![]() |
![]() |
Katalog Krzysztofa Jurska, 2017-06-22 Ełk Historia, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGOPOSIADANE KWALIFIKACJE: - studia wyższe magisterskie - studia podyplomowe kwalifikacyjne OKRES TRWANIA STAŻU: 2 lata i 9 miesięcy ROZPOCZĘCIE STAŻU: 01.09.2010 r. ZAKOŃCZENIE STAŻU: 31.05.2013 r. OPIEKUN STAŻU: DYREKTOR SZKOŁY: CEL GŁÓWNY: UZYSKANIE STOPNIA AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO CELE SZCZEGÓŁOWE: 1. Doskonalenie jakości pracy dydaktycznej i opiekuńczo –wychowawczej. 2. Aktywny udział w życiu szkoły. 3. Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym. 4. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub innych nauczycieli i dyrektora szkoły. Omawianie zajęć, wyciąganie wniosków do dalszej pracy. 5. Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego (wewnątrzszkolnych, pozaszkolnych, samokształcenia). Akty prawne: 1. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz.U. z 2003 r. Nr 118, poz. 1112 ze zmianami), 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. PLANY DZIAŁANIA I. SFERA ROZWOJU ZAWODOWEGO – ORGANIZACYJNA UBIEGANIE SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach (§7 ust.1 pkt.1) L.p. Działania i zadania nauczyciela Forma / metoda Realizacji Dowody realizacji dokumentacja Termin realizacji 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. • Analiza przepisów prawa oświatowego dot. awansu zawodowego nauczyciela. • Zapoznanie się z powinnościami i zadaniami oraz wymaganiami kwalifikacyjnymi nauczyciela ubiegającego się o stopień awansu zawodowego. • Udział w warsztatach, szkoleniach, śledzenie dokumentów. • Zakres wymagań kwalifikacyjnych na stopień nauczyciela mianowanego. • Znajomość aktów prawnych. VIII.2010 r. W ciągu stażu 2. Nawiązanie współpracy z Dyrekcją Szkoły • Skierowanie do dyrektora szkoły wniosku o rozpoczęcie stażu o awans na stopień nauczyciela kontraktowego. • Stworzenie planu rozwoju zawodowego i przekazanie go do zatwierdzenia dyrektorowi szkoły. • Wniosek o rozpoczęcie stażu o awans na stopień nauczyciela mianowanego. • Plan rozwoju zawodowego. • Ocena dorobku zawodowego za okres stażu. VIII.2010 r. IX.2010 r. Po zakończeniu stażu 3. Wstępna ocena własnych umiejętności. • Autorefleksja. • Dokonanie bilansu własnej wiedzy i umiejętności. • Ocena dotychczasowego dorobku zawodowego, zdobytych kwalifikacji i motywacji zawodowych. • Określenie mocnych i słabych stron własnej pracy. • Arkusz samooceny. • Opracowanie zestawu potrzeb kształcenia. • Spis priorytetów. IX.2010 r. 4. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. • Rozmowa, ustalenie zasad współpracy (określenie zakresu obowiązków nauczyciela kontraktowego, określenie zakresu obowiązków opiekuna stażu, określenie zasad komunikowania się i współpracy). • Zawarcie „kontraktu” określającego warunki współpracy. • Harmonogram spotkań oraz uczestnictwa w zajęciach opiekuna stażu. • Pisemne przejrzyste zasady współpracy nauczyciela z opiekunem stażu. IX.2010 r. 5. Wnikliwe poznanie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły. • Analiza dokumentacji: statutu, planu rozwoju szkoły, regulaminów, wewnątrzszkolnego systemu oceniania, prawa oświatowego. • Potwierdzenia. IX-X 2010 r. 6. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. • Gromadzenie dokumentów dotyczących realizowanego planu rozwoju zawodowego. • Zaświadczenia, sprawozdania, rejestry, scenariusze lekcji, konspekty, notatki, arkusz samooceny nauczyciela, itp. Na bieżąco 7. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań. • Udział w posiedzeniach RP. • Uczestniczenie w wewnątrzszkolnym procesie doskonalenia zawodowego nauczycieli. • Podejmowanie współpracy z rodzicami, nauczycielami, dyrektorem. • Konsultacje z uczniami. • Zaświadczenia, wpisy w dzienniku. • Potwierdzenie obecności na szkoleniach Rady. • Protokolarz Rady Pedagogicznej. Na bieżąco 8. Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji własnego planu rozwoju zawodowego. • Autorefleksja, autoanaliza. • Sporządzenie sprawozdania z realizacji własnego planu rozwoju zawodowego. • Sprawozdanie z realizacji własnego planu rozwoju zawodowego. • Własne obserwacje i informacje zebrane w czasie odbywania stażu. VI.2013 r. 9. Przygotowanie się do postępowania kwalifikacyjnego. • Autorefleksja, autoanaliza, opis realizacji planu rozwoju. • Prawidłowo sformułowane i udokumentowane sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego. Po zakończeniu stażu II. SFERA ROZWOJU ZAWODOWEGO - DYDAKTYCZNA UCZESTNICZENIE JAKO OBSERWATOR W ZAJĘCIACH PROWADZONYCH PRZEZ OPIEKUNA STAŻU LUB INNYCH NAUCZYCIELI Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach (§7 ust.1 pkt.1) L.p. Działania i zadania nauczyciela Forma / metoda Realizacji Dowody realizacji dokumentacja Termin realizacji 1. Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli. • Obserwacja zajęć hospitowanych. • Omawianie hospitowanych zajęć z prowadzącym. • Udział w lekcjach otwartych. • Konspekty z obserwowanych zajęć. • Notatki i wnioski z obserwowanych zajęć. W ciągu stażu 2. Organizacja i metodyka zajęć z uczniami. • Poszukiwanie metod pracy, które ułatwią uczniom osiąganie celów dydaktycznych zawartych w postawie programowej. • Opracowanie narzędzi i procedur podwyższających atrakcyjności prowadzonych zajęć. • Notatki. • Scenariusze lekcji. W ciągu stażu PROWADZENIE ZAJĘĆ Z UCZNIAMI, W OBECNOŚCI OPIEKUNA STAŻU LUB DYREKTORA SZKOŁY Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach (§7 ust.1 pkt.1) L.p. Działania i zadania nauczyciela Forma / metoda Realizacji Dowody realizacji dokumentacja Termin realizacji 1. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i dyrektora szkoły. • Opracowanie scenariuszy zajęć edukacyjnych. • Ocena i analiza mocnych i słabych stron przeprowadzonych zajęć z opiekunem stażu. • Propozycja wniosków na przyszłość. • Scenariusze zajęć edukacyjnych z naniesionymi uwagami osób hospitujących. • Samoocena stopnia realizacji zajęć. • Określenie mocnych i słabych stron własnej pracy. Według wcześniej ustalonych terminów W czasie trwania stażu 2. Doskonalenie działalności wychowawczej nauczyciela. • Przygotowywanie planu godzin wychowawczych uwzględniającego potrzeby dziecka związane z jego rozwojem emocjonalnym, fizycznym, intelektualnym, ale także problemy wynikające ze specyfiki środowiska. • Znajomość aktualnego rozwoju uczniów z uwzględnieniem właściwości okresu rozwojowego. • Udział w pracach zespołu wychowawczego. • Realizacja zadań opiekuńczo-wychowawczych wynikających z programu wychowawczego szkoły. • Organizowanie spotkań z rodzicami uczniów mających kłopoty z nauką i zachowaniem. • Wspieranie rodziców w działaniach wychowawczych. • Udzielanie pomocy rodzicom w kierowaniu do PPP. • Aktywna praca nad samokształceniem. • Prawidłowa organizacja imprez i wycieczek klasowych. • Prowadzenie badań ankietowych służących ocenie jakości i efektywności własnych oddziaływań wychowawczych. • Spis literatury metodyczno-pedagogicznej • Plan pracy wychowawczej realizowany w ramach godzin wychowawczych. • Listy obecności. • Dostarczenie uczniom pozytywnych wzorców. • Wpisy w dzienniku zajęć lekcyjnych. • Dokumentacja wycieczek, wpisy w Kronice Klasowej. • Ankiety. W ciągu stażu 3. Przygotowanie się do zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację programu nauczania. • Opracowanie scenariuszy lekcji z uwzględnieniem ,,OK”. • Korzystanie z poradników metodycznych. • Spotkania z doradcami metodycznymi. • Realizacja ścieżek edukacyjnych. • Scenariusze zajęć. • Wykaz poradników metodycznych. • Zaświadczenia ze spotkań z doradcami metodycznymi. W ciągu stażu 4. Prowadzenie dokumentacji szkolnej, dzienniki lekcyjne, dzienniki pozalekcyjne. • Hospitacja według wcześniej opracowanego harmonogramu. • Potwierdzenia. Cały okres stażu 5. Wspomaganie aktywności twórczej dzieci. • Udział uczniów w konkursach historycznych i polonistycznych. • Współorganizacja konkursów przedmiotowych i międzyszkolnych. • Przygotowywanie uczniów do konkursów przedmiotowych (szkolnych i kuratoryjnych). • Przykładowe sprawozdanie z przebiegu konkursu. • Potwierdzenie dyrektora. • Wpis do kroniki szkolnej, zdjęcia. W ciągu stażu 6. Różnicowanie materiału nauczania. • Przygotowanie zadań o obniżonym poziomie wymagań podstawowych dla uczniów słabszych, zaś o podwyższonym stopniu trudności dla uczniów zdolniejszych. • Zachęcenie słabszych uczniów do pracy poprzez dodatkowe zadania i ćwiczenia. • Umożliwienie uczniom poszerzenia swoich zainteresowań poprzez prace i zadania. • Przykłady prac, ćwiczeń i zadań o obniżonym bądź podwyższonym stopniu trudności. W ciągu stażu III. SFERA ROZWOJU ZAWODOWEGO – OSOBISTA UCZESTNICZENIE W WEWNĄTRZSZKOLNCH I POZASZKOLNYCH FORMACH DOSKONALENIA ZAWODOWEGO Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych (§7 ust.1 pkt.2) Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej (§7 ust.1 pkt.3) Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki raz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań (§ 7 ust. 2 pkt. 4) Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich i w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż (§ 7 ust. 2 pkt. 5) L.p. Działania i zadania nauczyciela Forma / metoda Realizacja Dowody realizacji dokumentacja Termin realizacji 1. Ocena własnej wiedzy i umiejętności w odniesieniu do specyfiki środowiska szkolnego. • Autorefleksja i analiza możliwości rozwoju. • Sformułowanie potrzeb i możliwości w zakresie wiedzy i umiejętności. • Projektowanie doskonalenia zawodowego. • Projekt doskonalenia zawodowego. • Wdrażanie wniosków do planu rozwoju. IX.2010 r. Na bieżąco 2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli. • Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły. • Udział w Radach Pedagogicznych. • Współpraca ze szkolnym liderem WDN. • Zaświadczenia, świadectwa, dyplomy ukończenia szkoleń, kursów, warsztatów. • Potwierdzenie udziału w RP , a także pozaszkolnych konferencjach dla nauczycieli. • Harmonogram szkoleń ustalony przez Radę Pedagogiczną. W ciągu stażu 3. Doskonalenie warsztatu i metod pracy dydaktycznej i pedagogicznej. • Praca w zespole przedmiotowym. • Udział w kursach, szkoleniach i zajęciach organizowanych przez WODN. • Udział w kursach internetowych organizowanych przez CEO, SUS. • Udział w projektach edukacyjnych. • Pedagogizacja rodziców – współpraca z rodzicami. • Zaświadczenia. • Zastosowanie zdobytej wiedzy w praktyce. • Pełnienie funkcji przewodniczącej zespołu przedmiotowego. W ciągu stażu 4. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych. • Studiowanie czasopism i literatury fachowej, poradników metodycznych z dziedziny psychologii i pedagogiki. • Rozwijanie i doskonalenie umiejętności interpersonalnych. • Poznawanie i wykorzystywanie nowych metod pracy z grupą. • Wyszukiwanie interesujących informacji w mediach, szczególnie w Internecie (przeglądanie stron WWW). • Gromadzenie materiałów przedmiotowych i metodycznych. • Poszerzenie wiedzy i umiejętności w zakresie opieki wychowawczej i pracy dydaktycznej. • Wykorzystanie zasobów portali edukacyjnych do doskonalenia pracy własnej. • Stosowanie w pracy aktywnych metod nauczania. • Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych (kółek przedmiotowych). • Udział w warsztatach wykładach, konferencjach organizowanych przez doradcę metodycznego. • Udział w konferencjach metodycznych organizowanych przez wydawnictwa szkolne. • Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego. • Analiza podstawowych aktów prawnych, szczególnie: - dotyczących pomocy społecznej, postępowania w sprawach nieletnich, - współpracy z sądem i kuratorem do spraw nieletnich, - organizowania pomocy psychologicznej dla uczniów z trudnościami w nauce i rodzin patologicznych. • Spis literatury metodyczno – pedagogicznej. • Rejestr pozycji bibliograficznych, stron WWW dot. nauczanych przedmiotów. • Rejestr posiadanych materiałów przedmiotowo - metodycznych. • Wypisy z obowiązujących aktów prawnych, potwierdzenia spotkań. W ciągu stażu W ciągu stażu 5. Współpraca z biblioteką szkolną. • Korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej i pedagogicznej (nowości książkowe, czasopisma). • Propozycja zakupu książek, czasopism. • Zbiór wydawnictw związanych z realizowanym przedmiotem nauczania. • Zeszyt lektur ucznia. W ciągu stażu 6. Wykonywanie dodatkowych prac w szkole • Wykonywanie gazetek dydaktycznych w klasach. • Poświadczenie dyrektora. W ciągu stażu 7. Wykorzystywanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy dydaktycznej. • Przygotowanie materiałów na zajęcia dydaktyczne: karty pracy, sprawdziany, pomoce dydaktyczne itp. • Napisanie sprawozdania z przebiegu realizacji planu rozwoju, z przebiegu konkursów. • Wykorzystanie w swojej pracy Internetu. • Korzystanie na zajęciach ze sprzętu audio i video. • Przykładowe materiały. • Sprawozdanie z realizacji stażu. • Testy, sprawdziany, prace klasowe pisane na komputerze. • Pomoce do lekcji. W ciągu stażu 8. Wymiana doświadczeń. • Dzielenie się swoją wiedzą z innymi nauczycielami, rodzicami, uczniami. • Udział w interaktywnych grupach dyskusyjnych • Notatki. • Adresy stron WWW grup dyskusyjnych. • Udział w zebraniach zespołu przedmiotowego. W ciągu stażu 9. Zdobywanie wiedzy dotyczącej środowiska uczniów, ich problemów. Doskonalenie umiejętności współpracy ze środowiskiem uczniów. • Przeprowadzanie rozmów z nauczycielami. • Udział w wycieczkach, imprezach szkolnych. • Uczestniczenie w imprezach środowiskowych, szkolnych. • Studiowanie literatury. • Badanie przyczyn niepowodzeń dydaktycznych, rozwijania zachowań społecznych. • Bieżące rozwiązywanie problemów wychowawczych lub dydaktycznych. • Efektywna współpraca z uczniami i rodzicami. • Opis rozwiązywanych problemów. W ciągu stażu 10. Obserwowanie i analizowanie możliwości i zachowań uczniów. • Gromadzenie informacji. • Rozmowy z rodzicami, uczniami, nauczycielami. • Spotkania z przedstawicielami PPP, policjantem, ciekawymi ludźmi. • Wdrażanie wniosków do pracy. W ciągu stażu 11. Wspomaganie ucznia zdolnego i mającego trudności w nauce. Motywacja ucznia do nauki i rozwoju. • Opieka nad uczniami przygotowującymi się do konkursów. • Zajęcia wyrównawcze, indywidualne, dyżury nauczyciela po lekcji. • Rozmowy z uczniami, wsparcie duchowe dla uczniów. • Przygotowanie uczniów do konkursów wewnątrzszkolnych i pozaszkolnych. • Opracowanie planu pracy szkolnego koła historycznego. • Realizacja wniosków wynikających z ewaluacji osiągnięć uczniów: zaplanowanie działań dydaktycznych, wychowawczych, i opiekuńczych służących wyeliminowaniu niepowodzeń i porażek uczniów w dalszej pracy. • Realizacja programu profilaktycznego szkoły. • Wykorzystanie znajomości zagadnień z zakresu pedagogiki, psychologii, znajomości prawa oświatowego do diagnozowania konieczności kierowania uczniów z trudnościami w nauce i o obniżonym poziomie intelektualnym do PPP . • Prowadzenie dokumentacji. • Notatki. • Dziennik zajęć pozalekcyjnych • Plan pracy koła historycznego. • Plany dydaktyczne i Program profilaktyczny. • Dyplomy, wyróżnienia, nagrody. • Dokumentacja do PPP, programy pracy z uczniem o obniżonym poziomie intelektualnym. W ciągu stażu Według potrzeb 12. Kształtowanie, promowanie i rozwijanie zainteresowań uczniów. • Prowadzenie kółek historycznych, sprawowanie opieki nad ich działalnością. • Promowanie sukcesów i osiągnięć uczniów w różnorodnej formie. • Prowadzenie dokumentacji. W ciągu stażu 13. Udział w pracach zespołu nadzorującego dokument: wewnątrzszkolne zasady oceniania. • Gromadzenie opinii nauczycieli, uczniów, rodziców w celu dokonania ewentualnej modyfikacji WZO. • Zapoznanie uczniów z ocenianiem przedmiotowym. • Zawarcie z uczniami kontraktu odnośnie oceniania i pracy na lekcji historii i języka polskiego. • Sporządzanie wraz z pozostałymi członkami zespołu, projektów zapisów. • Kontrakt z uczniami. • Wymagania edukacyjne z przedmiotu historia i język polski. W ciągu stażu 14. Udział w przedsięwzięciach określonych w kalendarium działalności szkoły. • Sprawowanie opieki nad uczniami w trakcie zabaw i imprez szkolnych. • Organizowanie lub współorganizowanie apeli i imprez szkolnych. • Współudział w akcjach organizowanych na terenie szkoły. • Przygotowywanie uroczystości szkolnych związanych z uczczeniem Świąt Narodowych . • Potwierdzenie dyrektora. • Scenariusze dotyczące uroczystości szkolnych. • Zdjęcia. W ciągu stażu 15. Praca w szkolnych komisjach powołanych przez dyrektora. • Praca w komisji egzaminacyjnej i konkursowej. • Protokoły, sprawozdania. Cały staż 16. Dokumentacja realizacji planu rozwoju zawodowego. • Gromadzenie dokumentacji. • Przekazywanie dyrektorowi informacji o realizacji zadań oraz o efektach rozwoju zawodowego. • Scenariusze lekcji. • Arkusze hospitacji lekcji. • Ksero zaświadczeń z kursów, szkoleń. W ciągu stażu IV. SFERA ROZWOJU ZAWODOWEGO (OPIEKUŃCZO – WYCHOWAWCZA) ZADANIA DYDAKTYCZNE I WYCHOWAWCZO – OPIEKUŃCZE NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych (§7 ust.1 pkt.2) L.p. Działania i zadania nauczyciela Forma / metoda Realizacja Dowody realizacji dokumentacja Termin realizacji 1. Wybór programu nauczania i podręcznika dla danego przedmiotu. • Analiza podstawy programowej i programów nauczania oraz podręczników w oparciu o ich merytoryczne wartości. • Wybór optymalnego programu nauczania oraz podręcznika. • Podstawy programowe i programy nauczania. • Wykaz podręczników i książek nauczyciela. IX.2010 r. 2. Opracowanie rocznego planu własnej pracy dydaktycznej. • Opracowanie rozkładów materiału z uwzględnieniem ścieżek edukacyjnych i ,,OK”. • Opracowanie przedmiotowego systemu oceniania z historii. • Zapoznanie uczniów z kryteriami oceniania z historii, języka polskiego i PSO. • Zaangażowanie uczniów w osiąganie określonych wymagań nauczania • Opracowanie celów w języku ucznia (,,OK.”). • Nanoszenie korekt i uzupełnień do planów dydaktycznych nauczanych przedmiotów. • Rozkłady materiału nauczania. • Przedmiotowy System Oceniania z Historii i Języka Polskiego (kryteria ocen). • Plany dydaktyczne nauczanych przedmiotów, uwzględniające osiąganie celów podstawy programowej. • Przejrzyste kryteria na poszczególne oceny. • Znajomość przez uczniów wymagań z nauczanego przedmiotu. IX.2010 r. 3. Organizacja warsztatu pracy nauczyciela. • Wyposażenie sali przedmiotowej w różnorodne pomoce dydaktyczne. • Tworzenie własnego warsztatu pracy. • Budowanie bazy materiałów dydaktycznych, testów, itp. • Opieka nad pracownią historyczną, gromadzenie pomocy naukowych, plansz, tekstów. • Rejestr środków dydaktycznych: ucznia, nauczyciela, szkoły. W ciągu stażu 4. Opracowane zestawu narzędzi do diagnozy osiągnięć edukacyjnych. • Opracowanie testów oraz sprawdzianów. • Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania i oceniania. • Zestaw opracowanych testów i sprawdzianów. • Analiza i wnioski. W ciągu stażu 5. Zapoznanie uczniów z patronem szkoły. Rozwijanie uczuć patriotycznych. • Gromadzenie materiałów historycznych związanych z patronem szkoły: ksero, zdjęć, dokumentów, mapek, książek. • Zdjęcia, ksero, dokumentów. W ciągu stażu 6. Realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych. • Zapewnienie uczniom opieki na lekcjach, podczas wycieczek i imprez szkolnych i klasowych . • Dbałość o bezpieczeństwo uczniów. • Pełnienie dyżurów w trakcie przerw śródlekcyjnych. • Kształtowanie właściwych postaw moralnych i patriotycznych. • Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień uczniów. • Potwierdzenie dyrektora. • Przykładowy scenariusz kształcący postawy moralne i patriotyczne. W ciągu stażu 7. Współpraca z wychowawcami klas i pedagogiem szkolnym oraz Rzecznikiem Praw Ucznia. • Rozmowy, konsultacje, spostrzeżenia (pozytywne i negatywne) dotyczące pracy dydaktyczno-wychowawczej w danej klasie. • Poznanie sytuacji rodzinnej uczniów. • Opinie o uczniach. • Potwierdzenie wychowawców i pedagoga szkolnego. • Notatki, wywiady. W ciągu stażu 8. Określenie dalszej drogi rozwoju zawodowego. • Wnioski do dalszej pracy w celu uzyskania kolejnego stopnia rozwoju zawodowego. • Przeprowadzenie analizy własnej pracy nauczycielskiej. • Opis przyszłych planów zawodowych (określenie dalszej drogi rozwoju). • Forma opisowa dalszego rozwoju zawodowego. VI.2013 r. ................... .................... /data i podpis nauczyciela/ /data i podpis dyrektora placówki/ Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |