Katalog Zosia Krakowiak, 2017-11-17 Rawa Mazowiecka Pedagogika, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju nauczyciela mianowanegoPROJEKT PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko nauczyciela: Nazwa placówki: Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2014 r. Data zakończenia stażu: 31.05.2017 r. Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy Akty prawne 1.Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. z późniejszymi zmianami – Karta Nauczyciela (Rozdział 3a: Awans zawodowy nauczycieli). 2.Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli(Dz. U. z 2013 r. poz. 393). 1.Zadania 2.Sposoby i formy realizacji 3.Termin 4.Dowody realizacji Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły (§ 8 ust. 2 pkt 1) Wstępna ocena własnych umiejętności, samoocena Analiza potrzeb dotyczących doskonalenia posiadanych umiejętności i kwalifikacji, opanowania nowych – określenie kierunku doskonalenia Sierpień, wrzesień 2014 Zredagowanie Projektu Planu Rozwoju Zawodowego Poznanie procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego Analiza przepisów prawa oświatowego dotycząca awansu zawodowego W okresie trwania stażu Notatki własne, spis przeanalizowanych dokumentów Śledzenie zmian dokonywanych w sprawie awansu zawodowego, korzystanie z informacji zamieszczanych w Internecie w serwisie MENiS. W okresie trwania stażu Wydruk zmian, notatki Udział w kursach, warsztatach, szkoleniach i konferencjach dotyczących awansu zawodowego W okresie trwania stażu Zaświadczenia o ukończonych formach Śledzenie i analizowanie zadań i potrzeb przedszkola Analiza dokumentacji: statutu, podstawy programowej i zestawów programów nauczania dla przedszkoli, planu pracy, programu rozwoju przedszkola W okresie trwania stażu Potwierdzenie dyrektora Systematyczne poszerzenie wiedzy w zakresie pracy wychowawczo-dydaktycznej i opiekuńczej oraz wykorzystanie jej w celu podnoszenia jakości pracy przedszkola Udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego zgodnie z własnymi zainteresowaniami oraz potrzebami przedszkola W okresie trwania stażu Zaświadczenia o ukończeniu różnorodnych form doskonalenia zawodowego Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej oraz interesujących artykułów w czasopismach pedagogicznych, poszukiwanie nowości wydawniczych Czytanie literatury, czasopism pedagogicznych W okresie trwania stażu Notatki własne, wykaz lektur Aktywna realizacja zadań opiekuńczych i dydaktyczno-wychowawczych Uatrakcyjnienie i wzbogacenie zajęć poprzez stosowanie aktywnych metod pracy W okresie trwania stażu Scenariusze, adnotacje w dzienniku zajęć, zdjęcia Organizowanie wycieczek w ciekawe miejsca W okresie trwania stażu Wpisy w dzienniku Pedagogizacja rodziców W okresie trwania stażu Opracowane referaty Organizacja imprez i udział w konkursach przedszkolnych Organizacja imprez grupowych i ogólnoprzedszkolnych W okresie trwania stażu Scenariusze, adnotacje w dzienniku zajęć, zdjęcia Udział w konkursach organizowanych w placówce i poza nią W okresie trwania stażu Potwierdzenie dyrektora, podziękowania Organizacja konkursów plastycznych W okresie trwania stażu Opracowane regulaminy, zdjęcia Pełnienie dodatkowych funkcji w placówce Dokumentowanie wydarzeń z życia przedszkola W okresie trwania stażu Kronika Sprawowanie funkcji lidera WDN W okresie trwania stażu Potwierdzenie dyrektora Prace w zespole do spraw pomocy psychologiczno-pedagogicznej W okresie trwania stażu Potwierdzenie dyrektora Kontakt z lokalnymi mediami w celu promowania wizerunku przedszkola Informowanie mediów lokalnych o uroczystościach odbywających się w przedszkolu oraz zachęcanie do tworzenia reportaży z tych uroczystości W okresie trwania stażu Opublikowane artykuły w prasie i w Internecie Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej (§ 8 ust. 2 pkt 2) Organizowanie warsztatu pracy przy użyciu techniki komputerowej Opracowywanie scenariuszy zajęć, scenariuszy uroczystości, referatów, kart pracy, dyplomów, zaproszeń, ankiet, ogłoszeń, materiałów na gazetki tematyczne oraz wszystkich niezbędnych materiałów związanych z awansem zawodowym W okresie trwania stażu Opracowane dokumenty Przygotowanie pomocy dydaktycznych W okresie trwania stażu Pomoce dydaktyczne własnoręcznie wykonane Systematyczne prowadzenie kącika informacyjnego dla rodziców (w formie papierowej i na stronie przedszkola) W okresie trwania stażu Kącik informacyjny dla rodziców Korzystanie podczas zajęć z różnorodnych źródeł informacji, środków audiowizualnych W okresie trwania stażu Scenariusze zajęć Opracowanie prezentacji multimedialnych na podsumowania działań związanych z realizacją programu: „Akademia Zdrowego Przedszkolaka” W okresie trwania stażu Przygotowane prezentacje Wykorzystanie Internetu jako dodatkowego źródła informacji Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych W okresie trwania stażu Lista najczęściej używanych programów edukacyjnych Śledzenie aktualności na portalach internetowych W okresie trwania stażu Lista najczęściej odwiedzanych portali Wykorzystywanie serwisów edukacyjnych w celu wymiany poglądów i doświadczeń związanych z wychowaniem przedszkolnym i awansem zawodowym W okresie trwania stażu Posty umieszczone na danych serwisach edukacyjnych Systematyczne uaktualnianie strony internetowej przedszkola W okresie trwania stażu Strona internetowa Publikacje w Internecie Opracowanie i opublikowanie w Internecie scenariuszy zajęć, referatów W okresie trwania stażu Potwierdzenie publikacji Poszerzanie wiedzy informatycznej i wykorzystywanie jej w codziennej pracy Samokształcenie i dokształcanie się w zakresie obsługi komputera W okresie trwania stażu Notatki własne, potwierdzenia o ukończeniu kursów Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnętrznego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć (§ 8 ust.2 pkt 3) Wymiana doświadczeń na Radach Pedagogicznych Aktywne uczestnictwo w posiedzeniach Rady Pedagogicznej, przekazywanie uwag i materiałów tematycznych na jej posiedzeniach Zgodnie z harmonogramem posiedzeń Rady Pedagogicznej Protokoły z posiedzeń Rady Pedagogicznej Prowadzenie zajęć koleżeńskich dla nauczycieli i praktykantów Organizacja i prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli W okresie trwania stażu Scenariusze zajęć, listy obecności na zajęciach Opracowywanie i udostępnianie do wykorzystania przez innych nauczycieli materiałów dydaktycznych Opracowywanie scenariuszy i innych materiałów, dzielenie się wiedzą zdobytą na kursach, wymiana doświadczeń z nauczycielami W okresie trwania stażu Materiały dydaktyczne Przygotowanie i wygłoszenie referatu szkoleniowego dla nauczycieli w ramach WDN- u Przygotowanie i przeprowadzenie szkolenia w ramach samokształcenia Rady Pedagogicznej W każdym roku szkolnym trwania stażu Opracowany referat, Sprawozdanie z realizacji WDN w placówce Organizowanie zajęć otwartych i imprez okolicznościowych dla rodziców Opracowanie scenariuszy, prowadzenie zajęć otwartych i imprez okolicznościowych dla dzieci i rodziców W okresie trwania stażu Scenariusze zajęć, zdjęcia umieszczone na stronie przedszkola i w kronice Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich (§ 8 ust. 2 pkt 4a) Opracowanie i wdrożenie projektu: „Integracja w grupie przedszkolnej” Opracowanie i wdrożenie projektu edukacyjnego we własnej grupie Rok szkolny 2014/2015 Projekt edukacyjny, potwierdzenie dyrektora Opracowanie i wdrożenie programu współpracy z rodzicami Opracowanie i wdrożenie programu we własnej grupie Okres trwania stażu Program współpracy, potwierdzenie dyrektora Koordynowanie i wdrożenie programu edukacyjnego Realizowanie treści programu „Akademia Zdrowego Przedszkolaka” W okresie trwania stażu Potwierdzenie dyrektora, Certyfikat Opracowanie i wdrożenie projektu edukacyjnego „Adaptacja dzieci trzyletnich” Opracowanie i wdrożenie projektu edukacyjnego we własnej grupie Rok szkolny 2015/2016 Projekt edukacyjny, potwierdzenie dyrektora Opracowanie i wdrożenie projektu edukacyjnego „Mały Artysta” Opracowanie i wdrożenie projektu edukacyjnego we własnej grupie Rok szkolny 2016/2017 Projekt edukacyjny, potwierdzenie dyrektora Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych (§ 8 ust. 2 pkt 4c) Pozyskiwanie środków materialnych na rzecz lepszego funkcjonowania grupy i placówki Zachęcanie rodziców do współpracy, poszukiwanie sponsorów W okresie trwania stażu Pomoce dydaktyczne, zabawki zakupione przez rodziców Pedagogizacja i wsparcie dla rodziców Przygotowanie dla rodziców referatów i artykułów na interesujące ich tematy, zamieszczanie ich na stronie internetowej przedszkola W okresie trwania stażu Opracowane materiały Udzielanie pomocy rodzicom dzieci niepełnosprawnych (gromadzenie przepisów prawnych, literatury), współorganizowanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej W okresie trwania stażu Dokumentacja związana z pomocą psychologiczno-pedagogiczną Angażowanie rodziców w życie grupy i przedszkola W okresie trwania stażu Program współpracy z rodzicami Udział w akcjach charytatywnych Zachęcanie i motywowanie do udziału w akcjach Caritas, Góra Grosza, Szlachetna Paczka W okresie trwania stażu Protokoły ze zbiórek, Podziękowania, Certyfikaty Realizacja zadań wynikających z przystąpienia przedszkola do konkursów zewnętrznych Nawiązanie współpracy z innymi placówkami na terenie naszego miasta W okresie trwania stażu Dyplomy, Podziękowania Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych Ukończenie kursu kwalifikacyjnego lub studiów podyplomowych w kierunku: „Nauka języka angielskiego w wychowaniu przedszkolnym” W okresie trwania stażu Dyplom, Świadectwo Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami (§ 8 ust. 2 pkt 4e) Dążenie do nowych rozwiązań metodycznych, inspirowania twórczej aktywności dzieci Współpraca z placówkami kulturalnymi, innymi przedszkolami w całej Polsce - udział dzieci w różnych konkursach W okresie trwania stażu Wyróżnienia, Dyplomy Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną Nawiązanie współpracy ze specjalistami z poradni, korzystanie z pomocy specjalistów w przypadku problemów dydaktyczno – wychowawczych W okresie trwania stażu Dokumentacja związana z pomocą psychologiczno -pedagogiczną Współpraca z Biblioteką Publiczną Poznanie pracy bibliotekarza, organizowanie cyklicznych spotkań pod hasłem „Czytamy bajki” W okresie trwania stażu Scenariusze, adnotacje w dzienniku zajęć, zdjęcia Współpraca z Policją Zorganizowanie spotkania z policjantem, prelekcja na temat: „Bezpieczna droga” W okresie trwania stażu Scenariusze, adnotacje w dzienniku zajęć, zdjęcia Współpraca ze Strażą Pożarną Zwiedzanie pobliskiej Straży Pożarnej, zapoznanie z zasadami postępowania na wypadek pożaru W okresie trwania stażu Scenariusze, adnotacje w dzienniku zajęć, zdjęcia Współpraca z pielęgniarką przedszkolną Współpraca z pielęgniarką przedszkolną w zakresie profilaktyki zdrowotnej i higieny osobistej W okresie trwania stażu Scenariusze, adnotacje w dzienniku zajęć, zdjęcia Współpraca ze specjalistami zatrudnionymi w naszej placówce Konsultacje logopedyczne dzieci mających wady wymowy i psychologiczne u dzieci mających problemy rozwojowe W okresie trwania stażu Dokumentacja związana z pomocą psychologiczno –pedagogiczną Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony (§ 8 ust. 2 pkt 5) Opis i analiza dwóch przypadków edukacyjnych bądź wychowawczych Zdiagnozowanie wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych W okresie trwania stażu Opracowane materiały Ustalenie metod pracy z dziećmi i opis podjętych działań W okresie trwania stażu Systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu W okresie trwania stażu Uzyskane rezultaty i wnioski końcowe W okresie trwania stażu Plan ma charakter otwarty i może w trakcie realizacji podlegać modyfikacji Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |