![]() |
![]() |
Katalog Małgorzata Sikorska, 2016-10-13 Bydgoszcz Historia, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na stopień awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanegoPlan rozwoju zawodowego na stopień awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego mgr Małgorzata Sikorska Dane nauczyciela 1.Imię i nazwisko: mgr Małgorzata Sikorska 2.Nazwa i adres placówki: Zespół Szkół nr 5 Mistrzostwa Sportowego ul. Berlinga 13 Bydgoszcz 3.Stanowisko: nauczyciel historii, historii i społeczeństwa oraz wiedzy o społeczeństwie w gimnazjum i liceum ogólnokształcącym 4.Wykształcenie: wyższe studia magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym 5.Stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany 6.Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2015 roku 7.Planowana data zakończenia stażu: 31 maja 2018 roku Cele stażu 1. Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego 2. Poszerzenie wiadomości i umiejętności w różnych dziedzinach pracy zawodowej 3. Podejmowanie różnorodnych działań na rzecz podniesienia jakości pracy szkoły Planowane czynności organizacyjne 1. Poznanie procedury awansu zawodowego (VIII 2015) 2. Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu (1 IX 2015) 3. Sporządzenie planu rozwoju zawodowego (IX 2015) 4. Śledzenie zmian w prawie oświatowym dotyczących awansu zawodowego (okres stażu) 5. Realizacja powinności i niezbędnych wymagań do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego – realizacja planu rozwoju zawodowego (okres stażu) 6. Analiza pracy własnej (okres stażu) 7. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego (okres stażu) 8.Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego (VI 2018) 9. Ocena dorobku zawodowego dokonana przez dyrektora szkoły (VI 2018) 10. Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego wraz z dokumentacją (VI 2018) Powinności nauczyciela mianowanego * § 8.1. Nauczyciel mianowany, ubiegający się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego, w okresie odbywania stażu powinien w szczególności: 1) podejmować działania mające na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej, 2) realizować zadania służące podniesieniu jakości pracy szkoły, 3)pogłębiać wiedzę i umiejętności służące własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego – z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż. Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego * § 8.2.1. Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły Zadania podjęte na rzecz realizacji wymagań Formy realizacji zadań Termin realizacji zadań Dowody realizacji zadań Obserwacja i analiza możliwości i osiągnięć edukacyjnych uczniów Obserwacja oraz analiza możliwości i osiągnięć edukacyjnych uczniów za pomocą opracowanych narzędzi diagnostycznych, propozycje zmian (ewaluacja) Realizacja planów wynikowych w poszczególnych klasach i bieżące sprawdzanie efektów nauczania (testy, sprawdziany, zadania) Badanie poziomu i przyrostu wiedzy i umiejętności uczniów przez przeprowadzanie i analizę wyników próbnych egzaminów, testów Okres stażu Diagnozy, wyniki analiz, testy, plany wynikowe Aktywna realizacja zadań opiekuńczych i wychowawczych Opieka nad młodzieżą podczas lekcji, imprez szkolnych, wycieczek, zajęć pozalekcyjnych Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym, nauczycielami oraz rodzicami uczniów Okres stażu Zdjęcia, dokumentacja szkoły Wykorzystywanie nowatorskich metod i form pracy Diagnoza potrzeb edukacyjnych uczniów Wzbogacanie lekcji przez wykorzystanie metod aktywizujących Stosowanie w codziennym nauczaniu zasad oceniania kształtującego Okres stażu Notatki, materiały edukacyjne Aktywny udział w tworzeniu dokumentów szkoły Modyfikowanie planów wynikowych z historii, historii i społeczeństwa oraz WOS Protokołowanie zebrań rad pedagogicznych Prowadzenie bieżącej dokumentacji Przygotowanie wzoru dyplomów szkolnych Modyfikacja PSO z historii, WOS oraz historii i społeczeństwa Okres stażu IX 2015 Plany wynikowe, PSO, księga protokołów, dziennik elektroniczny Pogłębianie wiedzy i umiejętności Udział w wewnętrznych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniowych radach pedagogicznych Udział w zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego - szkoleniach, konferencjach i warsztatach organizowanych przez Instytut Pamięci Narodowej - warsztatach dotyczących wspierania zdolności i talentów, na przykład: „Jak organizować pracę ucznia zdolnego?”, „Pedagogika pamięci” Samodzielne rozwijanie umiejętności zawodowych poprzez studiowanie literatury przedmiotu oraz korzystanie z publikacji i portali internetowych dla nauczyciel Okres stażu Protokoły, listy obecności, notatki, zaświadczenia Uwzględnianie w pracy dydaktyczno-wychowawczej potrzeb rozwojowych uczniów, umożliwienie korzystania z form pozalekcyjnych Indywidualizacja nauczania Diagnoza potrzeb i zainteresowań uczniów Zaangażowanie uczniów do udziału w konkursach, spotkaniach historycznych, pracy samorządowej, wolontariatu Uwzględnianie w pracy dydaktycznej i wychowawczej specyficznych potrzeb edukacyjnych uczniów (dostosowanie wymagań edukacyjnych) Okres stażu Notatki, plany nauczania, dokumentacja konkursów, karty wycieczek Zdobycie dodatkowych kwalifikacji Ukończenie kursu kwalifikacyjnego lub studiów podyplomowych: socjoterapia I i II rok stażu Zaświadczenie lub dyplom * § 8.2.2. Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Zadania podjęte na rzecz realizacji wymagań Formy realizacji zadań Termin realizacji zadań Dowody realizacji zadań Doskonalenie umiejętności wykorzystania w pracy szkoły TIK Samodzielne poznawanie możliwości poszczególnych programów komputerowych i Internetu oraz korzystanie z Internetu, programów komputerowych i sprzętu multimedialnego w codziennej pracy Okres stażu Pliki komputerowe, dokumenty własne Wykorzystanie komputera w pracy nauczyciela Tworzenie dokumentów szkolnych (plany wynikowe, sprawozdania, plany pracy) przy użyciu programów komputerowych Wykorzystanie materiałów edukacyjnych do nauczania historii, WOS dostępnych w Internecie Tworzenie sprawdzianów, testów i pomocy dydaktycznych przy użyciu programów komputerowych Zaangażowanie uczniów do wykonywania zadań w formie elektronicznej Tworzenie i wykorzystywanie na lekcjach prezentacji multimedialnych Korzystanie z dostępnych na edukacyjnych portalach internetowych publikacji dla nauczycieli, stron MEN, OKE, CEO i in. Publikowanie na stronach internetowych bieżących informacji historycznych Obsługa dziennika elektronicznego Okres stażu Dokumenty szkolne, multimedialne materiały dydaktyczne, pliki komputerowe, strona internetowa szkoły Wykorzystanie komputera i Internetu do czynności związanych z odbyciem stażu Uzyskanie i aktualizacja wiedzy na temat awansu zawodowego nauczycieli przez Internet Korzystanie z porad i publikacji innych nauczycieli odbywających staż na nauczyciela dyplomowanego Tworzenie dokumentacji stażu Okres stażu Pliki komputerowe, teczka awansu zawodowego *§ 8.2.3. Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć Zadania podjęte na rzecz realizacji wymagań Formy realizacji zadań Termin realizacji zadań Dowody realizacji zadań Współpraca w ramach zespołów przedmiotowych Przeprowadzenie szkolenia dla nauczycieli „Ocenianie kształtujące. Dlaczego warto zmienić styl nauczania?” Przeprowadzenie lekcji otwartej z elementami oceniania kształtującego Aktywne uczestniczenie w pracach zespołu humanistycznego, tworzenie narzędzi diagnostycznych, planów pracy, wspieranie działań podejmowanych przez zespół, udostępnianie pomocy dydaktycznych, współpraca w zakresie rozwiązywania problemów wychowawczych i edukacyjnych II rok stażu III rok stażu Okres stażu Dokumentacja szkolenia, lekcji otwartej, spotkań zespołów, zdjęcia Praca w Nauczycielskiej Akademii Internetowej Pełnienie funkcji mentora NAI, prowadzenie kursu internetowego – Ocenianie kształtujące2, wymiana doświadczeń na forum kursu Okres stażu Zaświadczenia Publikacja wiedzy i umiejętności Opublikowanie na stronie internetowej szkoły artykułów z zakresu historii oraz oceniania kształtującego, publikacja scenariuszy lekcji, planu rozwoju zawodowego Okres stażu Publikacje w Internecie Praca w zespole ds. nowelizacji statutu, procedur szkolnych i regulaminów oraz zmian w prawie Przewodniczenie zespołowi ds. nowelizacji statutu, procedur szkolnych i regulaminów oraz zmian w prawie Okres stażu Dokumentacja zespołu zadaniowego * § 8.2.4.a. Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich Zadania podjęte na rzecz realizacji wymagań Formy realizacji zadań Termin realizacji zadań Dowody realizacji zadań Program koła naukowego Opracowanie i wdrożenie programu koła naukowego WOS dla licealistów IX 2015 Okres stażu Program koła Program dydaktycznych wycieczek Opracowanie i wdrożenie programu wycieczek historycznych Okres stażu Programy wycieczek Program szkolenia dla nauczycieli Opracowanie i wdrożenie programu szkolenia dla nauczycieli „Ocenianie kształtujące. Dlaczego warto zmienić styl nauczania?” II rok stażu Program szkolenia *§ 8.2.4.c. Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Zadania podjęte na rzecz realizacji wymagań Formy realizacji zadań Termin realizacji zadań Dowody realizacji zadań Konkursy Zorganizowanie międzygimnazjalnego konkursu „Od Mieszka do Piłsudskiego” z okazji Narodowego Święta Niepodległości XI 2015, 2016, 2017 Dokumentacja konkursów Zadania dodatkowe oraz promocja szkoły Prowadzenie koła naukowego z WOS – „Praca z uczniem zdolnym” Prowadzenie corocznych warsztatów dla mieszkańców Fordonu w ramach „Fordońskich spotkań z historią” Organizowanie corocznych debat międzygimnazjalnych Fordon Masters Udział w projekcie Akademia Nowoczesnego Patriotyzmu organizowanego przez Klub Jagielloński, organizacja zajęć w szkole Organizowanie pokazu filmów, wystaw i wykładów we współpracy z IPN, na przykład: „Stan wojenny w Polsce”, „Zbrodnia Katyńska” Organizowanie wycieczek historycznych (w roku 2015/2016 do Chełmna, Bydgoszczy) Okres stażu III 2016, 2017, 2018 Dokumentacja i zdjęcia z debat, wystaw, wykładów, wycieczek, warsztatów, projektu ANP, informacje na stronie internetowej szkoły *§ 8.2.4.e. Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami Zadania podjęte na rzecz realizacji wymagań Formy realizacji zadań Termin realizacji zadań Dowody realizacji zadań Współpraca z instytucjami naukowymi, oświatowymi Współpraca z IPN, upowszechnianie dorobku instytutu, historii najnowszej Polski, gromadzenie pomocy dydaktycznych dla szkoły Współpraca z Uniwersytetem Kazimierza Wielkiego, przygotowanie uczniów do olimpiady z WOS, udział w konferencjach Współpraca z Centrum Edukacji Obywatelskiej, udział w szkoleniach oceniania kształtującego, promowanie OK Współpraca z Klubem Jagiellońskim, realizacja projektu ANP promującego postawę patriotyczną i obywatelską wśród młodzieży, angażowanie do pracy wolontariuszy Okres stażu Dokumentacja projektu, olimpiady, zaświadczenia, zdjęcia, pomoce dydaktyczne Współpraca ze środowiskiem lokalnym, z bydgoskimi szkołami Współpraca z nauczycielami z innych szkół, z Gimnazjum nr V i LO nr VIII podczas organizowania konkursów, wystaw i imprez, wymiana doświadczeń Współpraca z rodzicami lub opiekunami uczniów, pedagogiem i psychologiem szkolnym, Poradnią Psychologiczną – Pedagogiczną, udział w miejskich akcjach charytatywnych, imprezach, współpraca ze szkolnym wolontariatem Okres stażu Dokumentacja spotkań, zdjęcia, informacje na stronach internetowych Współpraca ze strukturami samorządowymi Współpraca z samorządem uczniowskim szkoły, wspieranie działań uczniów i nauczycieli Współpraca z Młodzieżową Radą Miasta Bydgoszczy, organizowanie wyborów w szkole, wspieranie działań młodzieży Okres stażu Dokumentacja wyborów do MRMB, zdjęcia, wiadomości internetowe *§ 8.2.5. Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Zadania podjęte na rzecz realizacji wymagań Formy realizacji zadań Termin realizacji zadań Dowody realizacji zadań Zapoznanie się z potrzebami, zainteresowaniami, problemami i zagrożeniami charakterystycznymi dla wieku rozwojowego uczniów oraz diagnoza problemów Obserwacja własna, rozmowy z uczniami, wnioski wyciągnięte z rad pedagogicznych poświęconych problemom edukacyjnym i wychowawczym w szkole Korzystanie z pracy pedagoga i psychologa szkolnego Zapoznanie się z dokumentami uczniów, z dokumentacją poradni pedagogiczno- psychologicznej Współpraca ze środowiskiem lokalnym, poznanie środowiska uczniów Okres stażu Notatki, dokumenty szkolne, rejestr spotkań Pogłębianie wiedzy i umiejętności Lektura literatury z zakresu psychologii, udział w warsztatach dotyczących wychowania i profilaktyki, na przykład: „Behawioralna modyfikacja trudnych zachowań” Okres stażu Notatki, zaświadczenia Umiejętność stosowania zdobytej wiedzy do rozwiązywania bieżących problemów edukacyjnych i wychowawczych uczniów Rozwiązywanie problemów edukacyjnych przez omawianie zaistniałych trudności w gronie nauczycieli, proponowanie środków naprawczych, modyfikowanie warsztatu pracy poprzez zastosowanie właściwych metod pracy z uczniem o danej potrzebie edukacyjnej Rozwiązywanie problemów wychowawczych przez zgłaszanie zaobserwowanych negatywnych zjawisk, pomoc, współpraca z rodzicami, udział w rozwiązywaniu problemów wychowawczo – opiekuńczych podczas rad pedagogicznych Rozpoznanie i rozwiązanie problemu edukacyjnego i wychowawczego. - studium przypadku - opis i analiza postępowania Okres stażu Notatki, rejestr spotkań, poprawa sytuacji wychowawczej lub edukacyjnej wybranych uczniów Powyższy plan może ulec modyfikacji zgodnie z bieżącymi potrzebami * Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2013 r., poz. 393) na podstawie art. 9g ust. 10 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. nr 97, poz. 674 z późn. zm.) Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |