Katalog Magdalena Żyła, 2017-01-25 Tarnówka Różne, Konspekty KONSPEKT ZAJĘĆ OTWARTYCH NA BAZIE MATODY OŚRODKÓW PRACY - kształcenie specjalneCzas trwania: 3 jednostki lekcyjne: funkcjonowanie w środowisku, technika. Temat tygodnia: Zima Temat dnia: Bałwan. Cele główne: Rozpoznanie czynności lepienia bałwana spośród innych zabaw zimowych. Samodzielne wykonanie bałwana z ryżu i białej skarpetki. Cele szczegółowe: dydaktyczne: - rozpoznawanie na rysunku bałwana - wyodrębnienie spośród innych zabaw zimowych lepienia bałwana - rozpoznawanie części ubioru bałwana: czapka, szalik - prawidłowe umieszczenie na bałwanie oczu i nosa, oraz guzików - ułożenie historyjki obrazkowej w logiczny ciąg z pomocą nauczyciela - rozpoznawanie cyfr od 1 do 4 wychowawcze: - budzenie radości z samodzielnego wykonania estetycznej ozdoby - zabawki - reagowanie na polecenia nauczyciela - próby wyciszenia zachowań niepożądanych - dbanie o porządek w klasie rewalidacyjne: - skupianie uwagi na obrazkach, uwspólnianie pola uwagi (Adaś, Bartek O.) - ćwiczenie motoryki małej i dużej - ćwiczenie percepcji wzrokowej - ćwiczeni koordynacji wzrokowo - ruchowej - wydłużanie czasu koncentracji uwagi - doskonalenie umiejętności wycinania po linii prostej - stymulacja dotykowa; materiały sypkie, faktury materiałów Formy pracy: Głównie indywidualna - zróżnicowana Zbiorowa Metody: - słowna - objaśnienia, instrukcje, - oglądowa – pokaz, -ćwiczeń praktycznych- wykonanie bałwana z ryżu i skarpetki Pomoce: - historyjka obrazkowa z lepieniem bałwana na karcie pracy - zdjęcia przedstawiające zimowe zabawy w tym lepienie bałwana - obrazek przedstawiający bałwana - zeszyty, klej, nożyczki, - skarpetka biała, ryż, oczka, guziki lub pompony, klej magik, szalik wycięty z polaru, kolorowe skarpetki, pojemnik plastikowy, biała nić lub gumka Przebieg zajęć: I .Zajęcia wstępne: Zajęcia organizacyjno – porządkowe: Powitanie z dziećmi Sprawdzenie obecności – proste ćwiczenia matematyczne związane z liczeniem obecnych i nieobecnych uczniów w klasie Ćwiczenia kalendarzowe – ustalenie nazwy dnia tygodnia, miesiąca, pory roku Obserwacja zmian przyrodniczych i analiza stanu pogody Zapis w zeszycie II. Praca poznawcza - obserwacja i kojarzenie ( praca zindywidualizowana) Przypomnienie tego, co robiliśmy na wczorajszym spacerze. Wprowadzenie do tematu zajęć. Omówienie tego co będziemy robić na zajęciach Głośne wymienianie zabaw na śniegu w tym lepienia bałwana. Ilustrowanie wypowiedzi zdjęciami zabaw. Nazwanie zdjęcia z lepieniem bałwana i wyróżnienie go Zademonstrowanie uczniom rysunku z bałwanem. Nazwanie go.(Nazwanie elementów bałwana: czapka , szalik, guziki, oczy - Stasiu i Bartek T Wspólne ułożenie historyjki obrazkowej i jej opowiedzenie. Wycięcie elementów i wklejenie ich do zeszytów wg. kolejności III. Ekspresja - praca w grupie Zademonstrowanie uczniom gotowego bałwanka. Omówienie tego co będziemy robić. Wykonanie z pomocą nauczyciela bałwanków z wcześniej przygotowanych elementów: napełnianie bałwanków sypkim ryżem za pomocą głębokiej łyżki, związywanie, cięcie. Wykonanie szalika i czapeczki dla bałwanka. Przyklejanie oczu i guzików. Nazywanie tych elementów. Ubranie bałwankowi czapeczki i szalika IV. Zajęcia końcowe Porządkowanie miejsca pracy przy udziale uczniów. Podsumowanie zajęć. Pochwalenie uczniów indywidualnie za wykonaną pracę i zaangażowanie Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |