![]() |
![]() |
Katalog Dominika Barańska, 2017-08-25 Nowa sól Wychowanie fizyczne, Scenariusze Gry i zabawy ruchowe - mandale - zabawa integracyjnaZabawa integracyjna – Mandale cel wychowawczy: uczeń akceptuje potrzebę współpracy – proponuje i tworzy swój układ wzoru akceptując wzór kolegi przy jednoczesnym tworzeniu spójnej całości cel psychomotoryczny: orientacja w przestrzeni – uczeń układa elementy wzoru na płachcie materiału wiek: 17 lat (a tak naprawdę zabawa od 2 do 100 lat) miejsce: dowolne liczebność: 30 osób z podziałem na 4 grupy przybory i przyrządy: koraliki, piórka, guziki, płachty materiału, groch, fasola, szkiełka akrylowe, kamyczki, plansze z wzorami mandali, kolorowanki z mandalami Opis przebiegu i organizacji zabawy Uczniowie siedzą w okręgu, a nauczyciel po podaniu tematu zajęć za pomocą przekazu słownego podaje informacje dotyczące pojęcia mandala, jak i z czego można je tworzyć, interpretacja mandali. Następnie cała grupa zostaje podzielona na 4 mniejsze liczące około 8-9 osób. Uczniowie otrzymują instruktaż słowny mający im przybliżyć plan pracy i czas na wykonanie mandali – 10 - 15 min oraz informację, aby tworząc wzór nadać im w myślach kształt ruchu. Po skończeniu tworzenia mandali każda z grup będzie miała również za zadanie przedstawić ciałem i ruchem swoją pracę. Każda z grup otrzymuje swój przydział materiałów do wykorzystanie – płachtę materiału i elementy dekoracyjne. Po skończonym tworzeniu pracy i wykonaniu pamiątkowych zdjęć, uczniowie otrzymują do domu własne kolorowanki z mandalami wraz z krótka instrukcja pisemna dotycząca interpretacji kolorów zastosowanych przy wykonaniu własnej pracy. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |