Katalog Tomasz Jakubowski, 2017-05-04 Poznań Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIEL MIANOWANEGO TOMASZ JAKUBOWSKIPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIEL MIANOWANEGO TOMASZ JAKUBOWSKI NAZWA I ADRES SZKOŁY: Gimnazjum Im. Polskich Noblistów w Baranowie, ul. Wypoczynkowa 93, 62-081 Przeźmierowo NAUCZANY PRZEDMIOT: język niemiecki POSIADANE KWALIFIKACJE: magister filologii germańskiej IMIĘ I NAZWISKO OPIEKUNA STAŻU: mgr Anna Piotrowska DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU: 1 wrzesień 2014 PRZEWIDYWANA DATA ZAKOŃCZENIA STAŻU: 31 maj 2017 OKRES TRWANIA STAŻU: 2 lata, 9 miesięcy PODSTAWA PRAWNA> Rozporządzenie MEN z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli Uczestnictwo w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego §7 ust. 1 pkt 1 Uczestnictwo w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego Uczestnictwo w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego 1.Udział w Radach Pedagogicznych, współpraca z gronem pedagogicznym Lista obecności na posiedzeniach rady Harmonogram posiedzeń Rady Pedagogicznej 2.Wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania Dokumentacja szkolna: dzienniki, plany dydaktyczne Cały okres stażu 3.Współpraca podczas organizacji uroczystości szkolnych i imprez Potwierdzenie organizatorów uroczystości Cały okres stażu 4.Współpraca przy realizacji wymiany uczniów ze szkołą Albertus-Magnus-Realschule z Hildesheim Zdjęcia, sprawozdania Trzeci rok stażu 5.Planowanie, organizowanie i przeprowadzanie całorocznego konkursu językowego: ”Łamigłówki z językiem niemieckim” regulamin konkursu, plakaty reklamujące konkurs, zadania konkursowe, zdjęcia dokumentujące przebieg konkursu Cały okres stażu 6.Planowanie i organizowanie szkolnej wycieczki do Berlina Program wycieczki, zdjęcia, sprawozdanie z wycieczki Marzec – kwiecień, corocznie 7.Pomoc w organizacji Europejskiego Dnia Języków Obcych Potwierdzenie opiekuna stażu maj 2015 8.Członkostwo w Polskim Stowarzyszeniu Nauczycieli Języka Niemieckiego – pomoc w organizowaniu regionalnego etapu konkursu języka niemieckiego dla gimnazjalistów - co roku w styczniu Potwierdzenie organizatora konkursu Styczeń, corocznie 9.Pełnienie funkcji wychowawcy wspomagającego, sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, imprez i wyjść pozaszkolnych Potwierdzenie wychowawcy klasy, organizatorów wyjść pozaszkolnych Cały okres stażu 10.Współpraca z rodzicami: udział w zebraniach z rodzicami, rozmowy indywidualne z rodzicami, kontakt telefoniczny z rodzicami Adnotacje w dziennikach lekcyjnych Cały okres stażu Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub poprzez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego (§7 ust. 1 pkt 2) Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub poprzez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego 1.Poszerzanie wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział w radach szkoleniowych Lista obecności na posiedzeniach rady 2.Poszerzanie wiedzy i umiejętności poprzez uczestnictwo w wewnątrzszkolnych lub zewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego: a)konferencje metodyczne, b)seminaria, c)kursy, d)e-learning e)warsztaty i szkolenia metodyczne związane z tematyką: efektywnego nauczania języka niemieckiego systemów oceniania i ewaluacji pracy z uczniem trudnym oraz uczniem słabym krajoznawstwa krajów niemieckojęzycznych integracji z Unią Europejską Zaświadczenia o udziale Cały okres stażu 3.szkolenie – zdobycie uprawnień egzaminatora OKE w zakresie egzaminu gimnazjalnego Wpis do rejestru egzaminatorów OKE Drugi rok stażu 4.Samodzielne studiowanie literatury z zakresu dydaktyki i metodyki języka niemieckiego, jak również literatury psychologicznej, pedagogicznej (biblioteki, portale internetowe, fora językowe) Notatki Cały okres stażu 5.Tworzenie własnego warsztatu pracy: budowanie bazy materiałów dydaktyczny, testów, plakatów, czasopism itp. Materiały dydaktyczne lub odnośniki do stron internetowych Cały okres stażu Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa się staż §7 ust. 1 pkt 3 Rozwijanie umiejętności posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż §7 ust. 2 pkt 5) Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa się staż 1.Analiza dokumentacji: a)Rozporządzenie MEN z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli b)Karta Nauczyciela - Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. c)Rozporządzenie MEN z dnia 10 marca 2010 r. w sprawie standardów wymagań będących podstawą przeprowadzania egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe d)Ustawa o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. e)Rozporządzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu ocenienia, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzenia sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych f)Zapoznania się z Prawami Ucznia i Konwencją Praw Dziecka g)Publikacje interpretujące zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego, zamieszczone na portalach edukacyjnych (Internet) oraz w prasie oświatowej Notatki Pierwszy rok stażu Cały okres stażu 2.Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego. Notatki Cały okres stażu 3.Analiza dokumentów prawa wewnątrzszkolnego: a)Statut Gimnazjum im. Polskich Noblistów w Baranowie (tekst zatwierdzony uchwałą Rady Pedagogicznej Nr 73I/2014 z dnia 17 czerwca 2014 b)Szkolny System Oceniania c)Plan Działań wychowawczo-profilaktycznych Notatki Pierwszy rok stażu Rozwijanie umiejętności organizowania i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach (§7 ust. 2 pkt 1) Rozwijanie umiejętności organizowania i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach Rozwijanie umiejętności organizowania i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach 1. Współpraca z opiekunem stażu: a)zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy, ustalenie terminów spotkań b)przygotowanie planu rozwoju zawodowego c)hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu d)prowadzenie lekcji w obecności opiekuna stażu Kontrakt z opiekunem stażu Wrzesień 2014 r. Cały okres stażu 2.Współpraca z nauczycielami mianowanymi i dyplomowanymi w szkole: a)hospitacja zajęć prowadzonych przez kolegów i koleżanki Karty obserwacji lekcji (analiza, wnioski) Zgodnie z kontraktem 3.Doskonalenie warsztatu i metod pracy: a)analiza programów nauczania pod względem ich wartości merytorycznej i przydatności dla nauczanej grupy wiekowej b)wdrażanie przedmiotowego systemu oceniania z języka niemieckiego c)stosowanie aktywnych metod nauczania ze zwróceniem szczególniej uwagi na aspekt dialogu między kulturami: •zapoznawanie uczniów z kulturą i obyczajowością krajów niemieckojęzycznych (zajęcia związane ze obchodem świąt itp.) •lekcje krajoznawcze (pokazy filmów) •wycieczki krajoznawcze (coroczna wycieczka szkolna do Berlina) d)opracowywanie pomocy dydaktycznych (także z udziałem uczniów): postery; collage, ćwiczenia wspomagające - dostosowane do indywidualnych umiejętności i możliwości uczniów e)doskonalenie metod i narzędzi dotyczących sprawdzania i oceniania f)systematyczne sprawdzanie stopnia opanowania poszczególnych umiejętności i wiadomości przez uczniów Scenariusze lekcji Wzory ankiet ewaluacyjnych Przykładowe testy i sprawdziany Cały okres stażu 4.Publikowanie własnych prac w portalach edukacyjnych (planu rozwoju zawodowego, scenariuszy lekcji, przykładowych testów, ćwiczeń itp.) Podanie do wiadomości stron www Cały okres stażu 5.Prowadzenie dokumentacji szkolnej: dzienniki lekcyjne itp. Cały okres stażu 6.Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego: - gromadzenie dokumentacji potwierdzającej realizację zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego - przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego, złożenie wniosku o rozpoczęcie postępowania kwalifikacyjnego Cały okres stażu Rozwijanie umiejętności uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych §7 ust. 2 pkt 2 Rozwijanie umiejętności uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych 1.Współpraca w przygotowywaniu „Dni Otwartych” w szkole Potwierdzenie opiekuna stażu, notatka własna, sprawozdanie 2.Współpraca z wychowawcami klas Notatki Cały okres stażu 3.Rozmowy z rodzicami (indywidualne rozmowy, rozmowy podczas zebrań lub Dni Otwartych w szkole) Notatki, adnotacje w dziennikach lekcyjnych Cały okres stażu 4.Indywidualne rozmowy z uczniem w razie potrzeby Notatki Cały okres stażu 5.Praca z uczniem zdolnym – przygotowanie uczniów do udziału w różnych konkursach szkolnych oraz pozaszkolnych Notatki, sprawozdania z przeprowadzenia konkursów Cały okres stażu 6.Praca z uczniem mającym trudności w nauce Notatki, adnotacje w zeszycie realizacji 19-tej godziny Cały okres stażu 7.Dostosowanie działań edukacyjnych do możliwości ucznia z uwzględnieniem opinii z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Cały okres stażu 8.Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów emocjonalnych uczniów Cały okres stażu 9.Pełnienie funkcji wychowawcy wspomagającego Opinia wychowawcy klasy Cały okres stażu 10.Sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, imprez szkolnych i wyjść pozaszkolnych Potwierdzenie organizatorów wycieczek i wyjść pozaszkolnych; karty wycieczek Cały okres stażu Rozwijanie umiejętności wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej §7 ust. 2 pkt 3 Rozwijanie umiejętności wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Rozwijanie umiejętności wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1.Swobodne posługiwanie się komputerem i wykorzystywanie technologii informatycznej w codziennej pracy Cały okres stażu 2.Udział w kursach umożliwiającym poszerzenie wiedzy i zdobycie nowych doświadczeń w używaniu nowych mediów na lekcji języka obcego Zaświadczenie o udziale Cały okres stażu 3.Przygotowywanie zajęć z użyciem komputera oraz Internetu Scenariusz lekcji, materiały dydaktyczne i ćwiczeniowej, dokumentacja szkolna, przykładowe testy i sprawdziany Cały okres stażu 4.Opracowywanie przy użyciu technik komputerowych narzędzi pomiaru dydaktycznego – testów, sprawdzianów, kartkówek Scenariusz lekcji, materiały dydaktyczne i ćwiczeniowej, dokumentacja szkolna, przykładowe testy i sprawdziany Cały okres stażu 5.Przygotowanie dokumentacji związanej z awansem zawodowym z użyciem technik komputerowych Dokumentacja związana z awansem zawodowym, sprawozdania, notatki Cały okres stażu Rozwijanie umiejętności zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań §7 ust. 2 pkt 4 Rozwijanie umiejętności zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań 1.Prowadzenie lekcji wykorzystujących pracę w grupach i parach, uwzględniając sprawiedliwy podział obowiązków, wspólną odpowiedzialność za wykonane zadania, porządek i bezpieczeństwo w miejscu pracy Scenariusze lekcji Cały okres stażu 2.Promowanie postaw tolerancji, dyskrecji i szacunku we wzajemnych kontaktach z uczniami Cały okres stażu 3.Dostosowywanie programu nauczania i zadań do wieku, możliwości intelektualnych i zainteresowań uczniów Cały okres stażu 4.Pełnienie funkcji wychowawcy wspomagającego: a.pomoc w rozwiązywaniu problemów i zagrożeń dotykających współczesną młodzież b.pomoc w opracowywaniu lekcji wychowawczych c.pomoc w organizowaniu uroczystości klasowych i wycieczek d.uczestnictwo w zebraniach z rodzicami e.pomoc w organizowaniu spotkań integracyjnych z rodzicami Opinia wychowawcy klasy Cały okres stażu 5.Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki Notatki Cały okres stażu 6.Korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej, pedagogicznej oraz internetowej. Wykaz literatury Cały okres stażu Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |