![]() |
![]() |
Katalog Aneta Taranek, 2016-10-03 Bolesławiec Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Awans zawodowy nauczyciela stażysty Anety TaranekPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO Imię i nazwisko nauczyciela stażysty: mgr Aneta Taranek Nazwa szkoły: Miejskie Przedszkole Publiczne nr 1 w Bolesławcu Adres szkoły: ul. Jana Pawła II 50d, Bolesławiec Dyrektor: mgr Mariola Bakalarz Stanowisko: nauczyciel Posiadane wykształcenie: wyższe z przygotowaniem pedagogicznym Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2016r. Data zakończenia stażu: 31.05.2017r. Opiekun stażu: mgr Brygida Wojtyra Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego Cele szczegółowe: 1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania przedszkola. 2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w przedszkolu i sposobów jej prowadzenia. 3. Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków odbywania zajęć praktycznych. 4. Uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym. 5. Prowadzenie zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań przedszkola, w którym nauczyciel odbywa staż, w obecności opiekuna stażu i omawianie ich. 6. Uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego: wewnątrzprzedszkolnych, pozaprzedszkolnych i samokształcenia. 7. Poszerzanie własnych kompetencji i umiejętności zawodowych. POWINNOŚCI W OKRESIE STAŻU, ZADANIA, FORMY REALIZACJI, TERMIN REALIZACJI I. Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania przedszkola (§ 6 ust.2 pkt 1) 1. Zapoznanie się z procedurami związanymi z rozwojem zawodowym nauczyciela stażysty 1.1. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli. Wrzesień 2016 Rozpoczęcie stażu z dniem 02.09.2016 2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu 2.1. Rozmowa wstępna. 2.2. Określenie zasad współpracy. Wrzesień 2016 Harmonogram spotkań, ustny kontrakt pomiędzy opiekunem i stażystą 3. Opracowanie drogi rozwoju zawodowego 3.1. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. Wrzesień 2016 Plan Rozwoju Zawodowego 4. Analiza przepisów prawa oświatowego 4.1. Zapoznanie się z Kartą Nauczyciela, Ustawą o systemie oświaty. Wrzesień 2016 Notatki własne 5. Zapoznanie się z zasadami funkcjonowania przedszkola oraz obowiązującą dokumentacją 5.1. Zapoznanie się ze Statutem przedszkola, regulaminami, programami oraz innymi dokumentami regulującymi organizację przedszkola. Wrzesień 2016 Zbiór dokumentów obowiązujących na terenie przedszkola 6. Zapoznanie się z podst. zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w przedszkolu 6.1. Udział w szkoleniu BHP, lektura obowiązujących aktów prawnych. Sierpień, Wrzesień 2016 Zaświadczenie 7. Dokumentowanie realizacji planu rozwojowego 7.1. Gromadzenie niezbędnej dokumentacji, zaświadczeń itp. Na bieżąco Dokumentacja stażysty 8. Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji zadań Planu Rozwoju Zawodowego 8.1. Opis realizacji Planu Rozwoju Zawodowego. Na bieżąco Sprawozdanie z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego 9. Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela kontraktowego 9.1. Sporządzenie wniosku. 9.2. Złożenie wniosku do dyrektora przedszkola. Maj 2017 Wniosek do dyrektora przedszkola oraz dokumentacja z realizacji stażu II. Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację zadań statutowych przedszkola (§ 6 ust.2 pkt 2) 10. Udział w realizacji zadań przedszkola 10.1. Wykonywanie przydzielonych zadań ujętych w Przedszkolnym Programie Wychowawczym i Programie Profilaktyki. Na bieżąco 11. Prawidłowe prowadzenie dokumentacji nauczyciela 11.1. Prowadzenie dziennika przedszkolnego. Na bieżąco Dziennik zajęć 12. Doskonalenie umiejętności i wymiana doświadczeń 12.1. Prowadzenie zajęć i hospitacja zajęć obserwowanych. 12.2. Współpraca z radą pedagogiczną 12.3. Porady w zakresie metodyki prowadzenia zajęć. Na bieżąco Notatki własne 13. Konsultacje z pracownikami Poradni Psychologiczno-pedagogiczną 13.1. Pozyskiwanie wsparcia w sprawie uczniów objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną. 13.2. Pozyskiwanie wsparcia w sprawie uczniów nie objętych stałą pomocą a wymagających niezaplanowanych interwencji. W miarę potrzeb 14. Pogłębianie kwalifikacji zawodowych, metod, form i technik pracy, doskonalenie własnego warsztatu pracy 14.1. Warsztaty, kursy, szkolenia, aktywny udział we wszelkich dostępnych formach dokształcania. 14.2. Studiowanie literatury i czasopism branżowych. 14.3. Gromadzenie pomocy niezbędnych do prowadzenia zajęć. Wg terminarza kursów i warsztatów Na bieżąco, Cały rok Zaświadczenia, certyfikaty, dyplomy itp. Literatura branżowa Podręczniki, ilustracje, materiały graficzne itp. 15. Wykorzystanie technologii informacyjnej i technik multimedialnych w pracy zawodowej 15.1. Przygotowywanie materiałów dydaktycznych, zawodowych, dokumentacji związanej z awansem zawodowym w formie elektronicznej. 15.2. Opublikowanie Planu Rozwoju Zawodowego w Internecie. 15.3. Zapoznawanie się z tematycznymi stronami internetowymi. 15.4. Prowadzenie strony internetowej oraz obsługiwanie monitoringu. Na bieżąco, Wrzesień 2016 Nośnik elektroniczny – CD Adres strony internetowej Wpisy na stronie przedszkola 16. Ustalenie z opiekunem stażu terminów i tematyki zajęć na okres stażu z uwzględnieniem zajęć prowadzonych i obserwowanych. 16.1. Harmonogram zajęć obserwowanych przez stażystę. Wrzesień 2016 Harmonogram 17. Opanowanie umiejętności prowadzenia zajęć 17.1. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli. 17.2. Prowadzenie zajęć z uczniami w obecności opiekuna stażu. 17.3. Rzetelne omawianie i analizowanie zajęć. 17.4. Nauka opracowywania konspektów zajęć. Według harmonogramu Wykaz zajęć przeprowadzonych w obecności opiekuna stażu, konspekty zajęć 18. Udział w wewnątrzprzedszkolnym doskonaleniu oraz samokształcenie 18.1 Obowiązkowe uczestnictwo w szkoleniowych radach pedagogicznych 18.2 Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb. Według harmonogramu, Na bieżąco Listy obecności Zaświadczenia III. Znajomość środowiska uczniów i ich problemów oraz umiejętność współpracy stażysty ze środowiskiem uczniów (§ 6 ust.2 pkt 3) 19. 19. Poznawanie sytuacji rodzinnej uczniów 19.1 Indywidualne rozmowy z uczniami, dyrekcją, wychowawcami i rodzicami. 19.2 Zapoznanie się z opiniami i orzeczeniami. 19.3 Współpraca z pracownikami PPP, pedagogiem. 19.4 Pomoc w realizacji zadań profilaktyczno - wychowawczych. 19.5 Pomoc w organizacji uroczystości i innych imprez przedszkolnych. Na bieżąco, Według planu pracy przedszkola Notatki własne Dziennik zajęć 20 Współpraca z rodzicami uczniów 20.1 Porady i konsultacje dla rodziców i uczniów. 20.2 Pedagogizacja rodziców podczas zebrań. Na bieżąco, W miarę potrzeb Rozmowy z rodzicami, dokumentacja przedszkolna Broszury, konspekty 21 Wdrażanie pomocy psychologiczno- pedagogicznej 21.1 Współpraca z wychowawca-mi, nauczycielami w zakresie kwalifikowania uczniów do pomocy psych.-pedagogicznej. 21.2 Wspieranie nauczycieli we wdrażaniu Planu Działań Wspierających i Indywidualnego Programu Edukacyjno- Terapeutycznego. Na bieżąco Opracowanie Kart Indywidualnych potrzeb PDW i IPET 22 Zdobywanie wiedzy w zakresie potrzeb psycholog. uczniów 22.1 Studiowanie literatury psychologicznej i pedagogicznej. Na bieżąco Wyniki we współpracy z uczniem IV. Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć § 6 ust.2 pkt 4 23 Dokumentacja własnych działań pedagogicznych 23.1 Gromadzenie dokumentacji, jej analiza i korzystanie z wniosków Na bieżąco 24 Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami 24.1 Publikacja planu rozwoju i pozostałych dokonań pedagogicznych w Internecie oraz udostępnianie innym nauczycielom w szkole. 24.2 Współpraca z nauczycielami, dzielenie się doświadczeniami, analiza i samoocena. Na bieżąco Adres strony internetowej 25 Ewaluacja własnych działań 25.1 Analiza własnych zajęć, notatek i rozmów pohospitacyjnych. Wyniki pedagogiczne i wnioski do dalszej pracy Opracowano w oparciu o akty prawne: 1. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674, Nr 170, poz. 1218 i Nr 220, poz. 1600, z 2007 r. Nr 17, poz. 95, Nr 80, poz. 542, Nr 102, poz. 689, Nr 158, poz. 1103, Nr 176, poz. 1238, Nr 191, poz. 1369 i Nr 247, poz. 1821 oraz z 2008 r. Nr 145, poz. 917) 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. ............................ ............................ podpis opiekuna stażu podpis stażysty Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |