![]() |
![]() |
Katalog Agnieszka Kusz, 2017-05-23 Dąbrowa Górnicza Pedagogika, Scenariusze „ Stop agresji ”SCENARIUSZ ZAJĘĆ PROFILAKTYCZNYCH Tygodniowy temat : „ Stop agresji ” Temat zajęć : Jak rozstrzygać nieporozumienia ? Cele : • Przestrzeganie zasad kultury osobistej w codziennym życiu. • Kształtowanie życzliwej postawy wobec siebie i innych. • Naśladowanie dobrych cech ludzkich w rozwiązywaniu problemów. • Rozumienie potrzeby udzielania wzajemnej pomocy. • Zdobycie wiedzy, do kogo zwrócić się o pomoc. Metody: - pogadanka - „burza mózgów” - dyskusja - odgrywanie scenek - drama Formy pracy : - indywidualna - w małych grupach Pomoce : - pudełka z zapałek, kolorowe kartki papieru - kredki, pisaki, kolorowe koperty z opisem scenek - klej, nożyczki treść wiersza „Paweł i Gaweł”, płyta DVD PRZEBIEG ZAJĘĆ 1. Powitanie uczniów oraz przedstawienie celu spotkania. 2. Przypomnienie zasad zachowania w czasie zajęć. 3. Wyjaśnienie słowa „agresja” i rozpoznawanie rodzajów agresji. 4. Zabawa - „ Tajemnicze koperty ”. Dzieci dzielą się na grupy. W kopertach znajdują się kartki z opisem scenek z życia szkoły. Uczniowie odpowiadają na pytania i przedstawiają opisane sytuacje. 5. Zabawa – „Cebula. Dzieci tworzą dwa koła, są zwrócone do siebie twarzami. Wykonują polecenia wychowawcy. Przykłady poleceń : • wymieńcie pozdrowienia i podajcie swoje imię . • powiedzcie sobie nawzajem coś miłego. 6. Zajęcia plastyczne – „Zgadnij, jaki jestem”: • oklejanie, ozdabianie pudełka z zapałek • wyrażanie swojego nastroju środkami plastycznymi – rysunek kredkami 7. Prezentacja uczuć kolegi środkami aktorskimi. 8. Zapoznanie uczniów przy muzyce z treścią wiersza „Paweł i Gaweł”. 9. Zabawa – „Kto mi może pomóc”. 10. Podziękowanie uczniom za udział w zajęciach i ewaluacja. Opracowanie: mgr Agnieszka Kusz Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |