Katalog

Honorata Malinowska, 2016-11-10
Supraśl

Plastyka, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela mianowanego

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ
N A U C Z Y C I E L A M I A N O W A N E G O


1. IMIĘ I NAZWISKO NAUCZYCIELA:.....................
2. PEŁNIONA FUNKCJA: Nauczyciel
3. DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU: 01. 09. 2013 r.
4. PLANOWANA DATA UKOŃCZENIA STAŻU: 31. 05. 2016 r.






CEL GŁÓWNY:
Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego zgodnie z wymaganiami kwalifikacyjnymi ustalonymi
w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2013r. poz. 393). w sprawie uzyskiwania awansu zawodowego nauczycieli na podstawie art. 9g ust. 10 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674, z późniejszymi zmianami).


CELE SZCZEGÓŁOWE:
• Poszerzanie wiedzy o poszczególnych obszarach pracy szkoły oraz określenie możliwości i podejmowanie w tym zakresie działań własnych poprzez uczestnictwo w pracy organów szkoły.
• Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez doskonalenie zawodowe.
• Podnoszenie efektywności działań wychowawczo – dydaktycznych poprzez rozwijanie osobistych zainteresowań.
• Aktywne i twórcze uczestnictwo w życiu szkoły.
• Rozszerzanie wiedzy z zakresu prawa oświatowego






.







Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji, uwagi, wskazówki

1. Poznanie procedury awansu zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego:
 Karty Nauczyciela.
 Ustawy o systemie oświaty.
 Rozporządzenia MENiS w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
 Rozporządzenia MEN zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. VIII/IX
2013 r.  Przedłożenie wniosku
o rozpoczęcie stażu
 Opracowanie planu rozwoju zawodowego
2.
Współpraca z opiekunem stażu.  Rozmowa z opiekunem stażu, zawarcie kontraktu określającego przejrzyste warunki współpracy.
 Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu oraz innych nauczycieli.
 Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły.
 Przeprowadzenie lekcji otwartej dla nauczycieli
z niższym stopniem awansu zawodowego.
 Omawianie prowadzonych i obserwowanych lekcji w celu doskonalenia umiejętności omawiania i ewaluacji własnych
i obserwowanych lekcji. IX 2013 r.

Okres stażu  Kontrakt

 Harmonogram terminów i tematyki zajęć




 Konsultacje, rozmowy indywidualne
z opiekunem stażu, dyrektorem szkoły
3.
Poszerzanie wiedzy
i umiejętności w procesie aktywnego udziału
w wewnątrzszkolnym
i zewnątrzszkolnym doskonaleniu.  Udział w różnego rodzaju pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego.
 Udział w zajęciach warsztatowych – WDN.
 Udział w lekcjach oraz zajęciach otwartych realizowanych przez innych nauczycieli. Wg oferty przez okres stażu

Okres stażu  Zaświadczenia


 Potwierdzenie dyrektora szkoły

4. Rozbudowa własnego warsztatu pracy.  Studiowanie literatury i czasopism pedagogicznych
 Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej.
Na bieżąco  Notatki bibliograficzne


 Zbiór scenariuszy zajęć
5. Aktywne uczestnictwo
w życiu szkoły.  Organizowanie i współorganizowanie imprez, wystaw, uroczystości szkolnych..
2013/2016 r.

Okres stażu

 Sprawozdanie
z realizacji zadań
6. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju.  Gromadzenie dokumentacji (świadectw, scenariuszy itp.).
 Napisanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.
 Złożenie wniosku o postępowaniu kwalifikacyjnym. Okres stażu

VI 2016r.

VI/VII 2016 r.  Wpisy w dokumentacji przebiegu stażu
 Treść sprawozdania

 Wniosek wraz
z dokumentacją formalną










Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji, uwagi, wskazówki
1. Poznawanie środowiska uczniów.  Bieżące kontakty z rodzicami uczniów.
 Rozmowy z psychologiem szkolnym.
 Konsultacje z innymi nauczycielami, wychowawcami.
 Indywidualne rozmowy z uczniem.
 Obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych
i pozaszkolnych.
 Zapoznanie z dokumentami zgromadzonymi
w szkole: opinie, orzeczenia poradni psychologiczno – pedagogicznej itp. Na bieżąco









 Bieżąca dokumentacja notatki







 Ankieta
2. Realizacja zadań opiekuńczo –
wychowawczych.
 Prowadzenie zajęć z planem pracy.
 Bieżące rozwiązywanie problemów wychowawczych i dydaktycznych
(pomoc uczniom mającym trudności w nauce).
 Działania na rzecz podnoszenia kultury osobistej. Na bieżąco  Bieżąca dokumentacja notatki

3. Działania uwzględniające potrzeby rozwojowe uczniów.  Pomoc uczniom z trudnościami w nauce i umożliwienie uczniom wybitnie zdolnym dodatkowych możliwości rozwoju .
2013/2016 r.

Okres stażu







Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji, uwagi, wskazówki
1. Wykorzystanie Internetu
i komputera do poszukiwania informacji.  Uzyskiwanie wiedzy na temat awansu zawodowego poprzez Internet (portale poświęcone awansowi).
 Korzystanie ze stron MENiS, Okres stażu  Strony internetowe (wydruki)
2. Publikacje w Internecie.  Zamieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej – planu rozwoju zawodowego, scenariuszy zajęć, uroczystości itp. Okres stażu  Strona internetowa
3. Wykorzystanie komputera
w pracy.  Prowadzenie dziennika elektronicznego.
 Opracowywanie i dostarczanie materiałów na stronę internetową szkoły.
 Opracowywanie materiałów i pomocy dydaktycznych –scenariuszy zajęć, planów pracy, sprawozdań itp.
 Dokumentowanie przebiegu stażu. Na bieżąco  Bieżąca dokumentacja w dzienniku.

 Strona internetowa szkoły


 Materiały i pomoce dydaktyczne











Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji, uwagi, wskazówki
1. Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych.  Aktualizacja wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki (samokształcenie).
 Korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej (nowości książkowe, czasopisma).
 Wdrażanie zdobytej wiedzy do rozwiązywania problemów, konfliktów, przeciwdziałanie agresji. Na bieżąco  Potwierdzenie opiekuna
2. Pogłębianie wiedzy
i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych ucznia, wykorzystanie tej wiedzy
w pracy dydaktyczno – wychowawczej.  Stosowanie aktywnych metod pracy Na bieżąco  Notatki
3. Rozpoznawanie problemów edukacyjnych
i wychowawczych uczniów.  Rozmowy i konsultacje z: opiekunem stażu, nauczycielami, wychowawcami, pedagogiem szkoły.
 Obserwacja uczniów podczas zajęć Na bieżąco  Notatki









Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji, uwagi, wskazówki
1. Poszerzenie wiedzy z zakresu prawa oświatowego.  Analiza podstawowych przepisów prawa oświatowego i posługiwanie się nimi w trakcie awansu (Karta Nauczyciela, Ustawa o systemie oświaty, Rozporządzenie MENiS w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, Rozporządzenie MEN zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli). Okres stażu  Znajomość przepisów
2. Analiza dokumentacji szkolnej.  Analiza dokumentacji szkolnej, zwłaszcza: Statutu Szkoły, WSO, Programu Wychowawczego i Profilaktycznego, procedur postępowania w sytuacji zagrożenia itp. Okres stażu  Znajomość przepisów
3. Aktywne uczestnictwo
w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego.  Udział w pracach rady pedagogicznej i w pracy zespołów.
 Tworzenie i modyfikowanie dokumentacji szkolnej.
 Współpraca z instytucjami organizującymi pomoc społeczną.
 Udział w radach pedagogicznych i WDN. Okres stażu  Potwierdzenia dyrektora szkoły

Plan ma charakter otwarty i może w trakcie realizowania być modyfikowany

Zatwierdzam do realizacji:



...................... ......................
Miejscowość i data Podpis i pieczęć dyrektora szkoły



...........................
Podpis nauczyciela
zmianami).

*Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania awansu zawodowego nauczycieli na podstawie art. 9g ust. 10 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674, z późniejszymi

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.