Katalog Honorata Malinowska, 2016-11-10 Supraśl Plastyka, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela mianowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ N A U C Z Y C I E L A M I A N O W A N E G O 1. IMIĘ I NAZWISKO NAUCZYCIELA:..................... 2. PEŁNIONA FUNKCJA: Nauczyciel 3. DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU: 01. 09. 2013 r. 4. PLANOWANA DATA UKOŃCZENIA STAŻU: 31. 05. 2016 r. CEL GŁÓWNY: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego zgodnie z wymaganiami kwalifikacyjnymi ustalonymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2013r. poz. 393). w sprawie uzyskiwania awansu zawodowego nauczycieli na podstawie art. 9g ust. 10 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674, z późniejszymi zmianami). CELE SZCZEGÓŁOWE: • Poszerzanie wiedzy o poszczególnych obszarach pracy szkoły oraz określenie możliwości i podejmowanie w tym zakresie działań własnych poprzez uczestnictwo w pracy organów szkoły. • Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez doskonalenie zawodowe. • Podnoszenie efektywności działań wychowawczo – dydaktycznych poprzez rozwijanie osobistych zainteresowań. • Aktywne i twórcze uczestnictwo w życiu szkoły. • Rozszerzanie wiedzy z zakresu prawa oświatowego . Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji, uwagi, wskazówki 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego: Karty Nauczyciela. Ustawy o systemie oświaty. Rozporządzenia MENiS w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Rozporządzenia MEN zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. VIII/IX 2013 r. Przedłożenie wniosku o rozpoczęcie stażu Opracowanie planu rozwoju zawodowego 2. Współpraca z opiekunem stażu. Rozmowa z opiekunem stażu, zawarcie kontraktu określającego przejrzyste warunki współpracy. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu oraz innych nauczycieli. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły. Przeprowadzenie lekcji otwartej dla nauczycieli z niższym stopniem awansu zawodowego. Omawianie prowadzonych i obserwowanych lekcji w celu doskonalenia umiejętności omawiania i ewaluacji własnych i obserwowanych lekcji. IX 2013 r. Okres stażu Kontrakt Harmonogram terminów i tematyki zajęć Konsultacje, rozmowy indywidualne z opiekunem stażu, dyrektorem szkoły 3. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu. Udział w różnego rodzaju pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego. Udział w zajęciach warsztatowych – WDN. Udział w lekcjach oraz zajęciach otwartych realizowanych przez innych nauczycieli. Wg oferty przez okres stażu Okres stażu Zaświadczenia Potwierdzenie dyrektora szkoły 4. Rozbudowa własnego warsztatu pracy. Studiowanie literatury i czasopism pedagogicznych Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej. Na bieżąco Notatki bibliograficzne Zbiór scenariuszy zajęć 5. Aktywne uczestnictwo w życiu szkoły. Organizowanie i współorganizowanie imprez, wystaw, uroczystości szkolnych.. 2013/2016 r. Okres stażu Sprawozdanie z realizacji zadań 6. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. Gromadzenie dokumentacji (świadectw, scenariuszy itp.). Napisanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Złożenie wniosku o postępowaniu kwalifikacyjnym. Okres stażu VI 2016r. VI/VII 2016 r. Wpisy w dokumentacji przebiegu stażu Treść sprawozdania Wniosek wraz z dokumentacją formalną Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji, uwagi, wskazówki 1. Poznawanie środowiska uczniów. Bieżące kontakty z rodzicami uczniów. Rozmowy z psychologiem szkolnym. Konsultacje z innymi nauczycielami, wychowawcami. Indywidualne rozmowy z uczniem. Obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych. Zapoznanie z dokumentami zgromadzonymi w szkole: opinie, orzeczenia poradni psychologiczno – pedagogicznej itp. Na bieżąco Bieżąca dokumentacja notatki Ankieta 2. Realizacja zadań opiekuńczo – wychowawczych. Prowadzenie zajęć z planem pracy. Bieżące rozwiązywanie problemów wychowawczych i dydaktycznych (pomoc uczniom mającym trudności w nauce). Działania na rzecz podnoszenia kultury osobistej. Na bieżąco Bieżąca dokumentacja notatki 3. Działania uwzględniające potrzeby rozwojowe uczniów. Pomoc uczniom z trudnościami w nauce i umożliwienie uczniom wybitnie zdolnym dodatkowych możliwości rozwoju . 2013/2016 r. Okres stażu Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji, uwagi, wskazówki 1. Wykorzystanie Internetu i komputera do poszukiwania informacji. Uzyskiwanie wiedzy na temat awansu zawodowego poprzez Internet (portale poświęcone awansowi). Korzystanie ze stron MENiS, Okres stażu Strony internetowe (wydruki) 2. Publikacje w Internecie. Zamieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej – planu rozwoju zawodowego, scenariuszy zajęć, uroczystości itp. Okres stażu Strona internetowa 3. Wykorzystanie komputera w pracy. Prowadzenie dziennika elektronicznego. Opracowywanie i dostarczanie materiałów na stronę internetową szkoły. Opracowywanie materiałów i pomocy dydaktycznych –scenariuszy zajęć, planów pracy, sprawozdań itp. Dokumentowanie przebiegu stażu. Na bieżąco Bieżąca dokumentacja w dzienniku. Strona internetowa szkoły Materiały i pomoce dydaktyczne Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji, uwagi, wskazówki 1. Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych. Aktualizacja wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki (samokształcenie). Korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej (nowości książkowe, czasopisma). Wdrażanie zdobytej wiedzy do rozwiązywania problemów, konfliktów, przeciwdziałanie agresji. Na bieżąco Potwierdzenie opiekuna 2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych ucznia, wykorzystanie tej wiedzy w pracy dydaktyczno – wychowawczej. Stosowanie aktywnych metod pracy Na bieżąco Notatki 3. Rozpoznawanie problemów edukacyjnych i wychowawczych uczniów. Rozmowy i konsultacje z: opiekunem stażu, nauczycielami, wychowawcami, pedagogiem szkoły. Obserwacja uczniów podczas zajęć Na bieżąco Notatki Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji, uwagi, wskazówki 1. Poszerzenie wiedzy z zakresu prawa oświatowego. Analiza podstawowych przepisów prawa oświatowego i posługiwanie się nimi w trakcie awansu (Karta Nauczyciela, Ustawa o systemie oświaty, Rozporządzenie MENiS w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, Rozporządzenie MEN zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli). Okres stażu Znajomość przepisów 2. Analiza dokumentacji szkolnej. Analiza dokumentacji szkolnej, zwłaszcza: Statutu Szkoły, WSO, Programu Wychowawczego i Profilaktycznego, procedur postępowania w sytuacji zagrożenia itp. Okres stażu Znajomość przepisów 3. Aktywne uczestnictwo w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego. Udział w pracach rady pedagogicznej i w pracy zespołów. Tworzenie i modyfikowanie dokumentacji szkolnej. Współpraca z instytucjami organizującymi pomoc społeczną. Udział w radach pedagogicznych i WDN. Okres stażu Potwierdzenia dyrektora szkoły Plan ma charakter otwarty i może w trakcie realizowania być modyfikowany Zatwierdzam do realizacji: ...................... ...................... Miejscowość i data Podpis i pieczęć dyrektora szkoły ........................... Podpis nauczyciela zmianami). *Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania awansu zawodowego nauczycieli na podstawie art. 9g ust. 10 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674, z późniejszymi Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |