Katalog

Katarzyna Kotlarek, 2017-01-20
Koszalin

Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA STAŻYSTY

I. Dane osobowe:
1. Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż:
mgr Katarzyna Kotlarek

2. Nazwa i adres placówki:
Przedszkole nr 22
ul. Chałubińskiego 6
75-581 Koszalin

3. Stanowisko:
Nauczyciel

4. Posiadane wykształcenie:
• Studia licencjackie – Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koszalinie,
Kierunek: Pedagogika; Specjalizacja: Pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna,
• Studia magisterskie – Koszalińska Wyższa Szkoła Nauk Humanistycznych,
Kierunek: Pedagogika; Specjalizacja: Pedagogika resocjalizacyjna,
• Studia podyplomowe z zakresu: Zarządzanie placówką oświatową – Koszalińska Wyższa Szkoła Nauk Humanistycznych.
II. Okres odbywania i opiekun stażu:
1. Termin rozpoczęcia stażu:
01.09.2016r.

2. Przewidywany termin zakończenia stażu:
31.05.2017r.

3. Opiekun stażu:
mgr Dorota Perkowska

III. Podstawa prawna:
• Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (DZ.U. z 2006r. Nr 97, poz.674, z późn.zm.);
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 2013., poz.393).
IV. Cele stażu:
Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego
Cele szczegółowe:
• poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania przedszkola;
• poznanie dokumentacji obowiązującej w przedszkolu i sposobów jej prowadzenia;
• poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych
i higienicznych warunków zabawy, nauki oraz wypoczynku;
• uczestnictwo w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu celem doskonalenia warsztatu swojej pracy i omawianie tych zajęć z prowadzącym;
• prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu, omówienie ich;
• podniesienie kwalifikacji zawodowych poprzez uczestniczenie w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego.

V. Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela kontraktowego:

§ 6 ust. 2 pkt 1
Znajomość organizacji, zadań oraz zasad funkcjonowania placówki.
ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI UWAGI
Poznanie procedury osiągania awansu zawodowego - udział w szkoleniu dotyczącym prawnych aspektów odbywania stażu, planowania zadań na bazie wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela kontraktowego oraz form pisania planów rozwoju zawodowego,
- analiza przepisów prawnych dotyczących awansu zawodowego,
- gromadzenie informacji z Internetu oraz prasy poświęconej oświacie. - wrzesień 2016r.,



- wrzesień 2016r.,

- cały okres stażu. - zaświadczenie o ukończonym szkoleniu.
Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu - zawarcie kontraktu między stażystą a opiekunem stażu (określenie zadań i obowiązków stażysty oraz opiekuna stażu),
- rozmowy i konsultacje dotyczące sposobu realizacji stażu. - wrzesień 2016r.,


- cały okres stażu. - kontrakt o wzajemnej współpracy między nauczycielem stażystą a opiekunem stażu.
Dokumentowanie realizacji zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego - stosowanie się do dokumentów obowiązujących w placówce: statut przedszkola, regulaminy, podstawa programowa, plany dydaktyczno-wychowawcze, plan pracy przedszkola, dziennik, dokumentacja wychowawcy,
- stosowanie się do procedur regulujących funkcjonowanie placówki,
- gromadzenie dokumentów dotyczących realizowanego planu rozwoju zawodowego. - cały okres stażu,




- cały okres stażu,

- cały okres stażu. - prawidłowe prowadzenie dokumentacji,




- scenariusze zajęć, wykaz zajęć obserwowanych, zaświadczenia.
Poznanie przepisów prawa dotyczących zasad BHP na terenie przedszkola - analizowanie regulaminu BHP i p/poż - wrzesień 2016r.

Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego - udział w szkoleniu dotyczącym sporządzenia sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego,
- opis realizacji sporządzonego planu rozwoju zawodowego.
- wiosna 2017r.,


- maj 2017r. - zaświadczenie,


- sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego.


Złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne - złożenie wniosku,

- przygotowanie dokumentacji. - czerwiec2017r.,

- czerwiec2017r. - wniosek o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego,
- dokumentacja prowadzona w okresie odbywania stażu.


6 ust. 2 pkt 2
Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań placówki.
ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI UWAGI
Poznanie sposobu prawidłowego konstruowania scenariuszy zajęć - przygotowanie oraz analizowanie scenariuszy prowadzonych zajęć z pomocą opiekuna stażu. - 1 raz w miesiącu. - scenariusze zajęć.
Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu oraz innych form jego pracy - obserwacja oraz omówienie zajęć oraz innych form pracy. - 1 raz w miesiącu. - wykaz obserwowanych zajęć oraz innych form pracy.
Przynależność do zespołów zadaniowych Rady Pedagogicznej - zespół do spraw ewaluacji,
- zespół do spraw charytatywnych,
- zespół do spraw promocji przedszkola,
- zespół do spraw administracyjno-biurowych. - zgodnie z harmonogramem prac zespołów.
- m. in. dekorowanie przedszkola, pomoc w pisaniu sprawozdań, dbanie o stronę internetową placówki
Wzbogacanie własnego warsztatu pedagogicznego poprzez uczestnictwo w doskonaleniu zawodowym wewnątrzprzedszkolnym i samokształceniu - uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego (w kursach, szkoleniach, warsztatach),
- udział w radach pedagogicznych,

- rozpoczęcie studiów podyplomowych – oligofrenopedagogika, edukacja elementarna z językiem angielskim. - cały okres stażu,


- zgodnie z harmonogramem zebrań rady pedagogicznej,

- październik 2016r. - m. in. „Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty”, „Jesienne nutki – warsztat muzyczny”, „Gry i zabawy matematyczne w edukacji dzieci przedszkolnych”.


Organizowanie imprez, uroczystości okolicznościowych oraz konkursów wewnątrzprzedszkolnych - przygotowywanie dzieci do różnych występów,
-organizowanie imprez ogólnoprzedszkolnych,
- organizowanie cyklu warsztatów tematycznych dla poszczególnych grup,

- organizowanie dni tematycznych dla poszczególnych grup,


- przygotowywanie teatrzyków dla dzieci
- organizacja konkursu plastycznego dla dzieci. - styczeń 2017r.,

- wrzesień 2016r.,
-cały okres stażu,


- cały okres stażu,



- 1 raz na 2 miesiące,
- jesień 2016r. - m.in. z okazji Dnia Babci i Dziadka,
- m.in. Dzień Przedszkolaka,
- m.in. „Przedszkolak badaczem i odkrywcą”, „Kuchenne rewolucje”,
- m.in. „Święto jabłka”, „Dzień Kropki”, „Zabawy logopedyczne wesołe i praktyczne”, „Dzień czekolady”,
- cykl „Panie – dzieciom”.

Prowadzenie kółka teatralnego dla dzieci - dobór programu,
- ustalenie terminów spotkań,
- zebranie grupy,
- ewaluacja – występ dzieci. - październik 2016r – marzec 2017r. - spotkania: listopad 2016 – marzec 2017r.
Tworzenie kroniki przedszkolnej, broszurek oraz gazetek - wykonywanie zdjęć uwieczniających ważne momenty z „życia przedszkola”,
- opis wydarzeń przedszkolnych,
- redagowanie artykułów. - cały okres stażu. - zapis na płycie CD.
Poszerzanie wiedzy w zakresie nowoczesnych metod wychowania - czytanie różnych pozycji książkowych, miesięczników dla nauczycieli,
- śledzenie stron internetowych adresowanych dla nauczycieli wychowania przedszkolnego. - cały okres stażu,

- cały okres stażu. - stosowanie ciekawych pomysłów w bieżącej pracy.
Doskonalenie multimedialnych technik pracy - przygotowanie dokumentacji stażu w formie elektronicznej,
- tworzenie broszurek oraz gazetek dla rodziców,
- przygotowywanie materiałów na zajęcia,
- wykorzystywanie Internetu jako źródła pomocy dydaktycznych. - maj 2017r.,

-cały okres stażu. - zapis na płycie CD.




§ 6 ust. 2 pkt 3
Znajomość środowiska dzieci, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem.
ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI UWAGI
Współpraca z rodzicami
- udział w szkoleniu dotyczącym prowadzenia rozmów z rodzicami,
- udział w spotkaniach z rodzicami,
- informowanie na bieżąco o postępach i zachowaniu dzieci,
- spotkania z rodzicami na uroczystościach przedszkolnych,
- zorganizowanie zabaw integracyjnych dla rodziców. - jesień 2016r.,
- zgodnie z harmonogramem zebrań,
- cały okres stażu,
- zgodnie z harmonogramem uroczystości,
- II semestr. - „Sztuka prowadzenia rozmów – partnerstwo w relacjach rodzic – uczeń – nauczyciel”; zaświadczenie,


- scenariusz zabaw integracyjnych z rodzicami.
Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspakajania potrzeb wychowawczych dziecka - stała obserwacja dziecka,
- rozmowy indywidualne z dzieckiem,
- udział w warsztatach szkoleniowych dotyczących niesienia pomocy psychologiczno-pedagogicznej. - cały okres stażu,
- cały okres stażu,

- jesień 2016r.


- „Pedagog, psycholog jako dobry koordynator pomocy psychologiczno-pedagogicznej”; zaświadczenie.
Organizacja i udział w uroczystościach, wycieczkach oraz imprezach przedszkolnych - włączenie się do organizacji imprez okolicznościowych w przedszkolu,
-przygotowanie dzieci do udziału w konkursach plastycznych,
- udział w wycieczkach przedszkolnych. - cały okres stażu,

- cały okres stażu,

- cały okres stażu. - m. in. Dzień Przedszkolaka,


- m.in. wycieczka do Mielna, wyjście do teatru.

§ 6 ust. 2 pkt 4
Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć
ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI UWAGI
Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu, dyrektora placówki - prowadzenie zajęć / innych form pracy w obecności opiekuna stażu,
- prowadzenie zajęć w obecności dyrektora,
- omówienie zajęcia. - 1 raz w miesiącu,

- 1 raz w semestrze.
- scenariusze zajęć.
Obserwacja zajęć / innych form pracy prowadzonych przez opiekuna stażu - obecność i obserwacja na zajęciu,
- omówienie zajęcia. - 1 raz w miesiącu - wykaz obserwowanych zajęć / innych form pracy.
Ocena własnych umiejętności, analiza mocnych i słabych stron - uwzględnienie opinii opiekuna stażu z zakresu prowadzenia zajęć oraz pracy z dzieckiem - cały okres stażu.


......................
( podpis stażysty)
Zatwierdzam do realizacji

...........................
Podpis i pieczęć dyrektora
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.