Katalog Martyna Księżopolska, 2018-06-04 Wiśniew Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans zawodowy na stopień nauczyciela dyplomowanegoMartyna Księżopolska Siedlce, dn. 10.09.2015 pedagog specjalny (wspierający) Publicznego Gimnazjum nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi w Siedlcach Miejsce realizacji stażu: Publiczne Gimnazjum nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi im. Tadeusza Kościuszki w Siedlcach Data rozpoczęcia stażu: 01 IX 2015 r. Data zakończenia stażu: 31 V 2018 r. Podstawa prawna opracowania planu: Rozporządzenie MEN w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli z dnia 1 marca 2013 roku Realizowanie zadań zmierzających do uzyskania stopnia awansu zawodowego - nauczyciel dyplomowany. 1.Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego. - Analiza aktów prawnych. - Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. - Opracowanie i złożenie planu rozwoju zawodowego. 1.1 Tremin Realizacji: IX 2015 1.2 Sposób dokumentowania: - zestawienie przestudiowanych dokumentów i literatury, - poprawnie sformułowany wniosek, opracowany i zatwierdzony plan rozwoju zawodowego. 2. Dokumentowanie realizacji zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego. - Gromadzenie dokumentacji, świadectw, dyplomów, scenariuszy, konspektów, planów i innych dokumentów. 2.1 Termin realizacji: Okres stażu. 2.2 Sposób dokumentowania: - świadectwa, dyplomy, scenariusze, konspekty, plany, programy i inne dokumenty. 3. Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. - Opracowanie zgromadzonej dokumentacji. - Analiza osiągniętych wyników. - Sformułowanie wniosków. 3.1 Termin realizacji: V 2018 3.2 Sposób dokumentowania: - sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego, - ocena dorobku zawodowego za okres stażu. §8 ust.2 pkt.1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. 1. Udział w wychowaniu młodzieży. - Opracowanie planu pracy wychowawcy z uwzględnieniem problemów wychowawczych. - Sprawowanie funkcji nauczyciela komunikacji alternatywnej. - Ukierunkowanie i pomoc uczniom w przygotowaniu do projektów interdyscyplinarnych. - Pedagogizacja rodziców poprzez organizowanie spotkań z rodzicami i opiekunami oraz przygotowywanie materiałów na te spotkania. 1.1 Termin realizacji: Okres stażu. 1.2 Sposób dokumentowania: - sprawozdanie z realizacji programu i projektów. 2. Integrowanie zespołu klasowego. - Organizowanie uroczystości klasowych i wycieczek. - Opracowanie tematyki godzin wychowawczych integrujących zespół klasowy. 2.1 Termin realizacji: Okres stażu. 2.2 Sposób dokumentowania: - scenariusze zajęć, - dokumentacja Librus. 3. Doskonalenie warsztatu pracy. - Opracowanie tablic i książek do komunikacji alternatywnej. - Opracowanie scenariuszy do zajęć wychowawczych. - Opracowanie i przygotowanie materiałów do gazetki integracyjnej. - Stosowanie nowoczesnych metod pracy - programy komputerowe, tablice multimedialne, komunikacja AAC. 3.1 Termin realizacji: Okres stażu. 3.2 Sposób dokumentowania: - scenariusze zajęć, - dokumentacja fotograficzna. 4. Praca na rzecz Zespołu Wychowawczo - Integracyjnego. - Pomoc w opracowywaniu planu Zespołu na kolejny rok szkolny. - Aktywne i twórcze uczestniczenie w posiedzeniach Zespołu. - Przygotowywanie referatów i materiałów szkoleniowych. - Realizowanie zadań wynikających z przydziału według planu pracy Zespołu. - Przygotowywanie gazetki popularyzującej ideę integracji. - Pomoc w organizacji corocznego Pikniku Integracyjnego i Dnia Autyzmu. 4.1 Termin realizacji: Okres stażu. 4.2 Sposób dokumentowania: - dokumentacja fotograficzna, - sprawozdanie z realizacji planu, - referaty i materiały szkoleniowe. 5. Podejmowanie przedsięwzięć na rzecz podwyższenia jakości pracy szkoły. - Doskonalenie zasad współpracy z rodzicami i nauczycielami uczącymi w klasie. - Dostosowywanie wymagań edukacyjnych dla uczniów ze SPE adekwatnie do ich potrzeb i możliwości. - Prowadzenie dodatkowych zajęć wyrównawczych dla uczniów mających trudności w nauce. - Stosowanie technologii komputerowej w codziennej pracy. 5.1 Termin realizacji: Okres stażu. 5.2 Sposoby dokumentowania: - protokoły z zebrań, - dokumentacja Librus. 6. Kultywowanie tradycji narodowej, kraju, regionu, miasta i szkoły. - Przygotowanie młodzieży do godnego reprezentowania szkoły na miejskich uroczystościach rocznicowych. - Poszerzanie wiedzy na temat patrona szkoły i historii szkoły. - Pomoc w prowadzeniu kroniki szkoły. 6.1 Termin realizacji: Okres stażu. 6.2 Sposoby dokumentowania: - dokumentacja fotograficzna. 7. Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego i wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności w podnoszeniu jakości pracy szkoły. - Aktywny udział w formach doskonalenia i dokształcania zawodowego, warsztatach, szkoleniach i kursach. 7.1 Termin realizacji: Okres stażu. 7.2 Sposoby dokumentowania: - zaświadczenia. 8. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie pracy pedagoga specjalnego (wspierającego). - Studiowanie literatury i czasopism metodycznych. 8.1 Termin realizacji: Okres stażu. 8.2 Sposoby dokumentowania: - wykaz literatury. §8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Promocja komunikacji alternatywnej AAC. - Przygotowanie informacji o wspierających i alternatywnych metodach komunikacji na stronę internetową szkoły. - Zamieszczenie na stronie internetowej szkoły tytułów książek i filmów poruszających tematykę osób stosujących komunikację alternatywną. 1.1 Termin realizacji: Okres stażu. 1.2 Spsoby dokumentowania: - wydruk ze strony internetowej. 2. Wykorzystanie technologii komputerowych w pracy pedagogicznej. - Stosowanie programów komputerowych, tablic interaktywnych i Internetu na zajęciach lekcyjnych. - Przygotowanie materiałów i pomocy dydaktycznych, tablic i książek do komunikacji alternatywnej. - Przygotowanie scenariuszy lekcji z wykorzystaniem projektora multimedialnego. - Przygotowanie prezentacji multimedialnych na lekcje. - Prowadzenie dziennika Librus. 2.1 Termin realizacji: Okres stażu. 2.2 Sposoby dokumentowania: - scenariusze zajęć, - przykładowe materiały. 3. Wykorzystanie edytora tekstu i innych programów komputerowych w pracy. - Udział w prowadzeniu kroniki szkolnej. - Przygotowanie materiałów dydaktycznych, dokumentów szkolnych, scenariuszy, kart pracy i sprawdzianów. 3.1 Termin realizacji: Okres stażu. 3.2 Sposoby dokumentowania: - scenariusze, karty pracy. §8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi pracownikami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. 1. Udział w pracach Zespołu Wychowawczo - Integracyjnego. - Aktywne i twórcze uczestniczenie w posiedzeniach. - Prowadzenie warsztatów na temat metod komunikacji alternatywnej oraz pracy z dzieckiem autystycznym. - Pomoc w organizacji corocznego Dnia Autyzmu i Pikniku Integracyjnego. 1.1 Termin realizacji: Okres stażu. 1.2 Spsoby dokumentowania: - Protokoły zebrań, sprawozdania. 2. Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów, nauczycielami wspierającymi,pedagogami szkolnymi, logopedą, rehabilitantem i rewalidatorem. - Opracowanie scenariuszy i przeprowadzenie zajęć przy współudziale nauczycieli wspierających i nauczycieli przedmiotowych. - Wymiana doświadczeń. - Wykorzystywanie umiejętności nabytych podczas uczestnictwa w różnych formach doskonalenia zawodowego. - Udostępnianie własnego warsztatu pracy. - Przedstawienie specyfiki pracy alternatywnymi i wspomagającymi metodami komunikacji praktykantom. - Konsultacje ze specjalistami PG3. - Spotkania zespołów klasowych. 2.1 Termin realizacji: Okres stażu, na bieżąco. 2.2 Sposoby dokumentowania: - scenariusze zajęć, - konspekty, - tematy w dzienniku librus. §8 ust.2 pkt.4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. 1. Opracowanie programu wsparcia psychologiczno-pedagogicznego oraz terapeutycznego dla ucznia wymagającego alternatywnych form komunikacji. - Analiza dokumentów ucznia (orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, orzeczenie o indywidualnym nauczaniu). - Współpraca ze specjalistami pracującymi z uczniem w SP 6 – kontynuacja i wdrażanie nowych form skutecznej pomocy uczniowi. 1.1 Termin realizacji: Okres stażu. 1.2 Sposoby dokumentowania: - przykładowe materiały, - dokumentacja PPP, - publikacja w postaci Programu komunikacji alternatywnej. 2. Opracowanie programu wspomagającego proces komunikacji i edukacji dla uczniów ze spektrum autyzmu. - Analiza orzeczeń i opinii PPP. - Współpraca z podmiotami niosącymi profesjonalną pomoc osobom niepełnosprawnym i ich rodzinom. 2.1 Termin realizacji: Okres stażu. 2.2 Sposoby dokumentowania: - dokumentacja PPP, - przykładowe materiały. §8 ust.2 pkt.4c Poszerzenie zakresu działań szkoły w szczególności dotyczących działań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych. 1. Udział w projektach edukacyjnych. - Praca w zespole przygotowującym Interdyscyplinarne Projekty Edukacyjne. - Przygotowanie odpowiednich materiałów wykorzystywanych w czasie projektów. - Udział w finale projektu. 1.1 Termin realizacji: Okres stażu. 1.2 Sposoby dokumentowania: - strona WWW szkoły, - sprawozdania. 2. Opracowanie i wdrożenie nowatorskich metod nauczania w oparciu o alternatywne metody komunikacji z wykorzystaniem technologii informacyjnej i komunikacyjnej. - Opracowanie indywidualnej książki i pomocy do komunikacji alternatywnej. - Wykorzystanie w pracy specjalistycznych programów komputerowych. 2.1 termin realizacji: Okres stażu. 2.2 Spsoby dokumentowania: - dokumentacja przebiegu nauczanie, - materiały dydaktyczne i szkoleniowe. 3. Szkolenie zespołów nauczycielskich w zakresie komunikacji alternatywnej i wspomagającej. - Przygotowanie warsztatów dla Zespołu integracyjno – wychowawczego. - Prowadzenie szkoleniowej rady pedagogicznej. 3.1 Termin realizacji: Okres stażu. 3.2 Spsoby dokumentowania: - dokumentacja przebiegu nauczanie, - materiały dydaktyczne i szkoleniowe. §8 ust.2 pkt.4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. 1. Propagowanie w środowisku lokalnym idei integracji. - Współpraca z podmiotami zajmującymi się edukacją i terapią osób niepełnosprawnych. 1.1 Termin realizacji: Okres stażu. 1.2 Sposób dokumentowania: - zaświadczenia. 2. Współpraca z instytucjami samorządowymi i organizacjami. - Współpraca z Bankiem Żywności. - Opieka nad młodzieżą biorącą udział w akcji charytatywnej „Dziewczynka z zapałkami”. - Współpraca z Caritas. 2.1 Termin realizacji: Okres stażu. 2.2 Sposób dokumentowania: - zaświadczenia. 3. Podejmowanie działań mających na celu poprawę funkcjonowania uczniów objętych nadzorem kuratorskim - Współpraca z Sądem Rodzinnym, Pracownikami MOPR, pedagogami szkolnymi, Pracownikami PPP w Siedlcach. 3.1 Termin realizacji: Okres stażu. 3.2 Sposób dokumentowania: - zaświadczenia. §8 ust.2 pkt.5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. 1. Rozpoznanie i rozwiązanie problemu edukacyjnego. - Identyfikacja problemu edukacyjnego i wychowawczego, propozycje rozwiązań i efektywność oddziaływań. - Rozmowy indywidualne z rodzicami i uczniami w celu zdiagnozowania problemu. - Obserwacja i analiza możliwości ucznia i jego środowiska rodzinnego. 1.1 Termin realizacji: Okres stażu. 1.2 Spsoby dokumentowania: - opis i analiza wykonanych zadań. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |