![]() |
![]() |
Katalog Magdalena Tendaj, 2017-05-04 Zdziarzec Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego Projekt planu awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Imię i nazwisko : mgr Magdalena Tendaj Placówka oświatowa: Zespół Szkolno - Przedszkolny w Rudzie Samorządowe Publiczne Przedszkole w Rudzie Okres stażu : 2 lata i 9 miesięcy (1.09.2014 – 31.05.2017) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli § 7 ust. 1 pkt 1 Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego. ZADANIA SPOSÓB REALIZACJI TERMINY DOKUMENTACJA Uczestniczenie w pracach organów Zespołu Szkolno - Przedszkolnego. • udział w pracach Rady Pedagogicznej; • współpraca z gronem pedagogicznym; • współpraca z Samorządem Uczniowskim Zespołu Szkolno - Przedszkolnego; • współpraca podczas organizacji uroczystości przedszkolnych i różnorodnych imprez szkolnych; • wdrażanie programu wychowawczego oraz profilaktycznego w przedszkolu; • sprawowanie opieki nad dziećmi podczas wycieczek, imprez i wyjść poza przedszkolnych. Zgodnie z harmonogramem posiedzeń RP W okresie stażu Potwierdzenie obecności na posiedzeniach RP Sprawozdania, zaświadczenia. § 7 ust.1 pkt.2 Pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego. ZADANIA SPOSÓB REALIZACJI TERMIN DOKUMENTACJA Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych. • poszerzenie wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział w wewnątrzprzedszkolnym i zewnątrzprzedszkolnym doskonaleniu; • uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego np. szkoleniach, konferencjach; • poszerzanie wiedzy z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki, dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych z uwzględnieniem specyfiki zadań realizowanych przez przedszkole; • tworzenie własnego warsztatu pracy. Na bieżąco w okresie stażu Na bieżąco w okresie stażu Potwierdzenia obecności. Sprawozdania, materiały własne. § 7 ust.1 pkt.3 Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż. ZADANIA SPOSÓB REALIZACJI TERMIN DOKUMENTACJA Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty. Analiza przepisów prawa oświatowego: • Rozporządzenie MEN z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. • Karta Nauczyciela. • Rozporządzenie MEN z 7 września 2004 r. w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych. • Ustawa o systemie oświaty. • Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego; Na bieżąco Sprawozdania. Wydruki dokumentów lub kserokopie. § 7 ust. 2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. ZADANIA SPOSÓB REALIZACJI TERMINY DOKUMENTACJA 1.Poznanie procedur awansu zawodowego. • analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego, między innymi: Karty Nauczyciela oraz Rozporządzenia o awansie zawodowym nauczyciela. IX.2014 Opracowanie planu rozwoju zawodowego. 2.Podjęcie współpracy z opiekunem stażu. • złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu; • zawarcie „Kontraktu” z opiekunem stażu; • przygotowanie Planu rozwoju zawodowego; • spotkania, konsultacje, rozmowy; • hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu; • prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu; • bieżące gromadzenie materiałów z realizacji zadań zawartych w planie rozwoju; • opracowanie półrocznych sprawozdań z realizacji planu rozwoju zawodowego; • opracowanie sprawozdania podsumowującego realizację planu rozwoju zawodowego. IX.2014 Na bieżąco w okresie stażu. 4 razy w roku. Co 6 miesięcy. VI.2017 Wniosek. Kontrakt z opiekunem. Plan rozwoju zawodowego. Scenariusze zajęć. Sprawozdania, zaświadczenia, pomoce. Sprawozdania. Sprawozdanie. 3.Samodzielne lub przez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego pogłębianie swojej wiedzy i umiejętności zawodowych. • uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego - rady szkoleniowe, konferencje; • udział w warsztatach metodycznych; • tworzenie własnego warsztatu pracy, materiałów dydaktycznych; • stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania. W okresie stażu Sprawozdania. Zaświadczenia. Potwierdzenia. Materiały, pomoce, zdjęcia. Scenariusze zajęć. 4.Doskonalenie warsztatu pracy. • poszukiwanie nowatorskich metod pracy dydaktycznej np: metoda ruchu wg W. Sherborn bajko terapia pedagogika zabawy Metoda Dobrego Startu zabawy wg "KLANZY" • przygotowanie, wykonanie, wykorzystanie oraz gromadzenie materiałów dydaktycznych i dekoracji • studiowanie literatury pedagogicznej i wychowawczej; • udział w warsztatach doskonalących. Na bieżąco w okresie stażu Scenariusze zajęć. Materiały własne, pomoce. Materiały, pomoce, zdjęcia. Bibliografia, zaświadczenia. 5.Dzielenie się swoją wiedzą, doświadczeniem. • przeprowadzenie zajęć koleżeńskich dla nauczycieli; Marzec 2015r Marzec 2016r Marzec 2017r Scenariusze zajęć. 6.Prowadzenie dokumentacji szkolnej. • dokonywanie wpisów do dziennika zajęć; • prowadzenie dokumentacji współpracy z rodzicami, środowiskiem lokalnym, obserwacji dziecka. • miesięczne plany pracy. W okresie stażu. Dziennik zajęć. Dokumenty. Karty obserwacji. Plany miesięczne. § 7 ust. 2 pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych dzieci, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. ZADANIA SPOSÓB REALIZACJI TERMINY DOKUMENTACJA 1.Współpraca z rodzicami. • konsultacje indywidualne z rodzicami; • włączanie rodziców do organizowania i współuczestnictwa w uroczystościach przedszkolnych np.: Pasowanie na Przedszkolaka, Mikołajki, Dzień Babci i Dziadka, Dzień Mamy i Taty, Dzień Dziecka ; • pedagogizacja rodziców; • zajęcia otwarte dla rodziców, umożliwienie obserwacji dziecka na tle grupy; W okresie stażu. XII. 2014r XII. 2015r XII. 2016r Wpisy do dziennika zajęć. Lista obecności. Sprawozdania. Scenariusze uroczystości. Zdjęcia z uroczystości. Scenariusze zajęć. Zdjęcia. 2.Diagnozowanie i rozwijanie zainteresowań dzieci. • obserwacja dzieci; • prowadzenie kart obserwacji dzieci; • rozmowy indywidualne z dziećmi i ich rodzicami; • organizowanie zajęć na interesujące dzieci tematy (np.: dokarmianie zwierząt w okresie zimowym, sportowe zajęcia dla zdrowia, bajkowe zagadki); • organizowanie spotkań z przedstawicielami ciekawych zawodów np.: policjant, lekarz, listonosz, fryzjer itp.; • organizowanie wycieczek dla dzieci po najbliższej okolicy: do lasu, gabinetu lekarskiego, sklepu, na pocztę itp. • zorganizowanie wycieczki do „Muzeum Lalek” w Pilźnie • zorganizowanie wycieczki na lotnisko w Jasionce W okresie stażu. V-VI. 2015r,2016r X-XI. 2015r,2016r Arkusze diagnostyczne dziecka. Scenariusze zajęć. Zdjęcia. Karta wycieczki, zdjęcia, sprawozdanie. 3.Współpraca ze środowiskiem lokalnym. • współpraca z instytucjami oraz osobami wspomagającymi pracę wychowawczą i opiekuńczą np.: Radą Rodziców, Parafią , Ochotniczą Strażą Pożarną • zaproszenie mieszkańców miejscowości do udziału w akcji „Cała Polska Czyta Dzieciom” ( zapraszani będą między innymi pracownicy Zespołu Szkolno – Przedszkolnego, Rada Rodziców – Rodzice przedszkolaków, Ksiądz Proboszcz, oraz inne osoby mające wpływ na rozwój osobowy dzieci). W okresie stażu. Raz w miesiącu w okresie stażu. Adnotacje w dzienniku. Zdjęcia, sprawozdania. Sprawozdania z realizacji akcji, zdjęcia. 4.Wdrażanie nowatorskich form pracy z dziećmi. • realizowanie nowatorskich metod pracy dydaktycznej np: metoda ruchu wg W. Sherborn bajko terapia pedagogika zabawy Metoda Dobrego Startu zabawy wg "KLANZY" Na bieżąco w okresie stażu. Sprawozdania. Scenariusze zajęć, zdjęcia, własne materiały. 5. Podejmowanie współpracy z instytucjami wspomagającymi przedszkole. • nawiązanie współpracy z Jednostką Samorządu Terytorialnego, Kuratorium Oświaty, Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, Powiatowe Centrum Pomocy Rodziny ; • nawiązanie współpracy ze Strażą Pożarną i Policją; • zapraszanie osób mających wpływ na rozwój osobowy dzieci (lekarz, policjant, strażak, pedagog itp.) W okresie stażu. Adnotacje w dzienniku zajęć. Plany współpracy ze środowiskiem lokalnym. Zdjęcia. 6. Organizowanie i przygotowywanie imprez przedszkolnych oraz różnego rodzaju projektów. • opracowywanie scenariuszy, materiałów i dekoracji do imprez np.: Mikołajki, Dzień Babci i Dziadka, Pożegnanie starszaków; • w okresie świąt Bożego Narodzenia wspólne z oddziałem przedszkolnym pieczenie pierniczków na choinkę jako dekoracje; • zorganizowanie wspólnie z oddziałem przedszkolnym „Ogródka warzywnego” – promującego zdrowe odżywianie, • przygotowanie wspólnie z oddziałem przedszkolnym przetworów z warzyw i owoców na zimę – promowanie przez to zdrowego odżywiania oraz magazynowania owoców i warzyw, wykorzystanie sezonowych owoców i warzyw do pokazania dzieciom innego sposobu ich przygotowania np., suszenie jabłek, suszenie orzechów, mrożenie owoców i warzyw, wykorzystanie nowalijek z własnego ogródka w przygotowaniu posiłków itp. • zorganizowanie wspólnie z oddziałem przedszkolnym oraz klasą „I” zawodów sportowych pt. „Olimpiada w jarzynowie” – promowanie przez to zdrowego trybu życia ; • zorganizowanie międzyprzedszkolnego konkursu recytatorskiego pt. „ Jestem sobie przedszkolaczek” ; • prowadzenie i koordynowanie prac nad „Kroniką Kolorowych Motylków” Wg harmonogramu XII w każdym roku stażu. Wiosna 2015r Wiosna – jesień w każdym roku stażu. V. w każdym roku stażu. VI. w każdym roku stażu. Na bieżąco w okresie stażu. Scenariusze. Adnotacje w dzienniku zajęć. Zdjęcia Sprawozdania, zdjęcia z realizacji projektu. Sprawozdanie z zawodów, zdjęcia. Regulamin konkursu, sprawozdanie, zdjęcia. Kronika. § 7 ust. 2 pkt 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. ZADANIA SPOSÓB REALIZACJI TERMINY DOKUMENTACJA 1.Organizowanie warsztatu pracy przy użyciu techniki komputerowej. • wykonywanie pomocy dydaktycznych za pomocą komputera; • opracowanie dokumentów, scenariuszy hospitacji, planów miesięcznych korzystając z komputera; • gromadzenie niezbędnych przepisów oświatowych z Internetu; • korzystanie z Internetu (wykorzystanie zasobów portali edukacyjnych do doskonalenia pracy własnej); • korzystanie z internetowych publikacji innych nauczycieli odbywających staż; • wyszukiwanie ciekawych scenariuszy, artykułów, referatów, opracowań; • współprowadzenie strony internetowej Samorządowego Publicznego Przedszkola na głównej stronie Zespołu Szkolno – Przedszkolnego – aktualizacja wydarzeń oraz zdjęć. Na bieżąco w okresie stażu. Zdjęcia, pomoce. Dokumentacja. Notatki. 2.Zamieszczenie planu rozwoju na portalu internetowym. • zamieszczenie planu na stronie internetowej . X - XI.2014 Zaświadczenie. § 7 ust. 2 pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. ZADANIA SPOSÓB REALIZACJI TERMINY DOKUMENTACJA 1.Aktualizacja wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki, dydaktyki. • aktualizacja wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki, dydaktyki na różnego rodzaju formach doskonalenia zawodowego; • samokształcenie się poprzez zapoznanie się z najnowszymi propozycjami wydawniczymi z wyżej wymienionych dziedzin. Na bieżąco w okresie stażu. Zaświadczenia, notatki. Wykaz lektur, notatki. 2.Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków. • rozmowy indywidualne z dziećmi i ich rodzicami. Na bieżąco w okresie stażu Notatki. Wpisy do dziennika zajęć. 3.Umiejętne stosowanie wiedzy do rozwiązywania bieżących problemów. • rozwiązywanie konfliktów, integrowanie grupy, zapobieganie agresji poprzez wprowadzanie metod aktywizujących w pracy dydaktycznej. Na bieżąco Wpisy do dziennika, notatki. § 7 ust. 2 pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. ZADANIA SPOSÓB REALIZACJI TERMINY DOKUMENTACJA 1.Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty. Analiza przepisów prawa oświatowego: * Ustawa o systemie oświaty; * Karta Nauczyciela; * Rozporządzenie MENiS w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli; * Rozporządzenie MENiS dotyczące podstawy programowej; *Konwencja o Prawach Dziecka; *Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego; • udział w konferencjach o systemie oświaty; • analiza i gromadzenie dokumentacji związanej z funkcjonowaniem placówki (Statut Zespołu Szkolno – Przedszkolnego, WSO i obowiązujących regulaminów, projektów oraz planów). Na bieżąco w okresie stażu. Akty prawne, notatki. Kserokopie artykułów. Dokumentacja. 2.Uczestniczenie w pracach Zespołu Szkolno - Przedszkolnego związanych z realizacją zadań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych. • udział w pracach Rady Pedagogicznej; • współpraca z gronem pedagogicznym. Według harmonogramu Sprawozdania, potwierdzenia na liście obecności. Powyższy plan może ulec zmianie w trakcie jego realizacji. Wszelkie zmiany dokonywane będą w formie aneksów. Plan sporządziła: Plan zatwierdził: Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |