![]() |
![]() |
Katalog Katarzyna Judek, 2018-05-22 Chorzów Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju na nauczyciela dyplomowanegomgr Katarzyna Judek nauczyciel mianowany Miejskie Przedszkole nr 94 w Katowicach Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Termin rozpoczęcia: 1.09.2015r. Planowany termin zakończenia stażu: 31.05.2018r. § 8 ust.2 punkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Lp. Zaplanowane działania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli Opracowanie planu rozwoju zawodowego Dokumentowanie realizacji planu rozwoju Śledzenie zmian dokonywanych w Karcie Nauczyciela, Prawie Oświatowym oraz Ustawy o Systemie Oświaty Sporządzenie sprawozdania realizacji planu rozwoju zawodowego IX 2015 IX 2015 Na bieżąco Na bieżąco VI 2018 Wniosek o rozpoczęcie stażu Plan rozwoju zawodowego Zaświadczenia, Potwierdzenia, Sprawozdania 2. Podnoszenie własnych kwalifikacji i doskonalenie warsztatu pracy. Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego w zależności od potrzeb własnych i placówki: kursy, szkolenia, warsztaty, rady pedagogiczne Samokształcenie poprzez zapoznawanie się z literaturą pedagogiczną i czasopismami – wyszukiwanie ciekawych artykułów według oferty szkoleń Cały okres stażu Dyplomy, świadectwa, zaświadczenia Książki prywatne Notatki własne Spis literatura 3. Stosowanie nowych metod w pracy dydaktyczno – wychowawczej Wykorzystywanie metodyki konstruowania gier E. Gruszczyk-Kolczyńskiej i E. Zielińskiej w celu rozwijania umiejętności intelektualnych oraz kształtowania odporności emocjonalnej Przygotowywanie środków dydaktycznych Cały okres stażu Scenariusze zajęć 4. Podnoszenie jakości pracy przedszkola Praca w komisji kwalifikacyjnej do nagród dyrektora Aktywny udział w realizacji programu Partnerskie przedszkole w celu ponownego uzyskania Certyfikatu potwierdzającego jakość naszej placówki Udział w tworzeniu koncepcji pracy przedszkola Udział w pracach na rzecz nadania placówce imienia Cały okres stażu Dokumentacja komisji Kserokopie dokumentacji Kserokopie dokumentacji Kserokopie dokumentacji 5. Rozbudzanie aktywności uczniów i rozwijanie ich zainteresowań Udział w ogólnopolskich programach przedszkolnych - „Kubusiowi przyjaciele natury” - „Aquafresh” - „ Miś Haribo” Przygotowywanie dzieci do konkursów i różnego rodzaju przeglądów wynikających z pracy placówki Cały okres stażu Certyfikaty Dyplomy Zaświadczenia § 8 ust.2 punkt 2: Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Lp. Zaplanowane działania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych Opracowanie dokumentacji związanej z awansem zawodowym Opracowanie miesięcznych planów pracy, scenariuszy, kart obserwacji itp. przy użyciu edytora tekstu Microsoft Word Przygotowywanie informacji dla rodziców Przygotowywanie prezentacji multimedialnych przy użyciu MS Power Point Cały okres stażu Dokumentacja pracy: plany miesięczne, scenariusze, karty obserwacji, karty pracy 2. Wykorzystanie w pracy technologii komunikacyjnej Współtworzenie strony internetowej przedszkola przez dostarczanie odpowiednich materiałów koordynatorowi strony Elektroniczny kontakt z nauczycielami Korzystanie z czasopism, książek, atlasów, map, albumów ze zdjęciami Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem laptopa Cały okres stażu Scenariusze Dokumentacja przedszkolna 3. Wykorzystanie internetu w codziennym warsztacie jako źródła informacji Wyszukiwanie artykułów i publikacji dotyczących zagadnień psychologiczno- pedagogicznych Umieszczenie opracowanych materiałów na stronach portali internetowych- plan rozwoju, referaty, publikacje, Umieszczanie przepisów kulinarnych promujących zdrowe odżywianie na stronie naszego przedszkola Wykorzystanie zasobów portali edukacyjnych do zdobywania ciekawych materiałów do pracy z dziećmi Wyszukiwanie informacji dotyczących kursów i szkoleń Komunikowanie się z innymi nauczycielami w celu wymiany doświadczeń. Cały okres stażu Karty pracy Potwierdzenia portali internetowych Przepisy kulinarne Pomoce dydaktyczne § 8 ust.2 punkt 3: Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Lp. Zaplanowane działania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Aktywne dzielenie się zdobytą wiedzą z członkami grona pedagogicznego i innymi nauczycielami Prowadzenie zajęć w obecności nauczyciela kontraktowego w roli obserwującego zajęcie Współpraca i wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami Obserwacja zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli Udostępnianie samodzielnie opracowanych materiałów dydaktyczno-wychowawczych Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Scenariusze zajęć Pomoce dydaktyczne 2. Publikacje artykułów w internecie Opracowanie referatów i scenariuszy zajęć dotyczących edukacji zdrowotnej Dwa razy w roku Potwierdzenia 3. Zorganizowanie rady szkoleniowej Opracowanie referatów na Radę szkoleniową w przedszkolu Prowadzenie szkolenia 1 raz w okresie stażu Potwierdzenie Dyrektora § 8 ust. 2 punkt 4 a Opracowanie i wdrożenie programu dotyczącego działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Lp. Zaplanowane działania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Opracowanie i wdrożenie programu autorskiego Wdrożenie programu autorskiego: „Zdrowo żyję i jem zdrowo wokół mnie tak kolorowo” Pisanie rocznych planów programu Ubieganie się o Certyfikat „Szkoła promująca zdrowie” Rok szkolny 2015/2016 2016/2017 Opracowany program Uchwała rady pedagogicznej Sprawozdania Wyniki ewaluacji programu 2. Opracowanie i wdrożenie autorskiego programu kulinarnego Gromadzenie materiałów niezbędnych do opracowania programu. Opracowanie planu zajęć kółka kulinarnego Podróże kulinarne po Polsce- Tour de Pologne Podróże kulinarne po świecie Wdrożenie programu w pracy własnej Ewaluacja programu. Udostępnienie programu innym nauczycielom. Cały okres stażu Scenariusze zajęć Zdjęcia Prezentacje multimedialne Opracowany program Plan kółka kulinarnego § 8 ust.2 punkt 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Lp. Zaplanowane działania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Organizacja i prowadzenie imprez i uroczystości przedszkolnych Urządzanie i prowadzenie grupowych imprez okolicznościowych Przygotowanie scenariuszy i organizowanie przedstawień Cały okres stażu Scenariusze Zdjęcia 2. Poszukiwanie niekonwencjonalnych form współpracy z rodzicami Organizowanie i prowadzenie uroczystości przedszkolnych Cały okres stażu Scenariusze zdjęcia 3. Organizacja wycieczek przedszkolnych Opracowanie rocznego planu wycieczek Dopracowanie i wdrażanie zasad BHP Organizowanie wyjazdów (teatr, kino) na bieżąco wg potrzeb placówki Cały okres stażu Roczne plany Dokumentacja wycieczki Zdjęcia 4. Organizacja międzyprzedszkolnych konkursów Opracowanie regulaminu konkursów: - „ Bukiet z fantazją” - „Stroik bożonarodzeniowy” - „ Jedz owoce i warzywa to na zdrowie dobrze wpływa” Wykonanie wystawy i oceny prac Cały okres stażu Regulamin konkursu Dyplomy 5. Organizacja „Zielonej nocy” dla 6-latków Zorganizowanie dla dzieci 6-letnich „Zielonej nocy” Maj 2018 Plan „Zielonej nocy” Zdjęcia § 8 ust. 2 pkt. 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty , pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami , instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami . Lp. Zaplanowane działania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Dążenie do nowych rozwiązań metodycznych, inspirowania twórczej aktywności dzieci Współpraca z przedszkolami - udział w międzyprzedszkolnych imprezach, konkursach, spartakiadach Cały okres stażu Dyplomy Podziękowania 2. Współpraca z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną nr 1 w Katowicach Działania wspomagające rozwój dzieci, konsultacje, wymiana doświadczeń Cały okres stażu Potwierdzenie 3. Współpraca z Parafią Podwyższenia Krzyża św. i św. Herberta w Katowicach Współudział w Rodzinnym kolędowaniu Styczeń 2016 Styczeń 2017 Styczeń 2018 Potwierdzenie 4. Współpraca z Miejską Biblioteką Publiczną w Katowicach (filia nr 12) Wycieczka do biblioteki Pogadanka z dziećmi na temat funkcjonowania placówki i pracy bibliotekarza Spotkania z panią bibliotekarką w ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom” Cały okres stażu Potwierdzenie 5. Organizowanie akcji charytatywnych Zorganizowanie akcji charytatywnej: - Pomaganie przez odkręcanie- zbiórka zakrętek - Zbiórka karmy, kocy itp. dla bezdomnych zwierząt Cały okres stażu Potwierdzenia Zdjęcia 6. Współpraca ze Złomnicą w Chorzowie Koordynator akcji „Złota puszka” Cały okres stażu Potwierdzenie § 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. L.p. Zaplanowane działania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Rozpoznanie i rozwiązywanie trudności i problemów w pracy z dziećmi Współpraca ze specjalistami w celu ustalenia form pomocy dziecku w zależności od napotkanych trudności Kierowanie dzieci do Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej Według potrzeb Cały okres stażu Dokumentacja przedszkolna Opinie z Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej 2. Opis i analiza dwóch przypadków: wychowawczych lub edukacyjnych. Zdiagnozowanie wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych: identyfikacja i znaczenie problemu, ustalenie metod pracy z dziećmi, systematyczna praca nad rozwiązaniem problemu Cały okres stażu Opis i analiza przypadków Plan ma formę otwartą, dopuszcza się nanoszenie modyfikacji dotyczących podejmowanych zadań, form ich realizacji czy też dokumentowania, w zależności od wynikających potrzeb przedszkola i własnych. Opracowała: mgr Katarzyna Judek zatwierdzam do realizacji……….................... (podpis dyrektora) Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |