Katalog Iwona Zając, 2017-05-10 Lublin Język niemiecki, Scenariusze Scenariusz lekcji języka niemieckiego "Körperteile - części ciała"KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA NIEMIECKIEGO DLA KL. II GIMNAZJUM NR 10 W LUBLINIE Imię i nazwisko: Iwona Zając Szkoła: Gimnazjum nr 10 w Lublinie Klasa: IIf Data: 11.04.2016 Temat lekcji: Körperteile (części ciała) Cele lekcji: Cele ogólne: • znajomość środków językowych – uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych dotyczących nazywania części ciała • rozumienie wypowiedzi – uczeń rozumie proste i krótkie wypowiedzi ustne artykułowane wyraźnie, w standardowej formie języka, a także krótkie wypowiedzi pisemne • tworzenie wypowiedzi – uczeń samodzielnie formułuje krótkie, proste i zrozumiałe wypowiedzi ustne i pisemne • reagowanie na wypowiedzi – uczeń uczestniczy w prostej rozmowie i w typowych sytuacjach reaguje w sposób zrozumiały, adekwatnie do sytuacji komunikacyjnej, ustnie lub pisemnie • przetwarzanie wypowiedzi – uczeń zmienia formę przekazu ustnego lub pisemnego Cele szczegółowe: • w zakresie środków językowych – uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych w zakresie tematu części ciała • w zakresie rozumienia wypowiedzi – uczeń reaguje na polecenia, przyporządkowuje nazwy części ciała • w zakresie tworzenia wypowiedzi – uczeń opisuje części ciała wymyślonej postaci • w zakresie reagowania na wypowiedzi – uczeń uzyskuje i przekazuje informacje na temat części ciała, wyglądu danej osoby • w zakresie przetwarzania wypowiedzi – uczeń przekazuje w języku polskim wybrane informacje z tekstu słuchanego lub pisanego Metody pracy: • opis, objaśnienie • praktyczne, pokaz • aktywizujące Formy pracy: • indywidualna • w grupach • plenum Środki dydaktyczne: • komputer • zabawa wyrazowa • gry on-line Przebieg lekcji: 1. Faza organizacyjna: • przywitanie i sprawdzenie obecności. 2. Faza wprowadzająca: • nauczyciel podaje cel lekcji. 3. Faza realizacyjna: • lekcję rozpoczynamy od prezentacji części ciała na serwisie YouTube https://www.youtube.com/watch?v=mzN08MjJsCc uczniowie poznają zarówno liczbę poj. jak i mnogą poszczególnych rzeczowników • w celu przećwiczenia wymowy nauczyciel korzysta ze strony http://www.internetpolyglot.com/matching_game dzięki której uczniowie mają możliwość powtarzania wymowy za lektorem • nauczyciel korzysta ze strony http://nthuleen.com/teach/vocab/koerper.html, wyświetla postać człowieka; uczniowie przerysowują ją do zeszytów i uzupełniają brakujące części ciała; nauczyciel wyświetla Lösungsblatt, dzięki któremu uczniowie mogą sprawdzić, czy dobrze wykonali zadanie • korzystając ze strony http://www.internetpolyglot.com/guessing_game nauczyciel proponuje uczniom zabawę „zgaduj-zgadula”, w której uczniowie odgadują nazwy części ciała • nauczyciel proponuje uczniom zabawę, której celem jest utrwalenie nazw części ciała; uczniowie podzieleni na trzy grupy przygotowują opisy części ciała wymyślonej postaci; części ciała podane są w zadaniu; uczniowie z poszczególnych grup czytają przygotowane opisy, a pozostali rysują je według podanych wskazówek; uczniowie ćwiczą użycie nazw części ciała w bierniku liczby poj. i mnogiej 4. Faza podsumowująca: • Nauczyciel proponuje uczniom grę on-line Memory na stronie http://www.niemiecki.slowka.pl/gry-on-line,wyglad-zewnetrzny,m,714.html • Nauczyciel ocenia aktywnych uczniów • Nauczyciel zadaje pracę domową; korzysta ze strony http://blog.tyczkowski.com/cwiczenia-interaktywne/idiome-koerperteile-idiomy-niemieckie-czesci-ciala.htm zadaniem uczniów jest uzupełnienie krzyżówki dotyczącej wyrażeń idiomatycznych; uczniowie mogą samodzielnie sprawdzić poprawność rozwiązań • Na zakończenie lekcji nauczyciel puszcza uczniom piosenkę Udo Lindenberga „Körper” dostępnej na http://www.nthuleen.com/teach/lyrics/koerper.html • Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |