Katalog Anna Muszyńska, 2017-06-13 Płock Różne, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego na stopień nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO mgr Anna Muszyńska Czas trwania stażu : 2 lata 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2014 Data zakończenia stażu: 31 maja 2017 Czynności organizacyjne Zadania/ Działania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Poznanie procedury awansu zawodowego nauczyciela Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego Na bieżąco Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu Przygotowanie planu rozwoju zawodowego nauczyciela Opracowanie planu rozwoju zawodowego nauczyciela IX 2014 Zatwierdzony przez Dyrektora Szkoły planu rozwoju zawodowego nauczyciela Dokumentowanie realizacji zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego Systematyczne gromadzenie dokumentacji potwierdzającej realizację planu rozwoju zawodowego: zaświadczenia o ukończeniu różnych form doskonalenia zawodowego Okres stażu Zgromadzona dokumentacja Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego Autorefleksja i analiza realizacji podjętych zadań Sformułowanie wniosków V 2017 Pisemne sprawozdanie z przebiegu stażu i realizacji zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego Zadania wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 roku §8 ust.1 pkt 1 Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie metod i warsztatu pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej Zadania/ Działania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Bieżąca analiza dokumentów obowiązujących w szkole Analiza Okres stażu Podnoszenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym Udział w: • szkoleniowych Radach Pedagogicznych • szkoleniach organizowanych przez MSCDN w Płocku • kursach, konferencjach szkoleniach organizowanych przez organy zewnętrzne Okres stażu Zaświadczenia uczestnictwa Świadectwa ukończenia Stosowanie technologii komputerowej w opracowaniu dokumentacji związanej z awansem zawodowym Wykorzystanie komputera oraz innych multimediów do przygotowania dokumentacji potrzebnej do awansu zawodowego Okres stażu Przykłady opracowanych materiałów m.in. Plan rozwoju zawodowego Doskonalenie umiejętności wychowawczych Udział w wybranych szkoleniach Okres stażu Zaświadczenia Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej Poszukiwanie nowości wydawniczych dot. metod aktywizujących i dydaktycznych Okres stażu Zestawienie bibliografii §8 ust. 1 pkt 2 Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły Zadania/ Działania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniami z innymi nauczycielami Opracowanie i udostępnianie materiałów dydaktycznych Prowadzenie lekcji otwartych Okres stażu Potwierdzenia Scenariusze lekcji Promowanie Zespołu Szkół nr 3 w Płocku na terenie miasta Praca w zespole zadaniowym do spraw promocji szkoły i kontaktów z mediami Analiza obecnej promocji w środowisku lokalnym Wypracowanie nowych sposobów promowania Udział w Dniach Otwartych szkoły, Targach Edukacyjnych Okres stażu Informacje na stronie internetowej szkoły §8 ust. 1 pkt 3 Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielne lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego Zadania/ Działania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Uczestnictwa w różnych formach doskonalenia zawodowego Wdrażanie zdobytej wiedzy i umiejętności w celu podnoszeniu jakości pracy szkoły Okres stażu Zaświadczenia z ukończonych form doskonalenia zawodowego Pogłębianie wiedzy i umiejętności z zakresu historii sztuki i plastyki Studia podyplomowe: Historii sztuki. Plastyka w Szkole Wyższej im. Pawła Włodkowica X 2014 – VI 2015 Dyplom ukończenia studiów Nabywanie nowych umiejętności Uczestnictwo w WDN Okres stażu Dokumentacja z posiedzeń RP Zdobywanie kolejnych stopni instruktorskich w ZHP Otwarcie próby na stopień przewodnika ZHP Uczestnictwo w kursie na stopień przewodnika ZHP Rok szkolny 2014/15 Zaświadczenia Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego §8 ust.2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły Zadania/ Działania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Udział w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach, kursach, warsztatach adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły. Udział w szkoleniu organizowanym przez MSCDN dotyczącym awansu zawodowego Wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności w swojej pracy. Okres stażu Zaświadczenia o ukończonych formach doskonalenia zawodowego. Opis wykorzystania zdobytej wiedzy i umiejętności w pracy zawodowej. Wykorzystanie wiedzy zdobytej na studiach podyplomowych, kursach w codziennej pracy wychowawczo – dydaktycznej. Pomoc uczniom w nauce przy wykorzystaniu odpowiednich form i metod. Współpraca z wychowawcami, pedagogiem i psychologiem szkolnym w zakresie rozpoznawania zaburzeń i dysharmonii w rozwoju dziecka. Okres stażu Sprawozdanie Organizowanie konkursów szkolnych i miejskich. Przeprowadzenie konkursów plastycznych dla uczniów szkoły gimnazjalnej. Przygotowanie i przeprowadzenie konkursu plastycznego dla zuchów i harcerzy z Płocka przy współpracy z Hufcem ZHP Płock Okres stażu Protokoły pokonkursowe Podnoszenie jakości pracy świetlicy szkolnej Opracowanie i przeprowadzenie wśród dzieci ankiety „Nasza świetlica” Wdrażanie nowych rozwiązań i metod pracy. Maj, co roku Wnioski z badań Sprawozdanie §8 ust 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Zadania/ Działania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Umiejętność posługiwania się komputerem jako narzędziem swojej pracy. Wykorzystanie technologii komputerowej, korzystanie z różnorodnych stron internetowych, w celu poszerzenia swojej wiedzy z zakresu pedagogiki oraz poznania nowych metod i form pracy wychowawczej i dydaktycznej Okres stażu Dokumentacja, przykładowe sprawdziany, testy, rozkłady Stosowanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy zawodowej. Tworzenie dokumentacji, w tym związanej ze stażem Przygotowanie plakatów informacyjnych, dyplomów, testów, ankiet, rozkładów materiałów Korzystanie z zasobów sieci Internetu do przygotowania scenariuszy zajęć oraz wzbogacania warsztatu pracy Przygotowanie pomocy dydaktycznych do pracy z wychowankami Przygotowanie prezentacji multimedialnych na lekcje plastyki Korzystanie ze środków audiowizualnych podczas prowadzenia zajęć świetlicowych. Projekcja ekranizacji bajkowych i filmów na płytach DVD, słuchanie audiobooków. Śledzenie aktualności internetowych na portalach edukacyjnych, wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami Zamieszczanie publikacji dotyczących pracy świetlicy szkolnej oraz działalności Samorządu Uczniowskiego na stronie internetowej szkoły Okres stażu Przykłady opracowanych materiałów Doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjne Uczestniczenie w szkoleniach wewnątrzszkolnych i pozaszkolnych z zakresu technologii informacyjnej i komunikacyjnej Okres stażu Zaświadczenia §8 ust 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć Zadania/ Działania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami i wychowawcami Prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli odbywających staż na kolejny stopień doskonalenia zawodowego Obserwowanie zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli Dzielenie się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniem Okres stażu Scenariusze lekcji, arkusze hospitacyjne Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, metod i form pracy. Opublikowanie w portalu internetowym Planu Rozwoju Zawodowego, scenariuszy imprez okolicznościowych i ciekawych konspektów zajęć. Opracowanie i udostępnienie do wykorzystania przez innych wychowawców scenariuszy uroczystości. Współpraca z innymi nauczycielami i wychowawcami dotycząca wspólnego opracowania scenariuszy np. podczas organizacji imprezy ogólnoszkolnej Okres stażu/ według potrzeb Konspekty lekcji Realizacja co najmniej trzech z następujących zadań, wynikających z §8 ust. 2 pkt 4: § 8 ust. 2 pkt 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Zadania/ Działania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Nabywanie umiejętności autorskiego projektowania własnych działań. Opracowanie programu koła plastycznego Opracowanie założeń, celów ogólnych i szczegółowych programu oraz sposobów realizacji. Wdrożenie programu do realizacji Wrzesień 2014 Program Opis realizacji §8 ust 2 pkt 4c poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Zadania/ Działania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Organizowanie i prowadzenie wycieczek szkolnych Opracowanie i zaplanowanie organizacji wycieczek Okres stażu Tematyka przeprowadzonych zajęć Organizowanie konkursów i imprez okolicznościowych dla wychowanków. Opracowanie regulaminów konkursów i scenariuszy imprez oraz ich realizacja. Okres stażu Informacja na stronie internetowej szkoły Działania związane z pełnieniem funkcji opiekuna samorządu. Opracowanie planu pracy Samorządu Uczniowskiego. Zorganizowanie imprez okolicznościowych, dyskotek, apeli. Zorganizowanie świątecznych warsztatów plastycznych dla dzieci i rodziców Okres stażu Dokumentacja wycieczki, zaświadczenia, fotografie §8 ust 2 pkt 4e wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami Zadania/ Działania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Podejmowanie działań na rzecz tworzenia tradycji szkolnej Współorganizowanie uroczystości szkolnych Wykonanie dekoracji Okres stażu Informacja na stronie internetowej szkoły Działania związane z pełnieniem funkcji opiekuna Szkolnego Koła Wolontariatu Organizacja akcji charytatywnych, zbiórek żywności, ubrań, książek itp. na terenie szkoły i w środowisku lokalnym Udział w akcjach ogólnopolskich takich jak: WOŚP, Góra grosza, Szlachetna paczka Organizacja charytatywnych imprez szkolnych Kolędowizja, Koncert WOŚP, Pełna Miska dla Schroniska Okres stażu Dyplomy Podziękowania Współpraca z ZHP Prace na rzecz ZHP poprzez członkostwo w Kręgu Instruktorskim „Niezbędnik” Pełnienie funkcji komendanta rajdów, Opracowanie trasy i zadań rajdów, przeprowadzenie rajdu dla zuchów przy pomocy uczniów naszej szkoły Organizacja konkursów plastycznych, pełnienie funkcji członka jury. Pełnienie funkcji opiekuna wypoczynku letniego i zimowego zuchów, przygotowanie programu kolonii, zimowisk. Przygotowanie dekoracji, pomocy dydaktycznych dla zuchów z uczniami naszej szkoły. Okres stażu Zaświadczenia Podziękowania §8 ust 2 pkt 5 umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Zadania/ Działania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania Rozpoznanie i próba rozwiązania problemu Analiza dwóch przypadków uczniów z problemami edukacyjnymi lub wychowawczymi Okres stażu Analiza przypadku Wnioski Powyższy plan może ulec modyfikacji, w związku z nowymi zadaniami wynikającymi z planu pracy szkoły. Zatwierdzam do realizacji: Data ……………………………………………………………………………………. Podpis Dyrektora Szkoły Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |