Katalog Małgorzata Twardowska, 2017-11-03 Łącko Wychowanie fizyczne, Plany rozwoju zawodowego Aneks do rozwoju planu rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanegoANEKS NR 1 DO PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO ZATWIERDZONEGO DNIA 10.09.2013R. Aneks został napisany z powodu korzystania przez nauczyciela z urlopów związanych z rodzicielstwem. Imię i nazwisko: mgr Małgorzata Twardowska Data rozpoczęcia stażu: 01 września 2013r. Data zakończenia stażu: 31 maja 2016r. Data przerwania stażu: 04 stycznia 2016r. Do 03. lipca 2016r. Kontynuacja stażu od dnia: 04 lipca 2016r. Przewidywana data zakończenia stażu: 29.listopada 2016r. ( § 8 UST. 2 PKT 1 ) UZYSKANIA POZYTYWNYCH EFEKTÓW W PRACY DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ LUB OPIEKUŃCZEJ NA SKUTEK WDROŻENIA DZIAŁAŃ, MAJĄCYCH NA CELU DOSKONALENIE PRACY WŁASNEJ I PODNIESIENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY Lp. Zadania do ogólne do realizacji Formy realizacji Termin wykonania Dowody realizacji 1. 2. 3. 4. 5. 6 7. 8. Poznanie procedury awansu zawodowego. Aktywne uczestnictwo w pracach związanych z usprawnianiem pracy szkoły. Doskonalenie warsztatu pracy i podniesienie jakości szkoły. Współpraca z rodzicami. Podejmowanie dodatkowych zadań. Promocja szkoły w środowisku. Sprawowanie funkcji wychowawcy klasy IV i V. Praca w zadaniowych komisjach szkoły. I. Przeanalizowanie aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego: Rozporządzenie MEN z dnia 1 marca 2013r. Karta Nauczyciela, II. Analiza dokumentów określających zasady funkcjonowania szkoły. III. Opracowanie planu rozwoju zawodowego i sprawozdania z jego realizacji. I. Udział w opracowywaniu oraz zmianach w dokumentach szkolnych. II. Pomoc Dyrektorowi w sporządzaniu SIO. III. Aktywny udział w zabraniach Rady Pedagogicznej: sporządzanie protokołów. IV. Aktywny udział w posiedzeniach szkolnego zespołu w ramach pomocy psychologiczno- pedagogicznej. I. Aktywny udział w formach doskonalenia zawodowego wynikający z potrzeb własnych i szkoły . II. Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych. III. Systematyczne pogłębianie wiedzy poprzez studiowanie literatury fachowej. I. Włączenie rodziców do prac na rzecz szkoły. I. Prowadzenie gazetki ściennej o tematyce sportowej promującej zdrowy styl życia. II. Prowadzenie całorocznego plebiscytu na „Sportowca Roku” a także analizowanie rozwoju psychomotorycznego uczniów, ich umiejętności i osiągnięć. I. Przygotowywanie i udział uczniów jako reprezentacji naszej szkoły i imprezach i zawodach sportowych na szczeblu: gminnym, powiatowym II. Przygotowanie notatek do prasy lokalnej o sukcesach sportowych szkoły,organizowanych akcjach w szkole. I. Diagnozowanie i rozwiązywanie problemów wychowawczych i dydaktycznych ucznia. I. Praca w szkolnej komisji inwentaryzacyjnej. II. Pełnienie funkcji członka Zespołu Nadzorującego sprawdzian w kl. VI. III. Praca w komisji do analizy sprawdzianu po klasie VI. VI. Praca w komisjach konkursowych szkolnych i pozaszkolnych. sierpień, wrzesień 2013r. wrzesień 2013 wrzesień 2013 grudzień 2016 zgodnie z potrzebami okres stażu zgodnie z ustaloną kolejnością okres stażu 2013/2014 2014/2015 2015/2016 okres stażu okres stażu okres stażu okres stażu 2013/2014 2013/2014 2014/2015 okres stażu okres stażu wrzesień 2013 kwiecień 2014 grudzień 2013 październik 2013 Znajomość przepisów prawa oświatowego. Wniosek o kontynuację stażu i ponowne naliczenie nowego terminu jego zakończenia. Właściwe stosowanie przepisów prawa w codziennej pracy. Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego. Potwierdzenie Dyrektora Szkoły. Potwierdzenie Dyrektora Szkoły. Potwierdzenie Dyrektora Szkoły. Potwierdzenie Dyrektora Szkoły. Zeszyt spotkań zespołu. Zaświadczenia o ukończonych formach doskonalenia. Protokoły zebrań. Wykaz literatury. Harmonogram i tematyka spotkań z rodzicami. Zapisy w dzienniku lekcyjnym. Gazetki informacyjne w gablocie. Protokół plebiscytu.. Tabele, wyniki. Artykuły w prasie. Potwierdzenie Dyrektora Szkoły. Protokół inwentaryzacyjny. Dokumentacja sprawdzianu. Analiza sprawdzianu. Protokoły konkursów. ( § 8 UST. 2 PKT 2) WYKORZYSTYWANIE W PRACY TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ Lp Zadania ogólne do realizacji Formy realizacji Termin wykonania Dowody realizacji 1. 2. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych. Wykorzystanie Internetu. I. Wykorzystanie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej w tworzeniu aneksu nr 1 planu rozwoju zawodowego. II. Opracowywanie przy pomocy techniki komputerowej różnorodnych dokumentów, które następnie wykorzystywałam w swojej pracy. III. Przygotowanie dla potrzeb własnych i szkoły dyplomów, ogłoszeń, tabeli i wyników osiągnięć sportowych uczniów, zaproszeń i podziękowań. IV. Przygotowanie w technice Power Point prezentacji multimedialnych i wykorzystywanie tych środków dydaktycznych na spotkaniach z rodzicami i w pracy z uczniem. V. Wpisywanie świadectw szkolnych przy pomocy komputerowego programu do drukowania świadectw. VI. Przygotowywanie dekoracji na uroczystości szkolne oraz różnych materiałów w celu urządzania klasopracowni i zagospodarowania gablot przy sali gimnastycznej. VII. Opracowywanie testów do szkolnego egzaminu na kartę rowerową. I. Wykorzystanie Internetu, jako źródła wiedzy i informacji. II. Gromadzenie i zamieszczanie materiałów dotyczących życia szkoły na stronie www szkoły. III. Publikacje własnych materiałów dydaktycznych w Internecie. IV. Wykorzystanie poczty elektronicznej do komunikowania się z innymi nauczycielami i podmiotami w sprawach związanych z moja pracą zawodową w szkole. kwiecień 2017 okres stażu według potrzeb październik 2014 czerwiec 2014 okres staż maj 2014 maj 2015 maj 2017 według potrzeb okres stażu okres stażu według potrzeb Aneks nr 1 planu rozwoju zawodowego. Wydruki, wymagania edukacyjne, scenariusze uroczystości, konspekty, referaty, testy, sprawozdania, ankiety konspekty, tabele wynikowe, itp. Potwierdzenie Dyrektora Szkoły. Ksero dyplomów, zaproszeń. Prezentacje multimedialna. Potwierdzenie Dyrektora Szkoły. Zdjęcia z uroczystości. Testy egzaminacyjne. Materiały z Internetu. Strona www. spkicznia.lacko.pl. Materiały w Internecie. Otrzymane e-mail z wynikami. ( § 8 UST. 2 PKT 3) UMIEJĘTNOŚĆ DZIELENIA SIĘ WIEDZĄ I DOŚWIADCZENIEM Z INNYMI NAUCZYCIELAMI, W TYM PRZEZ PROWADZENIE OTWARTYCH ZAJĘĆ, W SZCZEGÓLNOŚCI DLA NAUCZYCIELI STAŻYSTÓW I NAUCZYCIELI KONTRAKTOWYCH, PROWADZENIE ZAJĘĆ DLA NAUCZYCIELI W RAMACH WEWNĄTRZSZKOLNEGO DOSKONALENIA ZAWODOWEGO LUB INNYCH ZAJĘĆ” Lp. Zadania ogólne do realizacji Formy realizacji Termin wykonania Dowody realizacji 1. 2. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem. Prowadzenie zajęć otwartych dla n-li. I. Przygotowanie i przeprowadzenie szkoleniowych zebrań Rady Pedagogicznej: Niebieskie Karty w oświecie”. II. Współpraca z innymi nauczycielami i dzielenie się materiałami dydaktycznymi. III. Pedagogizacja rodziców na temat: ,,Nowa formuła sprawdzianu kl. VI od roku 2015” IV. Publikacje własnych materiałów na stronach portali edukacyjnych. I. Prowadzenie lekcji koleżeńskich dla nauczyciela kontraktowego i obserwacja lekcji prowadzonych przez nauczycieli dyplomowanych. II. Sprawowanie opieki nad nauczycielem praktykantem. według potrzeb szkoły okres stażu styczeń 2015 okres stażu grudzień 2013 maj 2014 kwiecień 2015 październik 2013 Przygotowane materiały. Protokoły Rady Pedagogicznej. Scenariusz spotkania z Rodzicami. Publikacja w internecie. Harmonogram lekcji obserwowanych. Notatki własne z rozmów poobserwacyjnych. Notatki z rozmów, wymiana poglądów. ( § 8 UST. 2 PKT 4) A OPRACOWANIE I WDROŻENIE PROGRAMU DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH, WYCHOWAWCZYCH, OPIEKUŃCZYCH LUB INNYCH ZWIĄZANYCH ODPOWIEDNIO Z OŚWIATĄ, POMOCĄ SPOŁECZNĄ LUB POSTĘPOWANIEM W SPRAWACH NIELETNICH Lp. Zadania ogólne do realizacji Formy realizacji Termin wykonania Dowody realizacji 1. Opracowanie i wdrożenie własnego programu. I. Opracowanie i wdrożenie programu koła sportowego dla uczniów klas IV- VI 2013/2014 Program koła sportowego. ( § 8 UST. 2 PKT 4 )C POSZERZENIE ZAKRESU DZIAŁAŃ SZKOŁY, W SZCZEGÓLNOŚCI DOTYCZĄCYCH ZADAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH LUB OPIEKUŃCZYCH Zadania ogólne do realizacji Formy realizacji Termin wykonania Dowody realizacji 1. 2. 3. 4. 5. Organizacja wycieczek i uroczystości szkolnych. Organizacja szkolnych konkursów i turniejów sportowych. Organizowanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej uczniom mającym trudności w nauce. Rozbudzenie aktywności uczniów oraz rozwijanie ich zainteresowań. Zapewnienie uczniom bezpieczeństwa w szkole. I. Organizacja jednodniowych wycieczek szkolnych: Czorsztyn – Niedzica, Piesza wycieczka na Cebulówkę, Piesza wycieczka szlakiem Celestyńskim, Nowy Sącz w ramach Bonu kultury, Zlot Turystyczno-Krajoznawczy ,, Młodzież z Chrystusem w III Tysiącleciu” II. Współorganizacja i organizacja uroczystości szkolnych oraz opracowanie układów tanecznych. III. Przeprowadzenie akcji ekologicznej ,,Sprzątanie Świata”. I. Organizacja szkolnego Dnia Sportu, podczas którego wdrożono projekt ,,W zdrowym ciele zdrowy duch”. II. Organizacja szkolnego Turnieju Tenisa Stołowego o Puchar Dyrektora Szkoły. III. Przeprowadzenie na terenie szkoły konkursu ,,Odblaskowa Szkoła”: ogólnoszkolny konkurs plastyczny na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym ogólnoszkolny konkurs wiedzy o bezpieczeństwie ruchu drogowego IV. Przygotowanie uczniów i zorganizowanie kursu na kartę rowerową dla uczniów kl. IV i V. I. Współpraca z rodzicami i nauczycielami w ramach organizacji pomocy psychologiczno– pedagogicznej. I. Organizacja nowoczesnych form spędzania czasu wolnego: lodowisko, basen. II. Prowadzenie bezpłatnych zajęć pozalekcyjnych koła sportowego. I. Opracowanie planu działań koordynatora do spraw bezpieczeństwa i zwalczania pożarów oraz przeprowadzenie próbnych alarmów ewakuacyjnych. III. Opracowanie procedur reagowania na zjawisko cyberprzemocy. IV. Opracowanie procedur interwencyjnych w przypadku krzywdzenia dziecka. V. Wykonanie gazetki ściennej w szkolnej gablocie na temat bezpieczeństwa. VI. Pełnienie funkcji Administratora Bezpieczeństwa Informacji. czerwiec 2014 październik 2014 październik 2015 okres stażu czerwiec 2015 okres stażu czerwiec 2014 ferie 2015 wrzesień-listopad 2013 maj 2014 maj 2015 okres stażu październik 2014 maj 2015 okres stażu wrzesień 2013 wrzesień 2014 listopad 2013 luty 2014 okres stażu okres stażu Karty wycieczek. Zapisy w dziennikach lekcyjnych. Zdjęcia uroczystości szkolnych. Scenariusz układu tanecznego. . Zapisy w dziennikach lekcyjnych. Opracowany projekt. Potwierdzenie Dyrektora Szkoły. Potwierdzenie Dyrektora Szkoły. Protokół turnieju. Potwierdzenie Dyrektora Szkoły. Protokół konkursu. Dokumentacja, zdjęcia. Dokumentacja kursu. Wpisy w dziennikach. IPETY, dokumentacja szkolna. Karty wycieczek. Dziennik zajęć pozalekcyjnych. Wpisy w dziennikach. Plan pracy koordynatora. Procedury reagowania na zjawisko cyberprzemocy. Procedury interwencyjne w przypadku krzywdzenia dziecka. Gazetka w gablocie szkolnej. Potwierdzenie Dyrektora Szkoły. ( § 8 UST. 2 PKT 4) E WYKONANIE ZADAŃ NA RZECZ OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ LUB POSTĘPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH WE WSPÓŁPRACY Z INNYMI OSOBAMI, INSTYTUCJAMI SAMORZĄDOWYMI LUB INNYMI PODMIOTAMI Lp. Zadania ogólne do realizacji Formy realizacji Termin wykonania Dowody realizacji 1. 2. 3. 4. 5. 6. Współpraca ze Służbą Zdrowia. Współpraca z Policją. Współpraca ze Strażą Pożarną. Współpraca z Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną w Starym Sączu. Współpraca z Towarzystwem Miłośników Ziemi Łąckiej. Współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. I. Zaproszenie pielęgniarki na spotkanie z młodzieżą i przeprowadzenie pogadanek dotyczących: uzależnień i ich konsekwencji (dla klas IV -VI), przestrzegania higieny osobistej (dla klas IV - VI), pokaz i objaśnienie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. II. Przygotowanie i przeprowadzenie lekcji wychowawczych na temat odżywiania – zapobieganie chorobom cywilizacyjnym anoreksji i bulimii. I. Zorganizowanie spotkania z policjantem na temat: postępowania w sprawach nieletnich i wynikających z nich konsekwencji prawnych bezpieczeństwa w drodze do i ze szkoły bezpieczeństwo w sieci. II. Zaproszenie Policji do komisji egzaminacyjnej na kartę rowerową. I. Zorganizowanie spotkania z przedstawicielami straży pożarnej na tematy: profilaktyka wszelkiego rodzaju zagrożeń, z jaką stykają strażacy się w swojej misji niesienia pomocy, pokaz sprzętu bojowego. I. Przygotowanie dokumentacji badań uczniów mających trudności w nauce. I. Umożliwienie dzieciom wyjazdu na wycieczki. II. Zorganizowanie spotkania z twórczynią ludową (p. M. Janiczak). I. Pozyskanie środków finansowych na organizację Szkolnego Turnieju Tenisa Stołowego o Puchar Dyrektora Szkoły. okres stażu okres stażu okres stażu czerwiec 2014 według potrzeb okres stażu według potrzeb okres stażu maj 2014 ferie 2015 Zapisy w dziennikach lekcyjnych. Scenariusz lekcji. Zapisy w dziennikach. Potwierdzenie Dyrektora Szkoły, pisma skierowane do Policji, zapisy tematów lekcyjnych. Potwierdzenie Dyrektora Szkoły. Potwierdzenie Dyrektora Szkoły Potwierdzenie Dyrektora Szkoły. Pisma skierowane do Towarzystwa Miłośników Ziemi Łąckiej. Zapisy w dziennikach. Pisma skierowane do KRPA. ( § 8 UST. 2 PKT 5) UMIEJĘTNOŚĆ ROZPOZNAWANIA I ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH, WYCHOWAWCZYCH LUB INNYCH Z UWZGLĘDNIENIEM SPECYFIKI TYPU I RODZAJU SZKOŁY, W KTÓREJ NAUCZYCIEL JEST ZATRUDNIONY Lp. Zadania ogólne do realizacji Formy realizacji Termin wykonania Dowody realizacji 1. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych lub wychowawczych I. Obserwowanie i analiza dwóch przypadków oraz zdiagnozowanie pojawiających się problemów. okres stażu Opracowany opis i analiza. Potwierdzenia Dyrektora Szkoły. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |