![]() |
![]() |
Katalog Nata Kobryńska, 2018-02-09 Grajewo Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwojuPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO Nazwisko nauczyciela: Natalia Kobryńska Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa w Białaszewie Staż Na nauczyciela mianowanego Okres stażu 01.09.2017-31.05.2020 Cele rozwoju zawodowego w okresie stażu: 1. Pogłębianie wiedzy, umiejętności i kompetencji w różnych formach wewnętrznego i zewnętrznego doskonalenia nauczycieli. 2. Doskonalenie warsztatu i metod pracy. 3. Współdziałanie w opracowaniu i wdrażaniu programów rozwoju procesu dydaktyczno-wychowawczego i opiekuńczego szkoły. 4. Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego. ● Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej. -Opracowanie przedmiotowego systemu oceniania z języków obcych. -Stosowanie aktywnych metod nauczania, m.in. Oceniania Kształtującego -Opracowanie pomocy dydaktycznych – karty pracy, sprawdziany, testy diagnozujące i kompetencji. -Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania i oceniania. -praca indywidualna z uczniem słabym i zdolnym -dobór dla uczniów słabych odpowiednich ćwiczeń w celu bieżącej pracy jak i wyrównywanie braków i zaległości - zachęcanie ucznia zdolnego do pogłębiania swoich wiadomości i umiejętności poprzez udział w konkursach, podejmowaniu dodatkowych prac, wykonywaniu zaawansowanych ćwiczeń - włączenie uczniów w życie szkoły - dostosowanie metod i form pracy do potrzeb uczniów - przynależność do zespołu językowego - nawiązanie relacji z nauczycielami języków obcych, wypracowanie zasad współpracy - zaplanowanie i organizowanie pracy zespołu Przedmiotowy system oceniania Prace uczniów Karty pracy, test Plan pracy zespołu Sprawozdania z działalności zespołu Ankiety ewaluacyjne i ich opracowania i wyniki - w ciągu całego stażu - ewaluacja zajęć -Prowadzenie dokumentacji szkolnej, dziennik elektroniczny, dziennik lekcyjny - udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego - radach szkoleniowych -lekcjach otwartych -konferencjach metodycznych - kursach - organizacja imprez szkolnych wpisy w dziennikach Zaświadczenia o konferencjach metodycznych i lekcjach otwartych, certyfikaty ukończenia kursów - scenariusze zajęć Zdjęcia z imprez szkolnych Informacje na stronie internetowej szkoły Dyplomy i podziękowania §7, ust.2, pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów - aktywne zaangażowanie w realizację planu wychowawczego szkoły - zwiększenie poziomu znajomości norm społecznych wśród uczniów Sprawozdania z realizacji planu wychowawczego - w ciągu całego stażu społecznych i cywilizacyjnych. - pogłębianie znajomości zasad bezpieczeństwa oraz dbałość o zdrowie - zapoznanie uczniów z systemem edukacji i możliwościami jakie daje rynek pracy - realizacja programu profilaktycznego - Współorganizowanie konkursów szkolnych dla uczniów zdolnych - Kontakty z Pedagogiem Szkolnym. - Rozmowy z rodzicami – w ramach „dni otwartych szkoły”. -Podejmowanie działań naprawczych i korygujących. Sprawozdanie z realizacji planu profilaktycznego szkoły Wpisy w dzienniku § 7, ust.2, pkt 3 Umiejętność wykorzystania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. -Opracowanie przy użyciu technik komputerowych różnych narzędzi pomiaru dydaktycznego testów, sprawdzianów, materiałów, kart pracy ucznia, dokumentacji szkolnej, dyplomów. - korzystanie z Internetu - korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych - korzystanie ze słowników multimedialnych Wzory kart pracy Wzory sprawdzianów Przykładowe konspekty zajęć z wykorzystaniem technik informacyjnych - korzystanie z tablicy interaktywnej - Wykorzystywanie w ramach lekcji kulturowych licznych multimedialnych prezentacji przygotowywanych przy użyciu programu Power Point. - przekazywanie rodzicom bieżących informacji na temat postępów uczniów za pośrednictwem dziennika internetowego Wpisy w dzienniku internetowym 7, ust.2, pkt 4 Umiejętność stosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. - udział w szkoleniach - korzystanie z literatury fachowej -Korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej i pedagogicznej (nowości książkowe, czasopisma). - poznanie zagadnień z dziedziny psychologii, pedagogiki, dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych - wymiana doświadczeń w ramach zespołów klasowych - rady szkoleniowe i pedagogiczne - zespoły wychowawcze Zaświadczenia Lista obecności na radach pedagogicznych . §7, ust.2, pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. - analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego, m.in. Karty Nauczyciela, rozporządzeń MEN. - właściwe i terminowe realizowanie procedury awansu zawodowego - znajomość przepisów regulujących życie szkoły, m.in. Ustawy o Systemie Oświaty, Rozporządzenie MEN o ocenianiu i promowaniu, rozporządzeń wprowadzających reformę programową, rozporządzeń dotyczących pomocy psychologiczno pedagogicznej, itd. - udział w konferencjach i szkoleniach dotyczących prawa oświatowego - znajomość wewnątrzszkolnych procedur postępowania Dokumentacja awansu Właściwie prowadzona dokumentacja szkolna Dokumentacja szkoły Protokoły prac zespołu Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |