![]() |
![]() |
Katalog Katarzyna Ziomkowska - Chmura, 2016-10-03 Kraków Plastyka, Scenariusze Scenariusz do lekcji plastyki - Klasyczna równowaga i romantyczne porywy.Scenariusz do lekcji plastyki w klasie VI Temat: Klasyczna równowaga i romantyczne porywy. Czas trwania lekcji: 45 min. Cele poznawcze: Ogólne: - poznanie terminów: klasycyzm, realizm, obiektywizm - poznanie środków wyrazu plastycznego omawianych nurtów - poznanie najwybitniejszych twórców klasycyzmu i romantyzmu - zaznajomienie z malarskimi dziełami sztuki klasycznej i romantycznej - zapoznanie z charakterystycznymi cechami tych kierunków Operacyjne: Uczeń: - rozpoznaje dzieła romantyzmu i klasycyzmu - potrafi wymienić twórców sztuki obu nurtów - umie wskazać cechy charakterystyczne omawianych kierunków Metody i formy pracy: - pogadanka - prezentacja multimedialna przygotowana w programie Power - Point - metoda zadawania pytań - ćwiczenia utrwalające i sprawdzające wiedzę - praca indywidualna Środki dydaktyczne: - prezentacja multimedialna przygotowana przez nauczyciela, - słownik terminów plastycznych - ćwiczenia typu prawda czy fałsz?, - ćwiczenia sprawdzające kartki A4 z kolorowymi wydrukami dzieł mistrzów klasycyzmu i romantyzmu. Treści nauczania: Klasycyzm i romantyzm – nurty w sztuce drugiej połowy XVIII w. i pierwszej połowy XIX w. Wpływ wydarzeń historycznych na ukształtowanie obu kierunków. Charakterystyczne cechy sztuki tego okresu. Stosowane środki wyrazu artystycznego. Twórczość takich artystów : J. Luisa Davida, Marcella Bacciarelli, Bernardo Bellotto, Francesco Goi, Eugene Delacroix, Piotra Michałowskiego. Przebieg lekcji: 1. Czynności organizacyjne 2. Pogadanka wprowadzająca - krótka charakterystyka obu kierunków - wyjaśnienie pojęcia: klasycyzm, realizm, obiektywizm - krótkie omówienie cech charakterystycznych dla obu kierunku 3. Prezentacja multimedialna 4.Notatki w zeszytach (przykłady dzieł i ich autorzy) 5.Rozmowa z uczniami na podstawie obejrzanej prezentacji -Jakie tematy podejmują w swoich dziełach artyści romantycy, a jakie klasycy? - Jakie były charakterystyczne cechy prezentowanej twórczości ? - Co miało wpływ na charakter dzieł, jakie wydarzenia? - Jakie tematy podejmowali klasycy, a jakie romantycy? - Jaka kolorystyka dominowała w obrazach tych nurtów? Jakiego typu kompozycje tworzyli klasycy , a jakiego romantycy? Który rodzaj malarstwa jest Ci bliższy i dlaczego? 6. Ćwiczenia utrwalające wiedzę 7. Ćwiczenia typu prawda czy fałsz? 8. Sprawdzanie i ocenianie ćwiczeń. 9. Zadanie domowe: Uczniowie korzystając z podręcznika i internetu sporządzą krótką notatkę w zeszycie na temat klasycyzmu i romantyzmu. 10.Pożegnanie z uczestnikami. Scenariusz opracował: nauczyciel mianowany – mgr Katarzyna Ziomkowska - Chmura Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |