![]() |
![]() |
Katalog Sylwia Micor, 2017-02-28 Stryszawa Matematyka, Prezentacje Pojecie ułamka jako wyniku podziału całości na części PRZYKŁADY ZADAŃPROJEKT PODYPLOMOWY: Część I: Promotor pracy końcowej: dr Anna Żeromska Temat pracy końcowej: „ Pojecie ułamka jako wyniku podziału całości na części w nauczaniu Szkoły Specjalnej” Struktura pracy końcowej: Wstęp Rozdział I Proces nauczania matematyki. Metody, cele, problemy. Rozdział II Propozycja wprowadzenia pojęcia ułamka jako części całości podczas jednostki lekcyjnej z uczniami o obniżonej sprawności intelektualnej. Przykłady zadań. Zakończenie Bibliografia Część II: Miejsce realizacji praktyki: Specjalny Ośrodek Szkolno Wychowawczy w Makowie Podhalańskim Zespół Szkół im. Św. Jana Kantego w Makowie Podhalańskim Stopień zaawansowania realizacji praktyki: 100% Część III: Zagadnienia egzaminacyjne A.Z. Krygowska wyszczególnia w Zarysie dydaktyki matematyki trzy główne typy zadań: - zadania ćwiczenia - odczytanie prostej sytuacji i zastosowanie znanego schematu; - zwykłe zastosowanie teorii - bezpośrednie odczytanie prostej sytuacji do zastosowania konkretnych wzorów, uczeń uczy się stosowania teorii; - problem – zadanie otwarte, jeżeli weźmiemy pod uwagę metodę, nie można odwoływać się od początku do jakiegoś dogodnego wzoru. Przykłady zadań, które można wykorzystać w szkole podstawowej w klasie czwartej przy omawianiu treści nauczania związanych z czworokątami. Wybieram prostokąty. Korzystam z podręcznika dla szkoły podstawowej klasa 4 – Matematyka wokół nas, WSiP. ZADANIA ĆWICZENIA Zad. 1 str. 134 Znajdź wokół siebie 3 przedmioty, które mają kształt prostokąta. Zad. Własne- Oblicz pole powierzchni prostokąta o wymiarach 4cm i 8 cm. Zad. Własne Narysuj prostokąt o bokach 5cm i 7 cm. ZADANIA ZWYKŁE ZASTOSOWANIE TEORII Zad. 2 str. 135 Ile prostokątów jest na tym rysunku? Wypisz ich nazwy. Czy są wśród nich kwadraty? Zad. 9 str. 136 Narysuj kwadrat, którego przekątna ma 6cm. Zad. 8 str. 136 Narysuj kwadrat o boku 5cm i jego przekątne. Jakie kąty tworzą przekątne? Zad. 10 str. 136 Narysuj prostokąt, którego przekątne maja po 4cm, a kąt ostry między przekątnymi ma miarę 60. Powyższe zadania wymagają od ucznia większej aktywności i samodzielności. Wymuszają znajomość własności przekątnych w prostokątach i kwadratach. Dodatkowo angażują wiedzę dotycząca kątów i ich miar. ZADANIA PROBLEMY Zad. 11 str. 136 Narysuj dwie przecinające się proste, a następnie narysuj taki prostokąt, żeby jego przekątne leżały na narysowanych prostych. Ile takich prostokątów możesz narysować?. Odpowiedź uzasadnij. Sowa uczy str. 132 Sprawdź, jaki kształt może mieć cień zeszytu na ścianie. Problem str. 136 Weź 12 jednakowych patyczków i ułóż z nich figurę jak na rysunku. Ile jest kwadratów? Wskaż te kwadraty. Które dwa patyczki trzeba zdjąć, aby otrzymać dwa kwadraty, a które, aby otrzymać trzy kwadraty? Czy można usunąć jeden patyczek, aby otrzymać trzy kwadraty? Problem str. 141 Narysuj kwadrat o boku 6cm. Ile można narysować innych prostokątów o tym samym obwodzie co obwód kwadratu, jeżeli długości boków prostokąta są liczbami naturalnymi. W tych zadaniach uczeń musi wykazać się niestandardowym twórczym myśleniem. Wymuszają na uczniu pomysłowości w ich rozwiązaniu i refleksji czy aby na pewno jest tylko jedno rozwiązanie i czy w ogóle istnieje. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |