![]() |
![]() |
Katalog Marta Głębocka, 2016-11-10 Zamość Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGOPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Imię i nazwisko: Marta Głębocka Placówka: Przedszkole Miejskie Nr 8 im. Jana Brzechwy w Zamościu Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2016r. Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy Lp. Zadanie do wykonania Forma realizacji Termin Sposób dokumentowania (§ 7 ust. 2 pkt. 1) Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach 1. Doskonalenie warsztatu pracy obserwacja zajęć i różnych form pracy dydaktyczno – wychowawczej prowadzonej przez opiekuna stażu i innych nauczycieli - według harmonogramu (konspekty zajęć obserwowanych) prowadzenie zajęć i innych form pracy nauczyciela w obecności opiekuna stażu - dokonywanie analizy przebiegu zajęcia według harmonogramu (konspekty zajęć przeprowadzonych) organizowanie zajęć otwartych według harmonogramu 2. Uczestnictwo w wewnętrznym doskonaleniu zawodowym udział w wewnątrzprzedszkolnych formach doskonalenia zawodowego, cały okres trwania stażu przygotowanie i przeprowadzenie Rady Szkoleniowej w ramach WDN „Inteligencje wielorakie” 2017/2018 (referat) 3. Uczestnictwo w zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego udział w różnych formach zewnętrznego doskonalenia zawodowego (warsztatach metodycznych, kursach i szkoleniach podnoszących kompetencje i kwalifikacje ) cały okres stażu (zaświadczenia o ukończeniu form doskonalenia zawodowego) 4. Organizacja warsztatu i metod pracy pedagogicznych opracowanie i wdrożenie programu własnego „Gimnastyka malucha” IX - VI 2016/2017 (program własny, scenariusze zajęć) gromadzenie materiałów, pomocy dydaktycznych, scenariuszy i konspektów ciekawych zajęć, uroczystości przedszkolnych cały okres stażu (pomoce dydaktyczne, notatki, kserokopie) poszukiwanie nowych, ciekawych metod i form pracy z dziećmi 5. Prowadzenie dokumentacji przedszkolnej udział w opracowaniu obowiązującej dokumentacji przedszkolnej na dany rok szkolny, cały okres stażu (plany miesięczne, dziennik zajęć, zeszyt rozmów z rodzicami) systematyczne opracowanie miesięcznych planów pracy dydaktyczno-wychowawczych wpisy w dzienniku zajęć, założenie i prowadzenie zeszytów współpracy z rodzicami oraz konsultacji ze specjalistami 6. Analiza literatury fachowej systematyczne śledzenie literatury metodycznej i dydaktycznej, korzystanie z zasobów biblioteki własnej, przedszkolnej i portali internetowych, cały okres trwania stażu (gromadzenie czasopism i literatury fachowej, notatki własne) (§ 7 ust. 2 pkt. 2.) Umiejętność uwzględniania w swojej pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych 1. Poznanie sytuacji wychowanków zbieranie informacji wg przygotowanych narzędzi (arkusze obserwacji, ankiety) prowadzenie obserwacji pedagogicznych mających na celu poznawanie możliwości i potrzeby rozwojowe dzieci, dokumentowanie tych obserwacji, rozmowy indywidualne z dziećmi opracowanie kontraktu grupowego kontakty z rodzicami konsultacje z innymi nauczycielami opracowywanie referatów na spotkania z rodzicami cały okres trwania stażu (arkusze obserwacji dziecka, zapisy w zeszycie rozmów z rodzicami, ankiety, referaty) 2. Współpraca z rodzicami Opracowanie planu współpracy z rodzicami: wspieranie rodziców w działaniach wychowawczych i dydaktycznych prowadzenie zajęć otwartych organizowanie i uczestnictwo w uroczystościach o charakterze rodzinnym warsztaty dla rodziców zachęcanie rodziców do pracy na rzecz przedszkola informacje dla rodziców o zamierzeniach dydaktyczno – wychowawczych na tablicy ogłoszeń, cały okres stażu (listy obecności, protokoły zebrań, referaty, artykuły, zapisy w dzienniku zajęć, scenariusze zajęć, kserokopie informacji, podziękowania) 3. Poznanie środowiska lokalnego tworzenie okazji do poznania środowiska lokalnego instytucji publicznych zorganizowanie wycieczek: Książnica Zamojska, zakłady usługowe: zakład cukierniczy, zakład fryzjerski i inne udział w konkursach i imprezach organizowanych przez instytucje lokalne cały okres trwania stażu (zapisy w dzienniku zajęć, zdjęcia, zaświadczenia, kserokopie podziękowań) 4. Promocja zdrowia i bezpiecznego stylu życia przeprowadzenie cyklu zajęć zachęcających dzieci do dbania o swoje zdrowie i bezpieczeństwo X 2017 (scenariusze zajęć, dokumentacja fotograficzna) zorganizowanie spotkania z ratownikiem medycznym, lekarzem, policjantem 2017/2018 (zaświadczenia, podziękowania) udział w konkursach, promujących zdrowie i bezpieczeństwo, cały okres trwania stażu (podziękowania) 5. Kształtowanie postaw prospołecznych udział w różnych akcjach (lokalnych i ogólnopolskich), np. „Cała Polska czyta dzieciom”, „Mamo, tato wolę wodę” udział w programie: „Akademia Aquafresh”, „Kubusiowi przyjaciele natury” zorganizowanie akcji charytatywnych „Książka dla szpitala”; „Góra grosza”, „Zbiór nakrętek” cały okres trwania stażu (harmonogram) 6. Przygotowywanie i organizowanie konkursów i imprez przedszkolnych opracowanie scenariuszy, materiałów i dekoracji do imprez, wg harmonogramu (scenariusze spotkań i imprez okolicznościowych) praca z dziećmi przygotowywanie regulaminów konkursów, dyplomów, podziękowań zorganizowanie między przedszkolnych konkursów: - „Konstruktor sprzętu sportowego” V2017 - „Wielkanocna kartka świąteczna” III-IV 2018 - „ Mali przyjaciele ziemi” IV 2019 (regulaminy konkursów, zdjęcia, wzory dyplomów, podziękowań) (§ 7 ust. 2 pkt. 3) Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii komputerowej i komunikacyjnej 1. Stosowanie technologii komputerowej w opracowaniu dokumentacji awansowej wykorzystanie Internetu jako źródła wiedzy w poznaniu i gromadzeniu wybranych przepisów prawa oświatowego na temat awansu zawodowego śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczyciela komunikowanie się za pomocą poczty elektronicznej z opiekunem stażu i innymi nauczycielami cały okres stażu (opracowania i materiały tematyczne, plany pracy) 2. Wykorzystanie Internetu i komputera w pracy pedagogicznej wykorzystanie technologii informacyjnej do opracowywania dokumentacji nauczycielskiej: karty pracy, plany współpracy, plany miesięczne, cały okres stażu (karty pracy, ankiety, plany miesięczne itp.) przygotowywanie scenariuszy uroczystości i konspektów zajęć (scenariusze zajęć i uroczystości) opracowanie i przygotowanie różnego rodzaju materiałów i pomocy dydaktycznych przy użyciu technik komputerowych korzystanie podczas zajęć z różnych sprzętów elektronicznych (magnetofon, aparat fotograficzny, komputer) 3. Redagowanie gazetki przedszkolnej „Witrynka” opracowywanie i przygotowywanie materiałów do gazetki, cały okres trwania stażu (gazetki przedszkolne) 4. Publikacja własnych materiałów opublikowanie w portalu internetowym zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego X 2016 opublikowanie na przedszkolnej stronie internetowej scenariuszy zajęć i uroczystości okres stażu, (publikacja w Internecie) (§ 7 ust. 2 pkt. 4) Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań 1. Poszerzanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki poprzez udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego udział w kursach, warsztatach, szkoleniach. aktywna praca nad samokształceniem, współpraca z innymi nauczycielami. cały okres stażu (zaświadczenia o ukończeniu form doskonalenia zawodowego) 2. Samodzielne studiowanie literatury psychologiczno – pedagogicznej zapoznanie się z najnowszymi propozycjami wydawniczymi studiowanie literatury psychologiczno – pedagogicznej i tworzenie notatek śledzenie nowinek wydawniczych dotyczących wymienionej tematyki sporządzenie wykazu przeczytanej literatury cały okres stażu, (notatki, opracowania) 3. Wykorzystanie zdobytej wiedzy w pracy z dziećmi, we współpracy z rodzicami i nauczycielami. identyfikacja problemów wychowawczo – dydaktycznych, podejmowanie działań prowadzących do ich rozwiązania warsztaty szkoleniowe wewnątrz przedszkolne lub konsultacje indywidualne z innymi nauczycielami realizowanie programów edukacyjnych, profilaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych propagowanych przez inne organizacje i ośrodki edukacyjne na bieżąco, (opis i analiza zdobytej wiedzy, udokumentowanie jej w praktyce, karty rozmów z rodzicami, opracowania) 4. Rozwiązywanie bieżących problemów środowiska lokalnego przy umiejętnym wykorzystaniu wiedzy integrowanie grupy, rozwiązywanie konfliktów, stosowanie metod aktywizujących w pracy wychowawczo – dydaktycznej, czynny udział w akcjach charytatywnych. cały okres stażu, (notatki, wpisy w dzienniku, plany pracy stymulacyjnej, kserokopie materiałów) (§ 7 ust. 2 pkt. 5) Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż 1. Poznanie procedury awansu zawodowego, ze szczególnym uwzględnieniem wymagań na stopień nauczyciela mianowanego 1) Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczyciela: IX 2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2013r. poz. 393 ) Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karty Nauczyciela Dz. U. 2006 r. Nr 97 poz. 674 z późn. zm.). 2) Zapoznanie się z powinnościami, zadaniami oraz wymaganiami kwalifikacyjnymi nauczyciela ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego – złożenie wniosku o rozpoczęcie awansu 3) Śledzenie zmian w prawie oświatowym 4) Karta Nauczyciela ( opracowanie planu rozwoju zawodowego, poprawnie sformułowany wniosek o podjęcie stażu na stopień nauczyciela mianowanego) 2. Podjęcie współpracy z opiekunem stażu 1) Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu: IX 2016 podpisanie kontraktu i omówienie planu współpracy napisanie planu rozwoju zawodowego konsultacje dotyczące przebiegu stażu cały okres stażu, (kontrakt z opiekunem, plan współpracy) 3. Dokumentowanie i analizowanie realizacji Planu Rozwoju Zawodowego, opracowanie sprawozdania z awansu zawodowego kompletowanie, opracowywanie i uporządkowanie zgromadzonych dokumentów i materiałów autorefleksja – określenie słabych i mocnych stron własnej pracy podsumowanie całości pracy w pisemnym sprawozdaniu cały okres stażu oraz po jego zakończeniu (teczka dorobku zawodowego, pisemne sprawozdanie z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego) 4. Studiowanie dokumentacji przedszkolnej dokładna analiza dokumentów przedszkola – statut przedszkola, obowiązujące regulaminy, programy i plany, w czasie trwania stażu (osiągnięcie biegłości w zakresie znajomości i wykorzystywania w swojej pracy prawa wewnątrz-przedszkolnego oraz tworzenia dokumentacji przedszkolnej) 5. Przestrzeganie przepisów BHP znajomość przepisów BHP i ich wykorzystanie podczas pracy pedagogicznej znajomość przepisów podczas organizowania wycieczek, wyjazdów, spacerów w czasie trwania stażu, (znajomość przepisów) Plan może ulec modyfikacji i aktualizacji adekwatnie do potrzeb nauczyciela i placówki podpis dyrektora podpis stażysty Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |