|
|
Katalog Katarzyna Kała, 2018-04-17 Świdnica Lekcja wychowawcza, Scenariusze Mam talent!Mam talent! Scenariusz lekcji wychowawczej na podstawie szkolenia online (webinarium) w ramach programu edukacyjnego poświęconego filmowi „Cudowny chłopak”, wyd. Nowa Era Cele: Główny: - diagnoza talentu - tworzenie serdecznej i przyjaznej atmosfery w grupie - integracja i lepsze poznanie grupy Szczegółowe: Uczeń: • potrafi odnaleźć swoje mocne strony • tłumaczy, że swoje mocne strony można trenować, • potrafi odnaleźć mocne strony swoich kolegów w klasie • potrafi nazywać swoje mocne strony, potrafi wskazywać swoje zainteresowania • wyjaśnia, że połączenie zainteresowań, talentu i umiejętności może być przepisem na sukces w życiu. Metody i formy: - dyskusja, wykład aktywizujący -praca w grupach, indywidualna Środki dydaktyczne: - kartki z trzema kołami współśrodkowymi dla każdego ucznia - białe kartki A4, kredki, farbki, czasopisma, klej, nożyczki, kolorowy papier, bibuła itp. Przebieg lekcji: 1. Czynności organizacyjno – porządkowe. 2. Podanie i uzasadnienie tematu lekcji: „Jakże nudne i monotonne byłyby odgłosy lasu, gdyby prawo do śpiewania miało tylko dziesięć najzdolniejszych ptaków." Arnold Bennett Uczniowie swobodnie wypowiadają się na temat usłyszanego motta. Nauczyciel dąży do podkreślenia faktu, że każdy z nas ma talent. Nie tylko te osoby, które mają dobre oceny w szkole, wygrywają konkursy, są aktywne na lekcjach. Nauczycie: Chciałabym, abyśmy na dzisiejszej lekcji zastanowili się czym jest talent? Co składa się na talent? Kto z Was posiada talent? Czy talent jest ważny w osiąganiu sukcesów w życiu? 3. Realizacja tematu: a) W zespołach trzyosobowych uczniowie wykonują zadanie, polegające na tym , aby w trzech kółkach współśrodkowych odpowiedzieli na trzy pytania: - Co robię dobrze? - W czym jestem sprawny? (zdolność do czegoś, umiejętność) - Co robię z przyjemnością? Kiedy czuję, że żyję? (w razie trudności w odpowiedzi na pytania, uczniowie próbują pomóc sobie wzajemnie odwołując się do wspólnych przeżyć, doświadczeń szkolnych i pozaszkolnych) b) Uczniowie zmieniają zespoły i w kolejnych grupach opowiadają sobie wzajemnie , co uważają za swój sukces, co im się udało? (w razie trudności w odpowiedzi na pytania, uczniowie próbują pomóc sobie wzajemnie odwołując się do wspólnych przeżyć, doświadczeń szkolnych i pozaszkolnych) c) Następnie uczniowie próbują określić cechy i/lub umiejętności, które doprowadziły każdego z nich do osiągnięcia swojego sukcesu. d) Po określeniu tych cech uczniowie wykonują samodzielnie pracę: kolaż, plakat, wierszyk, o sobie, podkreślając swoje zdolności, umiejętności i zainteresowania. 4. Podsumowanie: Uczniowie prezentują efekty swojej pracy. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |