Katalog

Karolina Sosnowska, 2017-05-04
Ciechanów

Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego

- n +

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego







Imię i nazwisko nauczyciela: Karolina Sosnowska
Stanowisko: nauczyciel mianowany
Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy
Termin rozpoczęcia stażu: 1 wrzesień 2014r.
Termin zakończenia stażu: 31 maj 2017r.












Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego:

§ 8 ust. 2 pkt. 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
Zadania Sposoby i formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania
Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego
• Analiza przepisów prawa oświatowego: Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982r. (z późniejszymi zmianami), Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. Wrzesień 2014r. Poprawne sformułowanie: wniosku o rozpoczęcie stażu, planu rozwoju zawodowego

• Zapoznanie się z materiałami publikowanymi na stronach internetowych: MEN Okres stażu
• Opracowanie planu rozwoju zawodowego zgodnie z potrzebami przedszkola. Wrzesień 2014r. Plan Rozwoju Zawodowego

• Pisanie sprawozdań z realizacji planu 2 razy w roku Okres stażu Cząstkowe sprawozdania
Śledzenie i analizowanie zadań i potrzeb przedszkola. • Analiza dokumentacji: statutu, regulaminu, podstawy programowej i zestawów programów nauczania dla przedszkoli, planu pracy przedszkola, programu rozwojowego przedszkola Wrzesień 2014r. Uwzględnienie potrzeb przedszkola w planie rozwoju zawodowego.
Systematyczne poszerzenie wiedzy w zakresie pracy wychowawczo- dydaktycznej i opiekuńczej oraz wykorzystanie jej w celu podnoszenia jakości pracy przedszkola. • Udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego zgodnie z
własnymi zainteresowaniami oraz
potrzebami przedszkola Okres stażu zgodnie z potrzebami przedszkola oraz zainteresowanie nauczyciela.
Zaświadczenia o ukończeniu różnorodnych form doskonalenia zawodowego.

• Systematyczne zapoznawanie się
z literaturą pedagogiczną Okres stażu Spis lektur
Doskonalenie umiejętności współpracy z rodzicami • Prowadzenie zebrań i rozmów indywidualnych z rodzicami Okres stażu
Scenariusze zebrań z rodzicami
• Opracowanie planu współpracy z rodzicami Plan współpracy
• Zorganizowanie spotkania z pracownikiem Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej Plan spotkania
• Organizowanie uroczystości przedszkolnych dla rodziców wg planu rocznego Scenariusze uroczystości, zdjęcia
• Organizowanie zajęć otwartych oraz warsztatów dla rodziców Scenariusze zajęć, zdjęcia
Praca z dzieckiem zdolnym • Rozwijanie zainteresowań poprzez zajęcia dodatkowe dla dzieci chętnych Okres stażu

Dyplomy. zdjęcia
• Przygotowanie dzieci do uczestnictwa w konkursach organizowanych w środowisku lokalnym
Organizowanie własnego warsztatu pracy • Wzbogacenie sali w nowe pomoce, kąciki zainteresowań, kompletowanie biblioteczki grupowej Okres stażu Potwierdzenie dyrektora


• Systematyczna prezentacja prac dzieci Potwierdzenie dyrektora
• Wykonywanie własnych pomocy dydaktycznych zgodnie z bieżącymi potrzebami edukacyjnymi Pomoce dydaktyczne
• Opracowywanie miesięcznych planów pracy Miesięczne plany pracy
Podsumowanie rocznej pracy z wnioskami • Analiza przebiegu pracy, samoocena i autorefleksja VI 2015r.,
VI 2016r. Sprawozdania potwierdzone przez dyrektora

§ 8 ust. 2 pkt.2
Wykorzystanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej.
Zadania Sposoby i formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania
Poszerzenie wiedzy dotyczącej technologii informacyjnej i komunikacyjnej • Ukończenie kursów udoskonalających oraz wykorzystanie zdobytej wiedzy w pracy Okres stażu Zaświadczenie o ukończeniu kursów
Stosowanie technologii komputerowej
w opracowywaniu dokumentacji, narzędzi badawczych oraz różnorodnych materiałów dla rodziców
• Opracowanie miesięcznych planów pracy dydaktyczno- wychowawczych i dokumentacji przedszkolnej z wykorzystaniem technologii komputerowej Okres stażu Miesięczne plany pracy
• Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych- scenariusze zajęć, sprawozdania, karty pracy, lista dzieci itp. Przykładowe scenariusze, karty pracy
• Wykorzystanie Internetu jako dodatkowego źródła pracy dydaktyczno- wychowawczej Opis wykorzystania, materiały
• Redagowanie artykułów na stronę internetową przedszkola- uzupełnianie jej o nowe informacje dotyczące wydarzeń w przedszkolu Artykuły na stronie przedszkola
• Redagowanie i drukowanie dyplomów, podziękowań, zaproszeń dla dzieci i rodziców dyplomy
• Opublikowanie w portalu internetowym swojego planu rozwoju zawodowego Adres strony internetowej
• Korzystanie z technicznych środków kształcenia (DVD, CD, aparat cyfrowy) w pracy z dziećmi Potwierdzenie dyrektora

§ 8 ust.2 pkt. 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnętrznego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.
Zadania Sposoby i formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania
Praca na rzecz rady pedagogicznej
• Aktywne uczestnictwo w posiedzeniach rady pedagogicznej Okres stażu Protokoły posiedzeń, potwierdzenie dyrektora
• Prowadzenie zajęć otwartych i koleżeńskich dla innych nauczycieli W miarę potrzeb Scenariusze zajęć
• Obserwacja zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli- dzielenie się doświadczeniem. Okres stażu Notatki z obserwowanych zajęć
• Opracowanie i udostępnienie innym nauczycielom scenariuszy zajęć, materiałów, scenariuszy uroczystości Scenariusze
Pełnienie funkcji opiekuna stażu nauczyciela kontraktowego, starającego się o awans zawodowy • Prowadzenie zajęć w obecności nauczyciela kontraktowego
W miarę potrzeb Scenariusze zajęć, harmonogram prowadzonych zajęć
• Hospitacja zajęć przeprowadzonych przez stażystkę (nauczyciela kontraktowego)

• Wspólne omawianie przeprowadzonych zajęć
• Wspieranie i pomoc w pracy, wskazanie źródła wiedzy metodycznej w celu bogacenia i doskonalenia warsztatu pracy oraz umiejętności dydaktycznych
Prowadzenie zajęć dla studentów odbywających praktykę studencką • Opracowanie scenariuszy i materiałów do zajęć Okres stażu Scenariusze zajęć
Dzielenie się wiedzą poprzez publikacje
• Publikowanie opracowanych scenariuszy zajęć, planu rozwoju na stronach internetowych Okres stażu Teksty publikacji, adresy stron internetowych

§ 8 ust. 2 pkt. 4a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.
Zadania Sposoby i formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania
Opracowanie i wdrożenie programu autorskiego pt. „STOP- Agresji w przedszkolu!” • Poznanie procedur tworzenia programu autorskiego Okres stażu
Okres stażu Potwierdzenie dyrektora
Program autorski
• Opracowanie programu autorskiego pt. „STOP- Agresji w przedszkolu”
• Umieszczenie programu w przedszkolnym zestawie programów i wdrożenie go do realizacji w przedszkolu Okres stażu Potwierdzenie dyrektora
• Ewaluacja programu po jego realizacji- wychwycenie mocnych i słabych stron programu oraz ich korekta Sprawozdanie z realizacji programu

§ 8 ust. 2 pkt. 4c
Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.
Zadania Sposoby i formy ich realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania
Prowadzenie współpracy z rodzicami • Pedagogizacja rodziców- pogadanki skierowane do rodziców podczas zebrań ogólnych Okres stażu Potwierdzenie dyrektora
• Udział rodziców w prowadzonych na terenie przedszkola akcjach charytatywnych Potwierdzenie dyrektora, zdjęcia
• Zajęcia otwarte i imprezy okolicznościowe dla rodziców Scenariusze zajęć, zdjęcia
• Spotkania z rodzicami- czytanie dzieciom wierszy, bajek w ramach akcji pt. „Cała Polska Czyta Dzieciom” Wpis w dzienniku, zdjęcia
• Indywidualne rozmowy z rodzicami- przekazywanie bieżących informacji na temat postępów i ewentualnych trudności w pracy z dzieckiem Wpis w dzienniku zajęć
Współpraca z organizacjami działającymi na rzecz edukacji i innymi instytucjami • Nawiązanie współpracy z policją, nadleśnictwem, biblioteką Okres stażu Potwierdzenie dyrektora
• Udział w warsztatach szkoleniowych oferowanych przez wydawnictwa, m.in. WSiP, Nowa Era, MAC, JUKA i inne.

Organizowanie wycieczek turystycznych, wyjazdów do kina, teatru, itp.
• Realizacja wycieczek w ciekawe miejsca Okres stażu Karty wycieczek, zdjęcia

§ 8 ust. 2 pkt. 4e
Wykonywanie zadać na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami;
Zadania Sposoby i formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania
Nawiązanie współpracy z organizacjami i instytucjami samorządowymi • Współpraca z Policją- spotkanie z policjantem pt. „Bezpieczny przedszkolak” Okres stażu Potwierdzenie dyrektora, zapisy w dzienniku, prace plastyczne, zdjęcia
• Współpraca z Miejską Biblioteką Publiczną- wizyty w bibliotece, udział w konkursach plastycznych
• Współpraca z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną- korzystanie z pomocy specjalistów w przypadku problemów dydaktyczno – wychowawczych
• Współpraca z Powiatowym Domem Kultury i Sztuki- udział w konkursach
Współpraca ze środowiskiem lokalnym • Organizowanie spacerów i wycieczek pozwalających dzieciom nabyć orientację w działaniu instytucji publicznych- współorganizowanie Festynu Rodzinnego „Mama, Tata i Ja” z zarządem Spółdzielni Mieszkaniowej „Zamek II” Okres stażu Potwierdzenie dyrektora

• Udział dzieci w konkursach organizowanych na terenie miasta Dyplomy dzieci, zdjęcia

§8 ust.2 pkt. 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.
Zadania Sposoby i formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania
Opis i analiza rozwiązywania problemu edukacyjnego.
• Zdobywanie wiedzy poprzez studiowanie literatury oraz udział w kursach, a następnie zastosowanie jej w praktyce
• Diagnoza co najmniej dwóch wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych
• Dostosowanie skutecznych metod rozwiązania problemu edukacyjnego
• Wymierny efekt zamierzonych działań i wnioski końcowe Okres stażu Opis i analiza przypadków

Plan rozwoju zawodowego jest otwarty i może ulec zmianie.





Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.