![]() |
![]() |
Katalog Karolina Sosnowska, 2017-05-04 Ciechanów Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanegoPlan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego Imię i nazwisko nauczyciela: Karolina Sosnowska Stanowisko: nauczyciel mianowany Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy Termin rozpoczęcia stażu: 1 wrzesień 2014r. Termin zakończenia stażu: 31 maj 2017r. Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego: § 8 ust. 2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Zadania Sposoby i formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego • Analiza przepisów prawa oświatowego: Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982r. (z późniejszymi zmianami), Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. Wrzesień 2014r. Poprawne sformułowanie: wniosku o rozpoczęcie stażu, planu rozwoju zawodowego • Zapoznanie się z materiałami publikowanymi na stronach internetowych: MEN Okres stażu • Opracowanie planu rozwoju zawodowego zgodnie z potrzebami przedszkola. Wrzesień 2014r. Plan Rozwoju Zawodowego • Pisanie sprawozdań z realizacji planu 2 razy w roku Okres stażu Cząstkowe sprawozdania Śledzenie i analizowanie zadań i potrzeb przedszkola. • Analiza dokumentacji: statutu, regulaminu, podstawy programowej i zestawów programów nauczania dla przedszkoli, planu pracy przedszkola, programu rozwojowego przedszkola Wrzesień 2014r. Uwzględnienie potrzeb przedszkola w planie rozwoju zawodowego. Systematyczne poszerzenie wiedzy w zakresie pracy wychowawczo- dydaktycznej i opiekuńczej oraz wykorzystanie jej w celu podnoszenia jakości pracy przedszkola. • Udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego zgodnie z własnymi zainteresowaniami oraz potrzebami przedszkola Okres stażu zgodnie z potrzebami przedszkola oraz zainteresowanie nauczyciela. Zaświadczenia o ukończeniu różnorodnych form doskonalenia zawodowego. • Systematyczne zapoznawanie się z literaturą pedagogiczną Okres stażu Spis lektur Doskonalenie umiejętności współpracy z rodzicami • Prowadzenie zebrań i rozmów indywidualnych z rodzicami Okres stażu Scenariusze zebrań z rodzicami • Opracowanie planu współpracy z rodzicami Plan współpracy • Zorganizowanie spotkania z pracownikiem Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej Plan spotkania • Organizowanie uroczystości przedszkolnych dla rodziców wg planu rocznego Scenariusze uroczystości, zdjęcia • Organizowanie zajęć otwartych oraz warsztatów dla rodziców Scenariusze zajęć, zdjęcia Praca z dzieckiem zdolnym • Rozwijanie zainteresowań poprzez zajęcia dodatkowe dla dzieci chętnych Okres stażu Dyplomy. zdjęcia • Przygotowanie dzieci do uczestnictwa w konkursach organizowanych w środowisku lokalnym Organizowanie własnego warsztatu pracy • Wzbogacenie sali w nowe pomoce, kąciki zainteresowań, kompletowanie biblioteczki grupowej Okres stażu Potwierdzenie dyrektora • Systematyczna prezentacja prac dzieci Potwierdzenie dyrektora • Wykonywanie własnych pomocy dydaktycznych zgodnie z bieżącymi potrzebami edukacyjnymi Pomoce dydaktyczne • Opracowywanie miesięcznych planów pracy Miesięczne plany pracy Podsumowanie rocznej pracy z wnioskami • Analiza przebiegu pracy, samoocena i autorefleksja VI 2015r., VI 2016r. Sprawozdania potwierdzone przez dyrektora § 8 ust. 2 pkt.2 Wykorzystanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej. Zadania Sposoby i formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania Poszerzenie wiedzy dotyczącej technologii informacyjnej i komunikacyjnej • Ukończenie kursów udoskonalających oraz wykorzystanie zdobytej wiedzy w pracy Okres stażu Zaświadczenie o ukończeniu kursów Stosowanie technologii komputerowej w opracowywaniu dokumentacji, narzędzi badawczych oraz różnorodnych materiałów dla rodziców • Opracowanie miesięcznych planów pracy dydaktyczno- wychowawczych i dokumentacji przedszkolnej z wykorzystaniem technologii komputerowej Okres stażu Miesięczne plany pracy • Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych- scenariusze zajęć, sprawozdania, karty pracy, lista dzieci itp. Przykładowe scenariusze, karty pracy • Wykorzystanie Internetu jako dodatkowego źródła pracy dydaktyczno- wychowawczej Opis wykorzystania, materiały • Redagowanie artykułów na stronę internetową przedszkola- uzupełnianie jej o nowe informacje dotyczące wydarzeń w przedszkolu Artykuły na stronie przedszkola • Redagowanie i drukowanie dyplomów, podziękowań, zaproszeń dla dzieci i rodziców dyplomy • Opublikowanie w portalu internetowym swojego planu rozwoju zawodowego Adres strony internetowej • Korzystanie z technicznych środków kształcenia (DVD, CD, aparat cyfrowy) w pracy z dziećmi Potwierdzenie dyrektora § 8 ust.2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnętrznego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Zadania Sposoby i formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania Praca na rzecz rady pedagogicznej • Aktywne uczestnictwo w posiedzeniach rady pedagogicznej Okres stażu Protokoły posiedzeń, potwierdzenie dyrektora • Prowadzenie zajęć otwartych i koleżeńskich dla innych nauczycieli W miarę potrzeb Scenariusze zajęć • Obserwacja zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli- dzielenie się doświadczeniem. Okres stażu Notatki z obserwowanych zajęć • Opracowanie i udostępnienie innym nauczycielom scenariuszy zajęć, materiałów, scenariuszy uroczystości Scenariusze Pełnienie funkcji opiekuna stażu nauczyciela kontraktowego, starającego się o awans zawodowy • Prowadzenie zajęć w obecności nauczyciela kontraktowego W miarę potrzeb Scenariusze zajęć, harmonogram prowadzonych zajęć • Hospitacja zajęć przeprowadzonych przez stażystkę (nauczyciela kontraktowego) • Wspólne omawianie przeprowadzonych zajęć • Wspieranie i pomoc w pracy, wskazanie źródła wiedzy metodycznej w celu bogacenia i doskonalenia warsztatu pracy oraz umiejętności dydaktycznych Prowadzenie zajęć dla studentów odbywających praktykę studencką • Opracowanie scenariuszy i materiałów do zajęć Okres stażu Scenariusze zajęć Dzielenie się wiedzą poprzez publikacje • Publikowanie opracowanych scenariuszy zajęć, planu rozwoju na stronach internetowych Okres stażu Teksty publikacji, adresy stron internetowych § 8 ust. 2 pkt. 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Zadania Sposoby i formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania Opracowanie i wdrożenie programu autorskiego pt. „STOP- Agresji w przedszkolu!” • Poznanie procedur tworzenia programu autorskiego Okres stażu Okres stażu Potwierdzenie dyrektora Program autorski • Opracowanie programu autorskiego pt. „STOP- Agresji w przedszkolu” • Umieszczenie programu w przedszkolnym zestawie programów i wdrożenie go do realizacji w przedszkolu Okres stażu Potwierdzenie dyrektora • Ewaluacja programu po jego realizacji- wychwycenie mocnych i słabych stron programu oraz ich korekta Sprawozdanie z realizacji programu § 8 ust. 2 pkt. 4c Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Zadania Sposoby i formy ich realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania Prowadzenie współpracy z rodzicami • Pedagogizacja rodziców- pogadanki skierowane do rodziców podczas zebrań ogólnych Okres stażu Potwierdzenie dyrektora • Udział rodziców w prowadzonych na terenie przedszkola akcjach charytatywnych Potwierdzenie dyrektora, zdjęcia • Zajęcia otwarte i imprezy okolicznościowe dla rodziców Scenariusze zajęć, zdjęcia • Spotkania z rodzicami- czytanie dzieciom wierszy, bajek w ramach akcji pt. „Cała Polska Czyta Dzieciom” Wpis w dzienniku, zdjęcia • Indywidualne rozmowy z rodzicami- przekazywanie bieżących informacji na temat postępów i ewentualnych trudności w pracy z dzieckiem Wpis w dzienniku zajęć Współpraca z organizacjami działającymi na rzecz edukacji i innymi instytucjami • Nawiązanie współpracy z policją, nadleśnictwem, biblioteką Okres stażu Potwierdzenie dyrektora • Udział w warsztatach szkoleniowych oferowanych przez wydawnictwa, m.in. WSiP, Nowa Era, MAC, JUKA i inne. Organizowanie wycieczek turystycznych, wyjazdów do kina, teatru, itp. • Realizacja wycieczek w ciekawe miejsca Okres stażu Karty wycieczek, zdjęcia § 8 ust. 2 pkt. 4e Wykonywanie zadać na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami; Zadania Sposoby i formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania Nawiązanie współpracy z organizacjami i instytucjami samorządowymi • Współpraca z Policją- spotkanie z policjantem pt. „Bezpieczny przedszkolak” Okres stażu Potwierdzenie dyrektora, zapisy w dzienniku, prace plastyczne, zdjęcia • Współpraca z Miejską Biblioteką Publiczną- wizyty w bibliotece, udział w konkursach plastycznych • Współpraca z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną- korzystanie z pomocy specjalistów w przypadku problemów dydaktyczno – wychowawczych • Współpraca z Powiatowym Domem Kultury i Sztuki- udział w konkursach Współpraca ze środowiskiem lokalnym • Organizowanie spacerów i wycieczek pozwalających dzieciom nabyć orientację w działaniu instytucji publicznych- współorganizowanie Festynu Rodzinnego „Mama, Tata i Ja” z zarządem Spółdzielni Mieszkaniowej „Zamek II” Okres stażu Potwierdzenie dyrektora • Udział dzieci w konkursach organizowanych na terenie miasta Dyplomy dzieci, zdjęcia §8 ust.2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Zadania Sposoby i formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania Opis i analiza rozwiązywania problemu edukacyjnego. • Zdobywanie wiedzy poprzez studiowanie literatury oraz udział w kursach, a następnie zastosowanie jej w praktyce • Diagnoza co najmniej dwóch wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych • Dostosowanie skutecznych metod rozwiązania problemu edukacyjnego • Wymierny efekt zamierzonych działań i wnioski końcowe Okres stażu Opis i analiza przypadków Plan rozwoju zawodowego jest otwarty i może ulec zmianie. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |