![]() |
![]() |
Katalog Iwona Kalisiak, 2018-06-01 Skierniewice Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowegoCELE OPERACYJNE NA OKRES STAŻU: znam przepisy prawa dotyczące systemu oświaty, umiem się nimi posługiwać w praktyce, posiadam umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy i metod, co przekłada się na uzyskiwanie pozytywnych efektów w działaniach dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, potrafię wykorzystywać w swojej pracy technologię informacyjną i komunikacyjną, umiem realizować zadania służące podnoszeniu jakości pracy szkoły, posiadam umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, umiem współpracować z instytucjami samorządowymi i innymi podmiotami wspierającymi działalność szkoły. § 8.2. pkt 1 - uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1-3 Karty Nauczyciela – uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją. Zadania Formy realizacji Dowody realizacji lub oczekiwane efekty Termin realizacji 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. Poznanie przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczyciela; analiza materiałów dotyczących awansu zawodowego nauczyciela publikowanych w Internecie i innych źródłach; udział w szkoleniach dotyczących awansu zawodowego i prawa oświatowego. Wniosek o rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zawodowego, zaświadczenia o ukończonych szkoleniach dotyczących awansu zawodowego, prawidłowo prowadzona dokumentacja. Projekt sprawozdania. wrzesień 2015r. zgodnie z terminem kursów czerwiec 2018r. 2. Systematyczne pogłębianie swojej wiedzy służące własnemu rozwojowi oraz podnoszeniu jakości pracy szkoły. Udział w konferencjach metodycznych, warsztatach i szkoleniach; udział w szkoleniowych posiedzeniach Rady Pedagogicznej; studiowanie fachowej literatury; poszukiwanie rozwiązań problemów pedagogicznych w różnych źródłach (Internet, prasa pedagogiczna). Zaświadczenia, wpis w księdze protokołów. cały okres stażu 3. Udział w pracach Rady Pedagogicznej. Przygotowanie materiałów na posiedzenia Rady Pedagogicznej. Wpis w księdze protokołów z posiedzeń Rady Pedagogicznej, sprawozdania. cały okres stażu § 8.2. pkt 2 - wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Zadania Formy realizacji Dowody realizacji lub oczekiwane efekty Termin realizacji 1. Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem komputera i Internetu. Wykorzystywanie programów multimedialnych, encyklopedii multimedialnych; opracowywanie prezentacji multimedialnych. Scenariusze lekcji, prezentacje multimedialne. cały okres stażu 2. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych oraz prowadzenie dokumentacji w formie elektronicznej. Opracowanie testów, sprawdzianów, kart pracy, krzyżówek, rebusów, scenariuszy zajęć lekcyjnych, uroczystości, regulaminów konkursów, informacji dla uczniów i rodziców; prowadzenia dokumentacji wychowawcy klasy. Scenariusze, karty pracy, prezentacje. cały okres stażu 3. Przygotowywanie dyplomów i wyróżnień. Projektowanie i drukowanie dyplomów. Dyplomy. cały okres stażu 4. Wykorzystanie Internetu; udział w życiu portali edukacyjnych, nauczycielskich itp. Systematyczne śledzenie publikacji internetowych dotyczących awansu zawodowego nauczycieli oraz nowoczesnych technik nauczania w edukacji wczesnoszkolnej. Wpisy w Internecie. cały okres stażu 5. Zachęcanie uczniów do korzystania z Internetu. Rozmowy z uczniami dotyczące konieczności wyszukiwania informacji w Internecie. Zadawanie prac dodatkowych wymagających skorzystania z Internetu. cały okres stażu § 8.2. pkt 3 – umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Zadania Formy realizacji Dowody realizacji lub oczekiwane efekty Termin realizacji 1. Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom. Prowadzenie lekcji otwartych dla nauczycieli, zarówno stażystów, jak i kontraktowych; przygotowanie scenariuszy zajęć. Scenariusze lekcji, sprawozdania. cały okres stażu 2. Udział w zajęciach otwartych. Obserwowanie zajęć dydaktycznych prowadzonych przez nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Doskonalenie własnych kompetencji zawodowych. cały okres stażu 3. Udział w spotkaniach Zespołu Samokształceniowego nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Tworzenie planu pracy zespołu; organizacja warsztatów w ramach pracy zespołu; realizacja zadań zawartych w planie pracy zespołu, dyskusje, wymiana poglądów. Sprawozdania. cały okres stażu 4. Współpraca z innymi nauczycielami (działania interdyscyplinarne). Wspólne opracowanie scenariuszy uroczystości szkolnych, świątecznych, konkursów, szkoleń itp. Scenariusze. cały okres stażu 5. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniami z innymi. Opracowanie i udostępnienie innym nauczycielom własnych materiałów dydaktycznych, wychowawczych, metodycznych itp.; konsultacje z innymi nauczycielami; pedagogizacja rodziców – opracowanie materiałów dotyczących trudności wychowawczych. Materiały dydaktyczne i inne. cały okres stażu 6. Publikacje w internetowym portalu edukacyjnym. Umieszczanie na stronie internetowej wybranego portalu edukacyjnego konspektów zajęć, scenariuszy uroczystości. Wpisy w Internecie. cały okres stażu § 8.2. pkt 4 a – opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Zadania Formy realizacji Dowody realizacji lub oczekiwane efekty Termin realizacji 1. Opracowanie programu pracy np. z dziećmi uzdolnionymi plastycznie. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych. Skonstruowanie programu. Rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów. Plan pracy, scenariusze zajęć. cały okres stażu 2. Udział w życiu klasy i szkoły. Opracowanie dla potrzeb własnych planu pracy wychowawcy uwzględniając w nim priorytetowe działania szkoły; integracja zespołu klasowego; udział w imprezach i uroczystościach klasowych i szkolnych; opracowanie programów wybranych uroczystości klasowych i szkolnych. Plan pracy, scenariusze. cały okres stażu 3. Współpraca z rodzicami. Przygotowanie i wdrożenie programu pedagogizacji; prowadzeni zebrań z rodzicami; integrowanie rodziców ze społecznością szkolną celem pozyskania ich zaufania; włączanie rodziców w życie klasy i szkoły; prowadzenie rozmów indywidualnych. Opis działań, scenariusze spotkań. cały okres stażu 4. Organizowanie wycieczek. Czynna współpraca z biurami podróży; przygotowanie programu wycieczek i czasu wolnego; pełnienie opieki podczas wycieczek. Karty wycieczek, program wycieczki. cały okres stażu § 8.2. pkt 4 c – poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Zadania Formy realizacji Dowody realizacji lub oczekiwane efekty Termin realizacji 1. Rozwijanie kulturalnych zainteresowań uczniów. Organizacja wyjazdów do kina, teatru, muzeum, wycieczek dydaktyczno – krajoznawczych mającym na celu zapoznanie z dziedzictwem kulturowym i religijnym regionu i kraju. Programy i karty wycieczek. cały okres stażu 2. Profilaktyka prozdrowotna. Rozwijanie świadomości uczniów, że zdrowie jest rzeczą nadrzędną. Zdrowy tryb życia prowadzony przez uczniów. cały okres stażu 3. Praca z uczniem zdolnym. Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach. Wpisy w dzienniku zajęć dodatkowych, podziękowania. cały okres stażu 4. Organizacja konkursów. Przygotowanie regulaminów konkursowych; przeprowadzenie konkursów. Regulaminy konkursów, protokoły i sprawozdania z konkursów. cały okres stażu § 8.2. pkt 4 e – wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Zadania Formy realizacji Dowody realizacji lub oczekiwane efekty Termin realizacji 1. Współpraca z pedagogiem szkolnym, logopedą. Systematyczne spotkania, konsultacje i rozmowy; diagnozowanie środowiska uczniów; niesienie wsparcia uczniom i ich rodzicom. Zapis w dokumentacji szkoły, notatka ze spotkania i przebiegu rozmowy. cały okres stażu 2. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną. Kierowanie ucznia na badania psychologiczne. Rozpoznawanie i analiza trudności dydaktycznych i wychowawczych. Uzyskiwanie wskazówek do pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. cały okres stażu 3. Współpraca z biblioteką szkolną i Miejską Biblioteką Publiczną. Udział w zajęciach bibliotecznych. Rozwijanie zainteresowań czytelniczych. cały okres stażu 4. Współpraca z pielęgniarką szkolną. Spotkania z pielęgniarką, pogadanki na temat profilaktyki zdrowotnej. Ustalenie oddziaływań prozdrowotnych. cały okres stażu 5. Podejmowanie działań na rzecz tworzenia tradycji szkolnej. Aktywny udział w życiu szkoły; prowadzenie gazetki klasowej; organizowanie uroczystości szkolnych. Scenariusze, zdjęcia. cały okres stażu zgodnie z kalendarzem imprez szkolnych 6. Współpraca z instytucjami samorządowymi. Pomoc w organizacji akcji charytatywnych. § 8.2. pkt 4 f – uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej. Zadania Formy realizacji Dowody realizacji lub oczekiwane efekty Termin realizacji 1. Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji. udział w szkoleniach, warsztatach, kursach. Zaświadczenia ukończenia kursów. Zgodnie z harmonogramem szkoleń i kursów. 8.2. pkt 5 – umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Zadania Formy realizacji Dowody realizacji lub oczekiwane efekty Termin realizacji 1. Praca z uczniem sprawiającym problemy wychowawcze. Stworzenie indywidualnych sposobów działania. Wpis w dokumentacji szkoły, własne notatki. cały okres stażu 2. Integracja zespołu klasowego. Organizacja wycieczki integracyjnej; stworzenie planu działań integracyjnych podczas wycieczki; zdiagnozowanie problemów edukacyjnych lub wychowawczych w swojej klasie; prowadzenie zajęć integracyjnych. Karta wycieczki, scenariusze zajęć. cały okres stażu 3. Praca z uczniem słabym. Prowadzenie zajęć wyrównawczych; udział w szkoleniach dotyczących danego problemu. Plan pracy, wpisy w dzienniku zajęć wyrównawczych. cały okres stażu 4. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemu wychowawczego lub edukacyjnego. Zdiagnozowanie dwóch przypadków edukacyjnych lub wychowawczych; dostosowanie skutecznych metod rozwiązywania problemu edukacyjnego lub wychowawczego; systematyczna praca nad rozwiązaniem problemów. Opis i analiza dwóch przypadków. Autor: Iwona Kalisiak Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |