Katalog Alicja Dec, 2016-11-10 Lublin Różne, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela bibliotekarza ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego.Plan rozwoju zawodowego nauczyciela bibliotekarza ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego Zespół Szkół Ekonomicznych im. A. i J. Vetterów w Lublinie Imię i nazwisko nauczyciela: Alicja Dec Stopień zawodowy: nauczyciel mianowany Miejsce pracy: nauczyciel bibliotekarz w Zespole Szkół Ekonomicznych im. A. i J. Vetterów w Lublinie Kwalifikacje zawodowe: - wyższe studia magisterskie na kierunku Ochrona Środowiska na Akademii Rolniczej w Lublinie, - studia podyplomowe na kierunku Bibliotekoznawstwo i Informacja Naukowa na Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie. Termin rozpoczęcia stażu: 1 września 2016 r. Planowany termin zakończenia stażu: 31 maja 2019 r. Cel podejmowanego stażu: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. Realizowanie zadań zmierzających do uzyskania stopnia awansu zawodowego - nauczyciel dyplomowany 1.Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. - Gromadzenie dokumentacji przez cały okres stażu - Zaświadczenia i inne dokumenty 2. Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. - Opracowanie zgromadzonej dokumentacji, opis, analiza, wnioski - Czerwiec 2019 - Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego. Ocena dorobku zawodowego za okres stażu 3. Złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne - Złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne – 2019 - Odpowiedni wniosek Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy,w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjneji komunikacyjnej (§ 8 ust. 1, pkt 1) 1. Podniesienie kwalifikacji nauczyciela bibliotekarza. - Udział w konferencjach metodycznych, warsztatach dla bibliotekarzy - Cały okres stażu - Zaświadczenia 2. Doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej. - Lektura literatury fachowej - Cały okres stażu - Spis lektur Realizacja zadań służących podniesieniu jakości pracy placówki (§ 8 ust. 1, pkt 2) 1. Udział w pracach promujących szkołę. - Praca w zespole biorącym udział w „Dniu Otwartych Drzwi” dla przyszłych uczniów ZSE oraz targach edukacyjnych - Cały okres stażu - Sprawozdania, materiał fotograficzny 2. Pozyskiwanie funduszy na rzecz szkoły i biblioteki. - Organizacja i udział w akcji zbiórki makulatury „Hura makulatura” - Raz w roku - Sprawozdanie 3. Realizacja wyznaczonych przez Dyrekcję zadań dodatkowych. - Wykonywanie czynności zgodnie z wyznaczonym harmonogramem. - Cały okres stażu - Sprawozdanie Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy placówki, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia (§ 8 ust.1, pkt 3) 1. Doskonalenie wiedzy i umiejętności pracy pedagogicznej. - Udział w szkoleniach podnoszących kwalifikacje - Cały okres stażu - Zaświadczenia 2. Samokształcenie. - Studiowanie literatury i prasy fachowej, np. Biblioteka w szkole - Przeglądanie stron internetowych o tematyce oświatowej, edukacyjnej i bibliotecznej - Cały okres stażu - Lista lektur i stron internetowych Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy placówki (§ 8 ust. 2, pkt 1) 1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności z zakresu bibliotekoznawstwa. - Udział w szkoleniach, kursach, samokształcenie. Gromadzenie materiałów związanych z wykonywaną pracą - Cały okres stażu - Zaświadczenia, wykazy lektur, opracowania 2. Doskonalenie warsztatu pracy. - Przygotowanie i opracowanie materiałów do gazetek w bibliotece szkolnej - Cały okres stażu - Opracowane materiały 3. Wspieranie imprez o zasięgu ogólnoszkolnym i pozaszkolnym. - Opieka w czasie konkursów, wystaw, warsztatów i innych - Cały okres stażu - Wykaz imprez 4. Wdrażanie uczniów do korzystania z różnych źródeł informacji. - Umożliwienie uczniom samodzielnego korzystania z księgozbioru podręcznego - Cały okres stażu 5. Podejmowanie przedsięwzięć na rzecz podniesienia jakości pracy biblioteki. - Konsultacje indywidualne z doradcą metodycznym. - Wymiana opinii z nauczycielami różnych przedmiotów na temat zasobów biblioteki - Cały okres stażu 6. Podniesienie jakości pracy bibliotekarza. - Współtworzenie katalogu elektronicznego księgozbioru - Cały okres stażu 7. Organizacja konkursów i akcji czytelniczych. - Opracowanie i przeprowadzenie konkursów: Książka w obiektywie – sleeveface, Konkurs Młodych Poetów, oraz innych akcji czytelniczych - Cały okres stażu - Sprawozdania Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej (§ 8 ust .2 pkt 2) 1. Posługiwanie się komputerem jako narzędziem pracy i internetem jako źródłem Informacji. - Opracowanie ulotek informacyjnych reklamujących akcje i konkursy organizowane przez bibliotekę szkolną - Korzystanie z internetu w poszukiwaniu materiałów wykorzystywanych przez czytelników - Cały okres stażu - Opracowane materiały 2. Wykorzystywanie technologii komputerowej w realizowaniu różnych zadań szkoły i biblioteki. - Przygotowanie zakładek jako ulotek reklamowych na Dni Otwarte Szkoły - Tworzenie dokumentacji fotograficznej z Dni Otwartych Szkoły, opracowywanie ankiet czytelniczych - Cały okres stażu - Opracowane materiały Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami w tym prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach WDN lub innych zajęć (§ 8 ust .2 pkt 3) 1. Zamieszczenie własnej publikacji na portalach edukacyjnych - Opublikowanie na portalu edukacyjnym planu rozwoju Zawodowego - 2016/2017 - Kopie publikacji 2. Współpraca z nauczycielami - Uczestnictwo w lekcjach otwartych - Cały okres stażu 3. Wymiana doświadczeń z bibliotekarzami - Kontakt z bibliotekarzami z innych placówek - Cały okres stażu - Zaświadczenia Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich (§ 8 ust. 2 pkt 4a) 1. Opracowanie zadań dotyczących podnoszenia poziomu czytelnictwa i kultury ogólnej uczniów. - Przygotowywanie gazetek popularyzujących literaturę i prasę młodzieżową - Cały okres stażu - Sprawozdanie, opracowane materiały Poszerzenie zakresu działań placówki, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych (§ 8 ust. 2 pkt 4c) 1. Organizacja konkursów dla czytelników. - Opracowanie regulaminów konkursów - Cały okres stażu - Opracowane materiały 2. Propagowanie idei udostępniania książek w środowisku czytelniczym. - Przygotowanie miejsca „uwalnianych książek”- Cały okres stażu - Sprawozdanie, materiał fotograficzny 3. Propagowanie czytelnictwa książek poza kanonem lektur oraz czasopism. - Przygotowanie miejsca do prezentacji wybranych książek i czasopism - Cały okres stażu - Sprawozdanie, materiał fotograficzny Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawie nieletnich, we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami (§ 8 ust. 2 pkt 4e) 1. Udział w akcjach charytatywnych. - Wspieranie szkolnych i pozaszkolnych akcji charytatywnych.- Cały okres stażu - Sprawozdania Umiejętność rozpoznawania rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju placówki, w której nauczyciel jest zatrudniony (§ 8 ust. 2 pkt 5) 1.Umiejętne rozpoznanie i rozwiązanie problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych. - Opis i analiza wybranych problemów powstałych w bibliotece - Cały okres stażu - Opracowanie opracowała: Alicja Dec Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |