Katalog

Dagmara Kaczmarek, 2017-06-13
Łobez

Język niemiecki, Scenariusze

Scenariusz lekcji języka niemieckiego "Czasowniki modalne"

- n +

KONSPEKT LEKCJI


Nauczyciel prowadzący zajęcia: Dagmara Kaczmarek

Typ szkoły: Technikum Zawodowe
Materiały dydaktyczne: podręcznik Alles Klar 2b, samodzielnie wykonane pomoce dydaktyczne.



Temat zajęć lekcyjnych: MODALVERBEN (Czasowniki modalne)


Cele lekcji:
1. Wprowadzenie czasowników modalnych
2. Budowa zdań z czasownikami modalnymi
3. Rozwijanie sprawności mówienia
4. Doskonalenie pracy na forum, w grupie, pracy w parach i pracy samodzielnej


PRZEBIEG LEKCJI

Część wprowadzająca:

Nauczyciel przypomina wraz z uczniami wszystkie czasowniki modalne. Uczniowie odmieniają poszczególne czasowniki na tablicy. Nauczyciel zwraca uwagę, że odmiana każdego z nich jest wyjątkowa i wygląda dokładnie tak samo w formie pierwszej i trzeciej liczby pojedynczej. Kolejnym elementem, na który zwraca uwagę nauczyciel, jest szyk wyrazów w zdaniu z czasownikami modalnymi: czasownik modalny musi stać odmieniony na drugim miejscu, a drugi czasownik w formie bezokolicznika na końcu zdania. Następnie nauczyciel wraz z uczniami przedstawia zastosowanie i znaczenie czasowników modalnych.

Część utrwalająca:
.
• Uczniowie uzupełniają zdania podanymi czasownikami modalnymi
• Uczniowie uzupełniają zdania wybierając odpowiedni czasownik modalny
• Uczniowie ćwiczą tworzenie zdań z czasownikami modalnymi



Podsumowanie lekcji

• Ostatnim zadaniem będzie wymyślenie przez uczniów kilku zdań w języku niemieckim z użyciem poznanych czasowników modalnych. Chętni uczniowie odczytują swoje zdania na forum klasy. Nauczyciel koryguje ewentualne błędy.


Praca domowa
• Nauczyć się odmiany czasowników modalnych oraz ich znaczenia i szyku w zdaniu z czasownikiem modalnym.
• Wykonanie zadania domowego - uzupełnienie zdań czasownikami modalnymi.

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.