Katalog Marta Kraszkiewicz, 2018-02-26 dębica Pedagogika, Plany rozwoju zawodowego plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego - nauczyciel wspomagającyWYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA AWANSU NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO § 8 ust. 2pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły Lp. Zadania do realizacji Sposoby i formy realizacji Termin 1. Doskonalenie własnego warsztatu pracy • Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego wynikający z potrzeb własnych i szkoły • Systematyczne pogłębianie wiedzy poprzez studiowanie fachowej literatury, korzystanie z Internetu i wymianę doświadczeń z innymi nauczycielami • Analiza przepisów prawa oświatowego • Przygotowanie pomocy dydaktycznych • Bieżąca analiza własnej pracy (ewaluacja, wdrożenie zmian ) Okres stażu Okres stażu Okres stażu Okres stażu Okres stażu 2. Sprawowanie opieki nad Szkolnym Klubem Wolontariatu • Zorganizowanie pomocy dla uczniów słabszych • Udział w akcji „Pola Nadziei” • Pomoc przy organizacji „ Dnia Integracji” • Pomoc przy organizacji „ Dnia Otwartego” • Organizacja „ Dnia na Tak ” • Działania wynikające z bieżących potrzeb • Aktualizacja gablotki „ Wolontariat ” Okres stażu 3. Sprawowanie funkcji przewodniczącego zespołu ds. integracji • Koordynowanie pracy zespołu i prowadzenie spotkań • Organizacja imprez i wydarzeń na rzecz uczniów niepełnosprawnych • Tworzenie planu i koordynowanie dowozu uczniów niepełnosprawnych busem szkolnym • Organizowanie szkoleń dla zespołu ds. integracji oraz całej Rady Pedagogicznej ( min. we współpracy z Centrum Usług Dydaktycznych) Okres stażu 4. Współpraca z rodzicami • Pełnienie funkcji wychowawcy społecznego • Działania na rzecz całej klasy • Ujednolicenie oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych szkoły i środowiska rodzinnego • Współdziałanie w zakresie rozpoznawania możliwości rozwojowych uczniów • Podnoszenie świadomości edukacyjnej rodziców • Przekazywanie wiedzy na temat funkcjonowania dziecka w szkole • Poznanie oczekiwań rodziców wobec szkoły • Tworzenie partnerskich relacji pomiędzy rodzicami a środowiskiem szkolnym Okres stażu 5. Opracowanie Indywidualnych Programów Edukacyjno - Terapeutycznych • Opracowanie programów dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych we współpracy ze wszystkimi specjalistami i nauczycielami pracującymi z dzieckiem • Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia – praca w zespole Wrzesień Wrzesień / Luty § 8 ust. 2pkt.2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Lp. Zadania do realizacji Sposoby i formy realizacji Termin 1. Opracowywanie dokumentacji, materiałów, scenariuszy zajęć, kart pracy przy wykorzystaniu komputera • Gromadzenie materiałów opracowanych na komputerze ( testy, karty pracy, pomoce dydaktyczne ) • Przygotowywanie dyplomów, zaproszeń i informatorów na potrzeby uczniów i rodziców • Wypisywanie świadectw w formie elektronicznej • Dokumentowanie przebiegu stażu • Opracowywanie dokumentacji ( plany, sprawozdania, zestawienia, programy pracy ) Okres stażu 2. Wykorzystanie programów multimedialnych i Internetu w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych • Zajęcia indywidualne i grupowe z wykorzystaniem urządzeń i programów multimedialnych Okres stażu 3. Wykorzystanie Internetu do pracy własnej • Monitorowanie aktualizacji przepisów, gromadzenie materiałów szkoleniowych i pomocniczych w zakresie: -awansu zawodowego, -pedagogiki specjalnej, -rewalidacji, -aktualnych przepisów oświatowych. • Wyszukiwanie materiałów potrzebnych do pracy • Wykorzystanie zasobów portali edukacyjnych do doskonalenia własnej pracy • Publikowanie materiałów • Komunikowanie się za pomocą Internetu ( z innymi nauczycielami, specjalistami, rodzicami itp.) • Kursy internetowe dla nauczycieli • Zamieszczanie informacji na stronie internetowej szkoły Okres stażu § 8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Lp. Zadania do realizacji Sposoby i formy realizacji Termin 1. Praca w zespole ds. integracji • Wspólne ustalenie planu pracy w bieżącym semestrze • Zebrania w trakcie roku szkolnego dotyczące pracy z uczniem niepełnosprawnym, bieżących spraw, wymiany doświadczeń, ewaluacji podjętych działań Wrzesień/ Styczeń Okres stażu 2. Dzielenie się wiedzą • Opracowanie i udostępnianie nauczycielom materiałów do pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych • Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem zdobytym podczas różnych form doskonalenia zawodowego Okres stażu 3. Prezentowanie warsztatu pracy • Prowadzenie lekcji koleżeńskich Okres stażu 4. Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów i specjalistami • Prowadzenie wspólnych przedsięwzięć ( imprezy, wycieczki ) • Wspólne ustalanie strategii oddziaływań edukacyjnych i wychowawczych • Współpraca z pedagogiem, logopedą, terapeutą i rehabilitantem • Współpraca z nauczycielami szkoły podstawowej Okres stażu 5. Pełnienie funkcji opiekuna stażu • Pomoc w opracowaniu i napisaniu planu rozwoju zawodowego oraz sprawozdania z przebiegu stażu • Pomoc w bieżącej pracy pedagogicznej • Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczyciela stażysty • Obserwowanie zajęć prowadzonych przez nauczyciela stażystę i wspólne omawianie ich Wrzesień / Czerwiec Okres stażu 6. Dzielenie się wiedzą poprzez publikacje • Opublikowanie na stronach internetowych materiałów dotyczących awansu zawodowego i pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych Okres stażu § 8 ust. 2pkt. 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Lp. Zadania do realizacji Sposoby i formy realizacji Termin 1. Opracowanie i wdrożenie programu zajęć korekcyjno - kompensacyjnych • Opracowany program i realizowany podczas zajęć specjalistycznych Okres stażu 2. Opracowanie i wdrożenie programu zajęć z uczniami ze spektrum autyzmu i z Zespołem Aspergera • Realizacja programów zajęć z uczniami ze spektrum autyzmu i z Zespołem Aspergera Okres stażu 3. Opracowanie i wdrożenie programu dotyczącego usprawniania technik szkolnych • Realizacja programu na zajęciach dodatkowych Okres stażu 4. Opracowanie i wdrożenie Indywidualnego Programu Edukacyjno – Terapeutycznego do pracy z uczniem z Zespołem Downa • Realizacja programu podczas nauczania indywidualnego Okres stażu § 8 ust. 2 pkt. 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Lp. Zadania do realizacji Sposoby i formy realizacji Termin 1. Współorganizowanie imprez i wydarzeń integrujących dzieci i młodzież niepełnosprawną • Współorganizowanie: Dnia Integracji Spotkań z Mikołajem Dnia Dziecka Grudzień Czerwiec 2. Organizacja szkolnych konkursów • Organizacja konkursu „ Test wiedzy o niepełnosprawności ” dla uczniów wszystkich klas gimnazjum • Organizacja konkursu „ Dzień na Tak ” Listopad Marzec 3. Współorganizowanie wycieczek i uroczystości szkolnych • Współorganizowanie wycieczek oraz uroczystości (wigilia, Mikołajki, ogniska ) klasowych i szkolnych • Współorganizowanie wycieczek dla uczniów niepełnosprawnych Okres stażu 4. Promocja szkoły • Współorganizowanie Dnia Otwartego Marzec 5. Zdobycie dodatkowych kwalifikacji • Ukończenie studiów podyplomowych – Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka 2015 § 8ust. 2 pkt. 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami Lp. Zadania do realizacji Sposoby i formy realizacji Termin 1. Aktywna współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej • Prowadzenie terapii u dziecka autystycznego • Wymiana doświadczeń z innymi terapeutami Okres stażu 2. Współpraca ze stowarzyszeniami i placówkami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych ( „ Ukryty dar ”, „ Polskie Stowarzyszenie Terapii Behawioralnej,”, szkoły integracyjne, szkoły specjalne, Warsztaty Terapii Zajęciowej ) • Wymiana doświadczeń z innymi specjalistami • Udział w : Kursy, szkolenia Wspólne uroczystości Dni otwarte Okres stażu 3. Prowadzenie Szkolnego Klubu Wolontariatu • Udział w ogólnopolskiej akcji „ Pola nadziei ” – współpraca ze Stowarzyszeniem Dębickie Hospicjum Domowe im. Jana Pawła II w Dębicy • Organizacja akcji charytatywnych Okres stażu 4. Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną w Dębicy • Współpraca dotycząca wymiany informacji i doświadczeń w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych • Korzystanie z pomocy specjalistów Okres stażu 5. Współpraca ze Stowarzyszeniem Miejskiego Gimnazjum nr 3 „ Pokolenie przyszłości ” • Pozyskiwanie środków finansowych na potrzeby uczniów niepełnosprawnych Okres stażu 6. Współpraca ze środowiskiem lokalnym • Wyjścia do bibliotek, galerii, kina, na uroczystości i wydarzenia w MORS i DK „ Śnieżka ” Okres stażu § 8 ust. 2 pkt.5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Lp. Zadania do realizacji Sposoby i formy realizacji Termin 1. Rozpoznanie i rozwiązanie pojawiających się w szkole problemów edukacyjnych i wychowawczych • Analiza sytuacji konkretnych uczniów, diagnozowanie problemów • Wywiad środowiskowy • Ustalenie metod pracy i form pomocy • Współpraca z rodzicami , nauczycielami i specjalistami pracującymi z uczniem • Analiza efektów podjętych działań Okres stażu Podpis dyrektora Podpis nauczyciela ………………………………… …………………………………….. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |