![]() |
![]() |
Katalog Oktawia Olszewska, 2017-02-06 Olsztyn Pedagogika, Różne Opinia o uczennicy szkoły podstawowej z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnegoMonika jest uczennicą klasy 5 Szkoły Podstawowej w ……………. . Posiada orzeczenie nr……… o potrzebie kształcenia specjalnego z dnia……. wydane przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w ……… z uwagi na autyzm wczesnoszkolny. Uczennica uczestniczy w zajęciach z całym zespołem klasowym w pełnym wymiarze godzin. Bierze udziałów zajęciach socjoterapeutycznych, logopedycznych oraz rewalidacji indywidualnej. Monika jest uczennicą miła, pogodną i uśmiechniętą. Dobrze funkcjonuje w zespole klasowym, nawiązuje kontakty z rówieśnikami. Chętnie pracuje w zespole. Lubi przewodzić w grupie. Podczas pracy grupowej należy zwracać jej uwagę, aby respektowała zdanie innych członków zespołu. Obserwuje się u uczennicy problem w zakresie kontroli emocji zwłaszcza w sytuacjach nieakceptowanych przez dziewczynkę. Łatwo wpada w złość denerwuje się z błahych powodów. W sytuacji stanowczych prób wyegzekwowania właściwego zachowania buntuje się, krzyczy i płacze. Wymaga pomocy w uspokojeniu się i wyciszeniu. Monika ma problemy z koncentracją uwagi. Uczennica często ,,wyłącza się”, należy w takiej sytuacji kilkukrotnie powtarzać jej polecenia. Podczas pracy potrzebuje stałego wsparcia i nadzoru nauczyciela. Dziewczynka pozostawiona sama sobie, dekoncentruje się, przerywa podjęte działania. Uczennica potrafi jednak skupić się podczas wykonywania prac, które ją interesują np. wykonywanie zajęć plastycznych. Uczennica osiąga wysokie wyniki w nauce. Czyta poprawnie zdaniami, rozumie czytany przez siebie tekst. Buduje kilkuzdaniową wypowiedź i zapisuje ją. Pisze dokładnie i estetycznie, koryguje błędy. Wypowiada się chętnie i obszernie, ma bogate słownictwo. Opanowała tabliczkę mnożenia. Rozwiązuje typowe i złożone zadania matematyczne. Prawidłowo wykonuje działania na liczbach naturalnych i ułamkach zwykłych. Podczas pracy potrzebuje zachęty, mobilizacji oraz stosowania przerw podczas realizacji zadania. Uczennica ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne wymaga stałego wsparcia osoby dorosłej. Wychowawca klasy Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |