Katalog Beata Gruchoła, 2018-01-09 Ząbki Różne, Plany rozwoju zawodowego Plan awansu zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień awansu zawodowy nauczyciela dyplomowanego (świetlica szkolna)Imię i nazwisko: Beata Gruchoła nauczyciel mianowany Imię i nazwisko dyrektora szkoły: mgr Irena Małyszczuk Miejsce pracy: Szkoła Podstawowa im. Jana Kochanowskiego w Ząbkach, Ząbki, ul. Batorego 11 kod: 05-091 Zajmowane stanowisko: wychowawca świetlicy szkolnej Staż pracy pedagogicznej: 16 lat Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2017 r. Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data zakończenia stażu: 31.05.2020 r. CEL PODEJMOWANEGO STAŻU: Doskonalenie i rozwijanie działań podejmowanych w świetlicy szkolnej oraz uzyskanie, w wyniku postępowania egzaminacyjnego, stopnia awansu nauczyciela dyplomowanego. Posiadane kwalifikacje: 1. licencjat -kierunek: pedagogika opiekuńcza (studia ukończone w 1998 roku) 2. studia magisterskie (uzupełniające): pedagogika ogólna (studia ukończone w 2000 roku) 3. studia podyplomowe na II etapie kształcenia: przyroda (studia ukończone w 2013 roku) PODSTAWA PRAWNA. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli i zawartymi tam wymaganiami planuję zrealizować przedstawione poniżej zadania. PLAN DZIAŁANIA § 8. Ust. 1. pkt.1 Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej. ZADANIA FORMA REALIZACJI SPODZIEWANE EFEKTY TERMINY 1. Zapoznanie się z przepisami prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczycieli. * analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego – Karty Nauczyciela, Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dn. 1 marca 2013 r., z późniejszymi zmianami * Posiadanie aktualnej i fachowej wiedzy z zakresu przepisów prawa oświatowego. wrzesień 2017r. 2. Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu. * złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu, *Opracowanie wniosku o rozpoczęcie stażu i złożenie dokumentu we właściwym czasie. wrzesień 2017r. 3. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. * terminowe złożenie planu rozwoju zawodowego, * Opracowanie planu rozwoju zawodowego wg aktualnych wymagań oraz z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły. wrzesień 2017r. 4.Udokumentowa - nie realizacji planu. * regularne opracowywanie sprawozdań do tego planu. * Terminowe składanie sprawozdań. cały okres stażu 5. Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. * analiza i znajomość przepisów prawa oświatowego, * sporządzenie sprawozdania na podstawie opracowanego wcześniej planu rozwoju zawodowego, * Opracowanie sprawozdania na podstawie zatwierdzonego we wrześniu 2017r. planu rozwoju zawodowego. maj 2020 r. 6. Publikacja swojego planu rozwoju zawodowego w wirtualnym pokoju nauczycielskim oraz na forach internetowych najczęściej odwiedzanych przez nauczycieli (np.www.profesor.pl) * publikowanie efektów swojej pracy, rozmowy i konsultacje z innymi nauczycielami ze szkoły, * Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami pracującymi w świetlicy. cały okres stażu § 8. Ust.1. pkt.2 Realizacja zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły. 1. Aktywny udział w opracowywaniu różnych dokumentów. * współtworzenie planu pracy świetlicy z uwzględnieniem Statutu szkoły oraz programu – wychowawczo – profilaktycznego. * orientacja w zmianach i udział w pracach zespołów wprowadzających zmiany i aktualizacje do dok. placówki, * posiadanie bieżących wiadomości w zakresie dokumentów szkolnych i prawa oświatowego, wykorzystywanie tych przepisów w codziennej pracy, * plan pracy świetlicy szkolnej. * Tworzenie i gromadzenie planów, kryteriów i odpowiedniej dokumentacji niezbędnej do wykonywania swojej pracy. * Zrealizowanie poszczególnych zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego, * podniesienie jakości pracy szkoły. cały okres stażu. wrzesień 2017 r. 2. Ewaluacja własnego warsztatu pracy i jego doskonalenie. * prowadzenie notatek, tworzenie sprawozdań, formułowanie wniosków do dalszej pracy. *Udoskonalanie umiejętności dydaktycznych i pedagogicznych. cały okres stażu § 8. Ust.1. pkt.3 Pogłębianie wiedzy umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego. 1. Udział w szkoleniach, kursach, warsztatach rozwijających umiejętności z zakresu działań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych. * udział w różnych formach kształcenia i doskonalenia zawodowego, * uczestnictwo w kursach, szkoleniach rozwijających umiejętności niezbędne w pracy wychowawcy świetlicy. * Rozwijanie umiejętności własnych, poszerzanie wiedzy specjalistycznej. * Znajomość zmieniających się przepisów z prawa oświatowego. cały okres stażu 2. Samodzielne studiowanie i wykorzystanie wiadomości z literatury pedagogiczno - psychologicznej i dydaktycznej oraz literatury metodycznej. * gromadzenie literatury tematycznej, * tworzenie pomocy dydaktycznych i właściwe ich wykorzystanie do prowadzenia zajęć świetlicowych * umiejętne wykorzystywanie zasobów literatury uprzednio zgromadzonej, * Poszerzanie wiedzy i umiejętności z dziedziny pedagogiki i psychologii. * Tworzenie i ewaluowanie pomocy dydaktycznych z uwzględnieniem możliwości i potrzeb uczniów uczęszczających do świetlicy szkolnej. cały okres stażu 3. Obserwacja i udział w zajęciach innych nauczycieli. * prowadzenie notatek z obserwowanych zajęć, ich analiza, wyciąganie wniosków. * Poszerzanie wiadomości z zakresu dydaktyki i pedagogiki. cały okres stażu 4. Ewaluacja własnego warsztatu pracy i jego doskonalenie. * prowadzenie notatek, tworzenie sprawozdań, formułowanie wniosków do dalszej pracy. *Udoskonalanie umiejętności dydaktycznych i pedagogicznych. cały okres stażu § 8. Ust.2. pkt.1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej oraz opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie, jakości pracy szkoły. 1.Indywidualizacja zajęć świetlicowych i dostosowanie metod dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych. * Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju problemu. * Udzielenie pomocy uczniom z trudnościami szkolnymi. *Kompensowanie braków dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych z uczniem znajdującym się w trudnej sytuacji wychowawczej lub mającym trudności w nauce. cały okres stażu § 8. Ust.2. pkt.2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Korzystanie ze sprzętu komputerowego oraz programów edukacyjnych, Internetu oraz tablic interaktywnych. * wykorzystywanie komputera w pracy dydaktycznej, * wykorzystanie tablicy interaktywnej do prezentacji multimedialnych, * współtworzenie w prowadzeniu blogu świetlicy. * Wspomaganie i usprawnianie procesu nauczania. * Wzbogacanie oferty edukacyjnej placówki. cały okres stażu 2. Opracowywanie dokumentacji dotyczącej pracy świetlicy szkolnej, przygotowywanie pomocy dydaktycznych. * pisanie sprawozdań, informacji dla rodziców, dokumentów szkolnych, zaproszeń, dyplomów, kart pracy, krzyżówek, scenariuszy zajęć, gazetek ściennych, list obiadowych, list obecności ect. wykorzystując komputer i dostępne oprogramowanie, * Poszerzanie zakresu swojej wiedzy i umiejętności na temat technologii informatycznej. * Do wykorzystania przez wszystkich nauczycieli świetlicy kart pracy, scenariusze,dyplomy, listy obiadowe i listy obecności. cały okres stażu 3.Opracowanie dokumentacji własnej, dotyczącej awansu zawodowego. * Publikacja dokumentów na stronie internetowej szkoły oraz na str www.profesor.pl. * wykonanie za pomocą komputera dokumentacji związanej z awansem zawodowym, wykonanie planów, wniosków, sprawozdań oraz prezentacji multimedialnych. * Wzbogacanie i poszerzanie swojej wiedzy z zakresu obsługi komputera i programów komputerowych. cały okres stażu 4. Śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego. * wydruki z Internetu. * Zbieranie ciekawych materiałów do wykorzystania w codziennej pracy. cały okres stażu 5. Korzystanie z literatury pedagogicznej polecanej przez innych nauczycieli na forach. * Korzystanie z forów dla nauczycieli w celu wymiany doświadczeń. * czytanie i odwiedzanie witryn internetowych: www.literka.pl, http: //nauczycieleprze dszkola.pl, http://www.wychmuz.pl * wydruki ważnych informacji i nowinek z Internetu do ogólnego wglądu dla wszystkich pracowników świetlicy. * pozyskiwanie informacji wzbogacającej umiejętności własne, poszerzanie wiedzy Specjalistycznej. cały okres stażu 6. Opisywanie działań, swojej pracy w świetlicy oraz publikacja dokumentów. Opisywanie wydarzeń z życia świetlicy oraz z życia szkoły. Wykonywanie fotografii i umieszczanie ich na stronie szkoły czy facebooku. * Współpraca przy aktualizowaniu informacji na stronie internetowej szkoły oraz szkolnym facebooku. * Aktywny udział w prowadzeniu relacji związanych z funkcjonowaniem świetlicy. * Aktualna strona internetowa, promocja szkoły, dzielenie się wiedzą. * Wzbogacona strona internetowa szkoły i facebook o aktualności z życia świetlicy. cały okres stażu § 8. Ust.2. pkt.3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. 1.Prowadzenie zajęć otwartych dla uczniów, nauczycieli stażystów, kontraktowych oraz praktykantów. Współpraca z innymi nauczycielami, wymiana doświadczeń, rozmowy na temat uczniów, rozwiązywanie problemów wychowawczych. * opieka merytoryczna dla nauczycieli stażystów,praktykantów oraz osób rozpoczynających pracę w świetlicy szkolnej. Wprowadzanie ich w "rzeczywistość szkolną", * wpisy w dzienniku, sprawozdania. * Pomoc w tworzeniu i wzbogacanie warsztatu pracy w szczególności nauczycieli stażystów i kontraktowych. * Wprowadzanie nowych pomysłów i sposobów na prowadzenie zajęć świetlicowych. cały okres stażu 2.Sporządzanie scenariuszy zajęć i udostępnianie ich nauczycielom ubiegającym się o kolejny stopień awansu. * udostępnianie scenariuszy zajęć w wirtualnym pokoju nauczycielskim. * Tworzenie i udostępnianie materiałów do wykorzystywania w pracy dydaktycznej i wychowawczej. cały okres stażu § 8. ust.2. pkt.4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. 1. Opracowanie i wdrożenie programu własnego przyrodniczo – geograficznego dla uczniów klas trzecich, * tworzenie prezentacji multimedialnych i wykorzystywanie ich podczas zajęć, * gromadzenie prezentacji w zbiory tematyczne. * Wykorzystywanie w pracy programów i sprzętu komputerowego oraz tablic interaktywnych. od listopad 2017r. do maj 2020r. 2. Dostosowanie metod dydaktycznych i wychowawczych w działaniach edukacyjnych. * Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju problemu. * Udzielenie pomocy uczniom z trudnościami szkolnymi. *Kompensowanie braków dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych z uczniem znajdującym się w trudnej sytuacji wychowawczej lub mającym trudności w nauce. cały okres stażu § 8. ust.2. pkt.4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. 1. Podejmowanie działań rozwijających aktywność ruchową dzieci. * organizowanie zawodów sportowych, zajęć ruchowych, na boisku, lodowisku, sali gimnastycznej, przyszkolnym placu zabaw, *sezonowe prace w ogródku przyszkolnym, * sprawozdania, wpisy do dzienników, * Aktywne spędzanie czasu wolnego, z uwzględnieniem zasad BHP, poprawa umiejętności i sprawności ruchowej uczniów. *Aktywny udział w organizacji i prowadzeniu Jesiennych Biegów Przełajowych. * Poszerzanie wiedzy z zakresu rekreacji ruchowej, zdrowego stylu życia, aktywnego spędzania czasu w świetlicy i poza nią. cały okres stażu wrzesień 2017r. cały okres stażu 2. Promowanie zdrowego trybu życia * przygotowywanie gazetek dotyczących zdrowego stylu życia, * aktywny udział w tworzeniu jadłospisu szkolnego, * Rozmowy z uczniami nt. sposobu odżywiania się, negatywnych skutków otyłości, * wykonana przez uczniów piramida żywienia, * spotkanie z pracownikami kuchni przygotowującymi obiady w szkole, przedstawienie pomysłów do jadłospisu. * Uświadamianie uczniom jak ważna jest troska o własne zdrowie. cały okres stażu październik 2017 3.Udział dzieci w konkursach świetlicowych oraz szkolnych. * praca z dziećmi przygotowywanie, udział w konkursach, *dyplomy, zgłoszenia na konkursy, regulaminy konkursów, wpisy do dziennika, sprawozdania. * Wzbogacanie oferty zajęć świetlicowych i pozalekcyjnych z uwzględnieniem zainteresowań i potrzeb ucznia. cały okres stażu 4. Organizowanie wyjść do biblioteki szkolnej. * zajęcia w bibliotece i czytelni szkolnej. Korzystanie z zasobów bibliotecznych. * Świadome uczestnictwo w kulturze. * Wyrabianie nawyku czytania. cały okres stażu 5. Aktywny udział w koncercie charytatywnym organizowanym przez grono pedagogiczne. * Zbiórka nakrętek i przekazanie ich określonym instytucjom. * angażowanie społeczności szkolnej do uczestnictwa w akcjach mających na celu pomoc innym, * fotograficzna relacja z koncertu umieszczona na stronie internetowej szkoły. * Wyrabianie u podopiecznych empatii i umiejętności dostrzegania potrzeb innych. luty 2018 cały okres stażu 6. Udział w akcjach: „Sprzątanie świata” „Dzień Ziemi” oraz akcji „Cała Polska czyta Dzieciom”. * wpisy do dziennika, sprawozdania, zdjęcia, * Wyrabianie u podopiecznych pozytywnych nawyków np.: troski o dziedzictwo, jakim jest Ziemia, czy nawyku czytania. cały okres stażu 7. Organizowanie prelekcji i pogadanek profilaktycznych, np.: nt bezpieczeństwa w ruchu drogowym, zagrożenia pożarem oraz udział w programach profilaktycznych proponowanych przez Policję, Straż Pożarną. * Zaproszenie na zajęcia strażaka oraz policjanta. * sprawozdania, zdjęcia, zapisy w dzienniku, *Relacja fotograficzna na facebooku i stronie www szkoły. * Zwiększenie bezpieczeństwa uczniów. cały okres stażu 8.Współpraca z pielęgniarką szkolną * zapraszanie pielęgniarki na zajęcia, * realizowanie elementów ujętych w szkolnym programie wychowawczo- profilaktycznym, * sprawozdania, zdjęcia, wpisy w dzienniku, w miarę potrzeb 9. Współpraca z innymi placówkami oświatowymi *Pozyskiwanie informacji na temat przedsięwzięć i działań podejmowanych w innych placówkach, przenoszenie wybranych działań szkoły macierzystej. * wykorzystywanie wiedzy, doświadczenia i działań podejmowanych w innych placówkach w swojej pracy zawodowej. * udział uczniów w spotkaniach i przedsięwzięciach organizowanych przez pobliskie przedszkole "Leśny Zakątek". * sprawozdania, zdjęcia, wpisy w dzienniku. * nabycie umiejętności współpracy i zdrowej rywalizacji pomiędzy rówieśnikami oraz podopiecznymi z różnych placówek. * umiejętność dzielenia się doświadczeniami i przekazywanie informacji. cały okres stażu § 8. ust.2. pkt.4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami 1. Udział w warsztatach organizowanych przez psychologa i pedagoga, * podejmowanie różnorodnych działań mających na celu rozwiązywanie sytuacji trudnych. * Rozwijanie własnych umiejętności, poszerzanie wiedzy specjalistycznej. cały okres stażu 2. Organizowanie wspólnych spotkań z rodzicami ucznia z trudnościami szkolnymi, psychologiem, pedagogiem oraz dyrekcją placówki. * zorganizowanie dla rodziców uczniów z dysfunkcjami sposobności do rozwiązywania sytuacji trudnych wychowawczo, * wpisy do dziennika * Zmniejszenie przejawów agresji w świetlicy szkolnej. * Przestrzeganie przez uczniów zasad zachowania. cały okres stażu 3.Promowanie szkoły w środowisku lokalnym. * występy uczniów podczas ważnych dla regionu wydarzeń, *sprawozdanie, zdjęcia * Podkreślanie znaczenia edukacji w życiu człowieka. cały okres stażu § 8. ust.2. pkt.5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki i typu i rodzaju szkoły. 1.Analiza przypadku ucznia stwarzającego problemy wychowawcze. 2. Określenie metod pracy * praca nad rozwiązaniem problemu. * obserwacja i analiza zachowań ucznia wymagającego szczególnej opieki. * opis i analiza przypadku ucznia z dysfunkcją. * Poszerzanie wiedzy z zakresu pedagogiki i psychologii, *Rozwiązanie problemu. * Systematyczne rozwiązywanie problemów wychowawczych pojawiających się w codziennej pracy nauczyciela świetlicy szkolnej. * dopasowanie odpowiednich środków i wybór metod do rozwiązania problemów, styczeń 2018r Ząbki, dnia 12 września 2017 r. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |