Katalog Katarzyna Pisula, 2017-04-26 Kędzierzyn - Koźle Katarzyna Nossek- Dżaluk Lekcja wychowawcza, Projekty edukacyjne Tydzień patriotyczny - projekt edukacyjny- Kto ty jesteś? - Polak mały. Autorzy: K. Pisula i Katarzyna Nossek - Dżaluk Cel główny: wzbudzenie w młodym pokoleniu ducha patriotyzmu. Cele projektu: 1. wzbogacenie wiedzy na temat historii i geografii Polski, 2. budzenie zainteresowania przeszłością; 3. kształtowanie więzi z krajem ojczystym, regionem, miastem, 4. kształtowanie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo- skutkowych; 5. rozwijanie poczucia przynależności do społeczności lokalnej, regionalnej oraz narodowej, 6. przygotowanie uczniów do świadomego, aktywnego i odpowiedzialnego uczestnictwa w życiu publicznym, 7. kształtowanie postawy szacunku dla wartości uniwersalnych, takich jak: dobro, przyjaźń, miłość, tolerancja, 8. rozwijanie umiejętności poszukiwania i wykorzystania zdobytych informacji, 9. rozwijanie wyobraźni twórczej dzieci i młodzieży inspirowanej tematyką historyczną. 10. Kształtowanie postaw obywatelskich dzieci poprzez realizację treści programowych na różnych przedmiotach. 11. Wzbogacanie warsztatu wokalnego i recytatorskiego uczniów poprzez przygotowanie inscenizowanej sondy ulicznej i konkursu pieśni patriotycznych. 12. rozwijanie umiejętności pracy z różnymi źródłami; 13. kształtowanie wrażliwości muzycznej, plastycznej i poetyckiej 14. kształtowanie umiejętności pracy w grupie; 15. zachęcanie uczniów do działań twórczych i innowacyjnych; 16. prezentowanie swoich umiejętności wokalnych; debaty; KONSTRUKCJA PROJEKTU: 1. Zajęcia prowadzone na lekcjach: historii, języka polskiego, muzyki, plastyki, na godzinie z wychowawcą klasy i adekwatnych edukacjach 2. W działaniach biorą udział wszyscy uczniowie szkoły. 3. Uczniów wspomagają wszyscy nauczyciele. 4. Podsumowanie projektu odbędzie się 29.05.2016 r. CZAS WYKONANIA PROJEKTU: 25.04 2016-29.04.2016 MIEJSCE REALIZACJI: Publiczna Szkoła Podstawowa w Landzmierzu FORMY PRACY: - indywidualna; - grupowa; - zespołowa (klasa). METODY: - praca ze źródłami, inscenizacja, koncert, recytacja, gazetka PREZENTACJA EFEKTU PROJEKTU: Zorganizowanie uroczystości z okazji Uchwalenia Konstytucji 3 Maja, w ramach której odbędzie się: • prezentacja pieśni patriotycznych; • prezentacja poezji patriotycznej • quiz z wiedzy o Polsce KRYTERIA SUKCESU: - integracja dzieci z wszystkich oddziałów; - przyrost wiedzy na temat Polski - udane spotkanie; EWALUACJA: - opinia nauczycieli i uczniów; - samoocena działań uczniów; DOKUMENTACJA: - scenariusz przebiegu uroczystości: - informacja na szkolnej www; - kartka w Kronice Szkoły; ZADANIA PROJEKTOWE: Kształcenie umiejętności (uczeń potrafi, wie): - wyrecytować wiersz - zaśpiewać hymn narodowy, - odpowiednio się zachować w czasie uroczystości szkolnych i państwowych, - wymienić symbole narodowe, - wykonać z materiałów plastycznych symbole narodowe - okazać szacunek symbolom narodowym, opisać godło, - opowiedzieć legendy o powstaniu państwa polskiego, - wskazać Polskę na mapie Odpowiedzialni: nauczyciele klas 1-3 Zadania: 1. Przygotowanie dla uczniów patriotycznych wierszyków do nauczenia się na pamięć. Konkurs recytatorski w dniu 27.04.2016. 2. Uczniowie wykonują symbole narodowe różnymi technikami - prace uczniów zostaną wykorzystane do dekoracji. 3. Klasa 3 przygotowuje się do szkolnego konkursu pieśni patriotycznej. (28.04) 4. Wspólnie z uczniami przygotowanie gazetek o stolicach Polski: klasa I - Warszawa; klasa II - Kraków, klasa III Gniezno. 5. Nauka słów hymnu i wspólne odśpiewanie go podczas finału tygodnia patriotycznego. 6. Przedstawienie dzieciom legendy o powstaniu państwa polskiego Kształcenie umiejętności (uczeń potrafi, wie): - uczenie zdrowego współzawodnictwa - kształtowanie postawy patriotycznej przez słuchanie poezji patriotycznej Odpowiedzialni: nauczyciele klas 1-3, dyrektor Zadania: Komisja konkursu recytatorskiego dla I etapu edukacyjnego w dniu 27.04.2016 w sali nr 2 od 2 lekcji Kształcenie umiejętności (uczeń potrafi, wie): - uczenie zdrowego współzawodnictwa - kształtowanie postawy patriotycznej przez słuchanie poezji patriotycznej Odpowiedzialni: nauczyciel muzyki, nauczyciel j. polskiego, dyrektor Zadania: Komisja konkursu wokalnego grupowego i indywidualnego Kształcenie umiejętności (uczeń potrafi, wie) - uczenie zdrowego współzawodnictwa - kształtowanie postawy patriotycznej przez słuchanie poezji patriotycznej Odpowiedzialni: polonista Zadania: Komisja konkursu recytatorskiego dla II etapu edukacyjnego w dniu 26.04.2016 w sali nr 2 od 1 lekcji Kształcenie umiejętności (uczeń potrafi, wie): - recytować wiersz - wymienić symbole narodowe i określić ich znaczenie, - okazać szacunek symbolom narodowym, opisać godło, - opowiedzieć legendy o powstaniu państwa polskiego, - wymienić tytuły popularnych pieśni patriotycznych, -wyszukać potrzebne informacje w literaturze, czasopismach, Internecie, - kształcenie uczuć patriotycznych; Odpowiedzialni: historyk Zadania: - na zajęciach lekcyjnych przypomnienie informacji o symbolach państwa oraz o wydarzeniach historycznych związanych z odzyskaniem niepodległości oraz uchwaleniem konstytucji; - przygotowanie gazetki na holu głównym, która jest źródłem naukowym do quizu - przygotowanie krótkiego rysu historycznego na podsumowanie tygodnia patriotycznego -forma dowolna. Kształcenie umiejętności (uczeń potrafi, wie): - recytować wiersz - wymienić symbole narodowe i określić ich znaczenie, - okazać szacunek symbolom narodowym, opisać godło, - opowiedzieć legendy o powstaniu państwa polskiego, - wymienić tytuły popularnych pieśni patriotycznych, -wyszukać potrzebne informacje w literaturze, czasopismach, Internecie, - kształcenie uczuć patriotycznych; Odpowiedzialni: polonista Zadania: - na zajęciach lekcyjnych przypomnienie informacji o symbolach państwa oraz o wydarzeniach historycznych związanych z odzyskaniem niepodległości oraz uchwaleniem konstytucji; - Przygotowanie dla uczniów patriotycznych wierszy do nauczenia się na pamięć. Konkurs recytatorski w dniu 27.04.2016. - współprzygotowanie pytań do quizu Kształcenie umiejętności (uczeń potrafi, wie): - wskazać Polskę na mapie, najważniejsze miasta, regiony oraz państwa sąsiadujące Odpowiedzialni: przyrodnik Zadania: Na zajęciach z przyrody wskazanie największych rzek, miast, szczytów1 Kształcenie umiejętności (uczeń potrafi, wie) - śpiewać w wybrane przez siebie utwory - kształcenie umiejętności wokalnych; Odpowiedzialni: nauczyciel muzyki Zadania: Pomoc w doborze pieśni patriotycznych całym klasom i indywidualnym uczniom - Wybór repertuaru do występu pieśni patriotycznych; etapu - Próby występów; Kształcenie umiejętności (uczeń potrafi, wie): - kształcenie umiejętności wyrażania własnej ekspresji - kształcenie umiejętności współdziałania w grupie; - kształcenie estetyki Odpowiedzialni: wychowawcy Zadania: - wykonanie gazetek patriotycznych do 22.04. - przeprowadzenie lekcji na temat - co to znaczy być współczesnym patriotą Kształcenie umiejętności (uczeń potrafi, wie): - posługuje się wiedzą zdobytą na zajęciach Odpowiedzialni: koordynator Zadania: - podsumowanie tygodnia patriotycznego - wręczenie nagród za konkursy recytatorskie i muzyczne - gra międzyklasowa - "A to Polska właśnie" Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |