![]() |
![]() |
Katalog Katarzyna Tarłowska, 2018-06-01 Lublin Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego Plan Rozwoju ZawodowegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Stażysta: mgr … Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2015r. Planowany termin zakończenia stażu: 31.05.2018 r. § 8. ust.2 pkt1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Działanie, zadanie Formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania 1. Poznanie procedury awansu zawodowego Analiza dokumentów: o Karta Nauczyciela o Ustawa o systemie oświaty o Rozporządzenie MEN w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu; Opracowanie Planu Rozwoju Zawodowego; Udział w kursach dotyczących awansu zawodowego; Przygotowanie sprawozdania z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego; Sierpień - Wrzesień 2015 Czerwiec 2018 Wniosek Plan Rozwoju Zawodowego Zaświadczenie, notatki Sprawozdanie 2. Organizowanie własnego warsztatu pracy Analiza dokumentacji obowiązującej w Szkole; Opracowanie miesięcznych planów pracy na cały rok szkolny; Opracowanie scenariuszy i materiałów do zajęć; Wykonanie pomocy dydaktycznych zgodnie z bieżącymi potrzebami edukacyjnymi; Systematyczna prezentacja wytworów dziecięcych – aktualizowanie gazetek w sali; Systematyczne prowadzenie dziennika zajęć w przedszkolu; Założenie i prowadzenie zeszytów obserwacji; Wrzesień 2015 W okresie stażu Miesięczne plany pracy; Materiały i scenariusze zajęć; Pomoce dydaktyczne Dziennik zajęć Zeszyty obserwacji dziecka 3. Współpraca z Dyrektorem Szkoły Realizacja zadań poleconych przez Dyrektora Szkoły; Aktywne uczestniczenie w Radach Pedagogicznych; Na bieżąco śledzenie i analizowanie zadań i potrzeb Szkoły; W okresie stażu Protokoły z posiedzenia Rady Pedagogicznej 4. Pogłębianie swojej wiedzy i umiejętności zawodowych Uczestniczenie w różnych formach wewnątrzszkolnego i zewnętrznego doskonalenia zawodowego (rady szkoleniowe, konferencje metodyczne, warsztaty, kursy); Analizowanie literatury metodycznej i dydaktycznej, korzystanie z zasobów własnej biblioteczki oraz portali internetowych; Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami; W okresie stażu Zaświadczenia Spis literatury, spis oświatowych portali internetowych 5. Praca z dzieckiem zdolnym – prowadzenie koła plastyczno - technicznego Opracowanie programu koła plastyczno - technicznego; Rozwijanie zainteresowań dzieci poprzez zajęcia dodatkowe; Przygotowanie dzieci do udziału w konkursach; W okresie stażu Plan pracy; Zdjęcia prac konkursowych 6. Praca z dzieckiem mającym trudności dydaktyczne Prowadzenie zajęć wyrównawczych zgodnie z opracowanymi planami pracy; Prowadzenie zajęć z dziećmi odroczonymi, zgodnie z wytycznymi zawartymi w opiniach PPP. W okresie stażu W razie potrzeby Plan pracy; Karty pracy 7. Diagnozowanie poziomu rozwoju dzieci Okresowe diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych wychowanków; Przeprowadzanie diagnozy gotowości szkolnej dzieci 6-cio letnich W okresie stażu Karty do diagnozy Sprawozdania 8. Organizowanie uroczystości przedszkolnych wynikających z kalendarza imprez zaplanowanych na dany rok szkolny Andrzejki Międzynarodowy Dzień Pluszowego Misia Mikołajki Jasełka Dzień Babci i Dziadka Bal Karnawałowy Powitanie wiosny Dzień Rodziny Dzień Dziecka W okresie stażu Scenariusze, stroje, dekoracje, zdjęcia i filmy z uroczystości, prezenty dla babci i dziadka, mamy i taty; 9. Współpraca z rodzicami Przygotowanie planu współpracy z rodzicami Prowadzenie zebrań grupowych i konsultacji indywidualnych; Zachęcanie do interesowania się literaturą wychowawczo – pedagogiczną, prezentacja ciekawych artykułów; Przygotowywanie informacji dla rodziców na „Tablicę Rodzica”; Prowadzenie zajęć otwartych z aktywnym udziałem rodziców; Organizacja imprez okolicznościowych, przygotowywanie programów artystycznych i dekoracji; Angażowanie rodziców w prace na rzecz grupy: o uświetnianie uroczystości przygotowaniem poczęstunku; o przygotowanie dekoracji, strojów, rekwizytów do różnych inscenizacji, konkursów, zabaw; o czynny udział w akcjach charytatywnych i ekologicznych; o czynny udział w przygotowaniu z dziećmi prac plastycznych i konstrukcyjnych na wystawy; o ubieranie dzieci w kolorowe elementy stroju podczas „kolorowych dni”; o pozyskiwanie sponsorów na nagrody do konkursów W okresie stażu Pisemne informacje dla rodziców; Listy obecności na zebraniach; Wykaz ciekawych pozycji książkowych; Informacje na „Tablicę Rodzica” Scenariusze zajęć otwartych; Scenariusze Imprez, dekoracja, zdjęcia z uroczystości § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Działanie, zadanie Formy realizacji Termin realizacji Sposób Dokumentowania 1. Wykorzystanie komputera w organizowaniu własnego warsztatu pracy. Opracowanie na komputerze dokumentów wychowawcy grupy, scenariuszy zajęć, sprawozdań, miesięcznych planów pracy; Opracowanie wyników badania gotowości szkolnej dzieci; Wykonanie środków dydaktycznych za pomocą komputera (karty pracy, liczmany, zdjęcia); Przygotowanie ogłoszeń dla rodziców, zaproszeń, dyplomów, podziękowań przy użyciu komputera; Korzystanie z internetowych publikacji innych nauczycieli odbywających staż; Wykorzystywanie w pracy Internetu: korzystanie z poczty elektronicznej, odwiedzanie portali edukacyjnych i oświatowych. W okresie stażu Dokumenty, scenariusze, miesięczne plany pracy, środki dydaktyczne, ogłoszenia, wzory dyplomów, podziękowań. 2. Współpraca w prowadzeniu strony internetowej szkoły Przygotowanie krótkich informacji „Z życia przedszkolaków” na szkolna stronę internetową; Fotograficzna dokumentacja życia oddziałów przedszkolnych; W okresie stażu Zdjęcia i informacje zamieszczane na szkolnej stronie internetowej. 3. Prowadzenie zajęć dla dzieci z wykorzystaniem technik multimedialnych Opracowanie i przeprowadzenie zajęć z dziećmi(prezentacje, tablica interaktywna) Wykorzystanie podczas zajęć programów komputerowych przeznaczonych dla dzieci w wieku przedszkolnym; W okresie stażu Scenariusze zajęć, prezentacje multimedialne (zapis), zdjęcia, programy komputerowe przeznaczone dla przedszkolaków 4. Publikacja na stronach internetowych Opublikowanie w Internecie Planu Rozwoju Zawodowego; Opracowanie i publikacja artykułów lub scenariuszy zajęć; W okresie stażu Strona publikacji 5. Wykorzystywanie nośników audiowizualnych w pracy Korzystanie z odtwarzacza CD, DVD – systematyczne uzupełnianie własnego zestawu pomocy dydaktycznych; Korzystanie z aparatu fotograficznego; Według potrzeb Płyty CD, DVD Zdjęcia § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Działania, zadania Formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania 1. Współpraca z nauczycielami na terenie Szkoły Prowadzenie zajęć w obecności Dyrektora Szkoły; Prowadzenie zajęć otwartych dla innych nauczycieli – zaprezentowanie innowacyjnych metod pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym; Obserwacja zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli, wymiana doświadczeń; W okresie stażu Scenariusze zajęć, lista obecności innych nauczycieli, potwierdzenie współpracy przez innych nauczycieli. 2. Dzielenie się wiedzą i umiejętnościami z innymi nauczycielami Opracowanie i udostępnianie scenariuszy zajęć, uroczystości, innych materiałów związanych z pracą dydaktyczno – wychowawczą ; Dzielenie się wiedzą zdobytą na kursach, szkoleniach, warsztatach; Warsztaty dla nauczycieli w okresie stażu Scenariusze, opracowane materiały, notatki z kursów, szkoleń. Scenariusz spotkania warsztatowego 3. Systematyczne wzbogacanie biblioteczki dla nauczycieli w przedszkolu Uczestniczenie w WDN i pracach w zespołach powołanych przez Dyrektora; Opracowanie i udostępnianie w biblioteczce przedszkolnej artykułów związanych z problematyką pracy nauczyciela; Pozyskiwanie artykułów, pozycji książkowych z zakresu pedagogiki, psychologii, dydaktyki, przydatnych w pracy nauczyciela; w okresie stażu Spis książek, artykułów § 8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Działania, zadania Formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania 1. Kształtowanie umiejętności autorskiego projektowania własnych działań. Opracowanie i realizacja programu „Bezpieczny Przedszkolak” Opracowanie i realizacja programu „Jestem Europejczykiem” Ewaluacja wdrożonych programów Wrzesień 2016 Wrzesień2017 Programy, zdjęcia z realizacji, karty pracy. Sprawozdania z realizacji programów § 8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Działania, zadania Formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania 1. Organizacja wycieczek szkolnych Zorganizowanie wycieczek autokarowych do ciekawych miejsc, instytucji,itp. Organizowanie wycieczek pieszych( na pole, łąkę, do lasu, sadu, do sklepu) – zapoznanie dzieci z najbliższym środowiskiem W okresie stażu Opracowanie planu i przebiegu wycieczki Lista uczestników wycieczki, karta wycieczki, zdjęcia 2. Organizacja ogólnopolskich akcji charytatywnych w przedszkolu Prowadzenie na terenie szkoły akcji: Góra Grosza; Twój Dar Serca dla Hospicjum; Pomóż Dzieciom Przetrwać Zimę; W okresie stażu Podziękowania, sprawozdania 3. Udział w ogólnopolskich programach prozdrowotnych i profilaktycznych Wdrażanie programów: Akademia Zdrowego Przedszkolaka; Czyste powietrze wokół nas; Kubusiowi Przyjaciele Natury; Mamo, Tato wolę wodę W okresie stażu Sprawozdania z realizacji 4. Organizacja międzyszkolnych konkursów Przygotowanie dzieci do udziału w różnego rodzaju konkursach; Organizowanie konkursów na terenie szkoły W okresie stażu Podziękowania, dyplomy, Regulamin uczestnictwa w konkursie 5. Organizacja wystawy plastycznej Przygotowanie wystawy prac dzieci uczęszczających na zajęcia plastyczno – techniczne W okresie stażu Zdjęcia z wystawy 6. Współpraca z Gminną Biblioteką Publiczną w Wólce Udział w zajęciach edukacyjnych organizowanych przez pracowników biblioteki W okresie stażu Potwierdzenie współpracy przez Bibliotekę § 8 ust. 2 pkt 4e Wykonanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Działania, zadania Formy realizacji Termin realizacji Sposób Dokumentowania 1. Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną w Lublinie Kierowanie dzieci na konsultacje i realizowanie zaleceń; Uczestnictwo w szkoleniach, prelekcjach organizowanych przez poradnię; W okresie stażu Opinie, potwierdzenia, zaświadczenia 2. Współpraca ze szkolnym pedagogiem, psychologiem i logopedą Konsultacje; Zapraszanie specjalistów do prowadzenia zajęć z dziećmi. W okresie stażu Potwierdzenie współpracy 3. Współpraca z przedszkolem „Pliszka” Kształtowanie otwartości, życzliwości; Udział w konkursach organizowanych przez przedszkole; Zapraszanie do wspólnego świętowania niektórych uroczystości przedszkolnych. W okresie stażu Potwierdzenie współpracy, zdjęcia 4. Współpraca z Wojewódzką Komendą Policji w Lublinie Zapraszanie przedstawicieli policji na spotkania z dziećmi; Pogadanki na temat bezpieczeństwa W okresie stażu Zaświadczenia, podziękowania, potwierdzenia współpracy 5. Współpraca z Komendą Powiatową Państwowej Straży Pożarnej w Świdniku Zapraszanie Strażaków na pogadanki; Zainteresowanie dzieci zawodem strażaka; Zwiedzanie jednostki - wycieczka W okresie stażu Zdjęcia, potwierdzenie współpracy, podziękowania 6. Współpraca z przychodnią Lekarza Rodzinnego Zorganizowanie spotkania z pielęgniarką Zorganizowanie spotkania z dentystką W okresie stażu Zdjęcia, potwierdzenie współpracy, podziękowania 7. Współpraca z Wydawnictwem Nowa Era Korzystanie z rozwiązań metodycznych i publikacji zamieszczonych na stronie wydawnictwa Udział w konferencjach, E-konferencjach i szkoleniach organizowanych przez wydawnictwo W okresie stażu § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której jest zatrudniony. Działania, zadania Formy realizacji Termin realizacji Sposób Dokumentowania 1. Opis i analiza dwóch przypadków – rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych Identyfikacja problemów, propozycje ich rozwiązania, wdrażanie oddziaływań, efekty oddziaływań. W czasie stażu Opis przypadków Plan rozwoju zawodowego został stworzony na podstawie Ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela, Rozporządzenia MENiS z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli z późniejszymi zmianami. Zatwierdzam do realizacji: ................................................................................... …………………………………… data i podpis Dyrektora podpis nauczyciela Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |