Katalog

Magdalena Tendaj, 2017-05-04
Zdziarzec

Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego

Projekt planu awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

Imię i nazwisko : mgr Magdalena Tendaj

Placówka oświatowa: Zespół Szkolno - Przedszkolny w Rudzie Samorządowe Publiczne Przedszkole w Rudzie

Okres stażu : 2 lata i 9 miesięcy (1.09.2014 – 31.05.2017)

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli

§ 7 ust. 1 pkt 1
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.

ZADANIA
SPOSÓB REALIZACJI
TERMINY
DOKUMENTACJA


Uczestniczenie w pracach organów Zespołu
Szkolno - Przedszkolnego.

• udział w pracach Rady Pedagogicznej;
• współpraca z gronem pedagogicznym;
• współpraca z Samorządem Uczniowskim Zespołu Szkolno - Przedszkolnego;
• współpraca podczas organizacji uroczystości przedszkolnych i różnorodnych imprez szkolnych;
• wdrażanie programu wychowawczego oraz profilaktycznego w przedszkolu;
• sprawowanie opieki nad dziećmi podczas wycieczek, imprez i wyjść poza przedszkolnych.

Zgodnie z harmonogramem posiedzeń RP


W okresie stażu
Potwierdzenie obecności na posiedzeniach RP


Sprawozdania, zaświadczenia.


§ 7 ust.1 pkt.2

Pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego.


ZADANIA
SPOSÓB REALIZACJI
TERMIN
DOKUMENTACJA



Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych.
• poszerzenie wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział w wewnątrzprzedszkolnym i zewnątrzprzedszkolnym doskonaleniu;
• uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego np. szkoleniach, konferencjach;
• poszerzanie wiedzy z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki, dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych z uwzględnieniem specyfiki zadań realizowanych przez przedszkole;
• tworzenie własnego warsztatu pracy.
Na bieżąco w okresie stażu


Na bieżąco w okresie stażu
Potwierdzenia obecności.
Sprawozdania, materiały własne.

§ 7 ust.1 pkt.3

Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.

ZADANIA
SPOSÓB REALIZACJI
TERMIN
DOKUMENTACJA

Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty.
Analiza przepisów prawa oświatowego:

• Rozporządzenie MEN z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.

• Karta Nauczyciela.

• Rozporządzenie MEN z 7 września 2004 r. w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych.

• Ustawa o systemie oświaty.

• Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego;

Na bieżąco
Sprawozdania.
Wydruki dokumentów lub kserokopie.

§ 7 ust. 2 pkt 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.
ZADANIA
SPOSÓB REALIZACJI
TERMINY
DOKUMENTACJA

1.Poznanie procedur awansu
zawodowego.
• analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego, między innymi: Karty Nauczyciela oraz Rozporządzenia o awansie zawodowym nauczyciela.


IX.2014

Opracowanie planu
rozwoju zawodowego.

2.Podjęcie współpracy z opiekunem stażu.
• złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu;
• zawarcie „Kontraktu” z opiekunem stażu;
• przygotowanie Planu rozwoju zawodowego;
• spotkania, konsultacje, rozmowy;
• hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu;
• prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu;
• bieżące gromadzenie materiałów z realizacji zadań zawartych w planie rozwoju;
• opracowanie półrocznych sprawozdań z realizacji planu rozwoju zawodowego;
• opracowanie sprawozdania podsumowującego realizację planu rozwoju zawodowego.

IX.2014
Na bieżąco w okresie stażu.
4 razy w roku.
Co 6 miesięcy.
VI.2017

Wniosek.
Kontrakt z opiekunem.
Plan rozwoju zawodowego.

Scenariusze zajęć.
Sprawozdania, zaświadczenia, pomoce.
Sprawozdania.

Sprawozdanie.

3.Samodzielne lub przez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego pogłębianie swojej wiedzy i umiejętności zawodowych.

• uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego - rady szkoleniowe, konferencje;
• udział w warsztatach metodycznych;
• tworzenie własnego warsztatu pracy, materiałów dydaktycznych;
• stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania.

W okresie stażu

Sprawozdania.
Zaświadczenia.
Potwierdzenia.
Materiały, pomoce, zdjęcia.
Scenariusze zajęć.

4.Doskonalenie warsztatu pracy.
• poszukiwanie nowatorskich metod pracy dydaktycznej np:
 metoda ruchu wg W. Sherborn
 bajko terapia
 pedagogika zabawy
 Metoda Dobrego Startu
 zabawy wg "KLANZY"
• przygotowanie, wykonanie, wykorzystanie oraz gromadzenie materiałów dydaktycznych i dekoracji
• studiowanie literatury pedagogicznej i wychowawczej;
• udział w warsztatach doskonalących.

Na bieżąco w okresie stażu
Scenariusze zajęć.
Materiały własne, pomoce.
Materiały, pomoce, zdjęcia.
Bibliografia, zaświadczenia.


5.Dzielenie się swoją wiedzą,
doświadczeniem.
• przeprowadzenie zajęć koleżeńskich dla nauczycieli;
Marzec 2015r
Marzec 2016r Marzec 2017r
Scenariusze zajęć.


6.Prowadzenie dokumentacji szkolnej.
• dokonywanie wpisów do dziennika zajęć;
• prowadzenie dokumentacji współpracy z rodzicami, środowiskiem lokalnym, obserwacji dziecka.
• miesięczne plany pracy.
W okresie stażu.

Dziennik zajęć.
Dokumenty. Karty obserwacji.
Plany miesięczne.

§ 7 ust. 2 pkt 2
Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych dzieci, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.


ZADANIA
SPOSÓB REALIZACJI
TERMINY
DOKUMENTACJA

1.Współpraca z rodzicami.
• konsultacje indywidualne z rodzicami;
• włączanie rodziców do organizowania i współuczestnictwa w uroczystościach przedszkolnych np.: Pasowanie na Przedszkolaka, Mikołajki, Dzień Babci i Dziadka, Dzień Mamy i Taty, Dzień Dziecka ;
• pedagogizacja rodziców;
• zajęcia otwarte dla rodziców, umożliwienie obserwacji dziecka na tle grupy;
W okresie stażu.
XII. 2014r
XII. 2015r
XII. 2016r
Wpisy do dziennika zajęć.

Lista obecności.
Sprawozdania.
Scenariusze uroczystości.
Zdjęcia z uroczystości.
Scenariusze zajęć.
Zdjęcia.


2.Diagnozowanie i rozwijanie zainteresowań dzieci.
• obserwacja dzieci;
• prowadzenie kart obserwacji dzieci;
• rozmowy indywidualne z dziećmi i ich rodzicami;
• organizowanie zajęć na interesujące dzieci tematy (np.: dokarmianie zwierząt w okresie zimowym, sportowe zajęcia dla zdrowia, bajkowe zagadki);
• organizowanie spotkań z przedstawicielami ciekawych zawodów np.: policjant, lekarz, listonosz, fryzjer itp.;
• organizowanie wycieczek dla dzieci po najbliższej okolicy: do lasu, gabinetu lekarskiego, sklepu, na pocztę itp.
• zorganizowanie wycieczki do „Muzeum Lalek” w Pilźnie
• zorganizowanie wycieczki na lotnisko w Jasionce

W okresie stażu.
V-VI.
2015r,2016r
X-XI.
2015r,2016r
Arkusze diagnostyczne dziecka.
Scenariusze zajęć.
Zdjęcia.
Karta wycieczki, zdjęcia, sprawozdanie.

3.Współpraca ze środowiskiem lokalnym.
• współpraca z instytucjami oraz osobami wspomagającymi pracę wychowawczą i opiekuńczą np.: Radą Rodziców, Parafią , Ochotniczą Strażą Pożarną
• zaproszenie mieszkańców miejscowości do udziału w akcji „Cała Polska Czyta Dzieciom” ( zapraszani będą między innymi pracownicy Zespołu Szkolno – Przedszkolnego, Rada Rodziców – Rodzice przedszkolaków, Ksiądz Proboszcz, oraz inne osoby mające wpływ na rozwój osobowy dzieci).

W okresie stażu.

Raz w miesiącu w okresie stażu.

Adnotacje w dzienniku.
Zdjęcia, sprawozdania.

Sprawozdania z realizacji akcji, zdjęcia.

4.Wdrażanie nowatorskich form pracy z dziećmi.
• realizowanie nowatorskich metod pracy dydaktycznej np:
 metoda ruchu wg W. Sherborn
 bajko terapia
 pedagogika zabawy
 Metoda Dobrego Startu
 zabawy wg "KLANZY"
Na bieżąco w okresie stażu.

Sprawozdania.
Scenariusze zajęć, zdjęcia, własne materiały.

5. Podejmowanie współpracy z instytucjami wspomagającymi przedszkole.
• nawiązanie współpracy z Jednostką Samorządu Terytorialnego, Kuratorium Oświaty, Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, Powiatowe Centrum Pomocy Rodziny ;
• nawiązanie współpracy ze Strażą Pożarną i Policją;
• zapraszanie osób mających wpływ na rozwój osobowy dzieci (lekarz, policjant, strażak, pedagog itp.)

W okresie stażu.
Adnotacje w dzienniku zajęć.
Plany współpracy ze środowiskiem lokalnym.
Zdjęcia.

6. Organizowanie i przygotowywanie imprez przedszkolnych oraz różnego rodzaju projektów.
• opracowywanie scenariuszy, materiałów i dekoracji do imprez np.: Mikołajki, Dzień Babci i Dziadka, Pożegnanie starszaków;
• w okresie świąt Bożego Narodzenia wspólne z oddziałem przedszkolnym pieczenie pierniczków na choinkę jako dekoracje;
• zorganizowanie wspólnie z oddziałem przedszkolnym „Ogródka warzywnego” – promującego zdrowe odżywianie,
• przygotowanie wspólnie z oddziałem przedszkolnym przetworów z warzyw i owoców na zimę – promowanie przez to zdrowego odżywiania oraz magazynowania owoców i warzyw, wykorzystanie sezonowych owoców i warzyw do pokazania dzieciom innego sposobu ich przygotowania np., suszenie jabłek, suszenie orzechów, mrożenie owoców i warzyw, wykorzystanie nowalijek z własnego ogródka w przygotowaniu posiłków itp.
• zorganizowanie wspólnie z oddziałem przedszkolnym oraz klasą „I” zawodów sportowych pt. „Olimpiada w jarzynowie” – promowanie przez to zdrowego trybu życia ;
• zorganizowanie międzyprzedszkolnego konkursu recytatorskiego pt. „ Jestem sobie przedszkolaczek” ;
• prowadzenie i koordynowanie prac nad „Kroniką Kolorowych Motylków”

Wg harmonogramu

XII w każdym roku stażu.

Wiosna 2015r

Wiosna – jesień w każdym roku stażu.
V. w każdym roku stażu.
VI. w każdym roku stażu.
Na bieżąco w okresie stażu.
Scenariusze.
Adnotacje w dzienniku zajęć.
Zdjęcia
Sprawozdania, zdjęcia z realizacji projektu.
Sprawozdanie z zawodów, zdjęcia.
Regulamin konkursu, sprawozdanie, zdjęcia.
Kronika.
§ 7 ust. 2 pkt 3
Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
ZADANIA
SPOSÓB REALIZACJI
TERMINY
DOKUMENTACJA

1.Organizowanie warsztatu pracy przy użyciu techniki komputerowej.
• wykonywanie pomocy dydaktycznych za pomocą komputera;
• opracowanie dokumentów, scenariuszy hospitacji, planów miesięcznych korzystając z komputera;
• gromadzenie niezbędnych przepisów oświatowych z Internetu;
• korzystanie z Internetu (wykorzystanie zasobów portali edukacyjnych do doskonalenia pracy własnej);
• korzystanie z internetowych publikacji innych nauczycieli odbywających staż;
• wyszukiwanie ciekawych scenariuszy, artykułów, referatów, opracowań;
• współprowadzenie strony internetowej Samorządowego Publicznego Przedszkola na głównej stronie Zespołu Szkolno – Przedszkolnego – aktualizacja wydarzeń oraz zdjęć.
Na bieżąco w okresie stażu.
Zdjęcia, pomoce.
Dokumentacja.
Notatki.
2.Zamieszczenie planu rozwoju na portalu internetowym.
• zamieszczenie planu na stronie internetowej .
X - XI.2014

Zaświadczenie.
§ 7 ust. 2 pkt 4
Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań.
ZADANIA
SPOSÓB REALIZACJI
TERMINY
DOKUMENTACJA

1.Aktualizacja wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki, dydaktyki.
• aktualizacja wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki, dydaktyki na różnego rodzaju formach doskonalenia zawodowego;
• samokształcenie się poprzez zapoznanie się z najnowszymi propozycjami wydawniczymi z wyżej wymienionych dziedzin.


Na bieżąco w okresie stażu.
Zaświadczenia, notatki.
Wykaz lektur, notatki.


2.Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków.
• rozmowy indywidualne z dziećmi i ich rodzicami.
Na bieżąco w okresie stażu
Notatki. Wpisy do dziennika zajęć.



3.Umiejętne stosowanie wiedzy do rozwiązywania bieżących problemów.
• rozwiązywanie konfliktów, integrowanie grupy, zapobieganie agresji poprzez wprowadzanie metod aktywizujących w pracy dydaktycznej.
Na bieżąco
Wpisy do dziennika, notatki.

§ 7 ust. 2 pkt 5
Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.
ZADANIA
SPOSÓB REALIZACJI
TERMINY
DOKUMENTACJA

1.Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty.
Analiza przepisów prawa oświatowego:
* Ustawa o systemie oświaty;
* Karta Nauczyciela;
* Rozporządzenie MENiS w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli;
* Rozporządzenie MENiS dotyczące podstawy programowej;
*Konwencja o Prawach Dziecka;
*Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego;
• udział w konferencjach o systemie oświaty;
• analiza i gromadzenie dokumentacji związanej z funkcjonowaniem placówki (Statut Zespołu Szkolno – Przedszkolnego, WSO i obowiązujących regulaminów, projektów oraz planów).
Na bieżąco w okresie stażu.
Akty prawne, notatki.
Kserokopie artykułów.
Dokumentacja.
2.Uczestniczenie w pracach Zespołu Szkolno - Przedszkolnego związanych z realizacją zadań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych.
• udział w pracach Rady Pedagogicznej;
• współpraca z gronem pedagogicznym.
Według harmonogramu

Sprawozdania, potwierdzenia na liście obecności.

Powyższy plan może ulec zmianie w trakcie jego realizacji. Wszelkie zmiany dokonywane będą w formie aneksów.

Plan sporządziła: Plan zatwierdził:

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.