Katalog Joanna Tupiec, 2017-04-26 Zalesie Różne, Konspekty Konspekt lekcji: W trosce o własne zdrowieKonspekt zajęć Temat ogólny:W trosce o własne zdrowie Cel ogólny:Zapoznanie uczniów z zasadami zdrowego stylu życia CZĘŚĆ I Doskonalenie kroków aerobiku w układzie tanecznym Cele : Uczeń: -wymienia formy wypoczynku aktywnego -potrafi spędzać wolny czas w myśl zasady Przyjemne z pożytecznym -doskonali koordynację ruchową -ćwiczy wytrzymałość poprzez stosowanie elementów wpływających na płynność ruchów, wyczucie rytmu i wyobraźnie ruchową – kształtuje pozytywne nastawienie wobec siebie Przebieg zajęć 1. Powitanie,sprawdzenie listy obecności, 2. wprowadzenie do tematu ruchu, tańca 3. Wymieniamy aktywne formy spędzania wolnego czasu 4. Ćwiczenia aerobowe w układzie tanecznym 5. Odpoczynek przy szklance wody- Wprowadzenie (pogadanka) do części II CZĘŚĆ II Dieta oraz higieniczny tryb życia Cele Uczeń: -zna przedmioty wykorzystywane do higieny osobistej i ich zastosowanie -potrafi rozpoznać warzywa i owoce poprzez dotyk, zapach. -zna zdrowotne właściwości warzyw i owoców -zna zasady prawidłowego odżywiania -zna artykuły spożywcze bogate w witaminy A, B, C, D -wie jak i dlaczego należy dbać o higienę jamy ustnej -wie co to są witaminy Metody: Rozmowa, obserwacja pokaz, praktyczne działanie Środki dydaktyczne: ilustracje owoców i warzyw (piramida żywienia), świeże warzywa i owoce, szalik Przebieg zajęć: 1. Pytania wprowadzające w tematykę diety i higieny -co należy robić, by być zdrowym -jak dbać o swój wygląd -jakich środków i przyborów potrzebujemy do utrzymania higieny osobistej 2. Zapoznanie z zasadami prawidłowego odżywiania się. Rola warzyw i owoców w jadłospisie (czas gotowania warzyw, sposób i moment obierania) -wymieniamy znane nam owoce i warzywa -przykłady warzyw, które mogą być spożywane na surowo (pomidor, papryka, ogórek, rzodkiewka, por marchew, cebula, czosnek, kapusta pekińska, szczypiorek, sałata, pietruszka naciowa, melon -o czym należy pamiętać spożywając owoce i warzywa 3. Kosz z warzywami i owocami- Zabawa (uczniowie za pomocą zmysłu dotyku i węchu rozpoznają owoce i warzywa 4. Zagadki związane z warzywami Na zagonie złota głowa smaczne pestki w sobie chowa (dynia) Każdy odgadnie tę zagadkę, ma biały korzeń i zieloną natkę (pietruszka) Jakie warzywo, nawet niewielkie, wyciśnie z oczu słoną kropelkę (cebula) Dobra gotowana i dobra surowa, choć nie ma pomarańczy jest pomarańczowa (marchew) Tam w ogrodzie wyrósł zielony, a zimą w beczce leży kiszony (ogórek) Z soczystych liści złożona, okrągła głowa zielona (kapusta) Ma okrągły brzuszek i ogonek mały, będzie z niego na obiad barszcz doskonały (ćwikła) 5. Wyjaśnienie pojęcia witamina Witaminy to substancje niezbędne dla zdrowia naszego organizmu 6. Jaki wpływ na nasz organizm mają witaminy (wzrost, budowę kości, odporność na choroby a nawet na naszą pamięć. 7..Udzielenie odpowiedzi na temat w jakich grupach produktów znajduje się najwięcej witamin (owoce, warzywa, mleko, ryby, ziarna ) 8.Aby nasz organizm prawidłowo się rozwijał potrzebujemy wielu witamin. Najważniejsze z nich to- witaminy A, B, C, D. Człowiek pobiera je z pożywienia. Bardzo ważne jest abyśmy spożywali taki pokarm, który zawiera dużo witamin, gdyż ich brak może powodować w organizmie różne dolegliwości i zaburzenia. Witamin jest dużo my poznamy 4 najważniejsze Wit. A, B, C, D 9. Omówienie wystepowania wit. W poszczególnych produktach spożywczych oraz ich wpływu na organizmie Najwięcej witamin jest w owocach i warzywach – Co zawdzięczamy wit. A? -dzięki niej prawidłowo widzimy, rośniemy, mamy zdrową skórę jej niedobór może powodować problemy z widzeniem, suchością skóry oraz osłabieniem kości Znajdziemy ją w morelach, grejpfrucie, mandarynka, arbuz, brzoskwinia, pomarańcza, jabłko jagody (jaja, wątroba mleko masło, ser Co nam daje spożywanie artykułów zawierających wit.C? -Wit. C Jedna z najważniejszych wit. zapobiega przeziębianiu się. Powoduje, że mamy zdrowe zęby i dziąsła zmniejsza ryzyko raka. Dzika róża, czarna porzeczka, kiwi truskawka, pomarańcza, cytryny ananasy, czerwona porzeczka, grejpfrut, kapusta kiszona, jagody ,maliny, jeżyny, papryka, brukselka, cebula, szpinak, brokuły, pomidory, czosnek Dlaczego warto zjadać artykuły zawierające wit. B? -Wpływa na nasz apetyt, samopoczucie, lepiej się uczymy i mamy lepszą pamięć owoce strączkowe, pomidory, buraki ćw., orzechy słonecznik banany pomarańcze , szpinak, marchew, maliny, pestki dyni,ogórki Za co odpowiada wit. K- krzwpnięcie krwi (krwawienia, problemy z gojeniem się ran) brokuły. Szpinak, sałata, kapusta, brzoskwinie, kiwi, winogron,granat Jakie wit. Zawdzięczamy to, że mamy zdrowe zęby i kości oraz prawidłowo rośniemy? -D jej brak grozi krzywicą udzieci, osteoporozą u dorosłych tran, wątroba, masło, jaja, mleko, mięso, slońce 10. Rozmowa na temat konieczności spożywania różnych posiłków, oraz ich ilości w ciągu dnia 11. Romowa na temat higieny jamy ustnej -w jaki sposób najlepiej dbać o zęby 12. Podsumowanie cz. II Co wykorzystasz z tych zajęć o witaminach Zabawa- Plotka Dwie osoby wychodzą za drzwi, prowadzący opowiada pewne zdarzenie, bajkę. Zadaniem słuchających będzie przekazanie tej bajki pierwszej osobie, która wróci do klasy, ta z kolei przekazuje to, co zapamiętała drugiej, która wróci do klasy. Na koniec prowadzący opowiada jeszcze raz by porównać co zostało pominięte, zmienione lub dodane. Na koniec wnioskujemy czym jest plotka, jakie może nieść następstwa oraz o czym należy pamiętać plotkując z innymi. Część III Wykonywanie kwiatów z bibuły Cele Uczen: • zna pojęcie wyrażenia hobby i wie, że hobby wpływa na jakość życia • uczy się szacunku do czyjejś własności • -tworzy kompozycje kwiatowe • -doskonali sprawność manualną, koncentrację, wyobraźnię a także staranność pracy • -czerpie satysfakcję z pracy Metody: Pogadanka, opis z prezentacją, praktyczne działanie Srodki dydaktyczne: bibuła, krepina różnokolorowa, patyczki do szaszłyków, klej, nożyczki, drucik, nitka.worek z różnymi przedmiotami, szalik, szblony liści i płatków Przebieg zajęć 1. Rozmowy wprowadzające w tematykę • co to jest hobby, przykłady • czy warto mieć hobby • dlaczego w każdym wieku powinniśmy mieć własne zainteresowania • jak rozpoznać własne zainteresowania (analiza mocnych i słabych stron) 2. Zabawa „Rozpoznaj po dotyku” Ochotniczka z zawiązanymi oczami losuje przedmiot z worka starając się odpowiedzieć z jakimi zainteresowaniami się jej kojarzy 3. Wyjasnienie, pokaz wykonywania kwiatów 4. Praca indywidualna. Podsumowanie Wymieniamy najważniejsze aspekty wpływu na zdrowie (ruch, dieta i witaminy, zainteresowania, życiowe pasje Podziękowanie za pracę. Wybór najważniejszej, najciekawszej części zajęć. Pochwała pracy dziewcząt uporządkowanie sali. Pożegnanie Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |