Katalog Karolina Lis Jordan, 2017-09-28 Załom Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego języka niemieckiego na nauczyciela dyplomowanegoKarolina Lis-Jordan nauczyciel mianowany w Centrum Edukacji Ogrodniczej w Szczecinie Plan rozwoju zawodowego na uzyskanie stopnia nauczyciela dyplomowanego Okres stażu: 01.09.2016r. – 31.05.2019r. CEL STAŻU : *Pogłębienie wiadomości i umiejętności w różnych dziedzinach mojej pracy zawodowej *Zdobywanie doświadczenia w podejmowanych działaniach na rzecz szkoły *Podniesienie efektywności działań dydaktyczno-wychowawczych *Osobisty rozwój *Realizacja wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego Motto: Połowy dokonał, kto zaczął. Dimidium facti, qui coepit, habet. (łac.) Horacy Podstawa prawna: •Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r.- Karta Nauczyciela (Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 23 sierpnia 2016 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy – Karta Nauczyciela Dz.U. 2016 nr 0 poz. 1379) •Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 4 grudnia 2015 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy − Kodeks postępowania administracyjnego. Dz.U. 2016 nr 0 poz. 23) •Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczyciel (Dz.U. 2013 r., poz. 393 ). § 8 ust. 2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły Zadania do wykonania: *poznanie procedury awansu zawodowego *tworzenie i aktualizacja dokumentów szkolnych *udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym *udział w zewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym *rozwijanie i doskonalenie własnego warsztatu i metod pracy *pogłębianie wiedzy w zakresie umiejętności diagnozowania i rozwiązywania problemów młodzieży *diagnozowanie i badanie osiągnąć edukacyjnych uczniów *udział w przeprowadzaniu egzaminów zewnętrznych organizowanych przez OKE Formy realizacji: *analiza przepisów prawa oświatowego oraz informacji, dotyczących awansu zawodowego nauczycieli *udział w pracy zespołów aktualizujących i tworzących szkolne dokumenty *udział w pracach zespołu nauczycieli przedmiotów ogólnokształcących, zespołu ds. wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli, zespołu do spraw ewaluacji oraz zespołu wychowawczego *udział w szkoleniowych radach pedagogicznych *udział w szkoleniach i warsztatach organizowanych przez Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli dotyczących min.: - wychowania i profilaktyki - rozwoju zawodowego nauczyciela *udział w konferencjach metodycznych *tworzenie pracowni przedmiotowej *przygotowanie pomocy dydaktycznych, w tym także przy współudziale uczniów (plansze gramatyczno-tematyczne do nauczania języka niemieckiego) *gromadzenie materiałów dydaktycznych niezbędnych w pracy nauczyciela języka niemieckiego *studiowanie literatury z zakresu dydaktyki języka obcego, zapoznawanie się z nowościami wydawniczymi oraz interesującymi artykułami na stronach internetowych *ukończenie studiów podyplomowych w Wyższej Szkole Humanistycznej na kierunku: Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (dawniej Oligofrenopedagogika) *konstruowanie testów diagnostycznych dla klas pierwszych oraz testów ewaluacyjnych dla klas drugich i trzecich *analiza testów diagnostycznych oraz ewaluacyjnych *przeprowadzenie próbnego egzaminu ustnego z języka niemieckiego *analiza wyników próbnego egzaminu ustnego z języka niemieckiego § 8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Zadania do wykonania: *posługiwanie się komputerem jako narzędziem pracy i Internetem jako źródłem informacji *posługiwanie się innym niż komputer narzędziem technologii informacyjnej i komunikacyjnej Formy realizacji: *wykorzystanie programów komputerowych do opracowania dokumentacji szkolnej *wykorzystanie programów komputerowych w pracy wychowawczej *opracowania materiałów dydaktycznych i wychowawczych *korzystanie ze stron edukacyjnych znajdujących się w Internecie *wykorzystanie sprzętu multimedialnego *prowadzenie lekcji z wykorzystaniem technologii multimedialnej: projektor, strony internetowe, prezentacje *korzystanie z poczty elektronicznej w kontaktach z nauczycielami, rodzicami i uczniami *dokumentacja awansu zawodowego *opublikowanie planu rozwoju zawodowego na stronach internetowych(np. na stronie internetowej www.profesor.pl) *opublikowanie scenariuszy lekcji otwartych na stronach internetowej(np. na stronie internetowej www.profesor.pl) *przeprowadzenie lekcji przy użyciu Ipad-ów lub Smartphon-ów *korzystanie z aplikacji mobilnych poszerzających zasób słownictwa z poszczególnych działów tematycznych *wykorzystanie aplikacji m.in. takich jak: - "Niemiecki – ucz się języka" - firma Tweeba - "Nauka Niemieckiego 6000 Słów" - firma Fun Easy Lern Deutsch *założenie i prowadzenie konta na Instagramie w wydaniu polsko – niemieckim *opieka nad zespołem uczniów bezpośrednio zaangażowanych w pomoc przy prowadzeniu fotograficznego serwisu społecznościowego § 8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych,prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć Zadania do wykonania: *dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem *współpraca z nauczycielami języków obcych uczących w szkole *spółpraca z nauczycielami języka niemieckiego należącymi do Polskiego Stowarzyszenie Nauczycieli Języka Niemieckiego Formy realizacji: *przeprowadzanie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli o tematyce z zakresu elementów wiedzy o krajach niemieckiego obszaru językowego oraz o kraju ojczystym *prowadzenie lekcji koleżeńskich w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych *omówienie przeprowadzonych zajęć *poprowadzenie szkolenia w ramach Wewnątrzszkolnego Doskonalenia Nauczycieli dotyczącego wybranych zagadnień z zakresu edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością umysłową *dzielenie się wiedzą zdobytą na szkoleniach i warsztatach *wymiana doświadczeń, metod *wspólne planowanie, opracowywanie regulaminów i organizowanie językowych konkursów szkolnych *wymiana poglądów, spostrzeżeń, rozwiązywanie bieżących problemów *dzielenie się wiedzą zdobytą na szkoleniach i warsztatach *pomoc w organizowaniu i przeprowadzaniu konkursów pozaszkolnych § 8 ust. 2 pkt. 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednią z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich Zadania do wykonania: *praca z uczniem posiadającym opinię lub orzeczenie z Poradni Psychologiczno Pedagogicznej *opracowanie i wdrożenie Programu Rewalidacji Indywidualnej Formy realizacji: *analiza treści opinii wydanych przez PPP *dostosowanie wymagań do możliwości ucznia *prowadzenie w miarę potrzeb zajęć rewalidacyjno-kompensacyjnych dla wybranego ucznia/uczennicy z klasy I ZSZ § 8 ust. 2 pkt. 4b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej Zadania do wykonania: *realizowanie zadań egzaminatora z polecenia OKE *wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce Formy realizacji: *udział w pracach OKE *przygotowanie młodzieży do egzaminu maturalnego *przeprowadzenie próbnej matury ustnej z języka niemieckiego § 8 ust. 2 pkt. 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Zadania do wykonania: *sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, imprez i wyjść pozaszkolnych *organizowanie i przeprowadzenie konkursów językowych *rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów *promowanie szkoły w środowisku lokalnym *realizacja zadań dydaktycznych, opiekuńczych i wychowawczych nauczyciela wychowawcy Formy realizacji: *organizacja uroczystości szkolnych zgodnie z przydziałem czynności *organizacja wyjazdów: do kina, teatru, wycieczek dydaktyczno-krajoznawczych *organizowanie imprez klasowych: Dzień Chłopaka, Mikołajki, Wigilia, Dzień Zakochanych, Pierwszy Dzień Wiosny *zorganizowanie spotkania z doradcą zawodowym, osobą z urzędu pracy lub osobą wprowadzającą niemiecką firmę na rynek polski *przygotowanie i przeprowadzenie szkolnych konkursów: - Konkurs lingwistyczny „ I can speak Englisch and Deutsch” - Konkurs dla klas maturalnych „Mistrz pięknego pisania“ - Konkurs szkolny na najładniejszy album w języku niemieckim - Dzień Języków Obcych *przygotowywanie uczniów do konkursów pozaszkolnych: - udział w konkursie Wyższej Szkoły Bankowej „Pokaż nam język” - udział w konkursie „Turbolandeskunde” Liceum Ogólnokształcące nr 3 *dostarczenie materiałów do aktualizacji strony internetowej, np. informacje o przebiegu i wynikach konkursów językowych *współudział w organizacji i przygotowaniu kiermaszu szkolnego (jesiennego i wiosennego) *wykonanie zadań zgodnie z ustalonym harmonogramem promującym placówkę w środowisku lokalnym *współudział w organizacji i przygotowaniu „Dni Otwartych Szkoły” *wykonanie zadań zgodnie z ustalonym harmonogramem promującym placówkę w środowisku lokalnym *współpraca z Zespołem Promocji Szkoły *zorganizowanie i przeprowadzenie etapu szkolnego i rejonowego Ogólnopolskiego Konkursu Języka Niemieckiego dla Gimnazjalistów w celu promowania placówki w środowisku lokalnym *opracowanie i aktywna realizacja planu pracy wychowawczej *przeprowadzenie lekcji wychowawczych *systematyczna analiza zachowania uczniów oraz wyników nauczania z poszczególnych przedmiotów *rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów wychowawczych *odbywanie indywidualnych spotkań z rodzicami w miarę bieżących potrzeb § 8 ust. 2 pkt. 4 e Wykonywania zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami Zadania do wykonania: *współpraca z pedagogiem *współpraca z Komendą Policji i Strażą Miejską *współpraca z pielęgniarką szkolną w zakresie profilaktyki zdrowotnej oraz higieny osobistej *współpraca z nauczycielami / instytucjami w realizacji różnych przedsięwzięć w sprawach uczniów *współpraca z wydawnictwami szkolnymi Formy realizacji: *spotkania i konsultacje z pedagogiem *organizowanie pogadanek m.in. o tematyce uzależnień *konsultacje z pielęgniarką *organizowanie pogadanek *współpraca z nauczycielami wspomagającymi *współpraca z poradnią psychologiczno-pedagogiczną *realizacja zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznej *obserwacja uczniów *pozyskiwanie pomocy dydaktycznych *udział w konferencjach i szkoleniach organizowanych przez wydawnictwa § 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Zadania do wykonania: *praca z uczniem sprawiającym trudności wychowawcze *praca z uczniem osiągającym wyniki w nauce poniżej przeciętnej Formy realizacji: *rozpoznawanie warunków sytuacji rodzinnej uczniów: rozmowy, wywiady, obserwacja, ankiety *ścisły kontakt z rodzicami, pedagogiem, dyrektorem *prowadzenie konsultacji przedmiotowych *prowadzenie w miarę potrzeb zajęć rewalidacyjno-kompensacyjnych dla uczniów z trudnościami w uczeniu się *pedagogizacja rodziców podczas indywidualnych spotkań Powyższy plan w trakcie realizacji może ulec modyfikacji lub korekcie Karolina Lis-Jordan Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |