![]() |
![]() |
Katalog Karolina Śmiechowska, 2016-11-10 Piotrków Trybunalski Język polski, Plany pracy Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dypolomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO mgr nauczyciel języka polskiego w Szkole Podstawowej Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2016r. Data zakończenia stażu: 31.05.2019r. § 8 ust. 2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Lp. Zadania Sposób realizacji Terminy Dowody realizacji 1.Uzupełnianie wiedzy związanej z procedurami awansu zawodowego. - Wyszukiwanie i analiza przepisów prawa oświatowego oraz informacji dotyczących awansu zawodowego (ustawy, rozporządzenia). (Karta Nauczyciela, Rozp. MENiS z dn. 01.03.2013 r.),) - Zapoznanie się z materiałami publikowanymi na stronach internetowych: MEN, portalu Eduseek itp. - Opracowanie planu rozwoju zawodowego zgodnie z potrzebami szkoły. VIII-IX 2016r. - Znajomość prawa oświatowego. - Wniosek o rozpoczęcie stażu. - Plan rozwoju zawodowego. - Dokumentacja stażu. 2.Samodzielne lub przez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego pogłębianie swojej wiedzy i umiejętności zawodowych.- Samokształcenie w oparciu o dostępną literaturę fachową. - Uczestniczenie w różnych formach wewnętrznego i zewnętrznego doskonalenia zawodowego (rady szkoleniowe, konferencje metodyczne, warsztaty, kursy). - Aktywny udział w posiedzeniach i szkoleniach rady pedagogicznej. - Systematyczne śledzenie literatury metodycznej i dydaktycznej, korzystanie z zasobów biblioteki własnej, szkolnej i portali internetowych. - Obserwowanie zajęć otwartych prowadzonych przez innych nauczycieli. Okres stażu. • Zaświadczenia ukończenia. • Potwierdzenie dyrektora szkoły. 3. Udział w pracach zespołu przedmiotowego. - Lider zespołu humanistycznego. Okres stażu. - Plan pracy Zespołu humanistycznego. 4. Opracowywanie procedur służących zapewnieniu jakości pracy szkoły. - Członek Zespołu ds. opracowania, modyfikowania i wdrażania Szkolnego Programu Wychowawczego i Profilaktyki-modyfikowanie procedur bezpieczeństwa obowiązujących w szkole. - Aneks do PSO z języka polskiego. na bieżąco - Procedury bezpieczeństwa - Programy. 5. Badanie i analiza efektów kształcenia. - Badanie efektów kształcenia. - Analiza efektów kształcenia. Raz w roku - Potwierdzenia. 6.Prowadzenie zajęć dodatkowych dla uczniów mających trudności w nauce. - Zajęcia z uczniem mającym problemy w nauce języka polskiego. na bieżącoProgram pracy. 7. Podnoszenie jakości pracy szkoły poprzez inicjowanie rywalizacji uczniów w środowisku lokalnym. - Przeprowadzenie konkursów: - Mistrz ortografii, - W świecie mitologii. Przeprowadzenie konkursów i wyłonienie zwycięzców. - Koordynowanie konkursów ogólnopolskich ( Alfik humanistyczny, Edu PANDA) IV/V XI/XII danego roku - zasady konkursów, - wyniki, -zdjęcia 8.Podejmowanie działań na rzecz tworzenia tradycji szkolnej. • Organizowanie imprez, apeli i uroczystości szkolnych. - Przygotowanie uczniów do występów z okazji różnych uroczystości szkolnych. Na bieżąco • Zdjęcia. • Scenariusze. • Potwierdzenia dyrektora szkoły. 9.Promowanie placówki w środowisku. - Zaduszki poetyckie przygotowane wraz z drugim polonistą. - Dzień Szkoły. XI na bieżąco - Scenariusz. - Zdjęcia § 8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Lp. Zadania Sposób realizacji Terminy Dowody realizacji 1.Organizowanie warsztatu pracy przy użyciu techniki komputerowej. - Wykonywanie środków dydaktycznych z pomocą komputera. - Opracowywanie dokumentów, sprawozdań, scenariuszy obserwacji, planów korzystając z komputera. - Przygotowywanie ogłoszeń, dyplomów, zaproszeń, podziękowań przy użyciu komputera. - Gromadzenie niezbędnych przepisów oświatowych z internetu. - Korzystanie z internetowych publikacji innych nauczycieli odbywających staż. Okres stażu. Zdjęcia, pomoce dydaktyczne. Dokumentacja, sprawozdania, scenariusze, plany. 2.Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej. - Doskonalenie i poszerzanie wiedzy informatycznej w celu wykorzystywania jej do planowania pracy własnej, pozyskiwania, gromadzenia i opracowywania informacji oraz organizowania pracy uczniów. • Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych. na bieżąco przynajmniej jeden raz w ciągu każdego roku szkolnego • Spis wykorzystanych programów. • Scenariusze zajęć. • Potwierdzenie dyrektora szkoły. 3.Opublikowanie własnego planu rozwoju zawodowego w Internecie. • Publikacja planu. I semestr 2016/2017- Adres strony internetowej. 4.Komunikowanie się poprzez pocztę e-mailową: k.smie - kontaktowanie się drogą e-mailową z sekretariatem szkoły, z instytucjami, organizatorami, innymi nauczycielami. Na bieżąco - E-maile, załączniki. 5. Wykorzystanie tablicy multimedialnej. - Wykorzystanie tablicy multimedialnej na lekcjach języka polskiego. na bieżąco -Zdjęcia. 6. Tworzenie prezentacji multimedialnej. - Tworzenie prezentacji multimedialnych, wykorzystanie ich podczas apeli i występów uczniów. wg potrzeb - zdjęcia, płyty z prezentacjami 7. Wspieranie programów i projektów służących wdrażaniu uczniów do świadomego korzystania z zasobów Internetu. - Przeprowadzenie zajęć z wychowawcą nt. bezpieczeństwa w sieci wg planu pracy wychowawcy - scenariusze zajęć, - plan pracy wychowawcy klasowego § 8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Lp. Zadania Sposób realizacji Terminy Dowody realizacji 1.Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem. • Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli. • Opracowanie i udostępnienie w szkole konspektów zajęć, scenariuszy imprez, planów. - Organizacja spotkań, imprez kulturalnych, uroczystości szkolnych. - Przekazywanie informacji z kursów, udostępnianie materiałów. - Udzielanie informacji zwrotnej po wygłoszonych referatach, zajęciach otwartych. - Przeprowadzenie szkoleń rady pedagogicznej. Okres stażu• Scenariusze zajęć. • Konspekty. • Plany. - Referat. 2.Uzupełnianie i wzbogacanie zaplecza dydaktycznego dla nauczycieli współpracujących w zespole przedmiotowym.• Przygotowanie materiałów dla nauczycieli. • Wyszukiwanie potrzebnych materiałów w internecie i udostępnianie ich nauczycielom. • Pomoc w przygotowaniu materiałów do lekcji. Okres stażu• Plany wynikowe. • Scenariusze zajęć, testy. • Sprawdziany. 3.Opracowanie i wdrażanie narzędzi badań i pomiaru dydaktycznego. • Przygotowanie sprawdzianów, testów, kart pracy, materiałów dla uczniów i innych nauczycieli.Okres stażu • Przygotowane materiały. 4.Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem przy rozpoznawaniu i rozwiązywaniu problemów opiekuńczo-wychowawczych.Aktywna realizacja zadań , współpraca z rodzicami/prawnymi opiekunami uczniów, pedagogiem szkolnym. Pełnienie funkcji wychowawcy klasowego. Cały okres stażu Wnioski z rozmów, potwierdzenia współpracy § 8 ust. 2 pkt. 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Lp. Zadania Sposób realizacji Terminy Dowody realizacji 1.Opracowanie planu pracy wychowawcy klasowego na trzyletni cykl kształcenia. - Przygotowanie tematyki zajęć wychowawczych. Rok szkolny 2016/2017 - Dokumentacja szkoły. 2.Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych.- Opracowanie programu pracy z uczniem słabym. Okres stażu - Program. - Notatki własne. § 8 ust. 2 pkt. 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Lp.Zadania Sposób realizacji Terminy Dowody realizacji 1.Organizowanie wycieczek szkolnych, wyjść do muzeum, na wystawy, do teatru. • Zorganizowanie i przeprowadzenie wycieczek, wyjść do teatru. W miarę potrzeb • Potwierdzenie dyrektora szkoły. -Zdjęcia. 2.Organizowanie wystaw i spotkań autorskich. • Zapraszanie do szkoły interesujących osób, autorów książek. Minimum raz w danym roku szkolnym • Potwierdzenie dyrektora szkoły. -zdjęcia 3. Organizowanie imprez integracyjnych Wigilia klasowa, Dzień Kobiet itp. W miarę potrzeb - Zdjęcia 4.Promocja szkoły. - Udział w imprezach i akcjach promujących szkołę, wdrażanie nowych pomysłów i idei.Cały okres stażu - Potwierdzenie dyrektora szkoły. 5.Podejmowanie działań promujących zdrowy styl życia. - Współpraca z liderem ds. promocji zdrowia. - Przeprowadzenie zajęć z wychowawcą nt. zdrowego stylu życia. - Pogadanka z rodzicami podczas zajęć. Cały okres stażu Potwierdzenie p. I. J Zdjęcia. Notatki własne. 6. Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień uczniów. - Przygotowywanie uczniów do konkursów szkolnych i pozaszkolnych. Cały okres stażu Zdjęcia, notatki własne, dyplomy, potwierdzenia 7. Uzyskiwanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych - Ukończenie studiów podyplomowych Okres stażu Potwierdzenie ukończenia. § 8 ust. 2 pkt. 4e Wykonanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Lp.Zadania Sposób realizacji Terminy Dowody realizacji 1.Współpraca z Poradnią psychologiczno- Pedagogiczną w Piotrkowie Trybunalskim. • Spotkania, pogadanki. • Analiza opinii, orzeczeń z poradni. cały okres stażu• Opinie o uczniach. 2.Współpraca z pedagogiem szkolnym. • Systematyczne spotkania. • Rozmowy dotyczącego zachowań uczniów. • Analiza ankiet. cały okres stażu • Potwierdzenie dyrektora szkoły. 3.Opieka nad Samorządem Uczniowskim. - Aktywowanie społeczności uczniowskiej do pracy na rzecz szkoły, środowiska lokalnego. 2017/2018 - Potwierdzenie dyrektora szkoły. 4.Współpraca z organizacjami oraz innymi podmiotami działającymi na rzecz dziecka i edukacji w środowisku lokalnym. - Współpraca z Policją, z kuratorami, sądem. okres stażu - Potwierdzenie dyrektora szkoły. 5.Współudział w organizowaniu paczek dla dzieci potrzebujących, udział w akcjach charytatywnych. • Pomoc w przygotowaniu paczek. w miarę potrzeb - Potwierdzenie dyrektora szkoły. 6.Integracja społeczności klasowej, szkolnej, kształtowanie postaw, tworzenie tradycji. - Przygotowanie imprez: Dzień Chłopaka, mikołajki, Wigilia klasowa itp. okres stażu - Potwierdzenie dyrektora szkoły. - Zdjęcia, scenariusze. 7.Udział w różnych formach kultury. - Organizacja wycieczek, edukacja regionalna. okres stażu- Potwierdzenie dyrektora szkoły. 8.Realizacja zadań opiekuńczo-wychowawczych nauczyciela – wychowawcy. - Rozpoznawanie trudnej sytuacji wychowanków: kontakty z pedagogiem, psychologiem, kuratorem, pielęgniarką, współpraca z policją. okres stażu- Potwierdzenie dyrektora szkoły. - Zapiski w dzienniku lekcyjnym. 9.Sprawowanie opieki nad pracownią języka polskiego. - Dbałość o wygląd pomieszczenia: aktualizacja tematycznych gazetek ściennych, wzbogacanie bazy dydaktycznej.okres stażu- Potwierdzenie dyrektora szkoły. 10.Podejmowanie działań promujących zdrowy styl życia. - Współpraca z liderem nauczycielem zespołu zadaniowego ds. promocji zdrowia. - Przeprowadzenie zajęć z wychowawcą nt. zdrowego stylu życia. cały okres stażu Potwierdzenie p. I. J Zdjęcia. Notatki własne. 11. Podejmowanie działań zmierzających do poznania sytuacji rodzinnej uczniów i problemów środowiska, w którym się wychowują. - Obserwacja, rozmowy indywidualne z dziećmi rodzicami/prawnymi opiekunami, rozmowy z pedagogiem Cały okres stażu Notatki własne, potwierdzenia. § 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której jest zatrudniony. Lp. Zadania Sposób realizacji Terminy Dowody realizacji 1.Opis i analiza dwóch przypadków edukacyjnych lub wychowawczych. • Zdiagnozowanie dwóch przypadków, • Ustalenie metod pracy z uczniem i oddziaływań wychowawczych. • Systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu. • Podsumowanie i wnioski. cały okres stażu • Opis i analiza dwóch przypadków. 2.Diagnozowanie problemów, potrzeb oraz ich rozwiązywanie, projektowanie i realizacja zadań związanych z rozwojem szkoły i uczniów. - Analiza i pomoc w rozwiązywaniu problemów uczniów. - Dokonanie analizy efektów podjętych działań. cały okres stażu - Potwierdzenie dyrektora szkoły. - Notatki własne. Zastrzega się możliwość modyfikacji PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO w trakcie trwania stażu adekwatnie do potrzeb nauczyciela i szkoły za zgodą Dyrektora Szkoły. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |