![]() |
![]() |
Katalog Beata Jurków, 2016-11-10 Zielona Góra Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela mianowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr Beata Jurków- wychowawca świetlicy Nazwa i adres szkoły: Szkoła Podstawowa nr 18 im. Arkadego Fiedlera w Zielonej Górze, ul. Francuska 10. Termin rozpoczęcia stażu: 03.11.2014r. (kontynuacja stażu rozpoczętego 01.09.2013r.) Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Imię i nazwisko opiekuna stażu: Kwalifikacje: • Ukończone studia magisterskie na Uniwersytecie Zielonogórskim, Wydział Humanistyczny, kierunek Filologia rosyjska, specjalność nauczycielska i translatoryka biznesowa; • Ukończone studia podyplomowe w Lubuskiej Akademii Nauczycieli w Zielonej Górze, kierunek Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna. Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego. ZADANIA DO REALIZACJI W OKRESIE STAŻU § 7 ust. 2 pkt. 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (m.in. zapoznanie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli). Udział w szkoleniach poruszających kwestie awansu zawodowego i jego aktualizacji. Uaktualnianie wiedzy na temat awansu (portale internetowe, czasopisma fachowe). XI 2014r. Przedłożenie wniosku o kontynuację stażu. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. Zaświadczenia. 2. Współpraca z opiekunem stażu. Rozmowa i ustalenie zasad współpracy i harmonogramu wspólnych działań, terminu spotkań. Zawarcie kontraktu. Spotkania, konsultacje, rozmowy. Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. Analiza i ocena działań, określenie mocnych i słabych stron własnej działalności. Okres stażu Kontrakt. Harmonogram hospitacji. Scenariusze zajęć. Notatki własne. 3. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej. Podnoszenie kompetencji i umiejętności zawodowych. Opracowanie planu pracy . Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia i kształcenia zawodowego podnoszących kompetencje, doskonalących wiedzę i umiejętności. Uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego- szkoleniowych radach pedagogicznych. Doskonalenie warsztatu pracy poprzez wymianę doświadczeń z innymi nauczycielami. Okres stażu Potwierdzenia pisemne. Zaświadczenia. Notatki. 4. Właściwa organizacja pracy Sporządzenie rocznego ogólnego planu pracy świetlicy. Prowadzenie dokumentacji szkolnej zgodnie z obowiązującymi przepisami, wpisy w dzienniku zajęć. Okres stażu Dokumentacja własna. Dokumentacja szkolna. 5. Tworzenie i bogacenie własnego warsztatu pracy. Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej, materiałów i pomocy dydaktycznych (książki, czasopisma, filmy, bajki). Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej- czasopism oraz nowości książkowych dotyczących pracy opiekuńczo-wychowawczej w świetlicy szkolnej. Na bieżąco, cały okres stażu. Materiały, pomoce dydaktyczne, notatki, prace wykonane przez uczniów, bibliografia literatury. 6. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Opracowanie i uporządkowanie zgromadzonych podczas trwania stażu dokumentów, materiałów. Podsumowanie całości pracy w pisemnym sprawozdaniu. Złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne. Okres stażu. Teczka zawierająca potwierdzone przez dyrekcję dokumenty. Sprawozdanie. § 7 ust. 2 pkt. 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI 1. Poznawanie środowiska uczniowskiego. Poznawanie sytuacji rodzinnej wychowanków. Zapoznanie się z kartami zgłoszeń dziecka do świetlicy. Obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych, indywidualne rozmowy z uczniem. Kontakty z rodzicami ( indywidualne rozmowy wynikające z zainteresowania rodziców i potrzeb). Konsultacje z innymi nauczycielami. Na bieżąco. Cały okres stażu. Notatki własne. 2. Praca na rzecz środowiska lokalnego, współpraca ze strukturami samorządowymi. Udział w akcjach charytatywnych organizowanych przez szkołę. Przygotowywanie uczniów do konkursów szkolnych. Współorganizowanie uroczystości w świetlicy (zabawa karnawałowa, inscenizacje tematyczne). Okres stażu. Podziękowania. Adnotacje w dzienniku. 3, Motywowanie i wspieranie uczniów w rozwoju. Pomoc uczniom z trudnościami w nauce/ odrabianiu lekcji. Organizowanie pomocy koleżeńskiej i zespołowej nauki. Rozwijanie u uczniów umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej. Eksponowanie prac plastycznych uczniów. Motywowanie do aktywnego uczestnictwa w zajęciach świetlicy. Kształtowanie zdrowego stylu życia zgodnie z hasłem „W zdrowym ciele zdrowy duch”- organizowanie zajęć rekreacyjno- ruchowych w świetlicy. Zajęcia profilaktyczne dotyczące zagrożeń współczesnego świata. Aktywny udział w projektach szkolnych. Współorganizacja konkursów. Pomoc w przygotowaniu się do świetlicowych konkursów. Okres stażu/ według potrzeb Ćwiczenia dla uczniów słabszych. Scenariusze zajęć. Zapisy w dzienniku. 4. Uwzględnienie w swojej pracy współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. Realizowanie zadań wychowawczych w pracy z uczniami zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym i programem profilaktyki. Kształtowanie świadomości ekologicznej, właściwych postaw wobec środowiska. Prowadzenie zajęć tematycznych, związanych z problemami społecznymi i cywilizacyjnymi. Cykl zajęć dotyczących bezpieczeństwa dzieci w szkole, domu i na ulicy. Przez cały okres stażu. Zapisy tematów w dzienniku. 5. Diagnozowanie i rozwijanie zainteresowań uczniów. Obserwacja. Rozmowy indywidualne z dziećmi. Organizowanie zajęć na interesujące uczniów tematy. Przygotowywanie gazetek ściennych o różnorodnej tematyce. Okres stażu. Notatki. Zapis w dzienniku. § 7 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność wykorzystania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI 1. Organizowanie warsztatu pracy z wykorzystaniem technologii komputerowej. Dokumentowanie przebiegu stażu. Wyszukiwanie i przygotowanie materiałów dydaktycznych (pomocy), scenariuszy zajęć. Prowadzenie korespondencji za pośrednictwem dziennika elektronicznego z nauczycielami. Przygotowywanie dyplomów. Korzystanie na zajęciach ze sprzętu audio i video. Korzystanie z Internetu (wykorzystanie zasobów portali edukacyjnych do doskonalenia pracy własnej). Przygotowywanie materiałów do gazetek ściennych. Okres stażu. Scenariusze. Dyplomy. Plany pracy. Sprawozdanie. 2. Korzystanie z edukacyjnych serwerów internetowych. Wykorzystywanie Internetu jako źródła wiedzy o zmianach w prawie oświatowym. Korzystanie ze stron MENiS, www.literka.pl, www.edux.pl, i innych W ciągu stażu. Strony internetowe (wydruk) § 7 ust. 2 pkt. 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI 1. Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych. Udział w kursach, warsztatach, służących poszerzaniu wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki. Okres stażu. Potwierdzenia. Zaświadczenia. 2. Gromadzenie i studiowanie literatury z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki i dydaktyki. Wdrażanie propozycji metodycznych zaczerpniętych z literatury fachowej. Studiowanie literatury z dziedziny psychologii, pedagogiki. Okres stażu. Notatki z literatury. 3. Integracja zespołu świetlicowego. Gry i zabawy integracyjne. Budowa przynależności do grupy, współpracy w zespole świetlicowym oraz dbania o wspólne dobro. IX 2014 Zapis tematów w dzienniku. Scenariusze zajęć. 4. Przeciwdziałanie przemocy w szkole i poza nią. Prowadzenie cyklu zajęć „Jak radzić sobie ze złością?”- ćwiczenie technik zastępowania agresji zachowaniami pożądanymi- gry i zabawy przeciw agresji. Okres stażu. Zapis tematów w dzienniku. Scenariusze zajęć. 5. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów wychowawczych uczniów sprawiających trudności wychowawcze. Identyfikacja problemu. Propozycje rozwiązań. Integrowanie grupy. Zapobieganie agresji. Przeciwdziałanie konfliktom w grupie. Działania na rzecz podnoszenia kultury osobistej. Poszukiwanie nowych rozwiązań rozwiązywania konfliktów. Okres stażu. Notatki własne. Wpisy w dzienniku. § 7 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI 1. Zapoznanie się z aktami prawnymi dotyczącymi procedury awansu zawodowego, systemu oświaty i działania szkoły. Poznanie przepisów prawnych związanych z oświatą, szczególnie: 1. Ustawy o systemie oświaty 2. Karty Nauczyciela 3. Konwencji o Prawach Dziecka 4. Rozporządzeń MENiS ( m.in.w sprawie uzyskania stopnia awansu, oceny nauczyciela i innych) Na bieżąco Akty prawne. Notatki. 2. Posługiwanie się przepisami systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w pracy nauczyciela. Analiza i gromadzenie dokumentacji związanej z funkcjonowaniem szkoły ( statut szkoły, regulamin) Prowadzenie dokumentacji szkolnej. Uczestnictwo w radach pedagogicznych. Praca w komisjach powoływanych w szkole. Udział w pracach komisji konkursowych w świetlicy. Cały okres stażu. Listy obecności. Regulaminy konkursów. Protokoły. Zatwierdzam do realizacji: …………………………………………. ……………………………………………. data i podpis Dyrektora podpis nauczyciela Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |