Katalog Agnieszka Wojciechowska, 2018-05-14 Warszawa Wychowanie fizyczne, Konspekty Agnieszka Wojciechowska.Step aerobic. Doskonalenie podstawowych kroków i łączenie ich w choreografięKonspekt lekcji z wychowania fizycznego Temat lekcji: Step aerobic. Doskonalenie podstawowych kroków i łączenie ich w choreografię. Miejsce ćwiczeń: Sala gimnastyczna Przybory: magnetofon, karimaty, płyty CD, piłki, kartki, kartce o formacie A1, markery. Klasa: III Czas : 45 min. Cele zajęć w zakresie: a) umiejętności: uczeń potrafi prawidłowo technicznie wykonać poznane kroki, b) psychomotoryczności: uczeń zwiększy siłę mięśni nóg, rozwinie koordynacje ruchową, szybkość reakcji na sygnał, poprawi wytrzymałość i gibkość; c) wiadomości: uczeń zna nazewnictwo i sygnalizację kroków podstawowych w aerobiku i step aerobicu. d) wychowania: uczeń współuczestniczy w grupie. Metody: pogadanka, zadaniowa ścisła, naśladowcza ścisła, twórcza, aktywizująca, autoprezentacja, praca w grupach I część wstępna Czynności organizacyjno-porządkowe Opis zadania(ćwiczenia) Zbiórka, sprawdzenie obecności i przygotowania ćwiczących. Przedstawienie tematu lekcji. Kontrola stroju, miejsca ćwiczeń. Uwagi organizacyjno-metodyczne: Ćwiczący ustawieni są w szeregu. Rozgrzewka z wykorzystaniem podstawowych kroków aerobicu Opis zadania(ćwiczenia) -marsz w miejscu, szeroko, wąsko, Łączenie ze sobą w różny sposób kroków: -V step, podwójny step toutch, grapevine, step touch, grapevine z kolanem , grapevine z heel back. - V step, podwójny step toutch, grapevine, step touch, grapevine z kolanem, grapevine z heel back ,+ praca RR -step out + RR dołem, przodem, górą, Uwagi organizacyjno-metodyczne Uczniowie doskonalą i utrwalają poznane kroki. Prowadzący zwraca uwagę na poprawne wykonanie kroków. Nauczyciel zwrócony przodem do ćwiczących. Kroki wykonywane są na P i L stronę, Muzyka 128-130 BPM Prowadzący wprowadza do kroków pracę RR, min krążenie barków w przód, w tył, PR w przód, LR w przód, na przemian raz LR, raz PR w przód, RR w przód, PR w górę, LR w górę, na przemian raz LR, raz PR w górę, RR w górę, RR w dole prostowanie i uginanie RR, krążenie RR w P stronę, L stronę. Zwrócenie uwagi na prawidłową pracę RR, Ćwiczenie rozciągające Opis zadania(ćwiczenia) Rozciąganie mm czworogłowy uda i trójgłowy łydki: -w staniu, NN razem, ugięcie PN w stawie kolanowym, chwyt P stopę, LR do góry, -to samo ćw, ugięcie LN, PR w górę -PN zgięta w stawie kolanowym, druga N wyprostowana palce stopy zadarte do góry, RR na nodze ugiętej, -to samo ćw. na LN, -wypad PN w przód, przeniesienie ciężaru ciała na nogę przednią, stopa nogi tylnej jest cała oparta o podłoże, RR wyciągnięte w górę, -to samo ćwiczenie na LN, Uwagi organizacyjno –metodyczne Zwrócenie uwagę na prawidłową pracę mięśni. II część główna Doskonalenie i utrwalanie podstawowych kroków step aerobic Opis zadania(ćwiczenia) Łączenie ze sobą w różny sposób kroków: -V step, basic, kolano, lift, kick, marsz, basic z wbiegnięciem Uwagi organizacyjno-metodyczne Prowadzący zwraca uwagę na poprawne wykonanie kroków, Ustawienie nauczyciela tyłem do ćwiczących Doskonalenie i utrwalanie układu z wykorzystaniem podstawowych kroków step aerobic Opis zadania(ćwiczenia) Blok I 1-8 basic 1-8 basic 1-8 v-step 1-8 kolano Blok II 1-4 przeskok 5-8 basic 1-8 basic 1-8 v-step 1-8 kolano Uwagi organizacyjno-metodyczne Uczennice przypominają kroki układu oraz zapisują całość na kartce o formacie A1 Doskonalenie bloku I i II. Prowadzący doskonali najpierw blok 1 i 2 na P stronę, a następnie na L stronę. Zmiana nogi z P na L oraz z L na P stronę odbywa się za pomocą kroku „3 kolana”. Zwrócenie uwagi na poprawne wykonanie ćwiczeń, prowadzący tyłem do ćwiczących, zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo. Muzyka od 130-138 BPM, po opanowaniu układu powyżej 140 BPM. Nauczyciel proponuje uczennicom poprowadzenie układu Opis zadania(ćwiczenia) Blok III 1-8 krok przygotowany przez 1 grupę, 1-8 krok przygotowany przez 2 grupę, 1-8 krok przygotowany przez 3 grupę, 1-8 krok przygotowany przez prowadzącego Blok IV 1-8 krok + praca RR przygotowany przez 1 grupę, 1-8 krok+ praca RR przygotowany przez 2 grupę, 1-8 krok + praca RR przygotowany przez 3 grupę, 1-8 krok+ praca RR przygotowany przez prowadzącego Uwagi organizacyjno-metodyczne Prowadzący zwraca uwagę na poprawne wykonanie kroków, Prowadzący dzieli uczennice na 3 grupy. Każda grupa ma za zadanie ułożenie jednej ósemki + praca RR. Na lekcji odbywa się tylko ułożenie Bloku III i IV i pokazanie poszczególnych ósemek przez uczennice. Nauka bloku III i bloku IV przewidziana jest na kolejnej lekcji III cześć końcowa Ćwiczenia relaksacyjne Opis zadania(ćwiczenia) Ćwiczenia z piłkami do piłki siatkowej Ćwiczenia relaksacyjne rozciągające mięśnie w staniu, siadzie oraz w leżeniu Uwagi organizacyjno-metodyczne Nauczyciel zwrócony przodem do ćwiczących. Uczennice doskonalą oraz utrwalają wcześniej poznane ćwiczenia. Prowadzący określa ilość powtórzeń danego ćwiczenia. Zwrócenie uwagi na poprawny oddech, wdech głęboki, wydech długi i spokojny. Prowadzący zwraca uwagę na poprawne wykonanie ćwiczeń: każde ćwiczenie powinno współgrać razem z oddechem, wdech głęboki, wydech długi i spokojny, zakres ruchów powinien być obszerny Zakończenie zajęć Opis zadania(ćwiczenia) Zbiórka, podsumowanie zajęć, ocena aktywności, pożegnanie Uwagi organizacyjno-metodyczne Ćwiczący ustawieni są w rozsypce. Literatura- Praca zbiorowa pod redakcją Doroty Pietrzyk: „Fitness nowoczesne formy gimnastyki” Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |