AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Agata Kozioł, 2018-05-22
Krasne

Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Egzotyczne zwierzęta

- n +

Scenariusz zajęcia z edukacji wczesnoszkolnej z wykorzystaniem TIK – klasa I
Opracowała: Agata Kozioł
Temat: Egzotyczne zwierzęta.
Cele:
 Poszerzanie wiedzy nt. zwierząt egzotycznych i ich charakterystycznych cech oraz sposobu odżywiania.
 Rozwijanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek.
 Rozwijanie umiejętności opisywania wyglądu zewnętrznego zwierzątka na podstawie prezentowanych zdjęć.
 Kształcenie umiejętności czytania ze zrozumieniem oraz analizowania informacji zawartej w tekście.
 Kształcenie spostrzegawczości wzrokowej.
 Rozwijanie inwencji twórczej poprzez odgrywanie scenek dramowych.
 Rozwijanie umiejętności układania i pisania zdań z rozsypanki wyrazowej.
 Rozwijanie zainteresowania życiem zwierząt egzotycznych.
Metody:
- słowna,
- oglądowa,
- czynna,
- zadań do wykonania.
Środki dydaktyczne:
Przygotowanie prezentacji multimedialnej nt. „Zwierzęta egzotyczne”.
Multibook do podręcznika „Oto ja”, cz. 2
Nagranie odgłosów zwierząt.
„Oto ja” – podręcznik pol. - społ. cz.2, ćw. pol.- społ.
Mapa fizyczna świata.
Obrazki przedstawiające różne zwierzęta.

Przebieg:

1.Jakie to zwierzę? – powitanie w grupie.
Witam dzieci które:
- lubią zwierzęta,
- lubią oglądać filmy przyrodnicze o zwierzętach,
- lubią zwiedzać zoo.
Dzieci, które czują się powitane machają rękami.

2. „Czy znasz te zwierzęta?”
N. wiesza na tablicy obrazki ze zwierzętami. Układa o wybranych zwierzętach zagadki. Dzieci odgadują je i wskazują odpowiedni obrazek i go odkładają. Do obrazków, które zostały na tablicy, chętne dzieci układają zagadki.

3. Słuchanie i rozpoznawanie odgłosów różnych zwierząt (nagranie odgłosów zwierząt).

4. Obejrzenie prezentacji multimedialnej nt. „Egzotyczne zwierzęta”
Uczniowie oglądają prezentację połączoną z tekstem czytanym przez nauczyciela. Zadają pytania na interesujące tematy. Słuchają wyjaśnień nauczyciela.

5. Rozmowa nt. wybranych zwierząt egzotycznych.

6. Opisywanie wyglądu zwierzątka na podstawie prezentowanych w komputerze zdjęć; zwrócenie uwagi na poprawne konstruowanie zdań.

7. Praca z podręcznikiem (podr. pol.- społ. s. 24-25)
N. czyta informację zapisaną w dymku. Następnie zadaje pytania do tekstu.
Chętne dzieci czytają teksty o zwierzętach. Mówią, co jeszcze o nich wiedzą. Wskazują ślady zwierząt i mówią, które zwierzęta je zostawiły.

8. „Czy znasz to zwierzę? – ćwiczenia dramowe.
N. dzieli klasę na grupy 3 – osobowe. Jedna osoba losuje obrazek przedstawiający zwierzę. Każda grupa – po krótkim zastanowieniu – naśladuje ruchy i dźwięki zwierzęcia. Pozostałe dzieci odgadują jakie to zwierzę.

9. Praca z wykorzystaniem multibooka. (Multibook do podr. z eduk. pol.- społ. „Oto ja”, cz. 2)
- Czytanie informacji o zwierzętach, zaznaczanie poprawnej odpowiedzi nt. zwierząt.
- Łączenie zwierząt z ich pożywieniem.
- Układanie puzzli.
- Rysowanie ulubionego zwierzątka.

10. Układanie i zapisywanie zdań o zwierzętach z rozsypanki wyrazowej.

Żyrafa ma długą szyję.
Struś ma doskonały wzrok.
Lew jest królem zwierząt.
Słoń afrykański to największy ssak lądowy.
Zebra ma czarne pasy na białej sierści.

11. Podsumowanie zajęć – ocena aktywności i zachowania dzieci podczas zajęć.



Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.