Katalog

Anna Chamela, 2018-05-22
Grudziądz

Wychowanie fizyczne, Ćwiczenia

Gimnastyka korekcyjna- plecy wklęsło - wypukłe, stopy płask0 - koślawe

- n +

PLECY WKLĘSŁO-WYPUKŁE


ĆWICZENIA:
1. Pozycja wyjściowa: leżenie tyłem
Ruch: przyciskanie Głowy do podłoża
2. P. W. j.w ręce pod głową
Ruch: ręce unoszą głowę, głowa przeciwdziała
3. P. W. leżenie przodem, ręce splecione za głową
Ruch: unoszenie głowy, ręce stawiają opór
4. P. W. siad klęczny, ramiona w dół w rotacji zewnętrznej, palce dotykają podłogi
Ruch: skłon głowy w przód z patrzeniem możliwie jak najdłużej na klatkę piersiową
5. P.W. siad skrzyżny tyłem do drabinki, nachwyt szczebla na wysokości barków
Ruch: skręty głowy w prawo i lewo (maksymalnie ale nie gwałtownie)
6. P.W. siad skrzyżny tyłem do drabinki, nachwyt szczebla na wysokości barków
Ruch: skłony głowy w prawo i lewo, bez odrywania głowy od drabinki
7. P.W. leżenie Tylem, ramiona w rotacji zewnętrznej; współćwiczący w siadzie klęcznym podkłada ręce pod głowę ćwiczącego
Ruch: przyciskanie Głowy do podłoża przeciwko oporowi współćwiczącego
8. P.W. siad rozkroczny na ławeczce dwójkami tyłem, głowy się stykają, ramiona skurcz
Ruch: wzajemnie przepychanie Głowami
9. P.W. j.w. stykają się także plecami
Ruch: wzajemne przepychanie tułowia i głową
10. P.W. siad klęczny, ręce splecione za głową
Ruch: „mocowanie” się głowy z rękoma




ZABAWY:
1. „ Mycie nóg”
Przyrządy i przybory: krążek plastikowy lub inny po jednym dla każdego
Uczestnicy: min. 2 osoby
Organizacja i przebieg zabawy: dzieci siedzą z nogami ugiętymi, ręce oparte za sobą o podłogę, tułów wyprostowany. Krążek leży przed stopami. Na hasło prowadzącego- „ włóż nogo do wody”- dzieci stawiają stopy na krążku. Na kolejne hasło-„ wyjmij nogi” – dzieci podnoszą je w górę, otrząsają z wody, przenoszą do rozkroku i opierają o podłogę obok krążka. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie, zmieniając tempo podawanych haseł.

2. ,,Dzień i noc”

Przyrządy i przybory: zbędne

Uczestnicy: min 4 osoby

Organizacja i przebieg zabawy: dzieci ustawione do siebie plecami z wyprostowaną sylwetką, ściągniętymi łopatkami, RR w rot. zewn., głowa w przedłużeniu T, brzuch i pośladki napięte Jeden szereg to ,,dzień”, drugi ,,noc”. Na sygnał nauczyciela ,, dzień”- uczniowie tej drużyny kierują się przed siebie, ,,noc” odwraca się i próbuje dogonić ,,dzień” .Dzieci poruszają się czworakowaniem o nogach ugiętych do wyznaczonych linii , wracają i przyjmują skorygowaną postawę.


3. „Huśtawka”
Przyrządy i przybory: zbędne
Uczestnicy: min. 2 osoby
Organizacja i przebieg zabawy: dzieci siedzą w siadzie prostym T wyprostowany, ręce ułożone w „skrzydełka”. Na sygnał prowadzącego dzieci wykonują pad do tyłu, przechodzą do leżenia na plecach z nogami w pionie i wracają do siadu prostego naśladując ruchy huśtawki. Przez cały czas trwania zabawy nogi powinny być wyprostowane i złączone T wyprostowany a ręce ułożone w „ skrzydełka”. Kąt miedzy nogami a tułowiem powinien przez cały czas być niezmienny i wynosić 90 stopni.

4. Wielbłądy”
Przyrządy i przybory: zbędne
Uczestnicy: min. 2 osoby
Organizacja i przebieg zabawy: dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym, na sygnał prowadzącego „wielbłądy spacerują” –dzieci przyjmują pozycję na czworaka. Z wyprostowanymi nogami i wysoko uniesionymi biodrami chodzą po Sali udając wielbłądy. Na hasło „ wielbłądy odpoczywają” dzieci przyjmują pozycję wyjściową. Przez cały czas trwania spaceru wielbłądów nogi powinny być wyprostowane a biodra uniesione wysoko. Głowa powinna być uniesiona „wielbłąd patrzy przed siebie”. Czas trwania ok. 2 min.)

.
STOPY PŁASKIE I PŁASKO KOŚLAWE

ĆWICZENIA:
1. P.W. siad na krześle, na podłodze porozrzucane drobne przedmioty klocki, kulki, szmatki itp.
Ruch: chwytanie palcami stóp leżących przedmiotów i wrzucanie do stojącego pojemnika
2. P.W. siad płaski podparty
Ruch: wykonać stopami wszystkie możliwe ruchy w stawie skokowym z uwzględnieniem ruchów palców (rozstawienie i ściąganie palców)
3. P.W. leżenie tyłem, RR w bok
Ruch: uniesienie nóg w górę, rozchylenie kolan na boki, zbliżenie stóp do siebie i „ bicie brawa stopami”
4. P.W. siad na ławeczce, na podłodze papier rysunkowy i kredki
Ruch: chwytanie palcami stóp kredki i próby malowania kółek lub innych figur na papierze rysunkowym.
5. P.W. siad na krześle RR na krawędziach krzesła, plecy proste
Ruch: unieść jak najwyżej pięty w górę i odwracanie stopy w taki sposób by można było zobaczyć jej podszewkę „ lusterko”
6. P.W. siad prosty, stopy oparte o laskę
Ruch: obracanie stopami laski
7. P.W. siad prosty, NN w górze między stopami piłka (wszystkie palce obejmują piłkę)
Ruch: uginanie nóg w stawach biodrowych i kolanowych
8. P.W. j.w.
Ruch: obracanie piłki dookoła siebie (można pomagać sobie przez odpychanie się rękami od podłogi)
9. P.W. siad na krześle
Ruch: chwycić palcami stóp leżący na podłodze woreczek i położyć go na kolanie nogi przeciwnej
10. P.W. siad płaski, w dłoniach laska
Ruch: ugiąć nogi w kolanach, stopy do siebie, laska miedzy stopami „maszerować” stopami po lasce do góry (laskę trzymamy w dłoniach)

ZABAWY:
1. „Wyrzutnia”

Przyrządy i przybory: woreczki z grochem
Uczestnicy: min. 2 osoby
Przebieg zabawy: dzieci siedzą na podłodze z nogami ugiętymi, trzymając palcami prawej stopy woreczek. N a sygnał prowadzącego dzieci podrzucają woreczek w gorę starając się, aby poleciał jak najwyżej. Wygrywa dziecko, które najwyżej podrzuci woreczek, a jednocześnie nie oderwie bioder od podłogi przy podrzucie i przed wyrzutem trzymało woreczek prawidłowo (nie między palcami stopy lub na stopie). Zabawę powtarza się kilkakrotnie podrzucając woreczek raz prawą, raz lewą nogą.

2.”Chorągiewki”

Przyrządy i przybory: skrawki materiału.
Uczestnicy: min 2 osoby
Organizacja i Przebieg zabawy: Ćwiczący siedzą na podłodze z podeszwami stóp skierowanymi do siebie przy każdym leży kawałek materiału. Na polecenie prowadzącego „chorągiewki wieją” uczestnicy chwytają palcami stóp materiał i machają nim. Następnie zmieniamy stopę.

3. „Pranie bielizny”

Przyrządy i przybory: Skrawki materiału.
Uczestnicy: min 2 osoby
Organizacja i przebieg: Ćwiczący siedzą na podłodze z podeszwami stóp skierowanymi
do siebie przy każdym leży kawałek materiału. Na sygnał prowadzącego ćwiczący chwytają
materiał palcami stóp i imitują ruchy, jakie są wykonywane podczas prania(tarcie materiału).


4. „Wspinanie się po drzewie”

Przyrządy i przybory: laska gimnastyczna
Uczestnicy: min 2 osoby
Organizacja i przebieg: dzieci siedzą na podłodze w rozkroku z ugiętymi nogami. Każde dziecko trzyma dłońmi ustawioną przed sobą laskę. N a sygnał prowadzącego wszyscy uczestnicy „wchodzą na drzewo”, trzymając stopy przy lasce (palce i pięty dotykają laski). Stopy przestawiają coraz wyżej. Po dojściu na „czubek drzewa” dzieci w ten sam sposób „ schodzą”. Zabawę powtarza się kilka razy. Prowadzący wyróżnia najładniej „ wchodzące i schodzące drzewo”.

5. „Spętany konik”

Przyrządy i przybory: sznurek.

Uczestnicy: min 2 osoby

Organizacja i przebieg zabawy: Uczestnicy stoją w pozycji skorygowanej w świecznik, stopy oparte na zewnętrznych krawędziach, pale stóp podwinięte i trzymające krótki sznurek. Na sygnał ćwiczący przesuwają się drobnymi kroczkami do wyznaczonej linii( jak spętane koniki).
Wygrywa osoba, która jako pierwsza dotrze do celu bez puszczenia sznurka.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.