Katalog Jolanta Trzuskowska, 2017-06-13 Studzieniec Pedagogika, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanegoPlan rozwoju zawodowego Jolanta Trzuskowska Zielona Góra Nauczyciel mianowany ubiegający się o stopień nauczyciela dyplomowanego Wychowawca świetlicy Zadania i formy realizacji Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły (§8 ust 2 pkt. 1) Zadania i formy realizacji • Uzupełnianie wiedzy związanej z procedurami awansu zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego oraz informacji dotyczących awansu zawodowego (Karta Nauczyciela, Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej na temat stopni awansu). Analiza dokumentacji szkolnej. Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu i plan rozwoju zawodowego. • Doskonalenie własnych metod i warsztatu pracy w związku z planowanym rozwojem zawodowym. Udział w szkoleniach i warsztatach metodycznych poza szkołą . Aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli i radach pedagogiczny • Udział w zajęciach otwartych. Obserwacja zajęć otwartych prowadzonych przez innych nauczycieli. • Tworzenie i aktualizacja dokumentów szkolnych. Udział w pracy zespołów aktualizujących i tworzących szkolne dokumenty. • Zdobywanie dodatkowych kwalifikacji. Kursy kwalifikacyjne. • Studiowanie literatury pedagogicznej, wzbogacanie warsztatu pracy i poszukiwanie nowych rozwiązań. Systematyczne zapoznawanie się z literaturą metodyczną. Korzystanie z zasobów biblioteki szkolnej, miejskiej, pedagogicznej. • Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych wychowawcy świetlicy Kontakty z rodzicami, opiekunami i wychowawcami uczniów. • Organizowanie uroczystości i imprez świetlicowych. Organizacja okolicznościowych imprez świetlicowych: - Andrzejki, - Karnawał, - Walentynki. • Przeprowadzanie konkursów świetlicowych. Przeprowadzenie konkursów plastycznych i technicznych o różnorodnej tematyce, związanych z rocznym planem świetlicy • Kształtowanie sprawności fizycznej. Organizowanie zajęć ruchowych.. • Edukacja ekologiczna. Organizacja zajęć i konkursów na temat ochrony środowiska i zanieczyszczeń środowiska. Udział w imprezach ekologicznych: Sprzątanie Świata i Dzień Ziemi. Zbieranie surowców wtórnych. • Współpraca z innymi świetlicami. Udział wychowanków w konkursach i zawodach organizowanych przez świetlice z innych szkół • Praca z „uczniem słabym” Pomoc w odrabianiu lekcji .Szczególne wsparcie uczniów mających problemy z nauką. Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej (§8 ust. 2 pkt. 2) • Korzystanie z techniki komputerowej w pracy wychowawczej świetlicy szkolnej oraz w pracy szkoły. Wprowadzanie nowych metod do własnego warsztatu pracy korzystając z technologii komputerowej. Korzystanie z komputera i programów komputerowych (przygotowanie pomocy do zajęć, tworzenie potrzebnych dokumentów). • Wykorzystanie zasobów internetowych. Systematyczne śledzenie literatury przedmiotu. Opracowanie i wykorzystanie materiałów metodycznych i dydaktycznych związanych z pracą w świetlicy szkolnej. Przygotowanie rebusów, krzyżówek i dyplomów. Gromadzenie adresów internetowych. • Współtworzenie szkolnej strony internetowej. Udział w pracy zespołu tworzącego świetlicową stronę internetową. Współtworzenie księgi osiągnięć uczniów szkoły. Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami (§8 ust. 2.pkt.3) • Opublikowanie w Internecie własnego planu rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego. Udostępnienie scenariuszy i konspektów zajęć świetlicowych z ciekawych imprez i uroczystości. • Organizacja zajęć otwartych dla wychowawców świetlicy i innych nauczycieli. Samodzielne prowadzenie zaplanowanych zajęć. • Przygotowanie i prowadzenie zajęć, konkursów i imprez świetlicowych lub szkolnych. Organizowanie samodzielne lub we współpracy z innym wychowawcą zajęć, konkursów i uroczystości świetlicowych lub szkolnych. Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich (§ 8 ust. 2 pkt. 4a) • Opracowanie projektów wychowawczych. Opieka nad uczniami sześcioletnimi. Ułatwienie dziecku przystosowania się do sytuacji szkolnej i nawiązanie lepszych kontaktów z rówieśnikami. Uczenie pozytywnego patrzenia na siebie i swoje otoczenie. Ewaluacja programu. Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych (§ 8 ust. 2 pkt. 4c) • Aktualizacja strony internetowej świetlicy szkolnej. Systematyczne uaktualnianie informacji i zdjęć znajdujących się na stronie internetowej świetlicy szkolnej. • Wdrożenie świetlicy do akcji „Cała Polska czyta dzieciom”. Codzienne czytanie uczniom przebywającym w świetlicy wybranych książek z literatury dziecięcej.Zachęcanie do samodzielnego czytania. Rozwijanie zainteresowania książką. • Propagowanie akcji „Stop agresji”. Ćwiczenia technik zastępowania agresji zachowaniami pożądanymi. Prowadzenie zajęć kształtujących właściwe postawy. Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami (§8 ust. 2 pkt. 4e) • Współpraca z pedagogiem szkolnym. Objęcie opieką uczniów z deficytami rozwojowymi. • Współpraca z policją, strażą pożarną oraz strażą miejską. Organizacja spotkań z policjantem, strażnikiem miejskim lub strażakiem. Przeprowadzenie zajęć na temat zachowania bezpieczeństwa. • Współpraca z Wojewódzką i Miejską Biblioteką Publiczną w Zielonej Górze. Wyświetlanie filmów edukacyjnych. Udział w zajęciach bibliotecznych, w konkursach i quizach czytelniczych. • Udział w zbiórkach rzeczowych na cele charytatywne. Organizacja zbiórek zabawek dla przedszkoli, żywności dla schronisk dla zwierząt. Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony (§ 8 ust.2 pkt.5) • Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów wychowawczych i edukacyjnych . Obserwacja i analiza badanego problemu, zbieranie informacji, określenie przyczyny i dynamiki zjawiska, zaproponowanie metody rozwiązania tego problemu i wdrożenie jej. • Poszerzanie wiedzy i kształtowanie umiejętności rozpoznawania i zaspokajania potrzeb wychowawczych dzieci. Pomoc w rozwiązywaniu problemów edukacyjno-wychowawczych z pomocą literatury fachowej, współpracy z wychowawcami klas, pedagogiem, psychologiem i rodzicami. • Poznanie warunków środowiskowych i sytuacji rodzinnej uczniów, umiejętność rozpoznawania problemów środowiska dzieci . Wywiad, obserwacja, rozmowy indywidualne z dziećmi i rodzicami (opiekunami), rozmowy z wychowawcami klas, pedagogiem szkolnym. . Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |