Katalog Dorota Tomczyk, 2017-06-13 ŚWIDNIK Pedagogika, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażystyPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Nazwa placówki: Imię i nazwisko opiekuna stażu: Czas trwania stażu: 01.09.2016 - 31.05.2017 CEL GŁÓWNY: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego. CELE SZCZEGÓŁOWE: 1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania przedszkola. 2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w przedszkolu i sposób jej prowadzenia. 3. Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków zabawy, nauki i wypoczynku. 4. Doskonalenie warsztatu pracy poprzez uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym. 5. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich. 6. Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego: a. wewnątrz placówki b. poza placówką c. samokształcenie 7. Wspieranie aktywności twórczej dzieci. 8. Pogłębianie współpracy z rodzicami. § 6 ust. 2 pkt 1 Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania placówki. ZADANIA FORMY REALIZACJI SPODZIEWANE EFEKTY SPOSÓB DOKUMENTACJI OSOBY WSPÓŁPRACUJĄCE TERMIN REALIZACJI Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego -analiza przepisów prawnych dotyczących awansu zawodowego tj. Karta Nauczyciela, Ustawa o systemie oświaty, Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej -poznanie przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego -poprawnie sformułowany plan rozwoju zawodowego -plan rozwoju zawodowego zatwierdzony przez dyrekcję przedszkola -Opiekun stażu -Dyrektor przedszkola Wrzesień 2016 Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu -określenie zadań i obowiązków stażysty i opiekuna stażu -ustalenie z opiekunem terminów i tematyki zajęć na okres stażu z uwzględnieniem zajęć obserwowanych i prowadzonych -stworzenie kontraktu z opiekunem stażu -współpraca z opiekunem stażu -poznanie zasad wzajemnej współpracy -plan współpracy z opiekunem stażu zatwierdzony przez dyrekcję przedszkola -konspekty zajęć potwierdzone przez opiekuna stażu -wnioski z obserwowanych zajęć -Opiekun stażu -Dyrektor przedszkola Cały czas trwania stażu Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji przedszkola -analiza dokumentacji przedszkola: *Statut Przedszkola *Roczny plan pracy dydaktyczno- wychowawczej -prowadzenie dzienników -redagowanie konspektów zajęć -udział w zebraniach Rad Pedagogicznych -Regulamin bezpieczeństwa -Regulamin wycieczek i spacerów -Procedura ochrony danych osobowych -Księga GMP i GHP -sporządzenie dokumentacji przedszkola -czynny udział w zebraniach Rady Pedagogicznej -prowadzenie zapisów w dzienniku zajęć -sporządzanie konspektów zajęć -zapisy w dzienniku -Opiekun stażu -Dyrektor przedszkola Cały czas trwania stażu Poznanie Podstawy programowej Wychowania Przedszkolnego -zapoznanie się z programami realizowanymi w placówce -poznanie podstawy programowej wychowania przedszkolnego -poznanie programu wychowania przedszkolnego ,,Kolorowy start” Wydawnictwo Mac -poprawne tworzenie konspektów zajęć oraz planów miesięcznych -zapis w dokumentacji przebiegu stażu Opiekun stażu Cały czas trwania stażu Poznanie przepisów prawa dotyczących zasad bezpiecznego i higienicznego przebywania i pracy na terenie przedszkola -analiza regulaminu BHP i p/poż -poznanie zasad bezpieczeństwa obowiązujących na terenie przedszkola -przestrzeganie zasad bezpieczeństwa Opiekun stażu Wrzesień 2016 Zapoznanie się ze sposobami prowadzenia obowiązującej w przedszkolu dokumentacji - zapoznanie się z rocznym planem pracy dydaktyczno- wychowawczej -opracowanie planów miesięcznych -wpisy do dziennika zajęć -opracowanie konspektów zajęć -protokołowanie posiedzeń Rady pedagogicznej, zebrań z rodzicami -prawidłowe prowadzenie dokumentacji obowiązującej w placówce -sumienne prowadzenie dokumentacji przebiegu wychowania i nauczania, konspektów, planów miesięcznych, protokołów Opiekun stażu Cały czas trwania stażu Dokumentacja realizacji planu rozwoju zawodowego -gromadzenie dokumentów dotyczących realizowanego planu rozwoju zawodowego -zgromadzenie potrzebnej dokumentacji -zaświadczenia, sprawozdania, scenariusze, notatki Opiekun stażu Cały czas trwania stażu Przygotowanie projektu sprawozdania -opis realizacji sporządzonego planu rozwoju -poprawne sprawozdanie z realizacji planu -sprawozdanie z realizacji planu rozwoju Opiekun stażu Czerwiec 2017 § 6 ust. 2 pkt 2 Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań placówki ZADANIA FORMY REALIZACJI SPODZIEWANE EFEKTY SPOSÓB DOKUMENTACJI OSOBY WSPÓŁPRACUJĄCE TERMIN REALIZACJI Poznanie zasad konstruowania planów pracy -opracowywanie planów miesięcznych z uwzględnieniem: -treści i efektów pracy dydaktyczno- wychowawczej ustalonej w Programie Wychowania Przedszkolnego ,, Kolorowy start” Wydawnictwa Mac -,,Metody Projektów" Lilian Katz - ,,Klucz do uczenia się” Galina Dolya, Nikolai Veraksa -tworzenie miesięcznych planów dydaktyczno- wychowawczych -plan pracy zatwierdzony do realizacji Opiekun stażu Cały czas trwania stażu Poznanie prawidłowego konstruowania konspektów zajęć -przygotowanie i analiza konspektów prowadzonych zajęć z opiekunem stażu -prawidłowe pisanie konspektów -zgromadzone konspekty Opiekun stażu Systematycznie przez cały rok Wzbogacanie własnego warsztatu pedagogicznego -uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego min. w szkoleniach -analiza dostępnych programów komputerowych, w tym programów interaktywnych -analiza dostępnych publikacji: książek, artykułów o tematyce pedagogicznej -zdobycie nowych doświadczeń -poszerzenie własnego warsztatu pracy -poszerzenie wiedzy z zakresu nowoczesnych metod nauczania -dyplom (zaświadczenie) ukończonego szkolenia Cały czas trwania stażu Współpraca z logopedą -rozmowa z logopedą przedszkolnym -pomoc dzieciom w korygowaniu wad wymowy -potwierdzenie logopedy Logopeda Cały czas trwania stażu Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej -tworzenie i opracowywanie wszelkiego rodzaju dokumentacji, korzystanie z nowoczesnych programów komputerowych: plany pracy, scenariusze uroczystości, imprezy okolicznościowe, konkursy, sprawozdania -konstruowanie kart pracy dla dzieci -wykonywanie dyplomów dla dzieci i wszelkiego rodzaju zaproszeń dla rodziców i gości -śledzenie informacji dotyczących aktualizacji prawa oświatowego -opracowanie dokumentacji związanej z własnym stażem -korzystanie z poczty elektronicznej -korzystanie z tablicy interaktywnej -wykorzystanie programów interaktywnych -poszerzanie i wzbogacanie własnych pomysłów -zwiększenie możliwości dobrego przygotowania odpowiednich pomocy dydaktycznych -konspekty zajęć -pomoce dydaktyczne -zapis prac wykonywanych przy pomocy tablicy interaktywnej Cały czas trwania stażu Uczestnictwo w wewnątrz przedszkolnych formach doskonalenia -hospitowanie zajęć koleżeńskich -uczestniczenie w radach szkoleniowych -dzielenie się z nauczycielami zdobytymi wiadomościami na kursach -wzbogacenie własnych pomysłów i warsztatu pracy -notatki z hospitacji Kadra przedszkola Cały czas trwania stażu Dzielenie się posiadaną wiedzą z innymi nauczycielami -udostępnienie planu rozwoju zawodowego kadrze przedszkola -umiejętność dzielenia się z innymi -plan dostępny w dokumentacji przedszkola Kadra przedszkola Na bieżąco przez okres stażu § 6 ust. 2 pkt 3 Znajomość środowiska dzieci, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem ZADANIA FORMY REALIZACJI SPODZIEWANE EFEKTY SPOSÓB DOKUMENTACJI OSOBY WSPÓŁPRACUJĄCE TERMIN REALIZACJI Współpraca z rodzicami -rozmowy z rodzicami -poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków -informowanie na bieżąco o postępach i zachowaniu dziecka -spotkania podczas uroczystości przedszkolnych -poznanie sytuacji rodzinnej dziecka -ofiarowanie pomocy ze strony rodziców -korzyści materialne dla grupy -zeszyt kontaktów indywidualnych z rodzicami Cały czas trwania stażu Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspakajania potrzeb wychowawczych dzieci -stała obserwacja dziecka -rozmowy indywidualne z dzieckiem -współpraca z rodzicami -prowadzony arkusz obserwacji dziecka -arkusze obserwacji dziecka Cały czas trwania stażu Organizacja i udział w uroczystościach, wycieczkach oraz imprezach przedszkolnych zamkniętych i otwartych -współorganizowanie imprez okolicznościowych w przedszkolu -udział w wycieczkach przedszkolnych -przygotowanie dzieci do konkursów -zdobycie nowych doświadczeń -współpraca z innymi nauczycielami -potwierdzenie nauczyciela współpracującego -zdjęcia Kadra przedszkola Cały czas trwania stażu § 6 ust. 2 pkt 4 Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć ZADANIA FORMY REALIZACJI SPODZIEWANE EFEKTY SPOSÓB DOKUMENTACJI OSOBY WSPÓŁPRACUJĄCE TERMIN REALIZACJI Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu, nauczycieli lub dyrektora -przygotowanie konspektów zajęć -prowadzenie zajęć w obecności dyrektora lub opiekuna stażu -omówienie zajęć -zrealizowanie zamierzonych celów -opracowanie konspektów pod względem właściwego doboru metod i form -wnioski z otrzymanych uwag -konspekty zajęć Opiekun stażu Cały czas trwania stażu Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli -obecność i obserwacja na zajęciach -omówienie zajęć -zdobycie większego doświadczenia w prawidłowym prowadzeniu zajęć -protokoły z obserwowanych zajęć -konspekty zajęć Opiekun stażu Cały czas trwania stażu ......................................... ( podpis stażysty) ................................................ ( podpis opiekuna stażu) Świdnik, dnia 20.09.2016 r. Zatwierdził: .......................................................... Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |