![]() |
![]() |
Katalog Anna Pluto-Prondzińska, 2017-02-28 Słupsk Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego awans zawodowy na dyplomowanegoPLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Lp. Zadania do realizacji Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (m.in. zapoznanie z rozporządzeniem MEN z 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli) VIII – IX 2014r. • złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu • sporządzenie planu rozwoju zawodowego 2. Analiza zasad funkcjonowania i organizacji szkoły. Analiza dokumentacji szkolnej : • statutu szkoły wraz z WSO • programu wychowawczego szkoły • szkolnego programu profilaktycznego i innych • udział w opracowywaniu różnych dokumentów szkolnych cały okres stażu • dokumentacja szkolna • znajomość przepisów 3. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu. • praca w komisjach powoływanych w szkole • uczestnictwo w instytucjonalnych formach kształcenia zawodowego (warsztaty, konferencje, szkolenia, kursy) oraz w pracach zespołu przedmiotowego • udział w szkoleniowych radach pedagogicznych • udział w zajęciach otwartych realizowanych przez innych nauczycieli cały okres stażu • zaświadczenia o ukończonych kursach, warsztatach, o udziale w szkoleniach • potwierdzenie udziału w spotkaniach • listy obecności 4. Doskonalenie własnego warsztatu pracy. • studiowanie literatury oraz czasopism pedagogicznych ( aktualizacja własnej biblioteczki) • uzupełnianie zaplecza samodzielnie przygotowanych środków dydaktycznych cały okres stażu • zbiór czasopism, książek • zbiór kart pracy, testów, scenariuszy zajęć 5. Przygotowywanie dzieci do aktywnego uczestnictwa w konkursach szkolnych i międzyszkolnych. • stymulowanie aktywności twórczej dzieci • przygotowywanie dzieci do konkursów szkolnych, pozaszkolnych • odkrywanie zdolności dzieci i wykorzystanie ich umiejętności cały okres stażu • sprawozdania 6. Organizowanie konkursów. • przygotowanie i przeprowadzenie konkursów klasowych, szkolnych i międzyszkolnych cały okres stażu • dokumentacja konkursów • zapisy w e-dzienniku • dyplomy, sprawozdania 7. Podejmowanie działań promujących szkołę w środowisku lokalnym. • współorganizacja imprez szkolnych z udziałem rodziców i społeczności lokalnej • organizowanie wystaw prac dzieci podczas zebrań z rodzicami • tworzenie pozytywnego wizerunku szkoły w świadomości rodziców • współpraca z różnego typu organizacjami • udział w akcjach charytatywnych organizowanych przez szkołę • zamieszczanie na stronie internetowej szkoły wydarzeń z życia klasy i szkoły cały okres stażu (według potrzeb) • scenariusze imprez szkolnych • wpisy w e-dzienniku • notatki • informacje, zdjęcia przekazane na stronę internetową szkoły 8. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. • gromadzenie dokumentacji (świadectw, zaświadczeń, programów, scenariuszy, itp.) • opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego • złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego cały okres stażu maj - czerwiec 2017 • wpisy w dokumentacji przebiegu stażu • sporządzenie sprawozdania • wniosek o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego 9. Współpraca z rodzicami. • przeprowadzenie zebrań i indywidualnych spotkań z rodzicami uczniów • utrzymywanie stałego kontaktu z rodzicami uczniów mających problemy w nauce i sprawiających problemy wychowawcze • informowanie o postępach uczniów w nauce • pedagogizacja rodziców • kontaktowanie rodziców z pedagogiem szkolnym • włączenie rodziców do prac na rzecz szkoły • pomoc ze strony rodziców w organizowaniu imprez klasowych i szkolnych zgodnie z harmonogramem pracy szkoły na dany rok szkolny na bieżąco/ cały okres stażu • listy z podpisami rodziców • adnotacje w e-dzienniku § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Wykorzystanie w praktyce technologii komputerowej i informacyjnej. • doskonalenie umiejętności obsługi komputera • korzystanie z Internetu (wykorzystanie zasobów portali edukacyjnych do doskonalenia pracy własnej) • przygotowanie materiałów dydaktycznych (scenariuszy, testów, sprawdzianów) na komputerze • opracowanie dokumentacji szkolnej • przygotowywanie dyplomów i ogłoszeń na potrzeby uczniów • prowadzenie e-dziennika • wymiana doświadczeń z nauczycielami poprzez przekazywanie informacji drogą internetową • wypisywanie świadectw w formie elektronicznej • dokumentowanie przebiegu stażu • stosowanie technologii komputerowej i informacyjnej podczas zajęć lekcyjnych i dodatkowych • prowadzenie zajęć komputerowych w ramach ed. Wczesnoszkolnej cały okres stażu • scenariusze, dyplomy • plany pracy • testy, sprawdziany • wpisy w e-dzienniku 2. Publikacje w Internecie. • umieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej – planu rozwoju zawodowego, sprawozdania oraz samodzielnie przygotowanych prezentacji multimedialnych na bieżąco • strona internetowa (wydruki) 3. Korzystanie z edukacyjnych serwerów internetowych. • śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego, Karcie Nauczyciela za pośrednictwem Internetu • korzystanie ze stron MEN, portali edukacyjnych i innych cały okres stażu • wydruki § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli lub innych zajęć. Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Dzielenie się swoja wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. • wymiana doświadczeń w ramach zespołu samokształceniowego i rady pedagogicznej • współpraca z innymi nauczycielami podczas przygotowywania uroczystości szkolnych, międzyszkolnych, konkursów itp. • opracowywanie i udostępnianie testów, sprawdzianów i innych własnych materiałów dydaktycznych • prowadzenie zajęć edukacyjnych dla nauczycieli stażystów i kontraktowych • konsultacje z innymi nauczycielami nauczania wczesnoszkolnego, wychowawcami świetlic w zakresie zagadnień dotyczących opieki i wychowania • publikacja w portalu internetowym zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego oraz własnych materiałów dydaktycznych cały okres stażu według potrzeb I semestr roku szkolnego 2013/2014 • notatki własne • opracowane scenariusze zajęć, wnioski z obserwacji • potwierdzenie publikacji 2. Opracowanie i udostępnienie do wykorzystania przez innych wychowawców materiałów dydaktycznych. • opracowanie teczki z ćwiczeniami doskonalącymi grafomotorykę pisowni oraz koordynację wzrokowo – ruchową okres stażu (według potrzeb) • opracowane materiały 3. Pełnienie funkcji opiekuna nauczycieli stażystów lub opiekuna praktyk pedagogicznych. • pomoc w opracowaniu planu, scenariuszy zajęć, obserwacja zajęć prowadzonych przez nauczycieli/praktykantów, konsultacje, opracowanie oceny dorobku zawodowego/oceny przydatności do zawodu okres stażu (według potrzeb i możliwości) • potwierdzenie dyrektora § 8 ust. 2 pkt 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Opracowanie i wdrożenie własnego planu pracy wychowawcy. • opracowanie planu pracy wychowawcy (uwzględniającego szkolny program profilaktyczny i wychowawczy) • aktywna realizacja zadań ujętych w dokumentach • uwzględnienie propozycji rodziców w tworzonym planie wychowawczym klasy • zapoznanie z planem rodziców cały okres stażu • dokumentowanie wszystkich zadań wychowawczych w postaci zapisów w dzienniku elektronicznym • opracowany plan pracy wychowawcy 2. Opracowanie planu działań koordynatora ds. kultury oraz planu współpracy z instytucjami kultury. • stworzenie planu i realizacja zadań związanych z pełnieniem funkcji koordynatora ds. kultury w szkole cały okres stażu • opracowane plany • sprawozdania z realizacji 3. Opracowanie programu terapii pedagogicznej. • opracowanie i wdrożenie programu zajęć korekcyjno – kompensacyjnych dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się okres stażu • opracowany plan zajęć korekcyjno – kompensacyjnych • sprawozdanie 4. Opracowanie innowacji pedagogicznej pn. ,,Więcej ruchu dla maluchów’’ – uzupełnienie programu ed. wczesnoszkolnej o poszerzone zajęcia wych. fiz. z zakresu gier i zabaw • opracowanie i realizacja innowacji pedagogicznej dla uczniów kl. I - III okres stażu • opracowana innowacja • sprawozdanie § 8 ust. 2 pkt 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków i organizowanie pomocy uczniom z problemami. • diagnozowanie środowiska uczniów • rozmowy z rodzicami • współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną • organizowanie pomocy uczniom cały okres stażu • notatki, zapisy w dzienniku elektronicznym • skierowanie do PPP 2. Organizacja imprez i wycieczek szkolnych. • organizacja jednodniowych wycieczek szkolnych w celu integracji grupy • piesze wędrówki z PTTK • organizacja wycieczek do miejsc związanych z kulturą (kino, teatr, muzeum itp.) • zorganizowanie imprez klasowych i szkolnych cały okres stażu • karty wycieczki, zapisy w dzienniku elektronicznym, fotografie 3. Rozwijanie zainteresowań i zdolności uczniów. • przygotowywanie uczniów do konkursów szkolnych, pozaszkolnych • organizacja pogadanek, spotkań z ciekawymi ludźmi (według zgłaszanego zapotrzebowania) • zachęcanie uczniów do udziału w różnych kołach zainteresowań okres stażu na bieżąco według potrzeb • wpisy w dzienniku elektronicznym, fotografie § 8 ust. 2 pkt 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną. • kierowanie uczniów na badania cały okres stażu (według potrzeb) • potwierdzenie dyrektora 2. Współpraca z pedagogiem, wychowawcami, rodzicami. • systematyczne konsultacje i rozmowy • indywidualne rozmowy z rodzicami (służenie rodzicom pomocą w pokonywaniu trudności wychowawczych) • rozmowy wychowawcze z uczniami w celu korygowania złego zachowania, rozwiązywania konfliktów cały okres stażu • notatki • zapisy kontaktów w dzienniku elektronicznym 3. Współpraca z Samorządem Uczniowskim. • pomoc w organizacji imprez • udział w akcjach i konkursach organizowanych przez SU według harmonogramu imprez szkolnych • potwierdzenie współpracy 4. Udział w akcjach charytatywnych i społecznych. • pomoc uczniom mającym ciężką sytuacją rodzinną • zbieranie makulatury i tworzyw sztucznych • zbiórki na rzecz schroniska dla zwierząt cały okres stażu (według potrzeb) • wpisy w dzienniku elektronicznym 5. Współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej. • organizowanie pomocy uczniom potrzebującym według potrzeb • potwierdzenie dyrektora 6. Współpraca z instytucjami i ośrodkami kultury. • organizowanie wyjść do kina, teatru uczniom w pionie klas 0 – III • działania zmierzające do promocji placówki poprzez udział uczniów w konkursach organizowanych przez instytucje kultury okres stażu (według potrzeb) • potwierdzenie dyrektora • wpisy w dzienniku elektronicznym • sprawozdania 7. Współpraca z przedstawicielami wydawnictw pedagogicznych. • udział w szkoleniach organizowanych przez wydawnictwa okres stażu • zaświadczenia § 8 ust. 2 pkt 4 f Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej. Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Przygotowanie publikacji związanych z wykonywaną pracą. • umieszczenie w Internecie planu rozwoju zawodowego • opracowanie i publikacja materiałów dydaktycznych w sieci cały okres stażu • potwierdzenia 2. Sukcesy w pracy zawodowej. • uzyskanie nagród, wyróżnień, podziękowań • owocna współpraca z rodzicami • zwycięstwa uczniów w konkursach i zawodach cały okres stażu • potwierdzenia, podziękowania § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych lub wychowawczych. • analiza i opis przypadków rozwiązywania i rozpoznawania problemów edukacyjnych lub wychowawczych • współpraca z pedagogiem szkolnym • współpraca z rodzicami w zakresie niesienia pomocy uczniom z problemami cały okres stażu • opis i analiza przypadku • zapisy kontaktów w dzienniku elektronicznym Niniejszy plan rozwoju zawodowego ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |