![]() |
![]() |
Katalog EWA Kościelnik, 2017-02-28 Magnuszew Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO IMIĘ I NAZWISKO: Ewa Kościelnik STOPIEŃ AWANSU ZAWODOWEGO: nauczyciel kontraktowy NAUCZANY PRZEDMIOT: wychowanie przedszkolne MIEJSCE PRACY: Publiczna Szkoła Podstawowa im. Stefana Czarnieckiego OKRES STAŻU: 2 lata i 9 miesięcy (01.09.2014-31.05.2017) OPIEKUN STAŻU: DYREKTOR SZKOŁY: §7 ust.2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach 1. Poznanie procedury awansu zawodowego • Analiza aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego: - Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli - Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2014 r. poz. 191) art. 9a 2. Ustalenie zasad współpracy z opiekunem stażu – systematyczna współpraca • Omówienie zasad współpracy z opiekunem stażu • Określanie mocnych i słabych stron własnej działalności 3. Prowadzenie dokumentacji szkolnej • Systematycznie prowadzenie dziennika zajęć • Przeprowadzenie diagnozy przedszkolnej • Przygotowanie planu pracy 4. Podniesienie kompetencji zawodowych • Ukończenie szkolenia: „Rozwój i awans zawodowy nauczyciela kontraktowego” • Ukończenie studiów magisterskich – terapia pedagogiczna • Udział w warsztatach metodycznych:- Zabawy muzyczno-ruchowe w pracy z dzieckiem we wczesnej edukacji • Uczestnictwo w konferencjach metodycznych • Uczestniczenie w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli:- Szkolenie nt ewaluacji wewnętrznej • Protokołowanie zebrań rady pedagogicznej • Prowadzenie zajęć otwartych • Studiowanie literatury metodycznej, pedagogicznej, psychologiczne • Korzystanie z publikacji i portali internetowych przeznaczonych dla nauczycieli. 5. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej. • Analiza i wybór programów nauczania w oparciu o merytoryczne jego wartości • Opracowanie pomocy dydaktycznych: karty pracy, testów, gier dydaktycznych, wykorzystanie multimediów • Stosowanie aktywnych metod nauczania. Budowanie bazy materiałów i pomocy dydaktycznych, czasopism, testów, gier, itp. • Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli • Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i innych nauczycieli 6. Współpraca z gronem pedagogicznym • Pomoc w przygotowaniu uroczystości, imprez, konkursów, dekoracji, kostiumów do przedstawień, zabaw, wystaw • Współdziałanie w czasie pracy w zespole do spraw ewaluacji 7. Ewaluacja pracy własnej • Przeprowadzenie ankiety, wywiadów, obserwacji wśród uczniów, rodziców na temat własnej pracy i opracowanie wyników ankiety. § 7 ust. 2 pkt. 2. Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych 1. Poznawanie możliwości rozwojowych dzieci • Obserwacja dzieci, stała kontrola postępów i trudności • Rozmowy z dziećmi i rodzicami - poznawanie środowiska uczniów, ich sytuacji rodzinnej i materialnej • Analiza wyników diagnozy przedszkolnej • Analiza kart zgłoszeniowych i dokumentacji medycznej 2. Wdrażanie nowatorskich form pracy z dziećmi • Prowadzenie zajęć wykorzystując różnorodne metody pracy: • - burza mózgów • - Bajkoterapia • - Kinezjologia Edukacyjna • - Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne • - Pedagogika Zabawy • - Elementy Metody Dobrego Startu M. Bogdanowicz • - Elementy Dziecięcej Matematyki E. Gruszczyk – Kolczyńskiej i E. Zielińskiej • - Techniki relaksacyjne 3. Udział w realizacji programów i akcji profilaktycznych • Góra Grosza • Sprzątanie świata • Zbiórka makulatury, zakrętek i baterii 4. Udział w życiu szkoły Udział i współorganizowanie imprez, uroczystości, projektów szkolnych: • Wystawy w Galerii na Piętrze • Zabawy karnawałowej • Ostatków Rozniszewskich • Przedstawień Teatru Figielek • Święta szkoły • Dnia Dziecka • Zwiedzenie szkolnej Izby Pamięci • Odwiedzenie pomnika ofiar okupacji hitlerowskiej i Kopca Tadeusza Kościuszki 5. Organizacja uroczystości, imprez i wycieczek • Pasowanie na starszaka • Dzień Mamy i Taty – połączony ze spotkaniem integracyjnym przy poczęstunku • Dzień Babci i Dziadka • Plastyczne warsztaty świąteczne • Wycieczka mikołajkowa do sali zabaw w Radomiu • Wyjazd do Magicznych ogrodów - Trzcianki • Wyjazd do teatru • Zapewnienie bezpieczeństwa i prawidłowego przebiegu wycieczek 6. Zgłoszenie szkoły do akcji Cała Polska czyta dzieciom • Mądra szkoła czyta dzieciom – nauczyciele, uczniowie czytają literaturę na głos np. na przerwie 7. Współpraca z rodzicami – integracja środowiska lokalnego • Zebrania i rozmowy indywidualne • Udział rodziców w uroczystościach, warsztatach, wycieczkach • Zachęcanie do udziału w akcji Cała Polska Czyta Dzieciom • Zachęcanie rodziców do prezentowania swoich zainteresowań i zawodów • Pedagogizacja rodziców 8. Promocja szkoły • Organizacja międzyszkolnego konkursu plastycznego połączonego z wystawą w Galerii na Piętrze • Przygotowanie dzieci do konkursów zewnętrznych • Spotkania z ciekawymi ludźmi § 7 ust. 2 pkt. 3. Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1. Wykorzystanie komputera i Internetu do poznania procedury awansu zawodowego, przygotowania się na zajęcia i do uroczystości • Przygotowaniu pomocy dydaktycznych, scenariuszy, planów miesięcznych, zaproszeń, dekoracji • Przygotowanie planu rozwoju zawodowego • Wykorzystanie Internetu jako źródła wiedzy • Korzystanie z encyklopedii multimedialnych, stron przeznaczonych dla nauczycieli • Korzystanie ze stron dotyczących prawa oświatowego • Zamieszczanie na stronie internetowej szkoły informacji, relacji z uroczystości, zdjęć • Prowadzenie zakładki na stronie internetowej szkoły dotyczącej klasy 2. Prowadzenie lekcji z wykorzystaniem sprzętu i programów multimedialnych • Oglądanie filmów tematycznych i dydaktycznych Gra w gry dydaktyczne • Prowadzenie zajęć informatycznych 3. Wykorzystanie technologii komunikacyjnej • Komunikowanie się za pomocą poczty elektronicznej i telefonu z rodzicami, nauczycielami, dyrektorem, wydawnictwami, organizatorami konkursów § 7 ust. 2 pkt. 4. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań 1. Nawiązanie współpracy z poradnią psychologiczno-pedagogiczną • Kierowanie dzieci wymagających opinii specjalistycznych badań i testów do poradni (dz. z trudnościami i dz. zdolne) • Wspólne rozwiązywanie problemów pedagogiczno-psychologicznych Badania profilaktyczne 2. Stosowanie zdobytej wiedzy podczas pracy z dziećmi • Identyfikacja problemów dotyczących dzieci i podejmowanie działań naprawczych • Dobieranie metod nauczania z uwzględnieniem indywidualnych preferencji • Stosowanie różnorodnych metod wychowawczo – dydaktycznych w: - rozwiązywaniu konfliktów - zapobieganiu agresji - utrzymywaniu dyscypliny na zajęciach - integrowaniu grupy - przełamywaniu barier u dzieci nieśmiałych 3. Poznawanie aktualnego poziomu rozwoju uczniów i wyrównywanie braków edukacyjnych • Dokonanie i obserwacji i diagnozy wstępnej i końcowej • Diagnozowanie i rozwijanie zainteresowań dzieci • Rozmowy indywidualne z rodzicami mające na celu wyznaczanie kierunków pracy z dzieckiem 4. Studiowanie literatury z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki i dydaktyki • Zapoznanie się z aktualnymi pozycjami wydawniczymi w w/w dziedzinie • Odwiedzanie stron internetowych poświęconych zagadnieniom psychologii, pedagogiki i dydaktyki • Korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej i pedagogicznej (nowości książkowe, czasopisma) § 7 ust. 2 pkt. 5. Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż 1. Analiza przepisów prawa oświatowego • Prześledzenie podstawowych aktów prawnych min.: - Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli - Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2014 r. poz. 191) - Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty Śledzenie na bieżąco zmian w prawie oświatowym 2. Analiza i aktywne uczestnictwo w tworzeniu podstawowych dokumentów szkolnych • Plan pracy szkoły • Program wychowawczy i profilaktyki • Statut szkoły • Regulamin Rady Pedagogicznej • Rady Rodziców • Rady Uczniów • Przepisów BHP Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |