![]() |
![]() |
Katalog Katarzyna Kotlarek, 2017-01-20 Koszalin Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażystyPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY I. Dane osobowe: 1. Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr Katarzyna Kotlarek 2. Nazwa i adres placówki: Przedszkole nr 22 ul. Chałubińskiego 6 75-581 Koszalin 3. Stanowisko: Nauczyciel 4. Posiadane wykształcenie: • Studia licencjackie – Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koszalinie, Kierunek: Pedagogika; Specjalizacja: Pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna, • Studia magisterskie – Koszalińska Wyższa Szkoła Nauk Humanistycznych, Kierunek: Pedagogika; Specjalizacja: Pedagogika resocjalizacyjna, • Studia podyplomowe z zakresu: Zarządzanie placówką oświatową – Koszalińska Wyższa Szkoła Nauk Humanistycznych. II. Okres odbywania i opiekun stażu: 1. Termin rozpoczęcia stażu: 01.09.2016r. 2. Przewidywany termin zakończenia stażu: 31.05.2017r. 3. Opiekun stażu: mgr Dorota Perkowska III. Podstawa prawna: • Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (DZ.U. z 2006r. Nr 97, poz.674, z późn.zm.); • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 2013., poz.393). IV. Cele stażu: Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego Cele szczegółowe: • poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania przedszkola; • poznanie dokumentacji obowiązującej w przedszkolu i sposobów jej prowadzenia; • poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków zabawy, nauki oraz wypoczynku; • uczestnictwo w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu celem doskonalenia warsztatu swojej pracy i omawianie tych zajęć z prowadzącym; • prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu, omówienie ich; • podniesienie kwalifikacji zawodowych poprzez uczestniczenie w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego. V. Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela kontraktowego: § 6 ust. 2 pkt 1 Znajomość organizacji, zadań oraz zasad funkcjonowania placówki. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI UWAGI Poznanie procedury osiągania awansu zawodowego - udział w szkoleniu dotyczącym prawnych aspektów odbywania stażu, planowania zadań na bazie wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela kontraktowego oraz form pisania planów rozwoju zawodowego, - analiza przepisów prawnych dotyczących awansu zawodowego, - gromadzenie informacji z Internetu oraz prasy poświęconej oświacie. - wrzesień 2016r., - wrzesień 2016r., - cały okres stażu. - zaświadczenie o ukończonym szkoleniu. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu - zawarcie kontraktu między stażystą a opiekunem stażu (określenie zadań i obowiązków stażysty oraz opiekuna stażu), - rozmowy i konsultacje dotyczące sposobu realizacji stażu. - wrzesień 2016r., - cały okres stażu. - kontrakt o wzajemnej współpracy między nauczycielem stażystą a opiekunem stażu. Dokumentowanie realizacji zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego - stosowanie się do dokumentów obowiązujących w placówce: statut przedszkola, regulaminy, podstawa programowa, plany dydaktyczno-wychowawcze, plan pracy przedszkola, dziennik, dokumentacja wychowawcy, - stosowanie się do procedur regulujących funkcjonowanie placówki, - gromadzenie dokumentów dotyczących realizowanego planu rozwoju zawodowego. - cały okres stażu, - cały okres stażu, - cały okres stażu. - prawidłowe prowadzenie dokumentacji, - scenariusze zajęć, wykaz zajęć obserwowanych, zaświadczenia. Poznanie przepisów prawa dotyczących zasad BHP na terenie przedszkola - analizowanie regulaminu BHP i p/poż - wrzesień 2016r. Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego - udział w szkoleniu dotyczącym sporządzenia sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego, - opis realizacji sporządzonego planu rozwoju zawodowego. - wiosna 2017r., - maj 2017r. - zaświadczenie, - sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego. Złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne - złożenie wniosku, - przygotowanie dokumentacji. - czerwiec2017r., - czerwiec2017r. - wniosek o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego, - dokumentacja prowadzona w okresie odbywania stażu. 6 ust. 2 pkt 2 Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań placówki. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI UWAGI Poznanie sposobu prawidłowego konstruowania scenariuszy zajęć - przygotowanie oraz analizowanie scenariuszy prowadzonych zajęć z pomocą opiekuna stażu. - 1 raz w miesiącu. - scenariusze zajęć. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu oraz innych form jego pracy - obserwacja oraz omówienie zajęć oraz innych form pracy. - 1 raz w miesiącu. - wykaz obserwowanych zajęć oraz innych form pracy. Przynależność do zespołów zadaniowych Rady Pedagogicznej - zespół do spraw ewaluacji, - zespół do spraw charytatywnych, - zespół do spraw promocji przedszkola, - zespół do spraw administracyjno-biurowych. - zgodnie z harmonogramem prac zespołów. - m. in. dekorowanie przedszkola, pomoc w pisaniu sprawozdań, dbanie o stronę internetową placówki Wzbogacanie własnego warsztatu pedagogicznego poprzez uczestnictwo w doskonaleniu zawodowym wewnątrzprzedszkolnym i samokształceniu - uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego (w kursach, szkoleniach, warsztatach), - udział w radach pedagogicznych, - rozpoczęcie studiów podyplomowych – oligofrenopedagogika, edukacja elementarna z językiem angielskim. - cały okres stażu, - zgodnie z harmonogramem zebrań rady pedagogicznej, - październik 2016r. - m. in. „Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty”, „Jesienne nutki – warsztat muzyczny”, „Gry i zabawy matematyczne w edukacji dzieci przedszkolnych”. Organizowanie imprez, uroczystości okolicznościowych oraz konkursów wewnątrzprzedszkolnych - przygotowywanie dzieci do różnych występów, -organizowanie imprez ogólnoprzedszkolnych, - organizowanie cyklu warsztatów tematycznych dla poszczególnych grup, - organizowanie dni tematycznych dla poszczególnych grup, - przygotowywanie teatrzyków dla dzieci - organizacja konkursu plastycznego dla dzieci. - styczeń 2017r., - wrzesień 2016r., -cały okres stażu, - cały okres stażu, - 1 raz na 2 miesiące, - jesień 2016r. - m.in. z okazji Dnia Babci i Dziadka, - m.in. Dzień Przedszkolaka, - m.in. „Przedszkolak badaczem i odkrywcą”, „Kuchenne rewolucje”, - m.in. „Święto jabłka”, „Dzień Kropki”, „Zabawy logopedyczne wesołe i praktyczne”, „Dzień czekolady”, - cykl „Panie – dzieciom”. Prowadzenie kółka teatralnego dla dzieci - dobór programu, - ustalenie terminów spotkań, - zebranie grupy, - ewaluacja – występ dzieci. - październik 2016r – marzec 2017r. - spotkania: listopad 2016 – marzec 2017r. Tworzenie kroniki przedszkolnej, broszurek oraz gazetek - wykonywanie zdjęć uwieczniających ważne momenty z „życia przedszkola”, - opis wydarzeń przedszkolnych, - redagowanie artykułów. - cały okres stażu. - zapis na płycie CD. Poszerzanie wiedzy w zakresie nowoczesnych metod wychowania - czytanie różnych pozycji książkowych, miesięczników dla nauczycieli, - śledzenie stron internetowych adresowanych dla nauczycieli wychowania przedszkolnego. - cały okres stażu, - cały okres stażu. - stosowanie ciekawych pomysłów w bieżącej pracy. Doskonalenie multimedialnych technik pracy - przygotowanie dokumentacji stażu w formie elektronicznej, - tworzenie broszurek oraz gazetek dla rodziców, - przygotowywanie materiałów na zajęcia, - wykorzystywanie Internetu jako źródła pomocy dydaktycznych. - maj 2017r., -cały okres stażu. - zapis na płycie CD. § 6 ust. 2 pkt 3 Znajomość środowiska dzieci, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI UWAGI Współpraca z rodzicami - udział w szkoleniu dotyczącym prowadzenia rozmów z rodzicami, - udział w spotkaniach z rodzicami, - informowanie na bieżąco o postępach i zachowaniu dzieci, - spotkania z rodzicami na uroczystościach przedszkolnych, - zorganizowanie zabaw integracyjnych dla rodziców. - jesień 2016r., - zgodnie z harmonogramem zebrań, - cały okres stażu, - zgodnie z harmonogramem uroczystości, - II semestr. - „Sztuka prowadzenia rozmów – partnerstwo w relacjach rodzic – uczeń – nauczyciel”; zaświadczenie, - scenariusz zabaw integracyjnych z rodzicami. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspakajania potrzeb wychowawczych dziecka - stała obserwacja dziecka, - rozmowy indywidualne z dzieckiem, - udział w warsztatach szkoleniowych dotyczących niesienia pomocy psychologiczno-pedagogicznej. - cały okres stażu, - cały okres stażu, - jesień 2016r. - „Pedagog, psycholog jako dobry koordynator pomocy psychologiczno-pedagogicznej”; zaświadczenie. Organizacja i udział w uroczystościach, wycieczkach oraz imprezach przedszkolnych - włączenie się do organizacji imprez okolicznościowych w przedszkolu, -przygotowanie dzieci do udziału w konkursach plastycznych, - udział w wycieczkach przedszkolnych. - cały okres stażu, - cały okres stażu, - cały okres stażu. - m. in. Dzień Przedszkolaka, - m.in. wycieczka do Mielna, wyjście do teatru. § 6 ust. 2 pkt 4 Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI UWAGI Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu, dyrektora placówki - prowadzenie zajęć / innych form pracy w obecności opiekuna stażu, - prowadzenie zajęć w obecności dyrektora, - omówienie zajęcia. - 1 raz w miesiącu, - 1 raz w semestrze. - scenariusze zajęć. Obserwacja zajęć / innych form pracy prowadzonych przez opiekuna stażu - obecność i obserwacja na zajęciu, - omówienie zajęcia. - 1 raz w miesiącu - wykaz obserwowanych zajęć / innych form pracy. Ocena własnych umiejętności, analiza mocnych i słabych stron - uwzględnienie opinii opiekuna stażu z zakresu prowadzenia zajęć oraz pracy z dzieckiem - cały okres stażu. ...................... ( podpis stażysty) Zatwierdzam do realizacji ........................... Podpis i pieczęć dyrektora Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |