Katalog Maciej Adamowicz, 2018-06-01 Koszalin Historia, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGOPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO ___________________________________________________________ UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Imię i nazwisko nauczyciela kontraktowego: mgr Maciej Adamowicz Imię i nazwisko opiekuna stażu : mgr Kamila Figielska Szkoła: Szkoła Podstawowa w Mielnie im. Leonida Teligi Okres stażu:2 lata i 9 miesięcy łącznie Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2016 r. Przewidywana data zakończenia:07 lipca 2018 r.* *Okres stażu został wydłużony o okres nieobecności w pierwszym miejscu pracy. Zgodnie z art. 9c ust. 1 pkt 2 Karty Nauczyciela staż na stopień nauczyciela dyplomowanego wynosi 2 lata i 9 miesięcy. Natomiast przepis artykułu 9d ust. 5 przywołanej regulacji stanowi, że w wypadku nieobecności nauczyciela w pracy z powodu czasowej niezdolności do pracy wskutek choroby, zwolnienia z obowiązku świadczenia pracy lub urlopu innego niż urlop wypoczynkowy, trwającej nieprzerwanie dłużej niż miesiąc, staż ulega przedłużeniu o czas trwania tej nieobecności. Całkowity czas trwania stażu : 01 września 2015 r.-07 lipca 2018 r. Cel podstawowy podejmowanego stażu: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego Powinności nauczyciela w okresie odbywania stażu zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 1 marca 2013 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. USTAWA z dnia 20 lutego 2015 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z dnia 16 marca 2015 r.) 1. § 7.2.1 Umiejętności organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian. Formy realizacji: 1. Współpraca z opiekunem stażu: Zawarcie kontraktu; Przygotowanie planu rozwoju zawodowego; Ustalenie terminów spotkań z opiekunem; Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu; Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacje, opracowywanie konspektów zajęć, analiza; Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności. 2. Doskonalenie warsztatu pracy i metod pracy pedagogicznej: Coroczna aktualizacja planu nauczania z historii, historii i społeczeństwa oraz wiedzy o społeczeństwie; Stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania oraz zróżnicowanych form pracy z uczniem; Opracowanie pomocy dydaktycznych – gazetki, testy, pokazy multimedialne, itp; Udział w szkoleniach, konferencjach oraz warsztatach metodycznych; Przystąpienie do projektów edukacyjnych; Analiza sprawdzianu egzaminu gimnazjalnego (historia, wiedza o społeczeństwie). We współpracy z dyrektorem szkoły, nauczycielami i samorządem uczniowskim aktywnie uczestniczyć w „Szkolnym Klubie Wolontariatu”; 3. Publikacje własnych prac: Publikacja scenariuszy lekcji; Opublikowanie planu rozwoju zawodowego. Udostępnienie swoich prac i artykułów 4. Prowadzenie lekcji otwartych z historii oraz „Żywych lekcji historii”. 5. Organizowanie akcji społecznych oraz upamiętnianie wydarzeń historycznych. 6. Prowadzenie dokumentacji szkolnej, dzienniki lekcyjne (LIBRUS), dzienniki zajęć pozalekcyjnych. 2. § 7.2.2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 1. Promowanie szkoły poprzez: Przygotowanie uczniów do konkursów z historii oraz wiedzy o społeczeństwie; Organizowanie konkursów z historii. Organizowanie akademii i obchodów z okazji świąt narodowych oraz przedstawienie relacji z ww. inicjatyw; 2. Prowadzenie zajęć z uczniami objętymi pomocą psychologiczno – pedagogiczną: Prowadzenie zajęć wyrównawczych z wiedzy o społeczeństwie (przygotowujących do egzaminu gimnazjalnego); Prowadzenie zajęć dla uczniów, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę z historii; Objęcie szczególną troską uczniów słabych poprzez rozmowy, organizowanie pomocy koleżeńskich, pomocy na przerwach. 3. Przygotowanie ściennych gazetek klasowych o tematyce historycznej, patriotycznej oraz społecznej. 4. Realizowanie zadań wychowawczych zgodnie ze szkolnym programem wychowawczym i profilaktyki: Coroczna ewaluacja planu wychowawczego; Organizowanie wycieczek szkolnych połączonych z profilaktyką; Integrowanie uczniów klasy poprzez nowatorskie strategie dydaktyczne oraz środki dydaktyczne; 3. § 7.2.3 Umiejętność wykorzystania w pracy z technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Wykorzystanie Internetu na lekcji historii oraz wiedzy o społeczeństwie. 2. Opracowanie materiałów dydaktycznych przy pomocy komputera. 3. Pisanie konspektów, sprawozdań, prac klasowych, testów oraz prowadzenie dokumentacji z wykorzystaniem komputera. 4. Wykorzystanie pomocy dydaktycznych (np. prezentacji multimedialnych oraz programów multimedialnych). 4. § 7.2.4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. 1. Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki: Na różnego rodzaju formach doskonalenia (CEN Koszalin, Rady szkoleniowe itd.); Samokształcenie – zapoznanie się z najnowszymi propozycjami wydawniczymi z w/w dziedzin. 2. Zapoznanie się z opiniami i orzeczeniami uczniów wydanymi przez Powiatową Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną, a w szczególności z zaleceniami pracy z tymi uczniami i uwzględnienie zaleć w procesie dydaktycznym i wychowawczym. 3. Pomoc uczniom w procesie kształtowania charakteru: Wspólne ustalenie tematyki lekcji wychowawczych; Stosowanie różnych form w pracy wychowawczej z uczniami: rajdy, wycieczki, imprezy klasowe, lekcje w plenerze. 4. Stosowanie na lekcjach historii zróżnicowanych, wielopoziomowych form pracy z uczniem m.in.: Ocenianie Kształtujące. 5. § 7.2.5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w prawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. 1. Analiza dokumentów prawa wewnątrzszkolnego. 2. Praca w komisjach i zespołach powoływanych w szkole: Zespół Humanistyczny; Zespół ds. planu pracy szkoły (kalendarz imprez); Koordynator projektów edukacyjnych; Komisje egzaminacyjne powoływane w szkole; Inne. 3. Współpraca z pedagogiem szkolnym. 4. Aktywny udział w zebraniach Rady Pedagogicznej. 5. Współpraca z Radą Rodziców. 6. Aktualizacja wiedzy poprzez indywidualne studium prawa oświatowego: Karta nauczyciela; Ustawa o systemie Oświaty; Rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych; w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno- pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. Plan rozwoju zawodowego jest otwarty i może podlegać zmianom i modyfikacjom. Maciej Adamowicz Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |