![]() |
![]() |
Katalog Magdalena Buczel, 2018-06-22 Wrocław Język polski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju na nauczyciela mianowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO § 7 ust. 2 pkt 1 umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach; Zadania Formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania Wstępna ocena własnych umiejętności. Analiza i ocena własnych działań, formułowanie wniosków do dalszej pracy. IX 2010r. Plan rozwoju zawodowego Pogłębienie wiedzy metodycznej i merytorycznej poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego służących mojemu rozwojowi. Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli, prowadzenie zajęć hospitowanych przez opiekuna stażu i dyrektora szkoły. Uczestnictwo w zebraniach zespołu humanistycznego. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego – radach szkoleniowych. Uczestniczenie w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego: konferencjach metodycznych, warsztatach metodycznych dotyczących nauczania języka polskiego, szkoleniach prowadzonych przez WCDN i DODN. Okres stażu Potwierdzenie uczestnictwa w formach doskonalenia, konspekty zajęć, dokumentacja pracy zespołu. Lektura prasy pedagogicznej, wymiana doświadczeń, poszukiwanie rozwiązań metodycznych. Samodzielne studiowanie fachowej literatury i czasopism a także przeglądanie edukacyjnych stron www. Okres stażu Notatki, scenariusze zajęć wykorzystujące nowo nabytą wiedzę i umiejętności. Ocena skuteczności podejmowanych działań. Mierzenie jakości swojej pracy z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi badawczych (np. testy, sprawdziany). Analiza i interpretacja wyników próbnego i właściwego sprawdzianu po klasie szóstej. Opracowanie i analiza wyników diagnozy z języka polskiego. Okres stażu Zestawienie wyników testów i sprawdzianów. § 7 ust. 2 pkt 2 umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych; Wspieranie rozwoju intelektualnego uczniów. Opracowanie planu pracy i prowadzenie kółka dla uczniów zainteresowanych teatrem. Wspieranie uczniów w przygotowaniach do konkursów szkolnych oraz pozaszkolnych. Wspieranie uczniów w przygotowaniach do sprawdzianu szóstoklasisty. Organizowanie i współorganizowanie szkolnych konkursów polonistycznych. Organizacja pozaszkolnego konkursu z języka polskiego. Prowadzenie konsultacji dla uczniów. Praca z uczniem z problemami w nauce. Okres stażu Plan pracy koła teatralnego, sprawozdanie z koła teatralnego. Realizacja szkolnego programu wychowawczego. Stosowanie różnorodnych form pracy wychowawczej. Promowanie pożądanych postaw uczniów. Rozwijanie patriotyzmu lokalnego i globalnego. Przeciwdziałanie wagarom, agresji, wandalizmowi i nałogom. Uczestnictwo i współrealizacja ogólnoszkolnych imprez organizowanych na rzecz środowiska. Okres stażu Program wychowawczy klasy. Dostosowanie sposobu prowadzenia zajęć do uczniów o specyficznych potrzebach edukacyjnych. Motywowanie uczniów do podjęcia dodatkowych wysiłków w zdobywaniu wiedzy wykraczającej poza ramy programowe. Wyrównywanie szans między uczniami na określonym etapie edukacyjnym poprzez indywidualizację procesu nauczania. Okres stażu Konspekty lekcji, notatki z lekcji. § 7 ust. 2 pkt 3 umiejętność wykorzystania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Wykorzystanie technologii informatycznej i komunikacyjnej w doskonaleniu i organizacji warsztatu pracy. Tworzenie materiałów dydaktycznych i narzędzi pomiaru osiągnięć uczniów z wykorzystaniem internetu, multimedialnych programów edukacyjnych. Prowadzenie lekcji z wykorzystaniem komputera. Doskonalenie umiejętności wykorzystywania technologii informacyjnej i komunikacyjnej poprzez samokształcenie lub formy doskonalenia zawodowego. Okres stażu Przykładowe testy, scenariusze i konspekty lekcji. Świadectwa ukończenia doskonalenia zawodowego. Doskonalenie umiejętności wykorzystania technologii informatycznej i komunikacyjnej w rozwoju osobistym i zawodowym. Przygotowywanie dokumentacji: przedmiotowej, dotyczącej awansu zawodowego. Korzystanie z portali internetowych w celu pogłębienia wiedzy na temat awansu zawodowego. Dzielenie się wiedzą i korzystanie z doświadczenia innych nauczycieli na forach internetowych. Okres stażu Dokumentacja. § 7 ust. 2 pkt 4 umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań; Pełnienie funkcji opiekuńczo-wychowawczych. Stała współpraca z psychologiem i pedagogiem szkolnym, wychowawcami klas. Realizowanie zadań opiekuńczo-wychowawczych przewidzianych w obowiązkach wychowawcy klasy. Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków poprzez indywidualne spotkania z rodzicami. Bieżące rozwiązywanie problemów dydaktycznych i wychowawczych. Okres stażu Opis rozwiązywanych problemów. Zapisy w dzienniku lekcji. Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych. Poszerzenie wiedzy psychologicznej i pedagogicznej poprzez samokształcenie, literaturę i inne formy doskonalenia zawodowego. Okres stażu Notatki opisujące zastosowanie zdobytej wiedzy. Świadectwa ukończonych kursów. Wykorzystanie wiedzy psychologiczno- pedagogicznej. Praca z uczniami zdolnymi i z uczniami zaniedbanymi środowiskowo. Okres stażu Wpisy w dzienniku zajęć pozalekcyjnych. § 7 ust. 2 pkt 5 umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego, omówienie jego treści z opiekunem stażu. Wrzesień 2010r. Sporządzenie planu rozwoju zawodowego Wykorzystanie w praktyce znajomości przepisów. Właściwa organizacja wycieczek, procedury postępowania z uczniami sprawiającymi problemy wychowawcze. Prowadzenie dokumentacji szkolnej zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wyszukiwanie odpowiednich informacji prawnych w odpowiednich dokumentach. Okres stażu Karty wycieczek Wpisy w dzienniku lekcji Wpisy w dokumentach szkolnych. Notatki. Uczestnictwo w aktualizowaniu prawa wewnątrzszkolnego. Udział w radach pedagogicznych i zespołach przedmiotowych opracowujących i weryfikujących dokumenty wewnątrzszkolne. Dostosowanie planów wynikowych i przedmiotowego systemu oceniania do obowiązujących uregulowań prawnych. Udział w pracach komisji: egzaminacyjnych, konkursów przedmiotowych. Okres stażu Potwierdzenie obecności. Sprawozdanie ze zmian. Zatwierdzam do realizacji: Wrocław dnia.............................. .............................................................. (podpis i pieczęć dyrektora szkoły) Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |