słabowidzących” – skierowany dla nauczycieli – terapeutów pracujących z dziećmi słabowidzącymi. § 8 ust. 2 pkt.4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych 1. Organizowanie zarówno samodzielne, jak i we współpracy z innymi nauczycielami wycieczek szkolnych: • na krytą pływalnię „Oceanik” w Ostrzeszowie, • do parku linowego na Piaskach – Szczygliczce, • „Eko – ścieżka” na Piaskach – Szczygliczce, • I Wągrowiecki Rajd Rowerowy, • Wigilia Wielkopolskiego Kręgu Korczakowskiego w Borzęciczkach, • wyjazdy z uczniem nauczanym indywidualnie na Dzień Aktywności MATP do Konina, • wyjazdy z uczniami na Międzyszkolny Konkurs Warcabowy do Słupii pod Kępnem, 2. Udział w ogólnopolskim konkursie dla szkół „Baw się i ucz! Świetlica szkolna przyjazna uczniowi” organizowanym przez Studium Prawa Europejskiego w Warszawie – zdobycie ww tytułu, 3. Przygotowanie i przeprowadzenie akcji promującej zdrowie organizowanej przez Garden of Words na rzecz Partnerstwa dla Zdrowia „Śniadanie daje moc!” – zgłosiłam naszą szkołę do ogólnopolskiego programu, realizowałam zadania wynikające z uczestnictwa w programie, przygotowałam prezentację konkursową, 4. We współpracy z p. Kazimierą Markiewicz zgłosiłyśmy naszą szkołę do konkursu organizowanego przez Zakład Oczyszczania i Gospodarki Odpadami „MZO” S.A., który poległa na zbiórce makulatury i pustych kartoników po napojach – udało nam się zdobyć pierwsze miejsce w kategorii zbiórka kartoników, i tym samym pozyskać dla szkoły drukarkę, 5. Integracja ze szkołami podstawowymi z terenu miasta Ostrowa Wielkopolskiego – we współpracy z p. Małgorzatą Hajdukiewicz i p. Sylwią Cierlak zainicjowałyśmy odbywające się w naszej szkole warsztaty „Usłyszeć ciszę, zobaczyć ciemność”, które odbywają się w ramach obchodzonego 3 grudnia Światowym Dniem Osób Niepełnosprawnych, 6. Pełniłam rolę współorganizatora i opiekuna podczas półkolonii „Magiczne wakacje”, organizowanych w ZSS w Ostrowie Wielkopolskim przez Stowarzyszenie Wspierające Działalność ZSS „Promyk”, 7. Brałam udział w akcji promocyjnej ZSS „Spotkanie z eS-ką” w Galerii Ostrovia, 8. Brałam udział w Dniu Porad odbywających się w naszej szkole, 9. Organizowałam konkursy szkolne: • „ZOO Jana Brzechwy” – konkurs recytatorski, • „Zostań warcabowym mistrzem szkoły”, • „Jesienny spacer do lasu, parku, ogrodu” – konkurs plastyczny, • „Nauczyciel na 6!” 10. Przygotowywałam uczniów do konkursów międzyszkolnych – do konkursu warcabowego oraz do konkursu recytatorskiego. § 8 ust. 2 pkt.4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami 1. Włączanie się w różne akcje charytatywne: • zbiórka nakrętek • zbiórka pluszaków – przekazanie ich dla oddziału rehabilitacyjnego dla dzieci, • współpraca podczas zbiórki karmy dla zwierząt przeznaczonej dla Międzygminnego Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt „Pod wiatrakami” w Wysocku Wielkim, 2. Aktywnie współpracowałam w porozumieniu ze szkolną intendentką z MOPS – em w Ostrowie Wielkopolskim oraz GOPS – ami w kwestii organizowania dożywiania dla uczniów znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej, 3. Współpracowałam z PCPR w Ostrowie Wielkopolskim, 4. Współpracowałam ze szkołami podstawowymi z terenu miasta podczas warsztatów „Usłyszeć ciszę, zobaczyć ciemność”. § 8 ust.2 pkt.5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |