Katalog

Katarzyna Nowińska, 2018-06-22
Żary

Awans zawodowy, Sprawozdania

Sprawozdanie cząstkowe z Planu Rozwoju Zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień zawodowy Nauczyciela Mianowanego

- n +

CZĄSTKOWE SPRAWOZDANIE
( II SEMESTR ROKU SZKOLNEGO 2015/ 2016)
Z PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO,
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO


Imię i nazwisko: mgr Katarzyna Nowińska
Placówka oświatowa: Katolickie Gimnazjum im. Jana Pawła II
Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy (01.09.2015 – 31.05.2018 r.)




Moje sprawozdanie uwzględnia kilka punktów, które nie zostały zawarte w sprawozdaniu z I semestru. Nie wspomniałam o swojej pracy w Katolickiej Szkole Podstawowej gdzie jestem wychowawcą, wychowawcą klasy 4 B. Poszczególne punkty z mojego Planu Rozwoju zrealizowałam w niżej opisany sposób.


ORGANIZACJA STAŻU


Jako nauczyciel ubiegający się o stopień nauczyciela mianowanego jestem (tak jak w pierwszym semestrze) na bieżąco ze zmianami jakie zachodzą w prawie oświatowym. Śledzenie tych zmian jest jedną z wytycznych objętych moim Planem Rozwoju.
Na bieżąco spotykam się z opiekunem stażu mgr Agnieszką Rulewską, która jest obserwatorem na części moich zajęć i u której ja obserwuje zajęcia.
Kolejnym zadaniem do zrealizowania jest gromadzenie dokumentacji takiej jak zdjęcia lub scenariusze imprez. W roku szkolnym 2015/2016 byłam organizatorem następujących imprez szkolnych:
• Wyjście integracyjne do Pubu Havana i na plac zabaw Guliwer 14.09.2015 (klasa 4 B),
• Międzynarodowy Dzień Kropki 16.09.2015 (klasa 4 B),
• Przedstawienie Jasełkowe 22.12.2015 (klasa 4 B) i Wigilia klasowa,
• Przedstawienie Misterium Męki Pańskiej 23.03.2016 (klasa 4 B),
• Konkurs na "Najlepszy anglojęzyczny dialog w filmie krótkometrażowym" 10.02.2016 (gimnazjum).
W międzyczasie brałam też udział w innych szkolnych i pozaszkolnych imprezach z uczniami gimnazjum jak i moją klasą ze szkoły podstawowej a były to:
• Wycieczka do zielonogórskiego Planetarium i kina, 03.11.2015 (4 B),
• Dzień Sportu 02.06.2016
• Koncert "Najlepiej razem" 01.06.2016
• Wyjazd integracyjny do miejscowości Wilkowisko ("żywa" lekcja historii połączona z jazdą konną) 16.06.2016
W tym roku szkolnym chciałabym również wspomnieć o jednym z moich osobistych sukcesów jakim było doprowadzenie uczennicy III klasy gimnazjum Elżbiety Fajger do wojewódzkiego etapu Przedmiotowego Konkursu z j. angielskiego, gdzie uzyskała tytuł finalisty.




§ 7 ust. 2. pkt. 1.
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności dokonywania zmian w tych działaniach.


W II semestrze roku szkolnego 2015/ 2016 korzystałam z możliwości doskonalenia zawodowego. Wzięłam udział w szkoleniu "Praca z uczniami dyslektycznymi", które obejmowało następujące zagadnienia- jak pracować z grupą w której znajdują się uczniowie dyslektyczni, jak rozwijać świadomość ortografii i fonologii u uczniów, jak wykorzystywać technologię do pomocy w pracy z uczniami z dysleksją. Kolejnym elementem było zaznajomienie się z filmem szkoleniowym pt. "Mnemotechniki jako wsparcie w nauce języków. Film ten obejmował- wstęp do efektywnego zapamiętywania i mnemotechnik, fiszki i flash cards jako dźwignia pamięci, Technika Słów Zastępczych (TSZ), czyli jak wspomóc naukę słówek, mapy myśli- metoda inteligentnego notowania, uczenia i zarządzania informacjami. Oba szkolenia bardzo przydały mi się w pracy gdyż pracuje z wieloma uczniami dyslektycznymi i teraz potrafię znaleźć sposób by pomóc im na tyle żeby nauka języka nie była dla nich czymś nieosiągalnym. Wykorzystuję do tego także temat dotyczący Mnemotechnik gdyż dzięki niemu jestem w stanie pokazać uczniom, że słówka to nie tylko nauka na pamięć i późniejsze zapominanie ich. Kolejnym elementem była Rada Szkoleniowa "Wykorzystanie kalkulatora EWD jako narzędzia do analizy wyników egzaminu gimnazjalnego i sprawdzianu". Brałam również udział we wszystkich Radach Pedagogicznych jakie organizowały szkoły w których pracuję: Katolicka Szkoła Podstawowa, Katolickie Gimnazjum i Katolickie Liceum Ogólnokształcące.
Spełniłam również punkty dotyczące gromadzenia materiałów i pomocy dydaktycznych, dekoracji sali, którymi dzielę się w razie potrzeby z moimi koleżankami. Do zorganizowanych przeze mnie imprez dekoracji zrobiłam mnóstwo i przydają się one podczas imprez innych nauczycieli.

§ 7 ust. 2 pkt. 2.
Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.


Jako że jestem wychowawcą jednej z klas mam bardzo częsty kontakt z rodzicami dzieci. Widujemy się nie tylko na zebraniach, wymieniamy się wiadomościami na dzienniku elektronicznym Librus, prowadzimy rozmowy telefoniczne, wysyłamy smsy. Dla rodziców wszystkich szkół w których uczę organizowałam też konsultacje indywidualne tak aby każdy zainteresowany mógł pojawić się i porozmawiać. Kontakt z rodzicami jest bardzo przyjemny, rodzice są zainteresowani współpracą i bardzo pomocni.
W klasie z dziećmi omawiamy ciekawe tematy na lekcjach wychowawczych. Tematyka jest bardzo zróżnicowana. Rozmawiamy o ulubionych grach komputerowych, bezpieczeństwie a w tym roku nawet o "Cyber przemocy", organizujemy wewnątrz klasowe imprezy oraz wyjazdy integracyjne. Wszystko jest oczywiście udokumentowane. Jeżeli chodzi o spotkanie z ciekawym człowiekiem to dzieci miały okazję poznać tatę jednej z dziewczynek z klasy, który należy do bractwa rycerskiego. Dzięki jego uprzejmości skorzystaliśmy z "Żywej" lekcji historii.
Uczniowie w ciągu roku szkolnego kilkakrotnie spotykali się z przedstawicielami Straży Miejskiej, Policji, Straży Pożarnej. Uczniowie uczulani byli na kwestię bezpieczeństwa np. podczas ferii zimowych czy też letnich.
Jak już wspomniałam wcześniej brałam udział w szkoleniach a uzyskane na nich informacje wdrażałam podczas swoich zajęć. Dokształcam się także korzystając z informacji umieszczonych w internecie, korzystam ze strony www.profesor.pl.
We wcześniejszym punkcie wymienione zostały także imprezy i konkursy do których przygotowywani byli przeze mnie uczniowie.



§ 7 ust. 2 pkt. 3.
Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.


W mojej pracy bardzo często korzystam z komputera. Korzystam również z dziennika elektronicznego Librus. W internecie szukam ciekawych materiałów dla uczniów z pomocą których możemy utrwalać poznane wcześniej zagadnienia np. w klasie 4 B po wprowadzeniu tematu dotyczącego części ciała, dla utrwalenia wykorzystaliśmy TheChuChuTV i proponowaną przez nich piosenkę o częściach ciała, która zawierała jednocześnie gimnastykę (można znaleźć na stronie youtube.com). Za pomocą internetu kontaktuję się z rodzicami, innymi nauczycielami i dyrekcją. Mówię tutaj zarówno o drodze mailowej jak i wiadomościach na Librusie.


§ 7 ust. 2 pkt. 4.
Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty.


Szkolenia, które zostały przeze mnie wymienione przy opisywaniu poprzednich punktów Planu Rozwoju jak najbardziej odnoszą się również do punktu "Udział w kursach, warsztatach służących poszerzeniu wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki". Szkolenia te poruszają zarówno zagadnienia z pedagogiki jak i psychologii.


§ 7 ust. 2 pkt. 5.
Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich,
w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż.


Wszelkie dokumenty szkolne poznałam już podczas odbywania praktyk w moim obecnym miejscu pracy. Co roku odświeżam sobie wiedzę dotyczącą dokumentacji szkoły. Treść najważniejszych dokumentów jest przeze mnie przypominana dzieciom.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.