![]() |
![]() |
Katalog Magdalena Żyła, 2017-01-25 Tarnówka Różne, Konspekty Konspekt zajęć kształcenia zintegrowanego w klasie 3C uczniów z autyzmemCzas trwania: 45 min. Temat tygodnia: Droga do szkoły wiosną Temat dnia: Tulipany Cel główny: Wyróżnienie tulipanów spośród innych wiosennych kwiatów. Cele szczegółowe: dydaktyczne: - rozpoznawanie na fotografii rysunku tulipanów - wyodrębnianie tulipanów spośród innych kwiatów( wybieranie zdjęć spośród innych) - poznanie i utrwalenie nazwy kwiatów (Stasiu, Bartek T., Adaś) -wdrażanie do globalnego czytania (Stasiu/ Bartek T.) wychowawcze: - reagowanie na polecenia nauczyciela - próby wyciszenia zachowań niepożądanych - dbanie o porządek w klasie rewalidacyjne: - skupianie uwagi na zdjęciach, uwspólnianie pola uwagi (Adaś, Bartek T, Bartek O.) - wskazywanie wybranych zdjęć - ćwiczenie percepcji wzrokowej - ćwiczenia umiejętności wyodrębniania na podstawie cech wspólnych - wydłużanie czasu koncentracji uwagi -doskonalenie grafomotoryki Formy pracy: Głównie indywidualna - zróżnicowana Zbiorowa Metody: - słowna - objaśnienia, instrukcje, - oglądowa – pokaz, fotografie -ćwiczeń praktycznych - wybieranie zdjęć tulipanów spośród innych Pomoce: - żywe tulipany w wazonie - zdjęcia tulipanów i innych kwiatów - duże kolorowe zdjęcie tulipanów - podpisy Przebieg zajęć: I .Zajęcia wstępne: Zajęcia organizacyjno – porządkowe: Powitanie z dziećmi Sprawdzenie obecności – proste ćwiczenia matematyczne związane z liczeniem obecnych i nieobecnych uczniów w klasie Ćwiczenia kalendarzowe – ustalenie nazwy dnia tygodnia, miesiąca, pory roku Obserwacja zmian przyrodniczych i analiza stanu pogody Zapis w zeszycie II. Zajęcia główne: -Wprowadzenie do tematu, demonstracja tulipanów - uczniowie mogą ich dotykać, wąchać. -głośne opisywanie przez nauczyciela cech tulipanów: zielone liście, żółte kwiaty -Przypięcie dużego zdjęcia tulipanów na tablicy. -Oglądanie zdjęć tulipanów ( kwiaty w podobnych kolorach). - Podpisanie umieszczonych na tablicy tulipanów ( drukowane litery, duży napis) - podpisanie tulipanów, których zdjęcie ma każdy z uczniów. - wklejenie do zeszytów zdjęć z tulipanami i podpisanie ich. Zwrócenie uwagi uczniów na napis: nauczyciel głośno odczytuje podpis, uczeń pokazuje palcem ( z pomocą nauczyciela).( uwspólnianie uwagi) -Ćwiczenia w wyszukiwaniu tulipanów spośród innych kwiatów: rozsypane na blacie zdjęcia ok 10 zdjęć z kwiatami wiosennymi, w tym 3 to tulipany. Uczniowie z pomocą nauczyciela wynajdują te zdjęcia( Bartek T. , Bartek O i Adaś mają tulipany w kolorze żółtym i takie same 3 zdjęcia; Stasiu ma różne zdjęcia tulipanów w kolorach zbliżonych.) Po kolei uczniowie pracuję z nauczycielem i osobą wspomagającą. Jeśli uczeń wykona swoje zadanie: znajdzie tulipany i wyodrębni je spośród innych kwiatów, oraz pokaże tulipany na polecenie nauczyciela może odejść od stolika. III. Zakończenie: Wklejenie do zeszytu zdjęć z tulipanami i podpisanie ich. Pochwalenie pracy uczniów. Możliwość odejścia od stolika i pobawienia się. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |