![]() |
![]() |
Katalog Aldona Klepacz, 2017-02-06 Aleksandrów Łódzki Różne, Scenariusze Konspekt zajęć korekcyjno-kompensacyjnych klasa II.Konspekt zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów klasy II b przeprowadzonych w dniu ................ przez mgr Aldonę Klepacz Temat: Doskonalenie umiejętności czytania z wykorzystaniem loteryjek sylabowych. Ćwiczenia grafomotoryczne - właściwe łączenie liter. L.p Rodzaj ćwiczeń Cel ćwiczeń Przebieg ćwiczeń Pomoce Czas 1 2 3 4 5 6 1. Wprowadzenie: - zabawa "Ludzie do ludzi"; - "Leniwe ósemki" - integracja grupy; -wprowadzenie miłej atmosfery, - ćwiczenie koordynacji prawej i lewej strony ciała; - koncentracja uwagi. Na polecenie nauczyciela dzieci w parach dotykają się wymienionymi częściami ciała, np. kolano do kolana ;na polecenie ludzie do ludzi, zmieniają parę. Dzieci kreślą w powietrzu "leniwe ósemki" (wg Denisona). 5 min. 2. "Sylabowe zabawy z biedronką". - ćwiczenie analizy i syntezy sylabowej wyrazów; - doskonalenie koordynacji wzrokowo - słuchowej; - wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł Uczniowie otrzymują równą ilość kart z ilustracjami, oddzielnie leża karty z biedronkami. Dzieci po kolei odwracają kartę z biedronką, liczą jej kropki i szukają wśród swoich kart takiego obrazka, którego nazwa ma liczbę sylab równą liczbie kropek u biedronki. Karty z ilustracjami i z wizerunkiem biedronek. 7 min 3 4. Rysowanie po śladzie Rzuty kostką sylabową. - ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej; - doskonalenie płynnego ruchu ręki; - ćwiczenia funkcji wzrokowo-słuchowych; - rozwijanie słownictwa; - ćwiczenia motoryki dużej. Dzieci rysują wzory po śladzie zgodnie z kierunkiem strzałki. Dzieci rzucają kostką piankową, odczytują sylabę na kostce i podają wyraz rozpoczynający się tą sylabą. Wzory rysunków (wg H. Tymichowej) Kostka piankowa z kieszeniami na bokach, w których umieszczone są sylaby. 5 min 3 min. 5. Loteryjka sylabowa - ćwiczenie syntezy wzrokowo-słuchowej; - doskonalenie techniki czytania, Uczniowie otrzymują plansze z sylabami, nauczyciel czyta sylaby z kartoników i pyta komu takiej brakuje. Plansze i kartoniki z sylabami dla każdego ucznia. 8 min. 6. "Rysowanie na piasku". - wzrokowo - ruchowe utrwalanie obrazu liter (zwrócenie uwagi na ich wysokość). Uczniowie kreślą na powierzchni litery odpowiadające głoskom wymawianym przez nauczyciela. Pokrywki od pudełek z nasypanym piaskiem (lub kaszą manną). 4 min. 7. Zapisywanie wyrazów w liniaturze - utrwalanie właściwego łączenia liter; - ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej; - doskonalenie techniki pisania, Każde dziecko wybiera 3 wyrazy ze swojej loteryjki; nauczyciel zapisuje je na tablicy, analizując zapis - prawidłowe rozmieszczenie i łączenia liter. Kartki z liniaturą. 8 min 8. Zakończenie zajęć: - ćwiczenia relaksacyjne - zabawa "Żywe balony"; -pożegnanie. - relaks, - ćwiczenia oddechowe; - Dzieci leżąc na podłodze słuchają słów nauczyciela i wyobrażają sobie, że są balonami, które są nadmuchiwane, a potem ucieka im powietrze. "Iskierka przyjaźni". Nagranie z muzyką relaksacyjną. 5 min Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |