![]() |
![]() |
Katalog Renata Kulig, 2017-06-13 KAMIEŃCZYK Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Aneks do plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanegoAneks do planu rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego W związku z częściową zmianą zajmowanego stanowiska z nauczyciela internatu na wychowawcę świetlicy szkolnej(1/2 etatu) i nauczyciela internatu (1/2etatu), plan rozwoju zawodowego sporządzony 01.IX.2014r. ulega modyfikacji poprzez dołączenie aneksu. Niniejszy aneks zawiera nowe zadania wynikające z zajmowanego stanowiska. Imię i nazwisko nauczyciela: RENATA KULIK Nazwa organu nadzorującego szkołę: MAZOWIECKIE KURATORIUM OŚWIATY Nazwa organu prowadzącego szkołę: POWIAT WYSZKOWSKI Nazwa szkoły, w której nauczyciel odbywa staż: SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO – WYCHOWAWCZY IM. MARII KONOPNICKIEJ W WYSZKOWIE Wykształcenie: - WYŻSZE MAGISTERSKIE: • PROFILAKTYKA SPOŁECZNA I RESOCJALIZACJA - PODYPLOMOWE • OLIGOFRENOPEDAGOGIKA • PEDAGOGIKA INTEGRACYJNA I TERAPIA PEDAGOGICZNA Okres trwania stażu: 2 LATA 9 MIESIĘCY Rozpoczęcie stażu: 1 WRZESIEŃ 2014r. Zakończenie stażu: 31 Maj 2017r. § 8ust.2 pkt.1 Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonaleniu pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, w związku z zajmowanym stanowiskiem i pełnioną funkcją Lp. Zadania do realizacji Formy realizacji Terminy Dowody realizacji 1. Realizacja planu i sporządzenie sprawozdania • Wykonywanie zadań zawartych w planie rozwoju zawodowego oraz wnikających z bieżących potrzeb szkoły • Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego Okres stażu Gromadzenie dokumentacji, świadectw, konspektów, scenariuszy Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego 2. . Poszerzenie wiedzy i umiejętności w celu doskonalenia warsztatu i metod pracy • Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego. - Udział w szkoleniu modułowym dla specjalistów: • Taecch – podejście do pracy z osobami z autyzmem i całościowymi zaburzeniami rozwoju • Test PEP-R – narzędzie do diagnozy funkcjonalnej dzieci z autyzmem i zaburzeniami rozwoju • Trening umiejętności społecznych • 8- tygodniowy program pracy z uczniem trudnym na terenie szkoły. - Udział w warsztatach witrażu techniką Tiffaniego - Udział w warsztatach szkoleniowych pt. „Bajkoterapia”. - Dostosowanie metod, wymagań, form pracy – bieżące wsparcie ucznia. Na bieżąco Zaświadczenia, potwierdzenie uczestnictwa 3. Opracowanie w zespołach podstawowych dokumentów regulujących pracę szkoły • Opracowanie rocznych planów pracy opiekuńczo- wychowawczej świetlicy • Znajomość dokumentacji oraz zmian dokonywanych przez MEN Okres stażu Potwierdzenia dyrektora Plany pracy, Dziennik zajęć 4. Opracowanie i przeprowadzenie konkursów w świetlicy • Opracowanie regulaminu konkursu. • Pozyskanie nagród dla uczniów Rok szkolny 2015-2016 Sprawozdania z przeprowadzonych konkursów 5. Opieka nad pomieszczeniem świetlicy • Wzbogacenie wyposażenia, dbałość o sprzęt i wystrój Cały okres stażu Potwierdzenie Dyrektora § 8ust.2 pkt.2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Lp. Zadania do realizacji Formy realizacji Terminy Dowody realizacji 1. Wykorzystywanie Internetu w pracy dydaktyczno-wychowawczej • Regularne śledzenie informacji dotyczących spraw oświaty i wychowania. • Wymiana uwag dotyczących wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej z innymi nauczycielami świetlicy na stronach forum przeznaczonych dla pedagogów Na bieżąco Notatki własne 2. Wykorzystanie Internetu jako źródła i wymiany informacji • Wyszukiwanie stron internetowych z bogatą bazą tematyki pedagogicznej, przedmiotowej, • Korzystanie z nagrań piosenek, encyklopedii, scenariuszy • Kontaktowanie się poprzez pocztę e-mail • Korzystanie z wiedzy innych nauczycieli • Śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego • Korzystanie ze stron MEN Okres stażu Adresy stron Scenariusze zajęć 3. Wykorzystanie komputera do prowadzenia dokumentacji pracy dydaktyczno - wychowawczej • Samodzielne tworzenie pomocy dydaktycznych do świetlicy. • Przygotowanie scenariuszy imprez,. • Przygotowywanie dla uczniów dyplomów za udział w konkursach. • Pisanie planów pracy świetlicy Wg przydziału Załączone wzory wybranej dokumentacji 4. Opracowanie i publikacja aneksu do planu rozwoju zawodowego oraz scenariuszy zajęć na stronach internetowych • Publikacja aneksu do planu rozwoju zawodowego oraz scenariuszy zajęć i inscenizacji na stronach internetowych Okres stażu Zaświadczenia 5. Wykorzystanie Internetu i technologii komputerowej • Przeprowadzenie zajęć pochodzących z Internetu Na bieżąco Scenariusze przeprowadzonych zajęć. 6. Posługiwanie się technologią informacyjną i komputerową w pracy i wychowawczej, a także w kontaktach ze szkołą oraz rodzicami • Przygotowanie techniką komputerową: planów wychowawczych, • Korzystanie z połączeń telefonicznych ( stałych oraz komórkowych) celem przekazywania bardzo ważnych informacji rodzicom Okres stażu Materiały, kopie Dokumentacja pracy § 8ust.2 pkt.3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie otwartych zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć Lp. Zadania do realizacji Formy realizacji Terminy Dowody realizacji 1. Przeprowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli w ramach „spaceru koleżeńskiego” • Opracowanie scenariusza zajęć. • Przygotowanie materiałów. • Przeprowadzenie zajęć w obecności nauczycieli wchodzących w skład zespołów • Dyskusja z wyciągnięciem wniosków do dalszej pracy. Wg terminu Scenariusze zajęć uwzględniające analizę i efekty. 2. Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami • Konsultacje z nauczycielami świetlicy– wymiana poglądów, uwag, dzielenie się doświadczeniem • Opracowywanie i udostępnianie scenariuszy zajęć świetlicowych zainteresowanym nauczycielom. Na bieżąco Wg potrzeb Potwierdzenie Dyrektora Szkoły. Notatki własne 3. Opracowanie i złożenie w bibliotece szkolnej referatów i materiałów dydaktycznych • Złożenie w bibliotece programu zajęć wyrównawczych z matematyki • Udostępnienie w bibliotece szkolnej scenariuszy zajęć , akademii, apeli i uroczystości środowiskowych Okres stażu Scenariusze Poświadczenia dyrektora 4. Własne publikacje na portalach edukacyjnych • Udostępnianie scenariuszy zajęć świetlicowych z ciekawych imprez i uroczystości Okres stażu Wydruk publikacji ze stron internetowych § 8ust.2 pkt.4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych bezpośrednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich Lp. Zadania do realizacji Formy realizacji Terminy Dowody realizacji 1. Opracowanie i wdrożenie autorskiego programu z socjoterapii • Przeprowadzanie zajęć z elementami socjoterapii Okres stażu Program, dziennik zajęć §8ust.2 pkt. 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Lp. Zadania do realizacji Formy realizacji Terminy Dowody realizacji 1. Motywowanie uczniów do zdobywania i poszerzania wiedzy oraz umiejętności • Przygotowanie materiałów • Przeprowadzenie dodatkowych zajęć wyrównawczych Rok szkolny 2015-2016, Potwierdzenie Dyrektora Szkoły 2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności z zakresu metodyki i dydaktyki edukacji wczesnoszkolnej, pedagogiki, psychologii dzieci i młodzieży • Analiza literatury fachowej • Nowości pedagogiczne Okres stażu Notatki własne § 8ust.2 pkt. 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Lp. Zadania do realizacji Formy realizacji Terminy Dowody realizacji 1. Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną • Uczestnictwo w szkoleniu prowadzonym przez Poradnię - Dostosowanie metod, wymagań, form pracy – bieżące wsparcie ucznia. Kwiecień 2016 Potwierdzenie Dyrektora Szkoły 2. Kontynuowanie współpracy z pielęgniarką szkolną w zakresie profilaktyki zdrowotnej, higieny osobistej • Zaproszenie pielęgniarki na prelekcje, pogadanki Konsultacje Okres stażu Potwierdzenia współpracy 3. Stała współpraca z rodzicami w zakresie niesienia pomocy uczniom z problemami dydaktycznymi lub wychowawczymi. • Indywidualne konsultacje z rodzicami uczniów przebywających na świetlicy. • Wspólne spotkania ucznia, rodzica, nauczyciela i pedagoga szkolnego. • Stały kontakt telefoniczny. • Natychmiastowe informowanie o problemach i podejmowanie właściwych zadań. • Ustalenie i zastosowanie środków zaradczych. Na bieżąco Potwierdzenie Dyrektora Szkoły. 4. Uczestniczenie w akcjach ogólnospołecznych, charytatywnych • Udział w akcji charytatywnej “Góra grosza” • Kampania ekologiczna “Zbiórka baterii” • Udział w zbiórce kapsli plastikowych i karteczek od herbat Okres stażu Potwierdzenia dyrektora Opracowała : mgr Renata Kulik . Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |